не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот ivo_555 » Вто 27 дек 2011 10:40


agent_kowalski написа:Добре само аз ли не съм пипал нищо по филтърната кутия?Нито съм лепип тиксо нито клапи нито нищо.Тръбата с топлия въздух ми седи.Центровка не съм пипал от лятото и си работи всичко :shock



НЕ, и аз съм така, само една тръба като фуния преди филтъра махнах, иначе клапата си седи, доколко работи не съм я гледал! Иначе си мислих дали да не извадя маркуча, който взима топъл въздух от колекторите само, ама на тоя студ хич не ми се занимава даже да вдигна капака.




agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот agent_kowalski » Вто 27 дек 2011 11:05


Ми при мен колата върви и затова не ми е дошла музата да я махам тая тръба за топлия въздух.Единственото,което забелязвам е че сега в гоелмите студуве малко ми паднаха оборотие на празен ход без да пипам нищо.Сигурно е от температурата на въздуха.Ама не ми се занимава да въртя изпарителя.Само вчера отворих капаха да сипя течност за чистачки и да видя има ли масло и антифриз и толкова и замръзнах и се изпацах до лактите :D
Явно температурата на въздуха е много важна за газта.Пътувах сега по празниците в два различни дни.В единия температурите бяха -2 до 1 някъде когато пътувах и колата вървеше по-мудно от нормалното.На другуя ден сутринта карах беше -8 и колата вървеше доста повече със същата газ без да съм зареждал наново.


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vaiper 1 » Вто 27 дек 2011 15:27


Топал ваздух каране на бензин , на газ само студен и несе занимаваите с глупости момчета :beer Винаги студения ваздух е ключа за палатката но не само тои :D


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот dushanov » Сря 28 дек 2011 12:21


И личен опит: Корса Б (с обикн. газова)само със студен въздух=по-добре върви и по-малък разход. VW GOLF 3 AEK (с обикн. МЕТАНОВА) само със топъл въздух=по-добре върви и по-малък разход!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Сря 28 дек 2011 20:31


Zerga3GT написа:На много колеги ще го кажа "Добър ден"

Клапата се регулира с термо вакумна работа в капачката на мото или там каквото е сложено на колата и е направена така че да поддържа 42.6 градуса за оптимално изгаряне, така че няма само студен или само топъл въздух. Това че студения въздух е по богат на кислород да, но дали влиза достатъчно гориво да оптимизира експлозията кой да ти каже, Зимата на газ с изолирана тръба(само студен въздух) колата загрява като български реотан съответно и гори втечнена газ(Може да се удави или да гръмне.....)

ГЕРМАНЕЦА не го е сложил еи така за да запълва място.

Термо вакумния регулатор е доста пиклив на колите преди 95 година. Не мога да му намеря снимка и не съм сигурен да ли се казва така. Кафява пластмаса в която влизат 2 маркучета за вакум. Като загрее колата отваряш филтъра и клапата трябва да мръднала на някъде а не да е затворила каквото и да е. Ако не е отворила се сменя тази пластмаса(моля някой да сложи една снимка ако ме е разбрал за какво говоря.)

П.П. не се заяждам просто казвам.

АА да си добавя бях я сложил само на топъл поток и колата вървеше с 10 15 км повече от нормалното и ускорението беше добро НО след като позагря почна да прави детонации в всмукателните тръби.

:да: Ето едно точно и логично обяснение защо клапата не се пипа,а само привода...ако искате разбира се !


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот eurogas » Сря 28 дек 2011 20:59


Да колега звучи много логично, но само ако нищо не разбираш от газ, колкото по-малко разбира човек, толкова по-лесно му се струва всичко, обобщения на база собствен автомобил и анализ на сместа по интуиция нямат особена стойност.

Ако имате поне малко понятие от настройки на газова уредба.....ама не от тези дето си ги въртите сами пред блока в неделя, говоря за настройка на газанализатор, щяхте да знаете че най-малката промяна на ВХОДЯЩИЯ ВЪЗДУХ, води до сериозна промяна на ГОРИВНАТА СМЕС.

Така че НЯМА никакъв начин да запазите сътвореното от НЕМЕЦА и да карате на газ с ПРАВИЛНА смес, всеки милиметър преместване на клапата води до рязка промяна в сместа, дори ламбда контрол неуспява да компенсира разликата, наблюдавал съм много пъти всичко това с вързана апаратура и постоянно следене на параметрите !!! :да:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Сря 28 дек 2011 21:23


Колега....
1.избързваш със заключенията кой колко разбира...нека не се подценяваме,особено ако не се познаваме...неудобно е някак си,надменно....че и малко комично..
2.Има два критерия,които правят корекция на всичко!
а)разход
б)динамика
Когато успееш да постигнеш оптимален баланс на тези два параметъра не ти трябва газ-анализатор....личен опит от 20 г каране на газ!
И не забравяй,че т.н газ-анализатор също може да дава грешни стойности...както често и става!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19304
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Сря 28 дек 2011 21:27


Като цяло колегата Еурогас е прав. Но газ-анализаторът има малък недостатък - настройва се автомобилът на място. Докато пробата с вървежа и разходът е оптималната за всеки индивидуално. Ако за мен колата ми има добра динамика, за друг може колата ми е да е прекалено и ненужно вървежна или пък обратно - да е скопена за друг. Редно е да се отчете и тази подробност, за да стане картинката още по-ясна. Аз лично бях доволен от газ-анализатора, докато не си настроих сам колата и не си направих дифузьорът, с който карам в момента. Сега разходът ми е същият, но колата има по-добра динамика (субективно, лично за мен е така).


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот agent_kowalski » Сря 28 дек 2011 21:33


stefan4o ,чакай сега ти си сменил дифузьора.Качи че си си направил по-добра настройка на око със същата карантия,тогава можеш да кажеш това е така и това не :beer
И добре последно старите кочини с обикновенни газови какво да ги правим,да вадим ли тръбата за топъл въздух или не?Аз съм с тръба и като цяло върви добре зимата.Има някои дребни разлики,но не е нещо съществено спрямо лятно време.Да пробвам ли без тръбата?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Сря 28 дек 2011 21:43


на газ колата върви по-добре със затапен топъл въздух, само на студен

а я да питам знаете ли какво става, когато клапата заседне само в положение топъл въздух :)

Проблема със студеното палене, ако има такъв, не е в топлия въздух. Та нали за да дойде топлото, първо трябва да се запали мотора, да се нагрее чугуна и чак тогава... как може да пишете глупости scare


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот i.e.i » Сря 28 дек 2011 21:54


42.6 градуса

Колко са тия градуси,ако влиза само студен въздух?
А лятото при външна t 35+ градуса колко са?


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот agent_kowalski » Сря 28 дек 2011 21:54


Ще пробвам значи тия дни на студен как ще е :)


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот balamata » Сря 28 дек 2011 22:04


Ще си позволя да цитирам мнението на Kris 11 от темата която ви постнах в предишната страница.Все пак човека е цитирал инженери написали книга за АГУ-тата.Които едва ли са си въртяли наслуки изпарителите пред блока в неделя :lol: .Пък вие преценете дали е правилно на газ да смуче топъл въздух колата. цитат:При бензин трябва топъл въздух, но не горещ. При температури около нулата и малко над нея бензина започва да прави ледена копричка по дифузора на карбураторните, предполагам и за инжекциите е така, точно където е стеснението.
За газта съм чел , че от топлият въздух се влошава качеството на сместта / газ въздух/ и оттам загуба на мощност.
Сега не ми се роеи в книгата ама хайде :
"АГДвигатели "доц.ктн Т.Анчев и ктн Ангел Димитровна :
"цтр. 34 Загубата на мощност може да се компенсира ......по 1 от сл.начини:
-разделяне на пълнителният от изпускателнит колектор, както и изключване на подгряването на пълнителният тракт.
-охлаждане на сместта
-повишаване на степента на сгъстяване,"
.. "стр.99 Изюисквания при монтаж на газова апаратура Най-напред трябва дасе започне с някои изменения по двигателя . С цел подобряване на напълването на цилиндрите с газо-въздушна смес е необходимо да се изолира подгряването на карбуратора, да се постави смукателната част на филтъра в положение на лятна експлоатация, а освен това филтърът да се разположитака, че въздухътда не навлиза под налягане. Ако това не се спази , възможно е нарушение на работата на ред.изпарителя особено при динамични режими на движение на автомобила."
Това е от по-старото изданние. Новото не мога да открия.
Хората са кандидати на техн. науки, в книгата има и формули ,който иска да чете .


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот nepreklonniq » Сря 28 дек 2011 22:45


Значи първо да изпарим газта от течна фаза към газова, посредством редуктор - изпарителя при температура от порядъка на 90 град., после при постъпването й в цилиндрите, да я охладим със студен въздух???
Според мен клапата трябва да си е активна- и в двете положения. При мен е активна. Пробвал съм на застопорена в позиция само студен въздух и друго, освен по-твърда работа на мотора не усетих. Разхода си е без промяна.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19304
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Сря 28 дек 2011 23:25


agent_kowalski написа:stefan4o ,чакай сега ти си сменил дифузьора.Качи че си си направил по-добра настройка на око със същата карантия,тогава можеш да кажеш това е така и това не :beer
И добре последно старите кочини с обикновенни газови какво да ги правим,да вадим ли тръбата за топъл въздух или не?Аз съм с тръба и като цяло върви добре зимата.Има някои дребни разлики,но не е нещо съществено спрямо лятно време.Да пробвам ли без тръбата?

Има ли смисъл да ти обяснявам, че максимално добър вървеж може да се постигне само с оптимална или близка до оптималната смес? При всяко друго положение нещата са зле. Смятам, че към момента съм нацелил златната среда, макар и с доста проби. Ако си на мнение и ми гарантираш, че отивайки на газ-анализатор колата ми ще хукне по-добре и ще й намалее разходът да взема да отида? Ако познаеш ще ти пратя бутилка от тия дето не се търкалят, пълна естествено. mhihi

Проблема със студеното палене, ако има такъв, не е в топлия въздух.

В подкрепа на цитата на пешката искам да дам пример, че днес автомобилът ми запали от раз още от четвърт, дето се вика, при температура около -7 градуса на газ. Затапил съм клапата за топлия въздух :012:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта