Ламбда Контрол - що е то, за кво, къде, кел файда
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
До колкото разбрах от прочетеното в саита тази ламбда контрол е от най стария тип който сьбират информаця само от ламбда сондата а вече има такива които сабират и от ТПС датчика *клапата на газта*. А да неговорим за такива които вземат и от дюзите. На не много по голяма цена от тази с вградени симолация на дюзи и ламбда сонда. Който се интересува мога да изпрата описание на такива системи.
- dimitkoto
- Мнения: 139
- Регистриран на: Чет 18 май 2006 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
qnis3 написа:До колкото разбрах от прочетеното в саита тази ламбда контрол е от най стария тип който сьбират информаця само от ламбда сондата а вече има такива които сабират и от ТПС датчика *клапата на газта*. А да неговорим за такива които вземат и от дюзите. На не много по голяма цена от тази с вградени симолация на дюзи и ламбда сонда. Който се интересува мога да изпрата описание на такива системи.
Пусни тук де, това е мястото

В1 ме закрасти и мен за такова чудо, пък нека като ше слагаме да е арно

Поздрави !
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Пусни тук де, това е мястото
В1 ме закрасти и мен за такова чудо, пък нека като ше слагаме да е арно
Няма проблем но невиждам как да стане, немога да кача нито снимки нито PDF фаели *или поне аз незнам как става*. А там мога да пратя на всеки *ако даде имеил разбирасе* според двигателя *ако даде повече информация за него*и схема на свьрзване и снимка на самото устроиство.

В1 ме закрасти и мен за такова чудо, пък нека като ше слагаме да е арно

Няма проблем но невиждам как да стане, немога да кача нито снимки нито PDF фаели *или поне аз незнам как става*. А там мога да пратя на всеки *ако даде имеил разбирасе* според двигателя *ако даде повече информация за него*и схема на свьрзване и снимка на самото устроиство.
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
wili98 написа:връзва се и към ТПС.. но за какво точно освен за празният ход не знам
На твоя незнам на другите следи как работиш с клапата на газта при ряско подаване на газ и обогатчва за извесно време да може да ускори по бьрзо *за по бьрзо изпредварване*. Там в описанието нищо ли не пише? И това наистина работи добре аз моя го следя с ламбда монитор и има ефект.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Lyubaka написа:k22, защо смяташ, че ефекта е само екологически? Колкото до разхода-аз съм с мотор 2.0 8V 121кс. мулти-поинт инжекцион с пластмасови колектори. Имам допълнителен агрегат, задвижван от двигателя(какъвто ти предполагам нямаш), който по принцип работи непрекъснато и също вдига разхода. Извънградското(по магистрала 120-140км/ч, иначе 90-100) ми е под 9л/100км. Та поне според мене ламбда-контрола сваля разхода.
Говоря за двигатели с моноинжекция!За Пасата при извънградско 100% убеден, а за Опелите- карах малко и без ламбда сонда на газ и разхода не се промени

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
k22 написа:Lyubaka написа:k22, защо смяташ, че ефекта е само екологически? Колкото до разхода-аз съм с мотор 2.0 8V 121кс. мулти-поинт инжекцион с пластмасови колектори. Имам допълнителен агрегат, задвижван от двигателя(какъвто ти предполагам нямаш), който по принцип работи непрекъснато и също вдига разхода. Извънградското(по магистрала 120-140км/ч, иначе 90-100) ми е под 9л/100км. Та поне според мене ламбда-контрола сваля разхода.
Говоря за двигатели с моноинжекция!За Пасата при извънградско 100% убеден, а за Опелите- карах малко и без ламбда сонда на газ и разхода не се промени
Колегатан Lyubaka е прав. Знаешли защо двигателя замьрсява околната среда *защото няма пьлно изгаряне а от там и по мальк коефицент на КПД а саответно по голям разход*. От тук на там ти предполагам сам можеш да си направиш изводите.

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
k22 написа:Прав си.Ама заради 100гр икономия да разбутам Бу-то и после да пускам тема- Не ми работи Л-контрола
Несьм обеден че са 0.1л.


приятен ден

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
главно го сложих, защото компира ми бичеше грешки.. и проблем.. а кат го ресетвам сутрин пак не му е кеф.. дорде влезне в нормални настройки..
Засега нямам проблем.. като изключим, докато я понастроя като хората..
в момента мисля съм успял, след като смених филтъра и я бях сгъбясъл
мисля, че не набива грешки в компира, гледам я шари нормално...като работи...
схема на връзване идва със самат ламбда.. на практика е лесно:
имап +, маса които връзваш на газовият клапан.. така, че кат се пусне газовото да захраниш контрола..
имаш още 2 кабела.. режеш сигнала от ламбда сондата, единият кабел го връзваш към тоз който идва от ламбдата.. другият там където отива сигнала към компира...
и още два кабела единият за TPS, другият като го вържеш на маса минаваш в режим настройка..
махаш старото клапан на газовата връзваш клапана управляван от ламбда контрола и си в джаза...
Засега нямам проблем.. като изключим, докато я понастроя като хората..
в момента мисля съм успял, след като смених филтъра и я бях сгъбясъл

мисля, че не набива грешки в компира, гледам я шари нормално...като работи...
схема на връзване идва със самат ламбда.. на практика е лесно:
имап +, маса които връзваш на газовият клапан.. така, че кат се пусне газовото да захраниш контрола..
имаш още 2 кабела.. режеш сигнала от ламбда сондата, единият кабел го връзваш към тоз който идва от ламбдата.. другият там където отива сигнала към компира...
и още два кабела единият за TPS, другият като го вържеш на маса минаваш в режим настройка..
махаш старото клапан на газовата връзваш клапана управляван от ламбда контрола и си в джаза...
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
k22 написа:Прав си.Ама заради 100гр икономия да разбутам Бу-то и после да пускам тема- Не ми работи Л-контрола
ламбда контрола може да рефлектира в/у
-оптимизиране работата на газ, така, че ЕКУ да не регистрира грешки
-оптимизиране работата на газ така, че да намаляват вредните емисии
от това следва, че:
няма постоянно богата/бедна горивна смес т.е. удължаваш живота на катализатора многократно, също така удължаваш живота на свещите, генерацията..
сваляш разхода на бензин, защото компира не е ресетнат постоянно
даваш по-добра динамика на колата на га
при нормално каране може да реализираш немалка икономия
спестяваш риска от гърмежи, който носят много лоши последствия понякога, свързани с съми далеч над 200-300 лв.
спестяваш си постоянно ходене при газаджия, за реглаж..
с две думи добро изгаряне = по-дълготраен автомобил...
още да изброявам ли..
следващият път поне се опитай да видиш повече от очевадното...
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта