Ламбда Контрол - що е то, за кво, къде, кел файда

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Съб 20 яну 2007 15:45


До колкото разбрах от прочетеното в саита тази ламбда контрол е от най стария тип който сьбират информаця само от ламбда сондата а вече има такива които сабират и от ТПС датчика *клапата на газта*. А да неговорим за такива които вземат и от дюзите. На не много по голяма цена от тази с вградени симолация на дюзи и ламбда сонда. Който се интересува мога да изпрата описание на такива системи.




Потребителски аватар
dimitkoto
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 18 май 2006 11:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dimitkoto » Съб 20 яну 2007 18:59


qnis3 написа:До колкото разбрах от прочетеното в саита тази ламбда контрол е от най стария тип който сьбират информаця само от ламбда сондата а вече има такива които сабират и от ТПС датчика *клапата на газта*. А да неговорим за такива които вземат и от дюзите. На не много по голяма цена от тази с вградени симолация на дюзи и ламбда сонда. Който се интересува мога да изпрата описание на такива системи.


Пусни тук де, това е мястото :)
В1 ме закрасти и мен за такова чудо, пък нека като ше слагаме да е арно :)

Поздрави !


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Съб 20 яну 2007 22:19


Пусни тук де, това е мястото :)
В1 ме закрасти и мен за такова чудо, пък нека като ше слагаме да е арно :)


Няма проблем но невиждам как да стане, немога да кача нито снимки нито PDF фаели *или поне аз незнам как става*. А там мога да пратя на всеки *ако даде имеил разбирасе* според двигателя *ако даде повече информация за него*и схема на свьрзване и снимка на самото устроиство.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 20 яну 2007 23:46


връзва се и към ТПС.. но за какво точно освен за празният ход не знам


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Нед 21 яну 2007 0:46


wili98 написа:връзва се и към ТПС.. но за какво точно освен за празният ход не знам

На твоя незнам на другите следи как работиш с клапата на газта при ряско подаване на газ и обогатчва за извесно време да може да ускори по бьрзо *за по бьрзо изпредварване*. Там в описанието нищо ли не пише? И това наистина работи добре аз моя го следя с ламбда монитор и има ефект.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 22 яну 2007 10:02


Lyubaka написа:k22, защо смяташ, че ефекта е само екологически? Колкото до разхода-аз съм с мотор 2.0 8V 121кс. мулти-поинт инжекцион с пластмасови колектори. Имам допълнителен агрегат, задвижван от двигателя(какъвто ти предполагам нямаш), който по принцип работи непрекъснато и също вдига разхода. Извънградското(по магистрала 120-140км/ч, иначе 90-100) ми е под 9л/100км. Та поне според мене ламбда-контрола сваля разхода.

Говоря за двигатели с моноинжекция!За Пасата при извънградско 100% убеден, а за Опелите- карах малко и без ламбда сонда на газ и разхода не се промени :roll:


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 22 яну 2007 10:14


k22 написа:
Lyubaka написа:k22, защо смяташ, че ефекта е само екологически? Колкото до разхода-аз съм с мотор 2.0 8V 121кс. мулти-поинт инжекцион с пластмасови колектори. Имам допълнителен агрегат, задвижван от двигателя(какъвто ти предполагам нямаш), който по принцип работи непрекъснато и също вдига разхода. Извънградското(по магистрала 120-140км/ч, иначе 90-100) ми е под 9л/100км. Та поне според мене ламбда-контрола сваля разхода.

Говоря за двигатели с моноинжекция!За Пасата при извънградско 100% убеден, а за Опелите- карах малко и без ламбда сонда на газ и разхода не се промени :roll:

Колегатан Lyubaka е прав. Знаешли защо двигателя замьрсява околната среда *защото няма пьлно изгаряне а от там и по мальк коефицент на КПД а саответно по голям разход*. От тук на там ти предполагам сам можеш да си направиш изводите. :oops:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 22 яну 2007 11:07


Прав си. :oops: Ама заради 100гр икономия да разбутам Бу-то и после да пускам тема- Не ми работи Л-контрола :)


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 22 яну 2007 11:17


k22 написа:Прав си. :oops: Ама заради 100гр икономия да разбутам Бу-то и после да пускам тема- Не ми работи Л-контрола :)

Несьм обеден че са 0.1л. :gruebel но както и да е неискам да споря иначе трябва да го обяснявам на дьлго и широко и да дам доста примери и то с моя автомобил защото сьм тествал поне 20бр. :dummy:
приятен ден :D


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 22 яну 2007 12:11


Забравих да спомена поне един пример. ОМЕГА комби Ц20НЕ 8.5л при 30/70 градско*Пловдив*/ извън градско 110/120км. средна скорост с ламбда контрол система *АЕБ ВОИЛА* и ТАП *АЕБ ЖОКЕР Н*. Разлика в динамиката на колата газ/бензин никаква, просто няма.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Сря 24 яну 2007 9:39


willi сподели дали все още имаш нямаш проблеми с тоя ламбда контрол, че и аз съм си наумил да боря един мономотроник... За мен е важно дали компа се бърка на бензин ( високи обороти, пушене рано сутринта ) или ламбдата си работи добре.
Дай няква схема за вързване, плс.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 24 яну 2007 12:14


главно го сложих, защото компира ми бичеше грешки.. и проблем.. а кат го ресетвам сутрин пак не му е кеф.. дорде влезне в нормални настройки..
Засега нямам проблем.. като изключим, докато я понастроя като хората..
в момента мисля съм успял, след като смених филтъра и я бях сгъбясъл ;)

мисля, че не набива грешки в компира, гледам я шари нормално...като работи...

схема на връзване идва със самат ламбда.. на практика е лесно:
имап +, маса които връзваш на газовият клапан.. така, че кат се пусне газовото да захраниш контрола..
имаш още 2 кабела.. режеш сигнала от ламбда сондата, единият кабел го връзваш към тоз който идва от ламбдата.. другият там където отива сигнала към компира...
и още два кабела единият за TPS, другият като го вържеш на маса минаваш в режим настройка..

махаш старото клапан на газовата връзваш клапана управляван от ламбда контрола и си в джаза...


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 24 яну 2007 12:21


k22 написа:Прав си. :oops: Ама заради 100гр икономия да разбутам Бу-то и после да пускам тема- Не ми работи Л-контрола :)

ламбда контрола може да рефлектира в/у
-оптимизиране работата на газ, така, че ЕКУ да не регистрира грешки
-оптимизиране работата на газ така, че да намаляват вредните емисии
от това следва, че:
няма постоянно богата/бедна горивна смес т.е. удължаваш живота на катализатора многократно, също така удължаваш живота на свещите, генерацията..
сваляш разхода на бензин, защото компира не е ресетнат постоянно
даваш по-добра динамика на колата на га
при нормално каране може да реализираш немалка икономия
спестяваш риска от гърмежи, който носят много лоши последствия понякога, свързани с съми далеч над 200-300 лв.
спестяваш си постоянно ходене при газаджия, за реглаж..

с две думи добро изгаряне = по-дълготраен автомобил...

още да изброявам ли..

следващият път поне се опитай да видиш повече от очевадното...


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Сря 24 яну 2007 15:33


И ако искам да си сложа контолер колко парички да си приготвя :?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 24 яну 2007 16:26


NqKvo_GaDno написа:И ако искам да си сложа контолер колко парички да си приготвя :?


От 110 -до към 200 лв., в зависимост какви "екстри" предлага



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта