150hp на газ!?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Evtoo
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 13 ное 2005 11:59
Автомобил: Passat B7
Двигател: Passat Variant B7140Hp BlueMotion
Местоположение: Радомир/София
Контакти:

Мнениеот Evtoo » Вто 07 мар 2006 12:04


Ами ако имате желание да четете за зазовите уредби в Интернет пространството има доста изписани неща и на български на чужд език. Просто пуснете един search в Google и ще ви затрупа с инфо :wink:
Успех :lol:




One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Вто 07 мар 2006 12:33


niki127 написа:Те тоя линк и аз го искам!!!!


Грешно е схващането, че двигател на газ се износва по-бързо, отколкото на бензин. Газта е с по-високо октаново число - над 100 октана. Наблюденията показват, че качествата на маслото се запазват непроменени с над 50 % повече пробег спрямо бензина. Свещите на автомобила също увеличават своя пробег с над 20-30 %. Като работа двигателят работи по-стабилно и характеристиките са му по-линейни. Няма да се чуе "чукане " на аванса, когато колата е на газ....

http://www.avtogaz.com/cgi-bin/advice.pl?57


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Вто 07 мар 2006 12:44


Четете ве, момци. Октаново число и калоричноста са мнооооооо различни неща. И аз съм ЗА газовото, ама за калоричността че спорим до откат,а!?!?!?!


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 07 мар 2006 12:44


Evtoo написа:Ами ако имате желание да четете за зазовите уредби в Интернет пространството има доста изписани неща и на български на чужд език. Просто пуснете един search в Google и ще ви затрупа с инфо :wink:

Аре като си толкова отворен пусни един сърч и намери къде точно пише, че газта е по калорична от бензина...

@One
Никой не коментира октановото число на бензина....или пък издръжливостта на двигателя при каране на газ....
А кажи къде в твоя линк да намеря отговор на моя въпрос...

Последна промяна от Li4o на Вто 07 мар 2006 12:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Вто 07 мар 2006 12:47


Обявявам награда за тоз който ми намери изречение в което да пише, нещо във връзка с нашия спор!!!!!


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Вто 07 мар 2006 12:51


Li4o написа:
Evtoo написа:Ами ако имате желание да четете за зазовите уредби в Интернет пространството има доста изписани неща и на български на чужд език. Просто пуснете един search в Google и ще ви затрупа с инфо :wink:

Аре като си толкова отворен пусни един сърч и намери къде точно пише, че газта е по калорична от бензина...

@One
Никой не коментира октановото число на бензина....или пък издръжливостта на двигателя при каране на газ....
А кажи къде в твоя линк да намеря отговор на моя въпрос...

dnedkov ->Малко информация за тези които не знаят
Октановото число се отнася за бензина и представлява процентното съдържание на изооктан в еталонна смес от изооктан и нормален хептан.
Цетановото число се отнася за дизеловото гориво.Така че не преписвайте на газта цетаново число
Но в крайна сметка е важна калоричността на горивото (енергията която отделя при изгаряне),а пропан-бутана има висока калоричност - 56-104 MJ/m3.За сравнение калоричността на бензина е около 44 MJ/m3.


Потребителски аватар
ItsoVT
Мнения: 824
Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот ItsoVT » Вто 07 мар 2006 13:00


One написа:
Li4o написа:
Evtoo написа:Ами ако имате желание да четете за зазовите уредби в Интернет пространството има доста изписани неща и на български на чужд език. Просто пуснете един search в Google и ще ви затрупа с инфо :wink:

Аре като си толкова отворен пусни един сърч и намери къде точно пише, че газта е по калорична от бензина...

@One
Никой не коментира октановото число на бензина....или пък издръжливостта на двигателя при каране на газ....
А кажи къде в твоя линк да намеря отговор на моя въпрос...

dnedkov ->Малко информация за тези които не знаят
Октановото число се отнася за бензина и представлява процентното съдържание на изооктан в еталонна смес от изооктан и нормален хептан.
Цетановото число се отнася за дизеловото гориво.Така че не преписвайте на газта цетаново число
Но в крайна сметка е важна калоричността на горивото (енергията която отделя при изгаряне),а пропан-бутана има висока калоричност - 56-104 MJ/m3.За сравнение калоричността на бензина е около 44 MJ/m3.

Етого и ПОБЕДИТЕЛЯ :да: а кажете сега каква е наградата да се знае :lupe :gruebel


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Вто 07 мар 2006 13:09


itsovt написа:[Етого и ПОБЕДИТЕЛЯ :да: а кажете сега каква е наградата да се знае :lupe :gruebel


....До тук почти нищо чак толкова интересно, но какви свойства има бензина и кои от тях ни интересуват пряко.
Едно от най-важните свойства на горивата, като цяло, е тяхната топлотворност, или с по-прости думи казано калоричност. С други думи величината показва какво количество енергия се отделя при изгарянето на една единица обем от даденото гориво (а това нас ни интересува доста пряко). За бензина е около 44 000 KJ/kg (1L бензин тежи средно 750гр.), като това го прави по-калоричен от всички алкохоли. Гаста обаче се явява повече от два пъти по-калорична. Не мога да кажа каква е калоричността на пропан-бутанът като цяло, но по отделно пропан - 92 000 KJ/kg и бутан - 117 000 KJ/kg. ..
цитат от http://clubf1.net/forums/lofiversion/in ... t4648.html

какво печеля ?

Последна промяна от One на Чет 09 мар 2006 16:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 07 мар 2006 13:13


One
така и така си почнал дай и калоричността на нафтата. Сори за отклонението.


Потребителски аватар
ItsoVT
Мнения: 824
Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот ItsoVT » Вто 07 мар 2006 13:16


One написа:какво печеля ?


Ми те бяха толкова сигурни ,че са прави та надали някой ще ти каже каква ти е наградата.НО Е ФАКТ ТОВА , КОЕТО СИ НАПИСАЛ.Но требе се търси ,чете се неща които отнемат време нали колега :?: :idea:

Последна промяна от ItsoVT на Вто 07 мар 2006 13:20, променено общо 3 пъти.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Вто 07 мар 2006 13:16


L&R написа:One
така и така си почнал дай и калоричността на нафтата. Сори за отклонението.

Нафта 9 650 ккал/кг
за сравнение
Пропан-бутан 12 000 ккал/кг
тук мерната единица не е килоджаули ако гледаш горните цифри. но за сравнение става :)


Потребителски аватар
Evtoo
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 13 ное 2005 11:59
Автомобил: Passat B7
Двигател: Passat Variant B7140Hp BlueMotion
Местоположение: Радомир/София
Контакти:

Мнениеот Evtoo » Вто 07 мар 2006 13:26


Li4o написа:
Evtoo написа:Ами ако имате желание да четете за зазовите уредби в Интернет пространството има доста изписани неща и на български на чужд език. Просто пуснете един search в Google и ще ви затрупа с инфо :wink:

Аре като си толкова отворен пусни един сърч и намери къде точно пише, че газта е по калорична от бензина...

@One
Никой не коментира октановото число на бензина....или пък издръжливостта на двигателя при каране на газ....
А кажи къде в твоя линк да намеря отговор на моя въпрос...




Ами "отворко" колегата one ти отговори вместо мен.


Потребителски аватар
KRIS
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 05 юли 2004 15:55
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот KRIS » Вто 07 мар 2006 14:08


Така е, газта е по-калорична и именно за това отделя доста повече топлина и колата загрява по-бързо на газ. Проблема при газта е че гори доста по-бавно от бензина.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 07 мар 2006 14:09


Стига ве хора стига се карахте.ето сравнителна таблица. Всичко зависи от гледната точка.Много зависи в какво състояние се срваняват двете горива.Но като цяло не може да се спори че за едни и същи пари с газ (пропан бутан)получаваме повече енергия отколкото при бензина.
http://www.gastradebg.com/pagebg.php?P=2&SP=33

Темата се изопачи страшно много благодарение на някой колеги (няма да пиша кои са). По добре е някой да заключи темата.
Иначе аз също не виждам смисал да се взима Голф 3 2.0 16v 150hp и после да се слага газ.Единственото което ще се спечели от цялата работа ще е че отвреме на време можеш да си позволиш да налееш повече бензин и да се покевиш, но не мисля че си заслужават вложенията само за някакво удоволствие.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 07 мар 2006 14:44


Evtoo написа:Ами "отворко" колегата one ти отговори вместо мен.

Що не отговори ти - нали си много умен...
Ето ти малко идеи за размисъл , ама кажи тоя път нещо твое - не да ми повтаряш кво бил казал колегата...

За да се определи кое е по-калорично трябва ясно да се дефинира какво е калоричност.
Ако гледаме отделената енергия на единица вещество следва нафтата да е най-калорична, след това бензина и най-накрая LPG.
Ако гледаме на обем, поради различните плътности, отново се потвърждава горното.
На килограм работата е друга.
Принципно топлината на изгаряне се дава в таблици за 1 мол в-во. От друга гледна точка, ние зарждаме колите си в литри, а литъра като обемна единица отново ни подсказва реда нафта>бензин>LPG.
Тъй като става въпрос за горива за двг - най-коректно е да следва реда нафта>бензин>LPG.
Най-калорична е най-тежката фракция - нафтата, следва бензина и накрая газта.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта