Само да допълня:
Има начин да се "изключи" временно действието на стъпковото моторче за да се настроят ниските обороти от изпарителя без ваг ком. За сега съм го пробвал само на голф3 1.8,66KW.
Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Е браво, много хубаво, но да беше споделил поне как става това , нали все пак сме в форум за да си помагаме.
- spirof
- Мнения: 420
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Настройката става по следния начин:
Има един проводник по който се осигурява непрекъснато захранване на компютъра на автомобила. Като се слага газова уредба този проводник се прекъсва и се съединява с един на който има +12в захранване към компютъра след като се даде контакт. Несъм им написал цветовте защото са омотани със тиксо и ме мързи да ги размотавам,но газаджиите знаят много добре кой кабел се клъцва. Това се прави с цел да се ресетва компютъра при всяко гаснене на автомобила. Забелязах съвсем случайно че компютъра не коригира оборотите на празен ход когато се запали автомобила без да има захранване на "постоянния +" /този кабел на който има винаги напрежение +12в/ . Също и няма промяна когато се разкачват куплунзите на ТПС-а и на стъпковото моторче. Предполагам че също не се прави корекция на предварението при рязко подаване на газ,защото автомобила глъхне и тогава се покачват оборотите. Когато системата е в нормално състояние т.е. има захранване на въпросния кабел при откачването на който да е куплунг ,автомобила гасне моментално.
Та настройката се прави когато е разкачен въпросния кабел и автомобила работи на празен ход.
Това съм го установил с експерименти на моя автомобил г3-ABS,дали ще е така и при други не мога да твърдя.
Има един проводник по който се осигурява непрекъснато захранване на компютъра на автомобила. Като се слага газова уредба този проводник се прекъсва и се съединява с един на който има +12в захранване към компютъра след като се даде контакт. Несъм им написал цветовте защото са омотани със тиксо и ме мързи да ги размотавам,но газаджиите знаят много добре кой кабел се клъцва. Това се прави с цел да се ресетва компютъра при всяко гаснене на автомобила. Забелязах съвсем случайно че компютъра не коригира оборотите на празен ход когато се запали автомобила без да има захранване на "постоянния +" /този кабел на който има винаги напрежение +12в/ . Също и няма промяна когато се разкачват куплунзите на ТПС-а и на стъпковото моторче. Предполагам че също не се прави корекция на предварението при рязко подаване на газ,защото автомобила глъхне и тогава се покачват оборотите. Когато системата е в нормално състояние т.е. има захранване на въпросния кабел при откачването на който да е куплунг ,автомобила гасне моментално.
Та настройката се прави когато е разкачен въпросния кабел и автомобила работи на празен ход.
Това съм го установил с експерименти на моя автомобил г3-ABS,дали ще е така и при други не мога да твърдя.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Благодаря ти колега за подробното описание!Аз като човек който не разбира и грам от електроника те разбрах чудесно.Остава обаче проблема с откриването на този захранващ кабел.
Мжеду другото никога не съм разглеждал EKU-то , та тоя кабел не е ли добре видим при него за да се изключи?
А не може ли да се направи следния номер - ресетва се компа чрез махането на клемите от акуто, после се поставят обратно, запалва се двигателя и пак се махат клемите?Целта е да се махне захранването на компира.Но той като се запали двигателя и генератора започва да произвежда ток, а то на компира колко ток му трябва
...
Мжеду другото никога не съм разглеждал EKU-то , та тоя кабел не е ли добре видим при него за да се изключи?
А не може ли да се направи следния номер - ресетва се компа чрез махането на клемите от акуто, после се поставят обратно, запалва се двигателя и пак се махат клемите?Целта е да се махне захранването на компира.Но той като се запали двигателя и генератора започва да произвежда ток, а то на компира колко ток му трябва



- spirof
- Мнения: 420
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
НЕ се препоръчва разкачването на акумулатора когато мотора е в движение!!!
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Ок.Тогава по какъв начин може да бъде открит този кабел ако си нямаме никаква представа кой може да е?
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Червен кабел, обикновен на втори пин на буксата на ЕКУ-то.
Откачаш буксата, колата е с махнат контактен ключ и търсиш с мултицет или пробна лампа +12 в и си ти
Като цяло обаче тази идея с рязането на захранването на паметите на ЕКУ-то, докато то работи хич не ми се нрави...
Откачаш буксата, колата е с махнат контактен ключ и търсиш с мултицет или пробна лампа +12 в и си ти

Като цяло обаче тази идея с рязането на захранването на паметите на ЕКУ-то, докато то работи хич не ми се нрави...
- Cocolino
- Мнения: 388
- Регистриран на: Сря 21 ное 2007 15:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Браво колега. Супер тема! 

Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Линка и при мен не се отваря
Има ли начин да се качи другаде?
edit: или ако може на имейл: azgaroth@mail.bg

edit: или ако може на имейл: azgaroth@mail.bg
Последна промяна от Zafrumi на Чет 21 май 2009 22:49, променено общо 1 път.
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Здравейте, колеги!
Много интересна тема, очевидно с добра информация, но линка не се ( или вече не се) отваря.
Ако някой има вече изтеглен файл, моля да го прати на arusev@gmail.com.
Благодаря!
Много интересна тема, очевидно с добра информация, но линка не се ( или вече не се) отваря.
Ако някой има вече изтеглен файл, моля да го прати на arusev@gmail.com.
Благодаря!
- KING-T
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 11:47
- Автомобил: VW Bora TDI 90кс
- Двигател: AGR 2000г
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Колеги проверете си пощите 
vankoni провери и твоята

vankoni провери и твоята

Последна промяна от KING-T на Нед 24 май 2009 21:51, променено общо 1 път.
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Колеги, ще съм благодарен, ако някой ми прати файла и на мен.
Предварително благодаря!
joro1981@abv.bg
Предварително благодаря!
joro1981@abv.bg
- vrangel
- Мнения: 82
- Регистриран на: Съб 18 ное 2006 12:45
- Автомобил: vw golf3
- Двигател: ABU
- Местоположение: Чирпан
Re: Проблем с тихите, или как да си настроя изпарителя!!!!
Колега благодаря за подробното описание.За вкарване в авариен режим при моя двигател ABU се изключва кабела на датчика на температурата който се намира до термостата.Пише го в АУТОДАТА. Още не сам пробвал за настройка в този режим но като идея ми допада.Ще пробвам тези дни и ще пиша как е още повече в момента имам малък проблем и моля компетентните колеги за помощ.Значи колата Golf3 1.6/ABU с монтиран ТАП настроен на 6,5 градуса,давами разход 7/100 в момента на газ и върви перфектно.Проблема се проявява когато колата загрее при завой в момента в който превключа на втора предавка и пусна педала на гаста оборотите ми падат на 600,500 и ако не подам веднага газ колата придърпва и гасне и това става за 1,2 секунди след това като отпусна газта отново оборотите се вдигат на 800 и колата е перфектна. Някакви идей.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта