При малко газ(5-6 л) в бутилката....по-добра динамика!Защо?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 12 авг 2008 8:42


Да колега, но не t=const , a V :wink: Демек , процеса не е изотермен а изохорен :idea:
http://www.signlanguage-bg.com/bg/speci ... bg/380.htm

Температурата на бутилката се ПРОМЕНЯ. Не само от вншната температура, ами и от самият ПРОЦЕС. Единственето обема е постоянен :wink:




Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Вто 12 авг 2008 8:50


Dobromirski написа:Да колега, но не t=const , a V :wink: Демек , процеса не е изотермен а изохорен :idea:
http://www.signlanguage-bg.com/bg/speci ... bg/380.htm
коментираме случая когато газта намалява, следователно обема над течната фаза се увеличава, значи нашия в нашия случай V=const е неприложимо! обема се мени, нали това е основното, газта намалява :wink: /не коментираме бутилката като цял обем а като промяна на обема в зависимост от количеството на течната фаза в нея/


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 12 авг 2008 10:21


хахахаха , колега ти ме уби :) я попрочети малко и виж точно за кой обем става на въпрос :))))
ПП: Кгато V=const (тоест съдът в който е поставен) , няма значение колко е количеството на течната фаза, достатъчно е да има такава за да е запазено условието за равновесие. Лекото изменение на обема , би довело до изменение на налягането, от там преместване на точката на кипене и съответно равновесната температура. Както и да е , мисля , че е безмислено да споримпо темата , въпроса е какво става когато газта намале и остане за около 50км.
Както вече казах , единственото което може според мен да стане е , сондата (тръбичката през която влиза течна газ към изпарителя) да остане над нивото на течността, и към изпарителят да ходи газова фракция, а наличието на течна фаза в бутилката продължава да потдържа равновесното състояние, от там налягането в бутилката, и колата продължава да се захранва с газ. Разликата е , че изпарението става в бутилката , при което температурата и леко пада, а с това и налягането. ( но като се има предвид скоростта на процеса (скоростта на изпаряване зависи от потреблението на газ, защото това същност е делта V ) и топлообмена на бутилката с околната среда, мисля , че температурата й почти не се променя.


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Вто 12 авг 2008 11:08


Dobromirski написа:хахахаха , колега ти ме уби :) я попрочети малко и виж точно за кой обем става на въпрос :))))
ПП: Кгато V=const (тоест съдът в който е поставен) , няма значение колко е количеството на течната фаза, достатъчно е да има такава за да е запазено условието за равновесие. Лекото изменение на обема , би довело до изменение на налягането, от там преместване на точката на кипене и съответно равновесната температура. Както и да е , мисля , че е безмислено да споримпо темата , въпроса е какво става когато газта намале и остане за около 50км.
Както вече казах , единственото което може според мен да стане е , сондата (тръбичката през която влиза течна газ към изпарителя) да остане над нивото на течността, и към изпарителят да ходи газова фракция, а наличието на течна фаза в бутилката продължава да потдържа равновесното състояние, от там налягането в бутилката, и колата продължава да се захранва с газ. Разликата е , че изпарението става в бутилката , при което температурата и леко пада, а с това и налягането. ( но като се има предвид скоростта на процеса (скоростта на изпаряване зависи от потреблението на газ, защото това същност е делта V ) и топлообмена на бутилката с околната среда, мисля , че температурата й почти не се променя.
е направо няма смисъл да обяснявам повече за кой обем говорим и налягането НАД течната фаза, това е доказано отдавна, като и да е . Колата явно върви повече благодарение на по-благоприятна горивовъздушна смес. Между другото колега, сам казваш, че температурата почти не се променя, това което аз твърдя! :)


Потребителски аватар
btkmobail
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 07 дек 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот btkmobail » Вто 12 авг 2008 17:00


Абе и аз имам такива наблюдения!
Днес имах 3-4 литра в бутилката и колата вървеше като пушка, а след като я напълних бутилката 27литра стана по-мудничка!
Определено с малко газ колата е по-динамична!

:wink:


iceto
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот iceto » Вто 12 авг 2008 19:02


малко съм позабравил предмета ТД и ТП, но от лично наблюдение знам - ако почне газовата сонда да смуче от газовата фаза в бутилката ефекта е следния - бутилката се обледенява и колата губи мощност. Просто за изпарението на газта е нужно да се внася много енергия от вън /топлата вода в изпарителя/


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Mapoka » Вто 12 авг 2008 20:43


За колата и аз имам чувството , че става 1 идея по пъргава когато газта е малко.

Но имам наблюдения в/у др газ използващо "съоражение"
До преди няколко години зимно време се отоплях с газова печка, и можех да кажа колко газ има в бутилката стига да е паднала под около 5-6 тия литър.
С намалянето на количеството газ в бутилката цвета (респ. температурата) на "горивната клетка" се променя от синкав (при пълна бутилка) до червен и дори жълто оранжев при малко количество в бутилката.
Не съм сигурен точно на какво се дължи , но все пак говорим за домашен уред, следователно :
лашкане, разбъркване на газта няма (умишлено не я местех)
разлика в температурата няма особено голяма 14-15 сутрин до 20 слетобед (минимално отклонение не както с колата сутрин 20 на обед 50)

Така че според моите наблюдения омишането и температурата не са основния фактор, просто с намалянето на количеството се променя температурата на изгаряне . :gruebel
За мен се дължи или на "леките фракции" , или пък е свързано с несъвършенства в изпарителя (редуцир-вентила) които работят неправилно при малко количество (не казвам нялягане понеже ме съм правил замервания, а на теория има мн неща които не са 100% в реалността)


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Сря 13 авг 2008 10:48


Dobromirski написа:хахахаха , колега ти ме уби :) я попрочети малко и виж точно за кой обем става на въпрос :))))
ПП: Кгато V=const (тоест съдът в който е поставен) , няма значение колко е количеството на течната фаза, достатъчно е да има такава за да е запазено условието за равновесие. Лекото изменение на обема , би довело до изменение на налягането, от там преместване на точката на кипене и съответно равновесната температура. Както и да е , мисля , че е безмислено да споримпо темата , въпроса е какво става когато газта намале и остане за около 50км.
Както вече казах , единственото което може според мен да стане е , сондата (тръбичката през която влиза течна газ към изпарителя) да остане над нивото на течността, и към изпарителят да ходи газова фракция, а наличието на течна фаза в бутилката продължава да потдържа равновесното състояние, от там налягането в бутилката, и колата продължава да се захранва с газ. Разликата е , че изпарението става в бутилката , при което температурата и леко пада, а с това и налягането. ( но като се има предвид скоростта на процеса (скоростта на изпаряване зависи от потреблението на газ, защото това същност е делта V ) и топлообмена на бутилката с околната среда, мисля , че температурата й почти не се променя.


Ако изпарителя започне да "смуче" газова фаза от бутилката, колата ще започна да прекъсва а не да върви повече. Причината за това е, че бутилката няма да може да въстановява толкова бързо взетия обем газова газа. Тя няма толкова голяма топлообменна площ, която допълнително намалява с намалаването на течната газ в нея.(Взема се под внимание само на площа която е покрила течната фаза т.н.мокра площ. Топлообмена който се осъществява през останалата площ е много малък). В такъв случай бутилката ще започна да замръзва. Ако някой е пърлил прасе :D с горелка на газова бутилка знае за какво става въпрос.


Потребителски аватар
btkmobail
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 07 дек 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот btkmobail » Пет 15 авг 2008 9:01


Малиииииииииии, чувствам се като в час по физика :lol:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Нед 17 авг 2008 12:02


пак ще го напиша при: t=const; P1*V1=P2*V2=const или P*V=const или закон отпреди мнооооого години. Aко някой не ме е разбрал коментирам посочения закон за ОБЕМА НАД ТЕЧНАТА ФАЗА естествено. и моля това е така не пишете глупости, просто един учебник по термодинамика и всичко става ясно Ето ги описани процесите в една презентациика http://www.119sou.com/e-learning/fizika ... .ppt#263,8,Изотермен%20процес

Колега, линка който си дал е добър но и ти си преско4ил някои работи: Там става въпрос за идеален газ, про4ети определението. Накрая има няколко думи за хладилни машини , запознай се малко по-подробно с тях. При нали4ие на те4на и газова фаза закона е малко по-друг ама ти си знаеш де . Всъщност отговора е в определението за идеален газ. Закона не важи тук защото при зареждане според твоята теория например на празна бутилка в която е останало само газова фаза и я заредим до пълна , по този на4ин намаляме обема да ре4ем 100 пъти, при което би се полу4ило налягане от 100 бара , това пък е невъзможно щото газовите колонки зареждат с около 8 бара.


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lozan67 » Нед 17 авг 2008 19:33


И аз колко пъти съм мислил да пусна тема затова, но все ми се е струвало много субективно. Все пак не е кой знае колко разликата. От няколко месеца съм си развил болтовете на тройника към плочката докрай и за първа и втора камера и по не се усеща.


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Нед 17 авг 2008 21:37


dandan написа:
пак ще го напиша при: t=const; P1*V1=P2*V2=const или P*V=const или закон отпреди мнооооого години. Aко някой не ме е разбрал коментирам посочения закон за ОБЕМА НАД ТЕЧНАТА ФАЗА естествено. и моля това е така не пишете глупости, просто един учебник по термодинамика и всичко става ясно Ето ги описани процесите в една презентациика http://www.119sou.com/e-learning/fizika ... .ppt#263,8,Изотермен%20процес

Колега, линка който си дал е добър но и ти си преско4ил някои работи: Там става въпрос за идеален газ, про4ети определението. Накрая има няколко думи за хладилни машини , запознай се малко по-подробно с тях. При нали4ие на те4на и газова фаза закона е малко по-друг ама ти си знаеш де . Всъщност отговора е в определението за идеален газ. Закона не важи тук защото при зареждане според твоята теория например на празна бутилка в която е останало само газова фаза и я заредим до пълна , по този на4ин намаляме обема да ре4ем 100 пъти, при което би се полу4ило налягане от 100 бара , това пък е невъзможно щото газовите колонки зареждат с около 8 бара.
писна ми да се разправам с компетентни които противоречат но не се опитват да дават обяснения. а щом P*V=const е погрешно, браво колега Бойл напразно се е "мъчил" :lol: Щом е малко по-друг закона колега би ли ни го описал на мен и другите от форума, защото по дебелите учебници това са писали. /не се заяждам просто ми писна някой да пише не си прав, НО не обяснява как е правилно!/ :D


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пон 18 авг 2008 3:30


Колегата Бойл не се е мъ4ил напразно, ама и ти не 4етеш и се запъваш. Закона на Бойл важи за идеален газ, какъвто не е пропан-бутана. Закона важи до тогава докато няма те4на фаза дори и за пропан-бутана. Доказвам ти го с това за налягането при зареждане- пак не си съгласен. Ми не ми се търсят книжки за да го доказвам на високо ниво щото не знам дали ще има ефект дори и да го докажа. Опитах се по-прости4ко-не става.

Айде със здраве.

Описаният опит може да се проведе не само с въздух, но и с произволен газ. При това се получават същите резултати. По - прецизни опити показват, че на закона на Бойл - Мариот се подчиняват със задоволителна точност само достатъчно разредените газове. При силно сгъстените или силно изстудени газове се наблюдават забележими отклонения от този закон. Газ, чието поведение се подчинява съвършено точно на закона на Бойл - Мариот, е прието да се нарича идеален газ. Разредените газове с достатъчно голяма точност можем да разглеждаме като идеални.


Ето това намерих набързо ето от тук:http://www.signlanguage-bg.com/bg/specialized%20bulgarian%20sign%20language/bg/379.htm
дано да свърши работа
И колега TURL , дано не се занимаваш в тази област щото всезнайковци много ама и не 4етат а трябва друг да им го поднася.


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Пон 18 авг 2008 7:39


dandan написа:Колегата Бойл не се е мъ4ил напразно, ама и ти не 4етеш и се запъваш. Закона на Бойл важи за идеален газ, какъвто не е пропан-бутана. Закона важи до тогава докато няма те4на фаза дори и за пропан-бутана. Доказвам ти го с това за налягането при зареждане- пак не си съгласен. Ми не ми се търсят книжки за да го доказвам на високо ниво щото не знам дали ще има ефект дори и да го докажа. Опитах се по-прости4ко-не става.

Айде със здраве.

Описаният опит може да се проведе не само с въздух, но и с произволен газ. При това се получават същите резултати. По - прецизни опити показват, че на закона на Бойл - Мариот се подчиняват със задоволителна точност само достатъчно разредените газове. При силно сгъстените или силно изстудени газове се наблюдават забележими отклонения от този закон. Газ, чието поведение се подчинява съвършено точно на закона на Бойл - Мариот, е прието да се нарича идеален газ. Разредените газове с достатъчно голяма точност можем да разглеждаме като идеални.


Ето това намерих набързо ето от тук:http://www.signlanguage-bg.com/bg/specialized%20bulgarian%20sign%20language/bg/379.htm
дано да свърши работа
И колега TURL , дано не се занимаваш в тази област щото всезнайковци много ама и не 4етат а трябва друг да им го поднася.
:D колега хубаво ще бъде ако си го изясниш сам за себе си и после да драскаш, със твоите обяснения искрено се надявам да не се налага да го обясняваш другаде :lol: и между другото никой не разбра какъв е процеса, щом аз греша напиши го какъв е ама по простичко за да го разберем аз и другите колеги, че явно ти си мноооооого наясно в тази сфера, не като нас :D хайде със здраве :D и спорна седмица на всички :)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пон 18 авг 2008 15:59


Що говориш от името на вси4ки, линка който намерих е достатъ4ен за да се види 4е грешиш. От там насетне който иска да си търси формулите. Съжалявам но не вярвам да ми заплатиш за информацията която бих намерил специално за теб за да те обу4авам на закони от физиката. Инфо има много и безплатно , само 4овек трябва да посегне да си го вземе, разбира се и малко време и желание. В момента не живея в България и вервай ми тук вси4ко се заплаща но за сметка на това хората са много толерантни и не се правят на интересни. Ако все пак се намери някой да те подкрепи ще се извиня за драсканиците които съм писал, дори ще ги изтрия.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта