Има малко развитие по темата. Понеже съм от тоя тип хора, че постоянно ме чопли отвътре да постигна малко по-добър от предишния резултат.
Та значи да обясня накратко. Досега карах с тройник, който е с два маркуча, но с общ винт за двата разположен преди У-образното разклонение. Нещата бяха както следва:
1. Динамика:
Колата имаше доста силен диапазон 2000 - 4500 оборота. Просто вървеше и ускоряваше на различните предавки с много леко натискане на педала на газта. С много малко настъпване съм успявал да изпреваря кола движеща се със 120 км/ч пред мен, дори без да свалям на 4-та предавка и с 4 пасажера в автомобила. Максималната скорост и като цяло оборотите над 4500 малко идваха нанагорно обаче. Усещаше се видимо "спиране" на ускорението след 4500 оборота, разбира се на 5-та предавка е най-осезаемо, но също се усещаше и на 4-та, дори и на 3-та. Максималната скорост достигната на АМ Тракия преко сили беше 155 км/ч по уреда на таблото.
2. Празен ход - никога не съм имал проблеми с клатене на обороти, гаснене и т.н. Като загрее на 90 градуса колата си държеше малко над 1000 оборота - къмто 1100 по моя преценка. Оставям я така, понеже тогава двигателят работи доста добре и ориентирайки се по детонациите в ауспуха, колата има оптимален режим при точно тези обороти и точно толкова развит тройник.
3. Разход - извънградско съм постигал от 8 до към 9.5 (ако й давам газ по магистрала примерно). По принцип не съм спокоен шофьор, не карам лежерно, изпреварвам си без да се влача. Понякога настигам и сравнително по-бързодвижещи се от моята кола и съответно изпреварвам и тях, ако реша "че бързам" (за къде ли). Общо взето карам спокойно само, когато возя дъщеря си на задната седалка. Инерция не използвам, за сметка на това по наклон ползвам изключително много двигателна спирачка (на бензин и при ГИ - ППХ). Градско не съм успявал да я смъкна под 10.5/100. Единственият път когато успях да падна горе-долу на 10.5 стана вследствие на факта, че карах доста повече на загрял автомобил из града. През по-голямата част от времето, колата не е загряла на оптималната си температура. Редовно я засичам и винаги ми дава около 12 на 100 плюс-минус половин литър, според зависи колко често съм връткал гумите като тръгвам или колко често съм бързал към къщи по пътя от местоработата ми.
Настройката на тройника я правих на "вкус" след няколко теста на околовръстното.
Цялото това написано по-горе важи с:
Тройник с един винт с две изходни тръби, който беше доста малко развит от затворено положение - т.е. сигурно не е развит повече от 1/3 от целия му ход. За сметка на това винтът на изпарителя беше доста "развит"(т.нар. по-богата смес), за да компенсира по-малко развитият тройник, да има стабилен празен ход, а явно е дало и своето отражение на ниските и средни режими на натоварване на мотора (тези, които споменах по-рано 2000 до 4500 оборота).
Като цяло в тоя случай мога да заключа, че лично мен ме устройва доста и като разход и като динамика. За скромните 75к.с. движи повече от добре.
Сега развитието.
След доста питане, ровичкане в нета реших да опитам и другата крайност - да пробвам да отпусна по-голям дебит, но този път само през единия щуцер на плочката. За целта върнах в употреба стария си тройник, който е с два отделни винта за регулиране на всяка от камерите на карбуратора. Единият винт директно го завих докрай (понеже при мен плочката е само с един дифузьор) и нагласих вървежа само по другия винт. Започнах с максимално развит след 3-тото пипване и тестване на околовръстното намерих положението, при което колата не забива муцуна, когато й се даде повечко газ. Да речем, че в момента карам с един щуцер развит на 90% от пълния си дебит. Разбира се тази огромна разлика наложи реглаж на ПХ от винта на изпарителя за качеството на сместа. Установих след малко тестове, че работи най-добре на почти стегнат докрай винт, като оборотите на ПХ са пак като по-горе 1100 някъде, без детонации в ауспуха. Много газаджии, а и не само те, съветват тройникът да е отворен колкото може повече. Ето и първите ми впечатления:
Динамика - тук разликата е смея да кажа очевидна. Вече го няма това изстрелване от 2000 до 4500 оборота, но за сметка на това автомобилът се държи адекватно и над 4500. Т.е. тази сила, с която разполагаше само в тесен диапазон обороти вече е сякаш по-разпределена в различните режими, което носи своите плюсове и минуси. Колата ускорява доста по-праволинейно дори след 4500, но за съжаление праволинейността е и в по-ниският диапазон на оборотите, където преди това имах чувството, че се изстрелваше. Реално разликата иде от това, че за да поддържам скоростта и динамиката в градски условия ми се налага лекинко повече да скачам на газта, тъй като в града я карам предимно до 3000 оборота, ако изключим случаите, когато... бързам незнайно за къде

Не съм тествал все още на по-дълъг маршрут, но сякаш до 100 км/ч колата е една идея по-мудна и предполагам изпреварванията на 5-та предавка вече ще трябва да се осъществят с една по-надолу

Също така си мисля, че макс. скорост ще се повиши с една идея, но в случая за мен тя не е от такова голямо значение, понеже този параметър при мен рядко влиза в употреба (най-вече, когато пътувам сам, а това е доста рядко, като добавим и факта, че е почти неприятно да караш такъв двигател със скорост над 140 км/ч е почти безсмислено да я слагам в сметките,ама нейсе).
Разходът е в процес на засичане и като изгоря газта в бутилката ще калкулирам и ще кажа. Просто бях нетърпелив да споделя тази информация, която предполагам е интересна за някои, вероятно е да спестя хамалогия на някой, който тепърва започва да експериментира с колата си.
Ще допиша пак, като засека разход.