Може ли изобщо да стане тая работа
Аз до сега не съм чувал за такава опция
Могат ли 2та компютъра да се вържат така че когато колата върви на газ MFA да показва разхода на газ и съответно когато е на бензин да си показва разхода на бензин
Разход на бордкомпа при каране на газ
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Добре като сте сигурни,че ще загубя,защо не не се обзаложим?Не разбирам от газови и мога да кажа,че не разбирам и от автомобили!Интересувал съм се от работата на борд. комп. и съм чел тук за неговата работа!Горе долу ми е ясно на какъв принцип работи!Разхода на бензин ми е около 10.2/100км с моя стил на каране!Борд комп. ме "лъже" с 0.2-0.3л!Преди повече от две седмици сложих газова и в момента борд. комп. ми показва разход от 14.6/100км и пак се бърка с 0.2-0.3л!Незнам кое е възможно и кое не,но ми показвагоре долу точния разход!Като гледам средния разход от последния път когато е занулен компа!
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
С думи прости газовото ECU се връзва към бензиновото и то към информацията за импулсите на бензиновите дюзи. Чрез промяна на настройките му тези показания се нагаждат по време към работата на газ и се подават към газовите инжектори. Връзката е еднопосочна - от бензиновото към газовото. Обратното няма как да стане по простата причина, че газовото ECU няма как да променя горивните карти на бензиновото. Това си е задача на тези, които се занимават с тунинг и става по съвсем друг начин.
Информацията от бензиновото ECU за разхода отива в таблото по 32-рия пин на зелената букса. Там то си знае какво да я прави.
Разбира се към газовото има един прост симулатор на ламбда сондата, за да не се натрупват грешки и датчици за налягане, температура и т.н. но те служат за по-точното регулиране на работата му.
Иначе не приемаме облога защото си пич и не искаме да те вътриме.
Информацията от бензиновото ECU за разхода отива в таблото по 32-рия пин на зелената букса. Там то си знае какво да я прави.
Разбира се към газовото има един прост симулатор на ламбда сондата, за да не се натрупват грешки и датчици за налягане, температура и т.н. но те служат за по-точното регулиране на работата му.
Иначе не приемаме облога защото си пич и не искаме да те вътриме.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Защо тогава показва такива голями разлики при показанията на газ и бензин?
И благодаря,че не искате да ми вземете парите!Заслужихте си биричката на някоя сбирка!
И благодаря,че не искате да ми вземете парите!Заслужихте си биричката на някоя сбирка!

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Защото очевидно не ти е наред газовата уредба и ЕКУ-то получава странни стойности и съответно показва завишен разход на бензин. Както казаха по-нагоре, ЕКУ-то на колата няма как да знае, че караш на газ и да показва разхода на газ.
Според мен, не е нормално да имаш такава голяма разлика в разхода на бензин и газ - при мен е по-малко от 10% увеличението на разхода на газ, в сравнение с разхода на бензин. Говоря за реален разхода на гориво, а не по МФА.
Според мен, не е нормално да имаш такава голяма разлика в разхода на бензин и газ - при мен е по-малко от 10% увеличението на разхода на газ, в сравнение с разхода на бензин. Говоря за реален разхода на гориво, а не по МФА.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Чакай сега. Колегата говори, че като кара на бензин има едни показатели за разхода на борда, а като превключи на газ, тези стойности му се променят и не са такива като на бензин. Поне аз така го разбрах. Или бъркам.
Всичко това ме навежда на мисълта, че двата кабела от газовата, дето отиват в сондата, нещо не са вързани както трябва и като мине на газ ламбдата през тях вместо да гъделичка бензиновото ECU, че е в норма си дава реалните стойности щото изгорелите газове, дето са в комина, не са като че е на бензин. Тогава ECU-то се опитва да навакса със сместа и му се променят показанията. Това разбира се не се отразява на работата на двигателя в момента, щото се храни с другото гориво.
Като си мине на бензин всичко си влиза обратно в норми. Не знам 2.3 V5 дали има check engine контрола, но ако я има би трябвало да му свети яростно.
Ей такъв един жокер му дадох на колегата, но той не ме разбра.
Всичко това ме навежда на мисълта, че двата кабела от газовата, дето отиват в сондата, нещо не са вързани както трябва и като мине на газ ламбдата през тях вместо да гъделичка бензиновото ECU, че е в норма си дава реалните стойности щото изгорелите газове, дето са в комина, не са като че е на бензин. Тогава ECU-то се опитва да навакса със сместа и му се променят показанията. Това разбира се не се отразява на работата на двигателя в момента, щото се храни с другото гориво.
Като си мине на бензин всичко си влиза обратно в норми. Не знам 2.3 V5 дали има check engine контрола, но ако я има би трябвало да му свети яростно.
Ей такъв един жокер му дадох на колегата, но той не ме разбра.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Напълно е възможно ако не му е вързан сигнала за сондата.Може и за това да му е по голям с 4 кила разхода на газ 

- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Газовата ми е на няма и месец!Все още я тествам!Днес ходих да я донастройват!Смениха дюзите и ми казаха,че била се "давела",за това е високият разход на газ!Сега ще видим как ще е!Забравих да ги питам за борд. компютъра как стои въпроса!Ще видим дали разхода ще ми падне и борд. комп. ще показва пак точно!
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Защо да се симулира работата на ламбда сондата само не разбрах? Нали целта на ГИ е да се докара работата на мотора максимално близко до тази на бензин, смесите да са оптимални във всички режими на работа на двигателя и разхода да е много близък до този на бензин.Ламбда сондата се закача само за да се настрои ГИ-то, след това не е необходима за работата на газовия комп и никакви гъделичкания, търкания и тем подобни глупости не трябва да се правят на бензиновия комп. Симулира се ламбдата на коли с обикновена газова, чиято настройка си е един вид приложна магия и там на разхода и вървежа влияят не малко фактори, които при ГИ-то са минимизирани в доста висока степен. Ако няма ОБД комуникация сигналите на бензиновите дюзи, които взима газовия комп не може да се каже, че са комуникация между двата компа, но айде да приемем, че е така.
- batko_miro
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: CHGA 2010
- Местоположение: София
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
При мен си показва стойностите все едно е на бензин, като карам на газ, с ГИ съм. Разлика в разхода бензин/газ като количество наистина има, но не се отразява на борда, иначе е около 10-15% в повече за газта.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Jijane, ти остави сондата да дава чиста информация на бензиновия комп за количеството кислород който минава покрай нея, в режим на работа на пропан бутан, без да го "гъделичкаш, търкаш и тем подобни глупости" и точно десет километра след като двигателя стигне работна температура, така ще се е ошашкал, че ще гледа по най-бързия начин да мине в авариен режим или така наречената горивна карта "посетете най-близкия сервиз". Дали си с АГУ или ГИ е без значение за него.
Първоначалното палене след това на бензин ще е доста закачливо.
Първоначалното палене след това на бензин ще е доста закачливо.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 27 яну 2012 10:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Колеги,искам да използвам темата да ви попитам нещо.Защо когато карам на газ,стрелката на бензиномера,пада все едно съм на бензин?колата е Г4 1.6 СР Благодаря предварително.
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
pedalchobaba написа:Jijane, ти остави сондата да дава чиста информация на бензиновия комп за количеството кислород който минава покрай нея, в режим на работа на пропан бутан, без да го "гъделичкаш, търкаш и тем подобни глупости" и точно десет километра след като двигателя стигне работна температура, така ще се е ошашкал, че ще гледа по най-бързия начин да мине в авариен режим или така наречената горивна карта "посетете най-близкия сервиз". Дали си с АГУ или ГИ е без значение за него.
Първоначалното палене след това на бензин ще е доста закачливо.
Ами аз съм е оставил да си дава информацията каквато е, без емулации и други подобни глупости(мойто ГИ няма и тази функция за емулиране на ламбда сонда), както и много други хора също си карат така. Няма никакви проблеми с така наречените от теб аварийни режими и карти от типа "посетете най-близкия сервиз". Паленето на бензин е безпроблемно, вървежа също. Това, че някой газаджия не може да настрои ГИ-то както трябва и разхода е 15 при 90-100 км/ч, обръща на 5000 оборота на бензин, не е мой проблем. Мойта талига си работи нормално на газ в целия си диапазон от обороти и обръща на бензин само ако и свърши газта или и цъкна копчето принудително.
Re: Разход на бордкомпа при каране на газ
Първо за много години на всички колеги.
Реших да посъживя тази тема и да ви кажа аз какво знам за тези показания на борда.
Виждал съм кола на газ по-точно на метан на която показанията на борда са в кг./100 км.
Уредбата е поставяна в България.
Има ГИ които имат ОБД връзка такива се поставят на Пежо защото най-големия им проблем е че нямат фиксирани горивни карти а са с така наречените адаптивни горивни системи.
Така че най-общо казано не съм съвсем сигурно че не може да се постигне това с показанията.
ПОЗДРАВИ!
Реших да посъживя тази тема и да ви кажа аз какво знам за тези показания на борда.
Виждал съм кола на газ по-точно на метан на която показанията на борда са в кг./100 км.
Уредбата е поставяна в България.
Има ГИ които имат ОБД връзка такива се поставят на Пежо защото най-големия им проблем е че нямат фиксирани горивни карти а са с така наречените адаптивни горивни системи.
Така че най-общо казано не съм съвсем сигурно че не може да се постигне това с показанията.
ПОЗДРАВИ!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта