колеги..
само да ви дам и друга посока на мисъл..
В момента реагирате на ламбда сондата, което както всички разбрахме има малък диапазон на изменение, и кофти сонди прокарват кофти резултат...
Защо не се замислите за следене на времето за отваряне на дюзите...
на практика оставете компира да свърши сметките вместо вас, а вие просто когато компира каже повече гориво ми требе.. отварям дюзите повечко.. отваряте повечко газтта, и обратният вариант..
мисля, че това също е една добра посока на мислене, защото компира тогаз хептем ще си мисли, че той клати феса...
Малко кофти е когато имаш повече от една дюза.. демек не моно..
тогава, ще трябва да се усреднява някаква стойност ако се подават различни сигнали към дюзите...
Ламбда контрол система-направи си сам!
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
wili98 написа:колеги..
само да ви дам и друга посока на мисъл..
В момента реагирате на ламбда сондата, което както всички разбрахме има малък диапазон на изменение, и кофти сонди прокарват кофти резултат...
Защо не се замислите за следене на времето за отваряне на дюзите...
на практика оставете компира да свърши сметките вместо вас, а вие просто когато компира каже повече гориво ми требе.. отварям дюзите повечко.. отваряте повечко газтта, и обратният вариант..
мисля, че това също е една добра посока на мислене, защото компира тогаз хептем ще си мисли, че той клати феса...
Малко кофти е когато имаш повече от една дюза.. демек не моно..
тогава, ще трябва да се усреднява някаква стойност ако се подават различни сигнали към дюзите...
Колега Wili98, има наистина желязна логика в това което казваш, но да не забравяме няколко неща:
1. При бензин компа е настроен да поддържа съотошение на стехометричната смес бензин/въздух-1:15; докато при прпан бутан това отношение е около 1:25!
2.Ако не се лъжа при работа на газ ЛСондата дава завишени стоиности на напрежението от които се сиди за горивната смес (бедна или богата), спрямо стоиностите на напреж. при работа на бензин!
3. До сега някои "италианец" би се сетил да използва този метод и да оптимизира работата на газовата уредба като използва стандартния комп. на автомобила!
Последното разбира се e малко в кръга на шегата,

Ами наистина трябва да се помисли и върху твоето предложение!
Но аз изкам да те попитам, на какъв принцип точно работи бензиновата дюза, тя клапън ли е , смисъл компа какъв сигнал и подава?
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
wili98, да, аз точно това имах предвид под другия вариант за който съм мислил - да се гледа само сигнала за инжектора.
Проблема е че трябва програмиране и то не тривиално, анализ на промените във времето за отваряне на инжектора, и конвертиране на тези промени в завъртане на стъпковия двигател - може би създаване на таблици на съответствие, следене не само на абсолютната дължина на импулсите, но и на скоростта с която тя се мени и т.н..
Това е възможно, но с много измервания и експерименти, и то не на бюрото, а в движение и т.н. Т.е. доста работа и време. Би имало смисъл човек да го прави ако смята да печели от това. Отделно с голяма вероятност ще е силно специфично за всеки двигател.
Затова е интересен и този по-опростен вариант, без компютър и т.н. Понякога по-простичките неща са по-добри, макар да имат недостатъци.
мафиота, никой и не мисли да бара бензиновия компютър, идеята е само да се анализира сигнала който той формира за инжектора си.
Проблема е че трябва програмиране и то не тривиално, анализ на промените във времето за отваряне на инжектора, и конвертиране на тези промени в завъртане на стъпковия двигател - може би създаване на таблици на съответствие, следене не само на абсолютната дължина на импулсите, но и на скоростта с която тя се мени и т.н..
Това е възможно, но с много измервания и експерименти, и то не на бюрото, а в движение и т.н. Т.е. доста работа и време. Би имало смисъл човек да го прави ако смята да печели от това. Отделно с голяма вероятност ще е силно специфично за всеки двигател.
Затова е интересен и този по-опростен вариант, без компютър и т.н. Понякога по-простичките неща са по-добри, макар да имат недостатъци.

мафиота, никой и не мисли да бара бензиновия компютър, идеята е само да се анализира сигнала който той формира за инжектора си.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
mafiota написа:До сега някои "италианец" би се сетил да използва този метод и да оптимизира работата на газовата уредба като използва стандартния комп. на автомобила!
Грешиш.. използва се в по-новите газови уредби...
според мен настройката ще се свежда до толкова, че да се накара компира да не мени за известно време импулса към дюзите, в някакво непроменящо се състояние напр. 2500 оборота, да се настрои при бедна, идеална, и богата смес..
и мисля би мгло да се схване идеята.. при богато за колко време се отварят, при бедно за колко..
Но според мен тук трябва и температура на моторчето и на вх. въздух да се смени.. и си стана ЕКУ за газ

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Момчета такива ламбда контрол *каквито вие искате да направите* са създадени отдавна да следят и ламбдата и инжекторите и оборотите на двигателя и принудителния празен ход. Но и най простата си променя честотата на сменяне на богата/бедна според оборотите и натоварването на двигателя и обогатяват при рязко подаване на газ и аз се чудя как ще направите нещо подобно на следят толкова неща. Аз мога да помогна с някоя схема на свързване на ламбда контрол от този тип който искате да направите ако стане искам и една за мен да видя какво сте направили и да я сравня с тези които сам пробвал.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
qnis3 написа:Момчета такива ламбда контрол *каквито вие искате да направите* са създадени отдавна да следят и ламбдата и инжекторите и оборотите на двигателя и принудителния празен ход. Но и най простата си променя честотата на сменяне на богата/бедна според оборотите и натоварването на двигателя и обогатяват при рязко подаване на газ и аз се чудя как ще направите нещо подобно на следят толкова неща. Аз мога да помогна с някоя схема на свързване на ламбда контрол от този тип който искате да направите ако стане искам и една за мен да видя какво сте направили и да я сравня с тези които сам пробвал.
Колега qnis3 знаем че има от сложни по-сложни системи за управление, но ние се опитваме да разработим нещо по-елементарно и разбира се да има ефект.А както виждам при колегата от Бургас ivo123 е направил тази схемка с леки изменения в часта на емулатора, и казва че има доста добър ефект и наи важното е че се получила икономия на горивото, а тои дори си е направил и степ моторчето!
Та ако имаш някоя схема на свързване на LOVATO-LOV"U" може да я пуснеш тук. Аз само да си намеря драивера за управление на стъпковия и почвам експерименти!
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Та ако имаш някоя схема на свързване на LOVATO-LOV"U" може да я пуснеш тук. Аз само да си намеря драивера за управление на стъпковия и почвам експерименти![/quote]
Е тази е много проста и има редица недостатаци като променяне на оборотите на празен ход и закьснение в реакцията с около 2/3сек. а това е много важно за динамиката *при изпредварване*. Сега ще снимам една система на ДИГИТЕК ДЕГ 108 *една от най простите който си заслужават* и ща кача снимката на нея има всички номера на чиповете и можете да свалите схемата от там. Ако се интересувате от ЛОВАТОТО ще я намеря с номерата на чиповете *по принцип са изтрити* но май имах една някаде.
Е тази е много проста и има редица недостатаци като променяне на оборотите на празен ход и закьснение в реакцията с около 2/3сек. а това е много важно за динамиката *при изпредварване*. Сега ще снимам една система на ДИГИТЕК ДЕГ 108 *една от най простите който си заслужават* и ща кача снимката на нея има всички номера на чиповете и можете да свалите схемата от там. Ако се интересувате от ЛОВАТОТО ще я намеря с номерата на чиповете *по принцип са изтрити* но май имах една някаде.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Сега ще снимам една система на ДИГИТЕК ДЕГ 108 *една от най простите който си заслужават* и ща кача снимката на нея има всички номера на чиповете и можете да свалите схемата от там. Ако се интересувате от ЛОВАТОТО ще я намеря с номерата на чиповете *по принцип са изтрити* но май имах една някаде.[/quote]
Ами много ще се радвам ,предполагам и другите членове, ако пуснеш някоя схемка, поне ще ще "вкараш още светлина в тунела"
Ще очакваме схемите ти

Ами много ще се радвам ,предполагам и другите членове, ако пуснеш някоя схемка, поне ще ще "вкараш още светлина в тунела"

Ще очакваме схемите ти


-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
янис3, разбира се че има готови системи, идеята е да се направи нещо просто със задоволителен ефект. И да има недостатъци, ще е по-добре от нищо.
А и не винаги "перфектните" неща са по-добри от простите.
А и кефът да направиш нещо сам е голям.
Конкретно за схемата и недостатъците които описваш - подозирам че нещата може да се подобрят ако честотата на генератора (скоростта на двигателчето) се напасне към конкретната ламбда сонда, и се ползва трик което да позволи двигателчето да реагира по-бързо когато е нужно.
Никак не е трудно да се мени честотата на двигателчето пропорционално на оборотите, например ако е направен икономайзер, т.е. докаран е така или иначе сигнал за управление на инжектора (който е с честота пропорционална на оборотите).
Това ще стане буквално с 2-3 допълнителни елемента и то дискретни, като генератора вместо с ОУ, може да е реализиран с 555 (по-удобен контрол на честотата и пускане/спиране).
Фабрично от ловато няма да направят такива неща, за тях е изгодно всички контролери да са еднакви, и универсални от гледна точка на производство и монтаж. А за нас това изобщо не е аргумент.
Общо взето струва ми се че схемичката може да бъде усъвършенствана леко без да стане безумно сложна и да се получи съвсем задоволителен резултат за малко пари.



Конкретно за схемата и недостатъците които описваш - подозирам че нещата може да се подобрят ако честотата на генератора (скоростта на двигателчето) се напасне към конкретната ламбда сонда, и се ползва трик което да позволи двигателчето да реагира по-бързо когато е нужно.
Никак не е трудно да се мени честотата на двигателчето пропорционално на оборотите, например ако е направен икономайзер, т.е. докаран е така или иначе сигнал за управление на инжектора (който е с честота пропорционална на оборотите).
Това ще стане буквално с 2-3 допълнителни елемента и то дискретни, като генератора вместо с ОУ, може да е реализиран с 555 (по-удобен контрол на честотата и пускане/спиране).
Фабрично от ловато няма да направят такива неща, за тях е изгодно всички контролери да са еднакви, и универсални от гледна точка на производство и монтаж. А за нас това изобщо не е аргумент.

Общо взето струва ми се че схемичката може да бъде усъвършенствана леко без да стане безумно сложна и да се получи съвсем задоволителен резултат за малко пари.

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик


Общо взето струва ми се че схемичката може да бъде усъвършенствана леко без да стане безумно сложна и да се получи съвсем задоволителен резултат за малко пари.

Ето това за кефа ми хареса да наистина е така. Но за какви малко пари става дума знаеш ли колко е едно степ. мотор-че ново *на дребно, е разбираме има и втора рака* е 42евро. за елементи 10лв за кутийка 3лв. обикаляне по магазини, време и то става *танто за кукуригу*. Да кажа чесно за кефа си заслужава *и аз бйх го направил но нямам време* за това ще помогна с каквото мога. Сега ще я снимам схемата и ще изпьлна обещаното.
Последна промяна от qnis3 на Чет 25 яну 2007 16:43, променено общо 1 път.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Да ти кажа чесно янко,тръпка ми е голяма да се занимавам с разни такива неща, да се ровя по колата, да ремонтирам нещо свързано по електрическата и част, да правя модификации и т.н., просто като хоби
,по този начин се разтоварвам от раотния ден.
Навремето помня че като малък (4-ти клас) събрах очите на учителката ми като си направих льжичка с вентилаторче
, и не само с какви ли не дивотии съм се занимавал:)
Дори преи няколко мееца видях в едно готино БМВ как като се затвори някоя от вратите му, плафона след извесно време започва плавно да огасва - та тогава си казах това ще го има и в моята кола - старият ми пасат 77година, и след няколко дена работа в мазата хоп - като затворя вратата на пасатко осветлението плавно и баровски изгасва
Та такива ми ти работи, но за съжаление пусто и време - все не остава

Навремето помня че като малък (4-ти клас) събрах очите на учителката ми като си направих льжичка с вентилаторче


Дори преи няколко мееца видях в едно готино БМВ как като се затвори някоя от вратите му, плафона след извесно време започва плавно да огасва - та тогава си казах това ще го има и в моята кола - старият ми пасат 77година, и след няколко дена работа в мазата хоп - като затворя вратата на пасатко осветлението плавно и баровски изгасва

Та такива ми ти работи, но за съжаление пусто и време - все не остава

-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
колеги - на МС3479 има 2 начина на вързване на степ мотора - HALF i FULL SPEED.
Аз естествено съм го вързал на FULL SPEED и мотора действа достатъчно бързо че при тръгване да стопя гумите.
Така че незнам защо търсете да си усложните живота с измисляне на подобрени вариянти.
Все пак който си разбира от работата може да подобри схемата.
Дадоха ми я преди 3 години и имаше вместо МС3479 друг чип, който вече не се произвежда а и бил много скъп и ми казаха този.
Това е от мене
Аз естествено съм го вързал на FULL SPEED и мотора действа достатъчно бързо че при тръгване да стопя гумите.
Така че незнам защо търсете да си усложните живота с измисляне на подобрени вариянти.
Все пак който си разбира от работата може да подобри схемата.
Дадоха ми я преди 3 години и имаше вместо МС3479 друг чип, който вече не се произвежда а и бил много скъп и ми казаха този.
Това е от мене

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами то стъпковото моторче така или иначе трябва да се намери/направи.
40евро е много, но и втора ръка ще свърши работа, а може и самоделка, както иво123 е направил.
Има и стъпкови моторчета от флопита (от старите големи флопита например са ебати мощните) и т.н. Клапичка да си направиш не е чак толкоз трудно.
За частите - който се захване с това вероятно се занимава с електроника от години, съответно има много неща събрани.
Аз например само 3479-ката нямам.
И стари флопита се подмятат от които може да се извадят моторчета, че и от принтери май имах някъде.
Чудя се дали по старите флопита не се ползва същия MC3479?
Ептен лесно ще стане ако е така.
Иначе май в пулсатор я има, за 14лв.
40евро е много, но и втора ръка ще свърши работа, а може и самоделка, както иво123 е направил.
Има и стъпкови моторчета от флопита (от старите големи флопита например са ебати мощните) и т.н. Клапичка да си направиш не е чак толкоз трудно.
За частите - който се захване с това вероятно се занимава с електроника от години, съответно има много неща събрани.

Аз например само 3479-ката нямам.

Чудя се дали по старите флопита не се ползва същия MC3479?


Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта