Az govorja za pochti 6 godini postojanno karane na gas...
тук се пише на КИРИЛИЦА!
mod edit: golfer
Нови мембрани или нов изпарител?
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Искам да питам как разбирате кога мембраните са за смяна или пък целия изпарител?
Пасата го купих с газовата уредба направо и засега на газ си върви добре ама говорих с един бакшиш дето ми каза че на 30-40 000 км трябвало да се сменят мембрани. Изпарителя е Ловато с автоматичен превключвател БРС. Аз съм минал с колата 12000 км, но не знам нито тия преди мен колко са я карали нито кога и къде е слагана газовата уредба. Минах само един преглед и една настройка и това е. Ако някой експерт има мнение нека го сподели?
Пасата го купих с газовата уредба направо и засега на газ си върви добре ама говорих с един бакшиш дето ми каза че на 30-40 000 км трябвало да се сменят мембрани. Изпарителя е Ловато с автоматичен превключвател БРС. Аз съм минал с колата 12000 км, но не знам нито тия преди мен колко са я карали нито кога и къде е слагана газовата уредба. Минах само един преглед и една настройка и това е. Ако някой експерт има мнение нека го сподели?
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re:
alien1 написа:Искам да питам как разбирате кога мембраните са за смяна или пък целия изпарител?
Пасата го купих с газовата уредба направо и засега на газ си върви добре ама говорих с един бакшиш дето ми каза че на 30-40 000 км трябвало да се сменят мембрани. Изпарителя е Ловато с автоматичен превключвател БРС. Аз съм минал с колата 12000 км, но не знам нито тия преди мен колко са я карали нито кога и къде е слагана газовата уредба. Минах само един преглед и една настройка и това е. Ако някой експерт има мнение нека го сподели?
Задавам същия въпрос като на колегата по-горе, и аз не знам предните собственици какво кога и на колко хилядарки километри са сменяли.. Имам само бегла представа по бележките залепени за смяната на маслото кога е сменяно и гледам че са спазвали интервалите и са го сменяли на 10-12000 км. Към въпроса на колегата искам да ми обясните какво трябва да кажа на газаджиите "майстори" да направят и как да им го кажа че да ме разберат от първия път, а не да започнат да ми философстват, и да не пре**ат настройките на колата за газта щото за ся колата си върви добре. Искам да върви само на газ (понеже изгоря бензиновата помпа) и вместо да давам пари за бензинова помпа, по добре тези пари да ги дам на някой свестен газаджия и да ми я направи да пали и зимата от четвърт оборот. Имам в предвид дори в дните когато сутрин и -15 -18 градуса. То рядко става толкова студено но 1-2 дена има в цялата зима. Предната кола Сеат толедо не съм и сменял нищо за две години по изпарителя, изминах с нея 20 000 км за 2 години и 3 месеца и зимата си палеше от четвърт на газ беше супер направена. Аз я обръщах по малко да разбие маслото на бензин за 1-2 минути в най-големите студове. Иначе веднъж зимата на -20 градуса не беше палена 20-25 дена и като се качих запали от раз и на газ. Ей тва искам и с пасата да стане. Давайте акъл и казвайте от де да почна. Сам не се наемам да сменям мембраните (платната) на изпарителя щото чак там не смея да пипап. Знам че има тема във форума как се сменят платната на изпарителя, и съм я чел от край до край, но ме е страх след като го разглобя този изпарител да не после да не мога да го зглобя и да пре**а изпарителя и да трябва после и нов изпарител. Споделете и цени по различните градове за части + труд. Актуални цени все пак тази тема е от 2012 а ся сме края на 2014 г. Искам преди да е паднал снега да си приготвя пари и да оправя таз работа с изпарителя. Днес например ми угасна сутринта при +5 +6 градуса навън, а не ми се мисли като стане -5 -6 градуса. Ама аз правя една грешка паля и тръгвам не подгрявам на място и затова ми гасне. Още един последен въпрос прецакват ли се и какво по точно става с мембраните когато при -10 градуса налееш вряла вода върху изпарителя. Нормално ли е изпарителя да мирише на газ при угасена кола - постоянно ли изпуска газ какво означава.
Благодаря че прочетохте и предварително на отговорите ще следя темата какво ще кажат компетентните по този въпрос.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Нови мембрани или нов изпарител?
Аз правя така понеже на бензин мн рядко карам за 50 000км сменям целия изпзрител с Волтран не си играя с мембрани и глупости сметка няма 

-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нови мембрани или нов изпарител?
От към вървеж и обороти си е нормално и съм много доволен. Доволен съм и от разхода с моя стил на шофиране който 50 % е газ спирачка из града. Не съм от агресивните шофьори само да отбележа и съм толерантен на пътя. Две години нито изпарител нито мембрани бях сменял на сеата, така го и продадох и немаше проблеми с вървежа и разхода. Но щото нещо много се зачетох из раздел Автогазови уредби (по точно в темата "колко газ ми гори колата" ) взех да си казвам "Много ниски разходи имат колегите из форума". Малко смешно може да прозвучи, но по-добре да не давам грешни пари по газаджии и най-много да ми пре**ат колата и после да се наложи още 5-6 пъти да одя все без резултат докато я оправят. Извънградско карам 130 - 140 км в час не постоянно, но на правите, постоянната ми скорост варира където позволява пътя и условията 110-120 км в час. Средния ми разход от както имам колата към момента, пък и аз малко съм го завишил защото към този разход например има следните 2 фактора днес сложих 18.100 литра газ за 21 лева и в бутилката имаше Х още литри газ. Бутилката не беше празна, поради простата причина че когато мина 200 км и отивам да си я допълня догоре за да не оставам без газ, още повече от както миналатта седмица установих че е изгоряла бензиновата помпа. Сам си се презастраховам с две думи. Ето го и глобалния ми среден смесен разход от както имам пасата в мене: 6897 км пробег със 773,43 литра газ пропан-бутан. Среден разход = 11,214 литра на 100 км пробег. Това е смесено и със 18-20 литра газ в бутилката които още не са изгорени. Падал е този глобален разход на моменти като не прибавя заредените литри лятото например до 10,500 до 11,500 варира но не и повече в този диапазон е. Затова някой като ме пита "Колко ти гори пасата?" аз му отговарям: "Средно 11 литра на 100 смесено (лятно, зимно, градско, извънградско). Пък колега както казваш за 50 000 км аз ще ги мина за 5 години, повече от 10 000 км не правя на година. А след 5 години не се знае дали пасата ще е още жив и дали ще е в мене. Наближава година на 20.11.2014 ще стане а аз няма да стигна пробег от 10 000 км с него за 1 година до сега е 6890 км без малко 7000км. Не си давам зор да карам всеки ден а когато ми се наложи из гръда си джиткам и пешачката за здравословен начин на живот. Не съм чак такъв запалянко и до WC-то чак да ходя с нея, както някои и на това са способни, ако има начин. Не слизат от колите си. За 3 години от както имам книжка се нашофирах така големия мерак ми мина. Сега като шофирам си се наслаждавам на спокойното и неагресивно шофиране без да влагам нерви и емоции по време на шофиране. Като си сложа 14 лева газ примерно и си прая сметката че спокойно ще мина 100 км дори и да карам със 130-140 км в час по магистралата с постоянна скорост. Правил съм го и това. Малко като самонавиване да не си развалям колата при майстори звучи поста ми, но това което мисля по въпроса това пиша. Големи романи станаха, няма ви се чете, айде спирам. 

Последна промяна от stoyan0304 на Пон 29 сеп 2014 15:14, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Нови мембрани или нов изпарител?
Щом гасне като е студена най вероятно се опитва да замръзва изпарителя, т.е водата му е вързана къде не трябва или не е ефективно. Моя изпарител е вързан към охладителя на маслото и тройника с датчиците на главата, до ден днешен вече 7 години на газ с тая кола, изпарител не ми е замръзвал.
Иначе аз след заигравка със смяна на мембрани реших въпроса като колегата над мен, нов турски изпарител 40-50 хиляди км колкото изкара и в кофата. Ферони, фероли и производните им изпарители са чисто и натурално копие на ловато с разлика в надписите и боядисаните в синьо тръби за водата и газта. Вътре са с напълно взаимо заменяеми части.
Като угасне студена е нормално да мерише на газ докато се изтече всичката газ от изпарителя, която все още е течна, то за това и трудно пали веднага щото се дави мотора.
Друго важно нещо за да пали от раз е профилактика на стартера, сваляне, почистване и смазване за да може в студеното да удари и да направи бърз оборот.
Иначе аз след заигравка със смяна на мембрани реших въпроса като колегата над мен, нов турски изпарител 40-50 хиляди км колкото изкара и в кофата. Ферони, фероли и производните им изпарители са чисто и натурално копие на ловато с разлика в надписите и боядисаните в синьо тръби за водата и газта. Вътре са с напълно взаимо заменяеми части.
Като угасне студена е нормално да мерише на газ докато се изтече всичката газ от изпарителя, която все още е течна, то за това и трудно пали веднага щото се дави мотора.
Друго важно нещо за да пали от раз е профилактика на стартера, сваляне, почистване и смазване за да може в студеното да удари и да направи бърз оборот.
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нови мембрани или нов изпарител?
Може ли да ми кажете как се определя на една кола какъв или по-точно колко голям изпарител да се сложи. Гледам комшията с такси Опел корса 2005 година 1000 куб. 45 коня май е и изпарителчето му е наполовина по-малко от моя. Сеата и той беше 1.8 90 коня като пасата ама изпарителя му беше нещо средно като размери между този на пасата и този дребния на Корсата за която ви говоря в по-горните редове. Друго, което искам да питам е изпарителя, когато си заминава, тоест е на умиране и неподлежене на ремонт как започва да ти "Напомня" и да те"подсеща" че загива и "умира". Тотално ли отказва колата да пали освен зимно дори и лятно време.
П.П. Ще отида да снимам двигателния отсег да видите маркучите как са вързани да ви стане по-ясно
П.П. Ще отида да снимам двигателния отсег да видите маркучите как са вързани да ви стане по-ясно
- Pet_rov
- Мнения: 4491
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Нови мембрани или нов изпарител?
На газовите инжекциони изпарителите са май по-малки на размер. И моят изпарител е Ловато. Според мен, за да си замине изпарителят, трябва нещо по корпуса му да се износи - отворчето за гумичката на вилката например или нещо от сорта. Моят е на ~ 82к километра и съм сменял платна веднъж. И всички гумички, разбира се. Нямам разлика в динамика и разход след смяната.
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нови мембрани или нов изпарител?
Следоветелно за приказките, че след смяна на платната и допълнителна пренастройка на изпарителя (която уж е задължителна след такава интервенция) разходът пада значително дори много
аз ще ги смятам за митове и легенди родени във форумните дискусии. 


-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нови мембрани или нов изпарител?
Ето снимки на изпарителя и на охладителната система
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нови мембрани или нов изпарител?
Ето и снимка на "Г" образното съединение, което сменях. От както го смених, сякаш спря да ми се обледенява изпарителя преди това се обледеняваше. Сега в началото първите минута две когато сутрин е студено изпарителя като го пипна само става студен но не чак да се обледени.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Нови мембрани или нов изпарител?
Вземи тия маркучи по които върви водата за изпарителя ги свали малко по ниско, да не стърчат над разширителния съд, аз бих преправил връзването на изпарителя от успоредно както е вързано в момента на последователно на изхода от колектора или изхода на парното, така си мисля че циркулацията на течността ще е по лесна и безпроблемна, максимално къси маркучи с минимални колена, тройници и завои.
Изпарителя като си замине, почва много да харчи, трудно пали и на топъл и на студен мотор, губи мощност и още хиляди признаци. Изпарител и плочка се избират според мощността на колата, едните мисля бяха 70 киловатови, другите 100 киловатови, но колкото повече, толкова повече, слагам 100 киловатови на моята кола.
Изпарителя като си замине, почва много да харчи, трудно пали и на топъл и на студен мотор, губи мощност и още хиляди признаци. Изпарител и плочка се избират според мощността на колата, едните мисля бяха 70 киловатови, другите 100 киловатови, но колкото повече, толкова повече, слагам 100 киловатови на моята кола.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта