:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Каква газова уредба на Golf 3-1.8-моно abs-мотор?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Каква газова уредба на Golf 3-1.8-моно abs-мотор?

Мнениеот najdobrix » Вто 07 апр 2009 22:12


На дюзата си има постоянен +, променливия е на бензиновата помпа, пък и не съм сигурен при изгасване на мотора (колата продължава да е на контакт) дали помпата спира.

:deal




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Каква газова уредба на Golf 3-1.8-моно abs-мотор?

Мнениеот bachest » Сря 08 апр 2009 17:59


Ако ще се обиждаме, аз теб отдавна съм те признал, че последното нещо което можеш да монтирваш е АГУ!
...ма тапа не бил толкова фатален, ма ламбда контролера т'ва, ламбда котнтролера онова - въпрос на вкус са казали хората. Защо кучето си ближе оная работа? Пак въпрос на вкус. Все едно да ти обяснявам, че гаечния ключ освен с дясната ръка, може да се държи и с лявата. Какви са тия безмислени коментари? Когато казах, че всяко майсторче газаджия ще гледа като изоран ако му кажеш да сложи реле на сондата, ето това имах в предвид:

The_Machine написа:А прекъсването на сондата - ще натрупа грешка отново "Lambda probe - no signal"


Ти си поредния дървен философ, който се хили мазно под мустак, ето така Изображение и си вика абе гледай го тоя къв е загубен (аз му обяснявам, той ми разправя врели-некипели). После като почнеш да му показваш и обясняваш, почва да гледа много, ама много мнително Изображение (тука има нещо гнило...) и накрая като види, че не е така - :036: Хоп изненада.

Първо ти правиш ли разлика какво е това грешка която ECU-то записва в паметта като Diagnostic Trouble Codes ("Lambda probe - no signal" примерно) и грешките (фалшивите данни) които кислородния датчик подава на ECU-то когато караме на алтернативното гориво и къде отиват тези данни, къде се записват, защо създават проблема с последващото палене на бензин и т.н. Или за тебе все са грешки там някакви.
Като разбереш каква е разликата, ще разбереш защо като прекъснеш сондата не трупа "грешки". Да уточним, че говоря за ABS двигателя. Да не стане така, че ти си си мислил, че говорим за манатарки примерно.


zmei
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Някъде по света

Re: Каква газова уредба на Golf 3-1.8-моно abs-мотор?

Мнениеот zmei » Сря 08 апр 2009 19:50


Да попитам пак да не стане недоразумение, Кабела от ламб сондата го прекъсвам с реле когато карам на газ и няма да трупа грешна информация в ЕКУ /за опит изваждам буксата/
На бензин релето затваря и тя си работи нормално.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Каква газова уредба на Golf 3-1.8-моно abs-мотор?

Мнениеот The_Machine » Чет 09 апр 2009 22:28


bachest написа:Ако ще се обиждаме, аз теб отдавна съм те признал, че последното нещо което можеш да монтирваш е АГУ!
...ма тапа не бил толкова фатален, ма ламбда контролера т'ва, ламбда котнтролера онова - въпрос на вкус са казали хората. Защо кучето си ближе оная работа? Пак въпрос на вкус. Все едно да ти обяснявам, че гаечния ключ освен с дясната ръка, може да се държи и с лявата. Какви са тия безмислени коментари? Когато казах, че всяко майсторче газаджия ще гледа като изоран ако му кажеш да сложи реле на сондата, ето това имах в предвид:

The_Machine написа:А прекъсването на сондата - ще натрупа грешка отново "Lambda probe - no signal"


Ти си поредния дървен философ, който се хили мазно под мустак, ето така Изображение и си вика абе гледай го тоя къв е загубен (аз му обяснявам, той ми разправя врели-некипели). После като почнеш да му показваш и обясняваш, почва да гледа много, ама много мнително Изображение (тука има нещо гнило...) и накрая като види, че не е така - :036: Хоп изненада.

Първо ти правиш ли разлика какво е това грешка която ECU-то записва в паметта като Diagnostic Trouble Codes ("Lambda probe - no signal" примерно) и грешките (фалшивите данни) които кислородния датчик подава на ECU-то когато караме на алтернативното гориво и къде отиват тези данни, къде се записват, защо създават проблема с последващото палене на бензин и т.н. Или за тебе все са грешки там някакви.
Като разбереш каква е разликата, ще разбереш защо като прекъснеш сондата не трупа "грешки". Да уточним, че говоря за ABS двигателя. Да не стане така, че ти си си мислил, че говорим за манатарки примерно.


Дали мога да монтирам или не - клиентите ще кажат.

След това се опитвам да не вкарвам клетия човечец в излишни разходи. Перфекционисти като теб е имало, има и ще има, но достатъчните условия, за да си работи колата Ок на газ са далеч по-малко от тези, които ти описа.
Не гледам на никого с насмешка, а обичам да изслушвам/изчитам събеседника си, стига да има какво да ми каже и да ме обори с опит - не на една кола, а поне на 10-на, за да е вярна теорията му статистически!


Инак, ДА, знам какво е DTC, знам какво е и fuel trim, което на теб говори ли ти нещо?
Kогато нямаш данни от ламбдата компа забива в авариен режим, ламбда фактора го осреднява и пак си ебава капаците :012: Реално погледнато колата винаги работи на по-богата смес, ако ще и никаква грешка да няма, заради наличието на плочката :)

Всъщност, реалният и истински вариант за борба с трупането на грешки е работа по самото ЕКУ - само съм слушал за този метод, но звучи адски правилен - преработва се компа въобще да не чете ламбда сонда и да не търси сигнал от нея.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Каква газова уредба на Golf 3-1.8-моно abs-мотор?

Мнениеот zfa159 » Чет 09 апр 2009 23:53


bachest написа:Не мога да намеря схемата на моя ключ газ-бензин, обаче помня как си беше нарисувано, че +12V се взимат от дюзата и така съм го и вързал.

Както казваше един мой добър приятел по повод този тип философии - "ти му говориш...а оно рупа ли рупа"...
Абе хора...вие наред ли сте....слуша ли ви главата?
Как така ще си теглиш ти кабел от дюзата за захранване на ключа....че нали тоя ключ харчи ток....в положение на газ имаш две бубини по 9W и ощe 1-2 релета...тва са си 2А ток..да не слагам ламбда контрол-а,ТАП-а,ламбда емулатора и каквото още ще храните на газ....този кабел на дюзата дали е смятан да си връзваш там всичко....или тайванците дето са направили ключа са знаели за каква точно кола ще го купиш и с какво сечение е нейния проводник за захранване на дюзата. Затова захранване за ключа се тегли или от бубината (достатъчно презапасена) или още по-добре от централния кабел Х от контактния ключ през един предпазител 5А или 7.5А ...няма лошо да си го вържеш и на дюзата ако искаш ама по тази логика дай и фаровете да ги захраним оттам понеже се прекъсва ако двигателя не работи,дай и радиото и вентилатора в купето и т.н и т.н......какво като кабела е няма и 1мм2 и е на общ предпазител с горивната помпа...той предпазителя епрезапасен нали....той ще издържи....това може да си го запишеш и в протокола на пожарникаря като пише причините да ти се запали колата ;)
Отделно - всеки един нормален ключ,който покрива поне елементарни изисквания за безопастност при автомобилна газова уредба е направен да гаси подаването на газ и да минава автоматично на бензин ако липсват импулси по централния кабел към бубината...
Затова се ползват ключове,които освен стандартните кабели имат и още един - четат импулси по централния кабел на бубината - няма ли импулси т.е. двигателя не работи съответно автоматично минават на бензин с цел безопастност.
В случай на катастрофа с ключ,какъвто аз говоря колата минава автоматично на бензин ако двигателя не работи а бензин няма защото ЕКУ-то гаси релето,захранващо горивната помпа ако няма импулси от датчика на Хол, който няма как да дава импулси ако не работи двигателя.Тоага питам аз....за чии трябва да си връзвам захранването на ключа към дюзата...може би за да може ако стане късо съединение в ключа да изгори предпазителя,който захранва дюзата с 12V ....тогава как точно ще продължа да се движа....докато ако предпазителя е отделен,захранен пак през контакт мога да си запаля на бензин и да си продлъжа да си се движа за където съм тръгнал (стига да е изпълнено като хората прекъсването на дюзата при работа на газ).
И така....къде е идеята да си свържа ключа към дюзата?

А по повод колегата,който просто искаше да разбере каква газова уредба да си сложи на този двигател :
Аз бях с ламбда контрол и въпреки това,че смених ламбда сондата понеже старате беше почти умряла не можах да го подкарам като хората - гореше много и нямаше добра динамика....затова го махнах...мислех да купувам друг,за който да има софтуер ама изкарват средно 1-2 години и изгарят понеже повечето не са достатъчно надеждни и реших да мина на обикновенна газова уредба.Тя се състои само от стандартните компоненти...само в допълнение има ТАП на AEB - модела е DIS-92 с който давам допълнително предварение на колата от 3 градуса...общо заедно с заводските стават 9.Нарочно нямам реле,кеото да ресетира комп-а на всяко палене понеже това всеки път го вркара в режим на обучение и адаптация и му разказва играта...нямам и реле,което да прекъсва ламбда сондата - сложих някакъв измислен ламбда симулатор ама както с него така и без него....колата работи добре и на газ и на бензин и няма проблеми нито на газ нито на бензин.
Ключа ми е обикновен с вход за импулси и има общо 3 режима - газ,бензин и автоматично палене на бензин и над зададнеи обороти преминаване на газ.Това третото досега не съм го ползвал понеже зимата си карам повечко на бензин ако е много студено а при топло време си паля направо на газ.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта