пропан или метан

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: пропан или метан

Мнениеот vucata » Нед 04 ное 2012 16:31


Аз да си кажа мнението. Така караме семейния пасат от както в БГ нямаше метан...тогава така си дойде от Италия. След като направиха 1вата в БГ метан станция в Дружба се редяхме по 2-3 часа да заредим. Сега нещата са по-добре, в София има достатъчно метан станции както и в останалите градове. Но примерно си е мъка София-Видин, защото метан до колкото знам има само във Враца, за Монтана не знам дали вече има...та извънградско минаваме с 14кг. метан 300км. Градско 200-230-240км/100км зависи кой кара. Но зимата са си максимум 200км. Другата кола е голф 3 и двата мотора на колите са 2е - 2.0 8v 115конски сили. До скоро със 30лева или 21 литра газ, минах 220км градско, като съм гледал да не тъпча много газта. Сега кофтито е, че метана си удари 1.80+ лева за килограм, а газта е с тенденция между 1.30- 1.40лева за литър. Като цяло си е по-евтинко, но в багажника на пасата има 3 бутилки една върху друга. Пак, че е комби и има някакво останало място в багажника....иначе си е мъкааа....мъкааа...Та ти си решаваш кое да сложиш..прецени добре за какво ще караш колата като цяло :beer




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: пропан или метан

Мнениеот velinsl » Нед 04 ное 2012 17:43


Май май сметкаат от метана полека лека изчезва. Просто бизнес попаднал в неточни ръци.


Потребителски аватар
Желязков
Мнения: 172
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пропан или метан

Мнениеот Желязков » Нед 04 ное 2012 20:56


pe6kata написа:Аз съм готов да пробваме кое колко върви и гори на аналогични мотори. Аз ще съм на метан.

На метан е с 50% по евтино спрямо на газ. Не бих казал, че в динамиката газ/метан разликата е осезаема, просто метана има особености в настройката и подбора на точните части.

Сподели каква е колата (модел/кубатура/мощност) и колко лева ти струва на 100 км при смесен цикъл?


daniench
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: пропан или метан

Мнениеот daniench » Нед 04 ное 2012 23:18


е,момчета ,чак почнахте да се заяждате ,разликата в цените беше 50% когато метана беше 1.50,а газта
1.35,сега е около 3.80-4.20 лв на 100км ,сега не знам какви ще са бъдещите тенденций за цените ,обаче като отидох в един магазин за АГУ-та ,постоянно окомплектоваха уредби -демек народа се втурнал да слага газ като невидял,а в пловдивско не намерих никакви бутилки за метан ,никой от газаджийте не ще да слага метан ,щото имат достатъчно
клиенти за газ ,пък и клиенти за метан нямаше.
вероятно ще сложа метана ,защото няма да купувам уредба , а само бутилка ,уредба си имам от другата кола ,която само ще прехвърля и за това ми излиза на цена все едно да си купя уредба за газ.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Пон 05 ное 2012 12:31


Желязков написа:Сподели каква е колата (модел/кубатура/мощност) и колко лева ти струва на 100 км при смесен цикъл?


Пасат б3 седан, 1.8 PF, оригинално 107 коня. Мотора е променен малко- в главата има лекипромени, сгъстен на около 12:1, с пренаредена кутия...Колата е 1400кг заредена с метан и 20л бензин. С обикновена уредба е,изпарител на БРЦ 100кв, дифузьора последно е 31мм, малко модифициран, с ТАП задължително.
Днес 9.6 кг метан ми свършиха на 230-я км.
17.33лв
Разхода е смесен, като повечето е иьвънградско, като карам с около 110-120,
При икономично 90км/ч на чисто извънградско с 10-на кг метан мога да мина до 300км.
При 150-160 на магистрала, константни, е около 9лв/ 100км, чисто градско-там е много относително но 10-11лв макс.

Нито газта, нито метана могат да се изравнят с вървежа на бензин. Горивата имат много различни характеристики.
Въпреки това колата върви повече от прилично на метан.

На тоз етап както казах на метан идва с около 50% под пропан бутана. Метана е по-капризен откъм подбора на части и настройки. Ако на някой колата му не вървяла и горяла много на метан, да търси проблем в себе си и в колата, не му е виновно горивото :idea:


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот walentin » Чет 08 ное 2012 15:22


Pe6kata, не съм съгласен, че метанът е по-капризен. Таксиметраджии карат с един изпарител 500-600 хилади /некъв аржентински/, без да го барнат. Никакви филтри и настройки. Бъди здрав!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Чет 08 ное 2012 17:19


walentin написа:Pe6kata, не съм съгласен, че метанът е по-капризен. . Б

поинтересувай се при какви смеси има най-добро изгаряне, съответно каккво се случва ако не уцелиш точната смес, после какви са удачните аванси...

Щом съм написал, че метана е капризен откъм настройка и подбор на частите значи съм имал нещо в предвид.

с богата смес на пропан бутан и бензин не е пробблем, а при метана дали е така...? Ако я обедниш прекалено- колата спира да върви, почва да грее, ако я обогатиш пак не върви и има проблем с изгарянето, тънкост е да се уцели точния момент със смеси(оптимума е леко обеднена) и аванси.
Ами избора на плочка/размер на дифузьор- хич не понася за части каквото ти изпадне.
Иска точните размери и настройки и е много по-фино настройването, а не че е работата на метан е проблемна.

всеки може да се съгласява с каквото иска обаче.


Потребителски аватар
Желязков
Мнения: 172
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пропан или метан

Мнениеот Желязков » Пет 09 ное 2012 21:42


pe6kata написа:
Желязков написа:Сподели каква е колата (модел/кубатура/мощност) и колко лева ти струва на 100 км при смесен цикъл?


Пасат б3 седан, 1.8 PF, оригинално 107 коня. Мотора е променен малко- в главата има лекипромени, сгъстен на около 12:1, с пренаредена кутия...Колата е 1400кг заредена с метан и 20л бензин. С обикновена уредба е,изпарител на БРЦ 100кв, дифузьора последно е 31мм, малко модифициран, с ТАП задължително.
Днес 9.6 кг метан ми свършиха на 230-я км.
17.33лв
Разхода е смесен, като повечето е иьвънградско, като карам с около 110-120,
При икономично 90км/ч на чисто извънградско с 10-на кг метан мога да мина до 300км.
При 150-160 на магистрала, константни, е около 9лв/ 100км, чисто градско-там е много относително но 10-11лв макс.

Нито газта, нито метана могат да се изравнят с вървежа на бензин. Горивата имат много различни характеристики.
Въпреки това колата върви повече от прилично на метан.

На тоз етап както казах на метан идва с около 50% под пропан бутана. Метана е по-капризен откъм подбора на части и настройки. Ако на някой колата му не вървяла и горяла много на метан, да търси проблем в себе си и в колата, не му е виновно горивото :idea:

цъкни тук: http://www.spritmonitor.de/en/detail/513056.html
5,75 евро - е 11 лв 12 (като сложим и бензина), който ми е 15 лв месечно. Като всичко описано горе е с повече градско каране - Бургас с тия си супер яки легнали полицаи и паркирали коли навсякъде си стана град на 2-рата скорост...
При твоето смесено (7,6 лв), което, както каза ти е повече извънградско не виждам кое е 2-пъти по ефтиното...
Извън града - 7,4 Бургас - Троян през Хаинбоаз 4 човека, куче и едни 80 кила куфари... без никакво старание 10 лв/100 км.
И пак с твоите 6 - 7 лв на 100 за чисто извън градско не е 2 пъти по-ефтино...
0 лишения от багажник 0 търсене на метан станции + зареждане на някакви 350 - 400 км без притеснения може и повече...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Пет 09 ное 2012 23:10


Виждам, че правиш велики математики.
Искаш ли да си помислиш обаче, на 7лв като добавиш 50%, колко се получава ?

7+ 3.5=10.5лв. ( 7*50% -> 7*0.50=3.50)

Ако исках да кажа два пъти(двойно), щях да напиша 100% :idea:

Така също, да те светна, на 50% горница от 10.50 лв не са половината, както ти си мислиш.

10.5 /(100+50)/100= 7

Както се смята ддс.


Като изключим сметките ти, данните които си посочил потвъждават думите ми.


Потребителски аватар
kurortist
Мнения: 148
Регистриран на: Вто 17 юни 2008 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот kurortist » Пет 09 ное 2012 23:36


Газ :да:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Съб 10 ное 2012 13:31


сега видях че става въпрос за астра

ако ще мерим с пасат, смятам че е редно опела да е поне вектра, ако не омега твоята кола пълна тежи колкото моята кола празна, а това е много съществен фактор

не писа и с каква скорст се движиш, м/у 90 и 120 си е една разлика от порядъка на 2л гориво например.

Нито едното нито другото гориво ме кефи, така че по-добре за мен случая е по-евтиното.

С другите ми коли компромиси няма- карат се само на бензин (то и толкова се карат де, ама.. :lol: )


Потребителски аватар
1637
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 21 май 2011 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пропан или метан

Мнениеот 1637 » Съб 10 ное 2012 18:06


И аз съм ЗА Метана.Може и да се пристастих към него,но така показват сметките.Колата е Вектра Б и трите метанови бутилки изобщо не е лека,но има място в багажника.Метановата уредба е в пъти по-проста от газов инжекцион,в който винаги има какво да се донастройва.Освен това си смених ключа с такъв трипозиционен и си паля директно на метан и в най-големите студове.След ако щете и 100 х.км като отворите изпарител за метан отвътре той е все едно нов.Не е така с газта.При метановата уредба даже няма филтър по системата.Имам естествено ТАП настроих си го на 6 градуса предварение като почнах от 15 градуса и постепенно почнах да го намалям докато ми хареса на мен.Имал съм досега 27 автомобила,като половината са били дизели другата половина бензин/газ.Тази Вектра ми е първата кола на метан и поне засега цена/километър няма аналог с другите предишни трофеи.Днес газта гледам е 1.42лв,а утре колко ще е?Като стане постепенно 2лв газта,а 3лв бензина и дизела пак ще почне бума на метанките.


car mechanic
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gottingen Germany

Re: пропан или метан

Мнениеот car mechanic » Съб 10 ное 2012 18:19


метана не е гориво кола с метан пеша га надминавам тя не може да вдигне 30 км на долник камоли на баир трябва да га буташ
първо бутилките много са тежки и опасни от гармат и правят яки поразии а метана на двигатела го прави scare scare като чели е минал на струг и не карат дълго
много коли но метан блокират на първите 1 000 км


daniench
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: пропан или метан

Мнениеот daniench » Съб 10 ное 2012 18:46


вчера зареждах метан .14.70лв за 198 км градско + дълго ,колата е фиат типо 1.4
за същите км на пропанбутан 8.5/100=> 17 литра Х 1.41= 23.97 лв
демек 9.27 лв на 200 км ,ако мислим за 30000 -40000 км цифрата става сериозна


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Съб 10 ное 2012 19:04


Желязков написа:Преди 6 месеца бях поставен пред този избор.
Моя съвет е да монтираш инжекцион - струва си парите повярвай ми. Няма да имаш никакви грижи и притеснения.
Каква сметка направих:
CNG
Офертата бе следната: 2100 лв със бутилка с която в смесен цикъл изминавам около 150 - 170 км и сбирщайн части + монтаж след 2 месеца.
Понеже колата е хеч се лишавам от 40% от багажника (минимум) + възможността да позлвам и обема на купето като паднат седалките.
Година гаранция само в Бургас.
Гарантирани минимум 5% загуба на мощност
Гарантирано значително (спрямо газта) по-бърза корозия на изпускателите.
Възможно проблеми с мотора (било рядко но се случвало)

LPG
Офертата бе 1160 лв за Ланди Ренцо (с българска бутилка на мястото на резервната)
Гаранция от 2 години със сервизи във всеки голям град в БГ + намаление от технически преглед и монтаж след 16 дни.
Разлика в разхода на гориво - от 0,5 до 2 литра. Разлика във вървежа - никаква
- възможност за палене на газ ако охладителната е над 50 градуса.

Яко проучване на метан станциите от което ми стана ясно, че никак не е гот и задължително трябва да се правят яко сметки.
Разходи - със газ спестявам м/у 55 и 60% от разходите за бензин
с метан м/у 35 и 55%
Имам супер удобна метан станция но някак на вскеи 150 км да се редя на опашката от таксита там не ми се стори гот.
Сложих газ-та. За 6 месеца минимум 4 пъти се зарадвах, че не сложих метана и ми предстои да се зарадвам още 2 пъти. Малкото комби ми върши чудесна работа и най-важното ме вози за от 9 до 11 лв на 100 км. На метан щеше да е грубо м/у 7 и 10 лв.
Правете си сметка.


ако бях прочел по-рано това мнение, нямаше да си правя труда да ти отговарям. Живееш в друго измерение някакво. Ако опитваш да се самозаблудиш в правотата на решението си ОК, но да ни убеждаваш и нас, че е така, е мекко казано нелепо.

Незнам какво работиш, но дано да не е свързано със сметки :lol:

Ако аз правех по 2000-3000 на година, щото такъв пробег видях за 1 година, никога не бих и сложил метан или газ.
Аз го минавам за максимум месец този километраж с метанката.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта