Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Извънградско не мисля, че има значение температурата. Тя като си закове на 90гр. не я бърка по никакъв начин. Разликите, които са минимални идват от съотношението пропан-бутан.
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
stefan4o написа:Извънградско не мисля, че има значение температурата. Тя като си закове на 90гр. не я бърка по никакъв начин. Разликите, които са минимални идват от съотношението пропан-бутан.
Сериозно ли смяташ че околната температура по никакъв начин не я "бърка".....щото не е точно така, за съотношението пропан-бутан съм съгласен че у нас нещата са много зле.

- Vlado1111
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пон 01 авг 2011 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Здравейте! Вероятно малко хора ще повярват , но разхода на газ на моя Пасат В5 1,8 125 к. с. / ADR / с Г.И. BARDOLINI e 7,7-7,8/100 извънградско при условия – един или двама човека , без багаж, скорост 90-100 км/ч , без климатик. Засичал съм разхода многократно. Предпочитам бензиностанции ЕКО. При прецизно настроен Г.И. и двигател в добро състояние е напълно възможен разход до 8/100 при скорост до 110 км/ч.
- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
eurogas написа:stefan4o написа:Извънградско не мисля, че има значение температурата. Тя като си закове на 90гр. не я бърка по никакъв начин. Разликите, които са минимални идват от съотношението пропан-бутан.
Сериозно ли смяташ че околната температура по никакъв начин не я "бърка".....щото не е точно така, за съотношението пропан-бутан съм съгласен че у нас нещата са много зле.
Може да пропускам нещо, би ли ми помогнал да се досетя?

Плътността на въздуха е по-висока при по-ниски температури, ама чак толкоз влияние да оказва (понеже така пък се увеличава и съпротивлението му спрямо автомобила, който се движи).
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Стефане и ти си констатирвал леко завишения разход зимно време извън града и повишената динамичност
Няма смисъл да спориш...

- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Може и да съм, ама съм забравил. Умишлено не посочвам моята кола, щото при мен лято с лято и зима със зима не си приличат като настройка. Постоянно променям по нещо. Но при мен разходът извънградско си е все около 8/100 в повечето случаи. 

- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Не съм физик, но разлика съвсем логично ще има, еле пък като говориме за пропан-бутан който е толкова податлив на външни температури и си променя налягането и обема с всеки градус разлика, достатъчно е да се загледаш в някое предаване по дискавъри в което се занимават с поставянето на рекорди по скорост или някое подобно предаване, там следят абсолютно всичко, всяко трепване на вятъра има значение.....камо ли външната тремпература, обидно е дори да дискутираме такива неща. 

- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
И аз не съм физик, но да речем, че имам някаква представа за въздушни съпротивления, плътност на въздуха при различна темп.(както и различно атм. налягане) - да прав си в това отношение, че ще има разлики. Освен това и пропорцията пропан и бутан също изиграва своята роля. Но мисля, че дотам свършва влиянието на околната температура при разхода на газ. Не зная при ГИ как стоят нещата, понеже не съм се борил, но при конвенционалната, която е монтирана на колата ми не забелязвам разлика, която си струва да я отдам на зимния период, понеже ако има такава то тя е в рамките на до половин литър на 100 извънградско и е доста трудно доловима, поне за мен. 

-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Зимата разхода се вдига основно от повечето време необходимо на двигателя за достигане на работна температура и от повечето консуматори които са включени обикновено(парно, размразяване на задното/предното стъкло).Зимата е по-плътен въздуха, но е пренебрежимо малко. То сега в тия мъгли разхода трябва да пада, ама не пада. Газовият инжекцион нали има датчици за това, да смята спрямо температурата и налягането на пропан-бутана да прави корекции, отделно ламбда-сондата за какво е има в тая кола, нали тя е обратната връзка на компира на колата да настрои смесите оптимално.
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Така е, колата си има датчици компютри, ГИ също има гора от датчици и компенсации и т.н., но както сте забелязали зимата на студено колата дърпа много по-мощно, а лятото в горещините се задъхва, значи всичките тези датчици неуспяват да компенсират разликата от плътността на въздуха....тоест явно има сериозно значение, иначе на турбото нямаше да слагат кулери. 

-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
eurogas написа:Така е, колата си има датчици компютри, ГИ също има гора от датчици и компенсации и т.н., но както сте забелязали зимата на студено колата дърпа много по-мощно, а лятото в горещините се задъхва, значи всичките тези датчици неуспяват да компенсират разликата от плътността на въздуха....тоест явно има сериозно значение, иначе на турбото нямаше да слагат кулери.
Това за зимата и лятото са си чисто субективни усещания, твои предполагам - зимата ти е 200 коня а лятото 150, айде стига със свободните съчинения.Аз не съм усетил някаква разлика във вървежа зима/лято. Кулера се слага поради други причини, нали се сещаш въздуха от турбото с какви температури излиза, доста по-високи от лятните 40-50 градуса.
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Ако лятото на 40 градуса няма абсолютно никакво влияние над мощността, защо все пак се слага кулера, би трябвало да не се усети разлика дори при 200 градуса, по твоите разсъждения не ми става много ясно, аз все пак не съм физик, само питам ? 

-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
eurogas написа:Ако лятото на 40 градуса няма абсолютно никакво влияние над мощността, защо все пак се слага кулера, би трябвало да не се усети разлика дори при 200 градуса, по твоите разсъждения не ми става много ясно, аз все пак не съм физик, само питам ?
Мисълта ми е, че разликата в плътността при 0 градуса и 40 градуса е 0,15кг/м3(0-1,29кг/м3,40-1,14кг/м3, която плътност зависи и от надморската височина, влажност и разни други фактори) и трудно би усетил разлика в динамиката само от това. При турбото температурата на нагнетения въздух достига до 150-180 градуса и там вече разликата в плътността е почти два пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Жижане, тук идва реч за извънградско. За градското съм съгласен, че температурата е фактор, щото тамън отлепи стрелката и я гасиш. Но при температура на водата 90градуса движейки се със скорост примерно 100 км/ч не мисля, че разходът може да е по-различен дотолкоз, че да кажеш, че има РАЗЛИКА. Нали всяка кола е снабдена с датчик за температура на вх.въздух и той така или иначе ако работи изправно коригира температурата посредством клапата за топлия въздух. Просто зимата, за да докара зададената му температура може да е нужно клапата да е една идея по-отворена откъм топъл въздух. За изпарителя също не знам дали е от някакво значение, щото течността, която циркулира през него го загрява до някаква температура и дали извън колата е -10 или +10 не мисля, че му оказва влияние на работата на мембраните му, например 
Казвам всичко това, щото някой като каже разлика - за мен такава е 8.5 литра сравнено с 10 например. А не 8.5 литра сравнено с 8 или с 9 литра. 500милилитра не го броя изобщо.

Казвам всичко това, щото някой като каже разлика - за мен такава е 8.5 литра сравнено с 10 например. А не 8.5 литра сравнено с 8 или с 9 литра. 500милилитра не го броя изобщо.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Разход на газ Пасат Б5 1.8 125к.с.
Основната функция на кулера е да намали температурния натиск върху мотора и задържане на горивния процел с управляеми и безопасни граници.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 41 госта