Обичам да си оплювам колегата като не е прав ама...тук е прав
Ако се сменят кабели трябва да се сменят всичките,защото всеки кабел,произведен дори от един и същи производител по различно време има различни свойства....различно специфично съпротивление на материала,различн степен на изолация,ралзично съпротивление (кабелите имат съпротивление и то нарочно за да може в комбинация с палеца и неговото съпротивление да пазят бобината от претоварване или изгаряне при избиване на кабел или капачка).Всеки кабел спрямо околонета среда е диелектрик,но не на 100%,което го прави кондензатор и съответно му отнема определено време да възпоризведе импулса в свещта,след като е приложено даденото напрежение от палеца и бобината (същите теории са и за свещите).
Като се скапе само един кабел и смениш само него това води до по-различна,макар и с малко искра в дадения цилиндър,което се отразява на работата на двигателя (може и съвсем незабележимо) понеже :
-искарата е по-силна или по-слаба от другите 3 цилиндъра.
-искрата е с малко по-различен момент (предварение) от на другите 3 цилиндъра.
-искрата е с по-различна дължина от на другите 3 ципиндъра (понеже както казах кабела е и кондензатор за даден времеви интервал).
Което само по себе си води до по-различна работа на един от цилиндрите....оттам вече и всички следващи от това теории и практики и т.н.
Когато кабелите са комплект те пак нямат еднакви свойства понеже дори дължината им ги прави различни един спрямо друг ама разликите тогава могат да са значително по-малки отколкото при различни кабели,произвеждани по различно време и от никой не знае какви материали.
А по повод теориите на колегата за гумите...ако електроните в запалителната система се движеха с гореописаните гуми по кабелите, двигателя въобще нямаше и да запали понеже нито един нямаше да стигне жив до цилиндъра,за който е тръгнал

Гумите стареят не само,когато стоят...стареят от неправилно ползване,от претоварване,от каране по малко...гумата може да е карана всеки ден,да има страхотен грайфер,да е на 15 и повече години....което ама въобще не я прави като новата...материала старее,изменя си свойствата,реодвно минава цикли на загряване и охлаждане,криви се от ударите по дупките,нацепва се от годините...какво ли не се случва с гумата с течение на времето.
Същото е и с кабелите...постоянно се загярават и изстиват,постоянно се намират в много влажна или много суха среда...това води неминуемо до стареене...което е и предпоставката да се предполага,че ако избие един след не много дълго време ще избие и 2-ри и 3-ти и т.н. И накрая колегата няма да си има нито един, еднакъв с някой друг, кабел в запалителната смстема.
Ам...на мен ако 4-ти цилиндър ми гори малко повече масло от другите 3 дали да не си сменя сегментите само на 4-тия...или не,дори може да си сменя само единия от 3-те сегмента...
Ето една иначе толкова готина и запазена гума на....10-15 години...даже си има грайфер,по-голям от изискваня, от КАТ, за зимния сезон

Вие ако тази Вектра я карате с тези "неостаряващи" гуми с 230км/ч...мога съм един безкрайно щастлив човек,че спрях да ходя често към Плевен и драстично намалява шанса, да ме убиете и мен покрай вас!

Безкрайно се извиняявам на автора на темата и читателите и за тоталния спам,който генерирах туку що ама....то как да се сдържи човек
