задължително ли е релето за нулиране на компа при моното?
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Това с "рязането на червениЯТ кабел" ми звучи познато.
Някои майстори са чували че се пркъсва ЧЕРВЕНИЯТ но не са чували че различните VW-та са с различни най-просто казано куплунзи на компа. При превключване за газ се променя състава на изгорелите газове, ламбдата го отчита, компа преминава в авариен режим и приема стойност по подразбиране -т.е повече не чете сигнала от ламбдата и трупа грешки. При някои по карйни режими на работа на двигателя,(използване на мотора като спирачка, продължително време на високи обороти и др.) се наблюдават ефекти като описаните по горе- нестабилни обороти, невъзможност за палене, поддържане на много високи обороти на пр. ход и т.н.
За щастие това се решава с чистене на грешките в компа.
Има няколко начина: от откачане на (+), реле, ламбда контрол или PC със съответният софт. Простият и евтин вариант с реле поставено ПРАВИЛНО има само някои дребни недостатъци, които можем да пренебрегнем и върши много добра работа.
Не споря че ламбда контрола е най-доброто
Някои майстори са чували че се пркъсва ЧЕРВЕНИЯТ но не са чували че различните VW-та са с различни най-просто казано куплунзи на компа. При превключване за газ се променя състава на изгорелите газове, ламбдата го отчита, компа преминава в авариен режим и приема стойност по подразбиране -т.е повече не чете сигнала от ламбдата и трупа грешки. При някои по карйни режими на работа на двигателя,(използване на мотора като спирачка, продължително време на високи обороти и др.) се наблюдават ефекти като описаните по горе- нестабилни обороти, невъзможност за палене, поддържане на много високи обороти на пр. ход и т.н.
За щастие това се решава с чистене на грешките в компа.
Има няколко начина: от откачане на (+), реле, ламбда контрол или PC със съответният софт. Простият и евтин вариант с реле поставено ПРАВИЛНО има само някои дребни недостатъци, които можем да пренебрегнем и върши много добра работа.
Не споря че ламбда контрола е най-доброто

- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Компоненти на газовата уредба
Резервоар и мултиклапан Съд за съхранение на газовото гориво, разчетен на работно налягане 1,6МРа (изпитвателно налягане 2,4МРа). Като съд под налягане подлежи на надзор. Основно правило за безопасност е изискването резервоарът да се запълва не повече от 80% от обема му. За осигуряване на това изискване към резервоара се монтира специално устройство (мултиклапан). Освен устройството за ограничаване на запълването мултиклапана е снабден с дваспирателни вентила, нивомер и сонда.
Електромагнитен вентил за газ Нормално затворен спирателен вентил, работещ на електромагнитен принцип. Монтира се на тръбопровода подаващ газово гориво към редуктора. Обикновенно е снабден и с филтър за газовото гориво.
Електромагнитен вентил за бензин Нормално затворен спирателен вентил, работещ на електромагнитен принцип, монтиран на бензинопровода към карбуратора.
Превключвател газ / бензин Електрически или електронен превключвател, управляващ електромагнитните вентили. Монтира се на арматурното табло и позволява на водача да избира режима на работа - на газ или на бензин. Електронните имат и режим "Автоматично превключване", при който пускането на двигателя винаги става на бензин и при достигането на предварително настроени величини автоматично преминава на газ.
L.P.G. редуктор-изпарител За нормалната работа на двигателя втечненият в резервоара автогаз е необходимо предварително да се преобразува в газообразно състояние чрез изпаряване и след това налягането му да се редуцира до стойности близки до атмосферното налягане. Тези функции се изпълняват от редуктор-изпарителя, в който се съчетават един топлообменник и един най-често двустепенен мембранен редуктор на налягане.
Смесител Служи за смесване на газовото гориво с въздух за образуване на горивовъздушната смес. Може да се монтира над карбуратора (във въздушния филтър) или в средната част на карборатора.
Екологична ламбда система Микропроцесорна система за управление на състава на горивовъздушната смес, с цел намаляване на вредните емисии на изгорелите газове. Може да се използва в автомобилите, снабдени с катализиращи устройства и Ламбда сонда.
L.P.G. редуктор-изпарител Важно условие за нормалната работа на АГУ е при неработещ двигател от LPG редуктора да не изтича гориво към двигателя. В зависимост от начина по който се осъществява това, LPG редукторите биват вакуумни и електронни.
При вакуумните редуктори прекъсването на горивото се осъществява от мембранен елемент с пружина, управляван от разреждането в смукателния колектор на двигателя. От редуктора към двигателя може да се подава гориво само при наличие на вакуум в смукателния колектор, т.е. само при работещ двигател. При отсъствие на вакуум изходният клапан на редуктора остава затворен. Вакуумните редуктори са подходящи за привеждане на работа с газово гориво на карбураторни двигатели.
При електронните редуктори прекъсването на горивото се осъществява от електромагнитен вентил, монтиран на редуктора, който се управлява от електронен блок. Електронните редуктори са подходящи за привеждана на работа с газово гориво както на карбураторни така и на инжекционни двигатели. Те се използват и при двигателите, снабдени с катализиращи устройства.
Ламбда Сонда Емулатори
1. Предназначение: Устройството симулира правилна работа на двигателя когато той работи на "газ". Чрез него се избягва натрупването на грешки в контролното устройство за управление на горивоподаването и преминаването на същото в авариен режим, служат за симулиране правилната работа на бордовия компютър на автомобила при работа на двигателя на LPG. При работа на "бензин" се възстановява оригиналната електрическа система на автомобила. 2. Технически характеристики: - работно напрежение - 12V DC - тип на симулираната ламбда сонда - циркониево- диоксидна
3. Схема на свързване:
/не мога да я кача/
4.Допълнителни възможности - в горната част на устройството са монтирани три светодиода за индициране реалното състояние на ламбда сондата когато е наличен режим на емулация: - зелен - бедна горивна смес - жълт - нормална горивна смес - червен - богата горивна смес При изправна ламбда сонда и правилно настроена горивна смес в процеса на работа е нормално светодиодите да мигат последователно. Посредством светодиодите е възможно и регулирането на правилното съотношение газ/въздух.
Резервоар и мултиклапан Съд за съхранение на газовото гориво, разчетен на работно налягане 1,6МРа (изпитвателно налягане 2,4МРа). Като съд под налягане подлежи на надзор. Основно правило за безопасност е изискването резервоарът да се запълва не повече от 80% от обема му. За осигуряване на това изискване към резервоара се монтира специално устройство (мултиклапан). Освен устройството за ограничаване на запълването мултиклапана е снабден с дваспирателни вентила, нивомер и сонда.
Електромагнитен вентил за газ Нормално затворен спирателен вентил, работещ на електромагнитен принцип. Монтира се на тръбопровода подаващ газово гориво към редуктора. Обикновенно е снабден и с филтър за газовото гориво.
Електромагнитен вентил за бензин Нормално затворен спирателен вентил, работещ на електромагнитен принцип, монтиран на бензинопровода към карбуратора.
Превключвател газ / бензин Електрически или електронен превключвател, управляващ електромагнитните вентили. Монтира се на арматурното табло и позволява на водача да избира режима на работа - на газ или на бензин. Електронните имат и режим "Автоматично превключване", при който пускането на двигателя винаги става на бензин и при достигането на предварително настроени величини автоматично преминава на газ.
L.P.G. редуктор-изпарител За нормалната работа на двигателя втечненият в резервоара автогаз е необходимо предварително да се преобразува в газообразно състояние чрез изпаряване и след това налягането му да се редуцира до стойности близки до атмосферното налягане. Тези функции се изпълняват от редуктор-изпарителя, в който се съчетават един топлообменник и един най-често двустепенен мембранен редуктор на налягане.
Смесител Служи за смесване на газовото гориво с въздух за образуване на горивовъздушната смес. Може да се монтира над карбуратора (във въздушния филтър) или в средната част на карборатора.
Екологична ламбда система Микропроцесорна система за управление на състава на горивовъздушната смес, с цел намаляване на вредните емисии на изгорелите газове. Може да се използва в автомобилите, снабдени с катализиращи устройства и Ламбда сонда.
L.P.G. редуктор-изпарител Важно условие за нормалната работа на АГУ е при неработещ двигател от LPG редуктора да не изтича гориво към двигателя. В зависимост от начина по който се осъществява това, LPG редукторите биват вакуумни и електронни.
При вакуумните редуктори прекъсването на горивото се осъществява от мембранен елемент с пружина, управляван от разреждането в смукателния колектор на двигателя. От редуктора към двигателя може да се подава гориво само при наличие на вакуум в смукателния колектор, т.е. само при работещ двигател. При отсъствие на вакуум изходният клапан на редуктора остава затворен. Вакуумните редуктори са подходящи за привеждане на работа с газово гориво на карбураторни двигатели.
При електронните редуктори прекъсването на горивото се осъществява от електромагнитен вентил, монтиран на редуктора, който се управлява от електронен блок. Електронните редуктори са подходящи за привеждана на работа с газово гориво както на карбураторни така и на инжекционни двигатели. Те се използват и при двигателите, снабдени с катализиращи устройства.
Ламбда Сонда Емулатори
1. Предназначение: Устройството симулира правилна работа на двигателя когато той работи на "газ". Чрез него се избягва натрупването на грешки в контролното устройство за управление на горивоподаването и преминаването на същото в авариен режим, служат за симулиране правилната работа на бордовия компютър на автомобила при работа на двигателя на LPG. При работа на "бензин" се възстановява оригиналната електрическа система на автомобила. 2. Технически характеристики: - работно напрежение - 12V DC - тип на симулираната ламбда сонда - циркониево- диоксидна
3. Схема на свързване:
/не мога да я кача/
4.Допълнителни възможности - в горната част на устройството са монтирани три светодиода за индициране реалното състояние на ламбда сондата когато е наличен режим на емулация: - зелен - бедна горивна смес - жълт - нормална горивна смес - червен - богата горивна смес При изправна ламбда сонда и правилно настроена горивна смес в процеса на работа е нормално светодиодите да мигат последователно. Посредством светодиодите е възможно и регулирането на правилното съотношение газ/въздух.
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
11
добре хубава статийка НО,нали моното и пълната инжекция са две различни неща ,това и за двете ли важи ? ако да защо има коли работещи перфектно без каквито и да е приспособления(говоря за моноинжекциони)
- Lawyer
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 11
www.arenabg.com написа:добре хубава статийка НО,нали моното и пълната инжекция са две различни неща ,това и за двете ли важи ? ако да защо има коли работещи перфектно без каквито и да е приспособления(говоря за моноинжекциони)
"Живият" пример!

- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
Re: 11
Lawyer написа:"живият" пример!
И аз и аз!
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Към MIKI
В ЕКУ-то обикновенно "влизат" 2,3 или 4 (+). Всеки един от тях захранва определен модул.
Правилният монтаж е да се прекъсва този който поддържа паметта. При различните ЕКУ-та /с различен брой пинове на куплунга/ естествено това е на различен пин.
Изключването на паметта става СЛЕД като е изгасен двигателя - не едновременно!
Възтановяването на захранването на мозъка става ПРЕДИ подаването на контакт. При Passat-ите има стандартно опроводена към контактният ключ т.нар "S" клема която ако се използва става най- просто. Преимуществото при тази схема на свързване е, че преди подаване на контакт компа е вече захранен нормално, за <от 1 секунда му минава вътрешната начална инициализация, паметта е "изчистена",
стартираш на бензин и всичко е ОК. Когато гасиш двигателя, първо се изключват всички консуматори, премахва се "нормално" захранването на част от модулите на компа, той остава на "stand by" и чак след това се изключва енергозависимата памет. Често се прави грешка и се ползва прекъсване по захранване от кл.15, обединяват се захранващи кабели и резултата е, че при подаване на контакт едновременно стартират две независими вътрешни начални инициализации в компа, като в същото време влизат и смуштения по захранване бензинова помпа, стартер и т.н.
Малко дълго и сложно го написах
но ако някой има въпроси знаете как да ме намерите.
В ЕКУ-то обикновенно "влизат" 2,3 или 4 (+). Всеки един от тях захранва определен модул.
Правилният монтаж е да се прекъсва този който поддържа паметта. При различните ЕКУ-та /с различен брой пинове на куплунга/ естествено това е на различен пин.
Изключването на паметта става СЛЕД като е изгасен двигателя - не едновременно!
Възтановяването на захранването на мозъка става ПРЕДИ подаването на контакт. При Passat-ите има стандартно опроводена към контактният ключ т.нар "S" клема която ако се използва става най- просто. Преимуществото при тази схема на свързване е, че преди подаване на контакт компа е вече захранен нормално, за <от 1 секунда му минава вътрешната начална инициализация, паметта е "изчистена",
стартираш на бензин и всичко е ОК. Когато гасиш двигателя, първо се изключват всички консуматори, премахва се "нормално" захранването на част от модулите на компа, той остава на "stand by" и чак след това се изключва енергозависимата памет. Често се прави грешка и се ползва прекъсване по захранване от кл.15, обединяват се захранващи кабели и резултата е, че при подаване на контакт едновременно стартират две независими вътрешни начални инициализации в компа, като в същото време влизат и смуштения по захранване бензинова помпа, стартер и т.н.
Малко дълго и сложно го написах

- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
11
значи след няколко дни тестове на проблема заради които пуснах темата се получи следното:
след отстраняването на всички релета и приспособления за нулиране на компа,колата се оправи т.е вече си пали само от контакт докато е студена без да трябва да натискам газта,НО (винаги има едно но) през тия дни я карах съвсем малко на газ около 10км ,днес понеже имах доста неща за вършене та минах около 30км на газ естествено преди да изгася прехвърлих на бензин,висчко беше ок ,след това си запалих (след около 7-8 часа)както си е писано по книгите но оборотите бяха нестабилни ,изминах около 3 км (на бензин)през които оборотите падаха след превключване на предавка ,колата като чели прекъсваше ,спрях махнах клемата на + ,сложих я и всичко се оправи.Кажете какво да правя (честно казано предпочитам варянта с махането на клемата от време на време от колкото некадърни жичкаджийски изпълнение по колата си )
Дайте съвет
след отстраняването на всички релета и приспособления за нулиране на компа,колата се оправи т.е вече си пали само от контакт докато е студена без да трябва да натискам газта,НО (винаги има едно но) през тия дни я карах съвсем малко на газ около 10км ,днес понеже имах доста неща за вършене та минах около 30км на газ естествено преди да изгася прехвърлих на бензин,висчко беше ок ,след това си запалих (след около 7-8 часа)както си е писано по книгите но оборотите бяха нестабилни ,изминах около 3 км (на бензин)през които оборотите падаха след превключване на предавка ,колата като чели прекъсваше ,спрях махнах клемата на + ,сложих я и всичко се оправи.Кажете какво да правя (честно казано предпочитам варянта с махането на клемата от време на време от колкото некадърни жичкаджийски изпълнение по колата си )
Дайте съвет
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако размислиш gruebel откачането на клемата е равносилно да поставиш едно ключе на подходящия кабел и просто когато решиш да откачаш клемата на акумулатора превключваш ключето
Поставянето на реле има абсолютно същото действие като ключе само, че е малко "по-автоматизирано"-управляваш го с контактният ключ lupe, не отваряш капака и т.н....
За некадърните Жичкаджии няма спор но ... съществуват масово

Поставянето на реле има абсолютно същото действие като ключе само, че е малко "по-автоматизирано"-управляваш го с контактният ключ lupe, не отваряш капака и т.н....
За некадърните Жичкаджии няма спор но ... съществуват масово

- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
11
brother_Tom написа:..поставиш едно ключе на подходящия кабел
при кой да отида да го направи тоя номер
Сложи си реле, и прекъсни постоянното захранване на компа, когато колата е изгасена. Ще рахатясаш, и аз бех полудел по едно време - блъскаше грешки здраво и щях да си покъсам клемата на акум. от откачване и закачване. Мотора е RP 90 коня.
И ЕДНА ВАЖНА ЗАБЕЛЕЖКА ЗА ВСИЧКИ: Предупреждавам ви че поставянето на ламбда контрол система, не предотвратява трупането на грешки, тази система не замества емулатора и няма да реши проблемите ви с трупането на грешки и тяхното изчистване. ЗАПОМНЕТЕ ГО ДОБРЕ !!!
И ЕДНА ВАЖНА ЗАБЕЛЕЖКА ЗА ВСИЧКИ: Предупреждавам ви че поставянето на ламбда контрол система, не предотвратява трупането на грешки, тази система не замества емулатора и няма да реши проблемите ви с трупането на грешки и тяхното изчистване. ЗАПОМНЕТЕ ГО ДОБРЕ !!!
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
11
проблема вече р оправен ,отидох при газаджията който ми я беше сложил (след 3-ма други /олколо 40-50лв за глупости и пак не работеща както трябва кола) му казах че или ми прави колата да работи както преди или да си сваля газовата уредба и да си ми връща парите .След 10мин откри че при свързването единия от чираците е объркал един кабел и затова така е правила върнаха всичко по старо -той ми каза че за моноинжекционите не трябват нито релета нито нищо за нулиране на компа и подобни приспособления могат да повредят колата.Вече 1месец карам яко на газ няма грешки няма и помен от проблеми(чукам на дърво деKrasi написа:...

- Immortal
- Мнения: 435
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
brother_Tom написа:
Има няколко начина: от откачане на (+), реле, ламбда контрол или PC със съответният софт. Простият и евтин вариант с реле поставено ПРАВИЛНО има само някои дребни недостатъци, които можем да пренебрегнем и върши много добра работа.
Не споря че ламбда контрола е най-доброто
Здрасти пич,колата ми дойде с Ламбда Контрол от Италия.Когато е тъмно при форсиране на двигателя забелязвам как се сменят лампите на зелена,оранжева и червена.На него има индикация + и -
Аз мислех,че Ламбда Контрола е за доброто образуване на сместта при работа на газ и реших да ми поставят реле за да не трупа грешки,защото показваше TPS И ЛАМБДА СОНДА.Прекъснаха пин 21 обаче започна да ми държи високи обороти на газ

Последна промяна от Immortal на Нед 14 май 2006 21:25, променено общо 1 път.
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Един въпрос само, че нещо не разбрах:
Релето да не би да прекъсва захранването на EСU-то при преминаване на газ? Ако е така просто не е направено както трябва.
Релето трябва да прекъсва постоянното захранване на ECU-то при ИЗКЛЮЧВАНЕ на двигателя и да се включва НЕПОСРЕДСТВЕНО преди подаване на "контакт" т.е. преди захранване на т.нар "шина 15"
А дали е пин 21 зависи от това какъв ти е модела на ECU-то. Ако е MonoMotronic с 45 пера на куплунга -ДА, вероятно, но все пак трябва да се провери сигурност какъв ти е модела
Релето да не би да прекъсва захранването на EСU-то при преминаване на газ? Ако е така просто не е направено както трябва.
Релето трябва да прекъсва постоянното захранване на ECU-то при ИЗКЛЮЧВАНЕ на двигателя и да се включва НЕПОСРЕДСТВЕНО преди подаване на "контакт" т.е. преди захранване на т.нар "шина 15"
А дали е пин 21 зависи от това какъв ти е модела на ECU-то. Ако е MonoMotronic с 45 пера на куплунга -ДА, вероятно, но все пак трябва да се провери сигурност какъв ти е модела
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта