:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот lozan67 » Вто 28 апр 2009 5:12


Отварях го за смяна на сегменти. За тези км. изминати на газ смятам, че се е представил повече от добре.




Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот alex_zazy » Нед 03 май 2009 12:45


Те руските коли зор ще стигнат повече на каквото и ще да е гориво. Верно да си караме на газ докато е евтина. В Испания се карат главно бензинови коли и само на бензин защото газта е на цената на дизела, бензина е най-евтин и е много скъпа самата уредба заради мерките им за безопасност. А може би и тука така ще стане, ама няма да е скоро. Като знам, че на газстанциата ме пита дали съм минал преглед и аз като кажа да и той ок и ми сипва и то това само, ако са го нагазили да проверява. Един път даже се учуди, че наистина имам редовен паспорт и преглед и ми вика, че съм един на 20!!! Малко трява да позатегнат положението!


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот theultimate » Вто 05 май 2009 8:42


alex_zazy написа:Един път даже се учуди, че наистина имам редовен паспорт и преглед и ми вика, че съм един на 20!!! Малко трява да позатегнат положението!


Лошото е че освен 20лв на година, друго няма да се промени. Пак ще се минават прегледи без дори да караш колата, както правят някои хора с прегледа на колата. Българина трудно може да му се обясни че в името на безопасността трябва периодично да смени или провери някоя друга част по колата.


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот bayspiro » Вто 05 май 2009 15:10


Двигателист написа:Ти вярно се изцепи, колега. Защо мислиш, че октановото число е показател за скорост на горене? То е показател за детонационна устойчивост… Различни неща. Процес горене при отваряне на изпускателен клапан ще го унищожи за има-няма стотина километра на номинален режим.
Проблемите идват от това, че всеки си върти кранчетата на ежекторната (обикновена АГУ) за да му харчи малко, и двигателя работи с бедни газо-въздушни смеси, които наистина донякъде реализират икономия, но товарят термично елементи от изпускателната уредба. Това не се усеща толкова, както при бензина, защото газо-въздушните смеси имат значително по-широк диапазон на възпламеняемост в сравнение с бензиновите.
С други думи, ако захранвате двигателя с бензино-въздушна смес с алфа 1,2, също ще си унищожите изпускателните клапани, нищо че движите на бензин.
При метана наистина се изисква увеличаване на ъгъла на изпреварване на запалване, защото тази смес, наистина има по-ниска скорост на горене.

http://www.runel-tech.com/?p=productsList&iCategory=5. Цъкни върху ТАП в менюто.


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот Lisho » Пет 08 май 2009 12:10


pinokio написа:....пропан бутана съсипва ли двигателя...

"...Газообразное топливо, в случае с высокоочищенной пропан-бутановой смесью или метаном, сгорает полностью без образования углеродистых остатков. В случае с бензином такие остатки формируют тонкую пленку на поверхностях соприкосновения клапана с седлом и защищают их от износа. Дело в том, что сам по себе бензин содержит маслянистые примеси углеводородов, кроме того, для улучшения его качеств добавляются присадки (красители, антиоксиданты, ингибиторы коррозии, моющие вещества, добавки для повышения октанового числа).

Напротив, на газу, при прямом контакте металлических поверхностей и более высокой температуре происходит микроплавление на соприкасающихся поверхностях с последующим окислением продуктов плавления и образованием абразивной поверхности. В результате наблюдается значительный износ поверхностей и нарушается теплообмен.

Экспериментальные исследования влияния газа на износ клапанов двигателя проводились отделом Honda R&D Co Ltd на специальном стенде, имитирующем работу седла и клапана двигателя Хонда Civic GX L4 SOHC VTEC. В результате установлено, что при использовании метана износ впускных клапанов происходит в 90 раз, а выпускных клапанов в 30 раз быстрее, чем на бензине. При этом, более высокой температурной нагрузке подвержены впускные клапаны (их температура по сравнению с бензином была на 30º выше), а температура выпускных клапанов и на газу и на бензине была приблизительно одинаковой. Однако, по опыту эксплуатации двигателей на газу известно, что страдают, прежде всего, выпускные клапаны. Кроме того, детальные исследования показали, что среди основных факторов определяющих износ клапанов является не более высокая температура горения газа, а отсутствие в газе добавок, которые определенным образом защищают соприкасающиеся поверхности седла и клапана, а уже вторично улучшают термообмен между ними.
..........

Тем не менее, читателю необходимо знать, что делать для повышения долговечности двигателя после переоборудования автомобиля на газ. Материал, из которого изготавливаются клапаны и седла, а также их размеры и устройство головки блока цилиндров являются основными факторами, определяющими износ клапанов при работе на газу.

Прогорание клапанов наблюдается у автомобилей Toyota, Honda, Daihatsu и у старых американских автомобилей предназначенных для использования этилированного бензина. Раньше, когда в бензин добавляли тетраэтилсвинец, который повышал октановое число, свинец создавал на поверхности седел и клапанов пленку, которая защищала эти детали. При установке на автомобили этих марок газовых систем питания первого и второго поколения пробег автомобилей до ремонта головки блока цилиндров мог снижаться до 30-40 тыс. км.

Лучшим решением увеличения долговечности является замена материала седел и клапанов на материал Stellite, использование которого позволяет снизить проседание клапанов до 87%. Конструкция головки также оказывает влияние на температуру клапанов. Логично, что у двигателей с 4 клапанами на цилиндр теплообмен значительно хуже , чем у двигателей с двумя клапанами на цилиндр. Особенность конструкции системы охлаждения многих двигателей такова, что в первую очередь страдают выпускные клапаны крайнего цилиндра (1-го)
..........
Как же могло произойти, что такая уважаемая фирма оборудовала автомобиль, который потом вышел из строя. Да очень просто. Система сертификации не предполагает испытание надежности двигателя работающего на газовом топливе, а только на бензине. И на старуху бывает проруха. Прежде всего, двигатели этой марки разработаны специально работы на бензине и запаса жаропрочности не имеют. Другое дело разработка фирмами Honda и Volvo двигателя работающего на метане. Но это совсем другой двигатель и о нем отдельный рассказ.
По опыту работы ведущих фирм Голландии, производящих газовое оборудование, двигатели на которых прогорают клапана – единицы. Это двигатели Toyota, Honda, Daihatsu и старых американских автомобилей.
....."

Ако статията представлява интерес може да я прочетеш в пълен вариант тук: http://www.e30club.ru/forum/index.php?topic=5350.0 всичко нагледно е обяснено с картинки и графики.


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот rokera671 » Нед 10 май 2009 15:23


И аз като сложих газовото преди години на ладата бях много притеснен!
I като чакахме за газ попитах един колега дали газта износва мотора?И тои ми отговори така;Това жигули не е помирисвало бензин и е на 350 000.Така 4е мисля няма какво да го обсаждаме.Поне аз не се притеснявам,пак и не смятам да я карам 100 години :D


Потребителски аватар
vankoni
Мнения: 362
Регистриран на: Пет 02 май 2008 16:46
Автомобил: VW passat B3 B5.5
Двигател: PF1991 ALT2003
Местоположение: Хисар London
Контакти:

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот vankoni » Нед 24 май 2009 18:36


Аз карам 1.8 пб мотор Digifant инжекция с плочка вече 80хил. без никакви проблеми, дори и да има в бъдеще такива рзаликата газ-бензин би покрила всичко :stll think: :да:


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот theultimate » Нед 24 май 2009 18:52


При тези цени 10 000км градско в единия случай са около 900лв, в другия 1900. На голфа за тия пари предполагам че и основен ремонт може да се направи :)


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот R@do » Пон 25 май 2009 13:16


Моята е на 420 000 км общо на Газ има около 190 000 км досега освен мембрани свещи друго не е сменяно.Дреме ми за клапаните, като им дойде реда ще се сменят ама от сега да се кахъря при 70 ст. трябв ада съм луд, колата е за да м служи а не аз на нея и накрая да й падне топола на тавана.


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот rokera671 » Пет 05 юни 2009 22:03


жигули на 350 000 само карано на газ беше пушка!!Няма какво да обсаждаме тази тема!! :D


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот rokera671 » Съб 06 юни 2009 16:51


Мотокара ми е Нисан и е на 5000 мото часа,никога не е виждал бензин и е пушка!!


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re: повреждат ли се клапани и бутала от пропан бутана

Мнениеот Mega » Чет 11 юни 2009 9:38


Карам 3-то VW на ГАЗ, предимно спортно, първото стана на 270 000 още се търкаля някъде из България. Второто Vento 2.0 GT му врътнах 80 000, сега е в баща ми, не е мръднало. Сега съм с Bora 1.8 с ГИ няма грижи, само ръчка на педала :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта