въпрос за газ на 1.6

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот stefan4o » Пон 10 юни 2013 8:58


Рено 19 прав си и то много. Във форума сигурно има доста, които карат такива мотори с АГУ, сигурно не са малко и тези, дето ги карат с ГИ, въпрос на финанси и виждане. Аз лично също бих се напънал с 200-300 лева за ГИ, но това е личното ми мнение. То като сметнеш едни читави кабели и свещи са ти толкова, ако пазариш без отстъпки (не, че при ГИ не трябват хубави свещи...). За мен е загуба да имаш изправна сонда, ЕКУ и куп датчици, чиито функции реално няма да ползваш, щото слагаш една плочка и толкоз. Това, което успях да разбера за тези 2-3 години, през които си правих различни експерименти на колата е, че АГУ е един доста голям компромис, който ако искаш да го оптимизираш до краен предел е по-добре да си закупиш ГИ.




renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот renault_19 » Пон 10 юни 2013 9:32


Всеки може да се напъне да си вземе по-ново возило.Ще вземе 1000лв от приятели, ще вземе някое потребителско кредитче,ще задели още малко и ще се получат примерно 5000лв за един читав голф 4 да речем че сме във форум на vw.И почват простотиите с гуми трета употреба, какво ще стане ако го карам с 15 на 40 масло,мога ли да чистя въздушния филтър с прахосмукачка, кабела на трети цилиндър свети на тъмно мога ли да го омотая с изолирбанд и подобни.
Еми с 500лв заплата за съжаление ни идва малко в повече дори 10-12 годишен голф 4....
Иначе газта си е ок.Човек ако иска да се вози на по приемлива цена проблеми няма.Сега същото поведение и разход като на бензин не става,ама едното е 2.56,другото 1.16 към днешна дата.Който не го кефи да си кара на бензин.Не визирам теб,а по принцип.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот muns61 » Пон 10 юни 2013 11:24


renault_19 написа:Добре де, всеки си преценява какво да прави.
На мен ми е странно да си купува човек многоточков инжекцион и да го маже така..

Като не си наясно, не пиши глупости. АЕК и АФТ са перфектни за обикновена газова, за разлика от по-старите МРI, които бяха с механичен дебитомер. Разликата във вървеж и разход между АГУ и ГИ е никаква, лично установено, при грамотен монтаж и настройка на точните компоненти. Само дето с АГУ не гориш бензин и не влачиш лаптопа за настройки...
Моноинжекциите са по-капризни, особено като почнат да ти вдигат обороти на ПХ.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот renault_19 » Пон 10 юни 2013 11:54


Както казах всеки си преценява.Ясно е че има двигатели на които става по-добре и по-зле.
А това че можеш да караш само на газ без колата да помирише бензин също е въпрос на преценка.Аз лично държа колата ми да може да върви на бензин,защото никога човек не може да е сигурен колко точно газ има в бутилката.Отделно пътувам и в чужбина където газ няма толкова начесто като тук.За целта 10лв бензин месечно ме оправят,което не е нищо ,но това е друга тема.
А ще ми обясниш ли как точно постигаш на тия 1.6 инжекцията същия вървеж и разход като с ГИ? Не се заяждам просто ми е интересно.Не съм запознат детайлно с тези мотори, но предполагам си имат ламбда,дебитомер и там още разни датчици.Сътветно ГИ черпи информация от тях за обороти на двигателя ,за сместа и какво ли още не и си наглася сместа в реално време според режима на работа на двигателя.
Нали изключвам и момента че с дюзите на ГИ дозирането на горивото би-трябвало да е по-прецизно от плочката на обикновенната уредба.Как точно ще постигнем същия вървеж във всички обороти + същия разход?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот Bai Sando » Пон 10 юни 2013 14:05


Спри се,че става смешно вече :icon_lol
Ей сега отивам да си преработя газовата на инжекцион,понеже според теб многоточковия инжекцион е само за Г.И. :screwy
И да вървежа от бензин на газ е на 90% същия като на бензин.
Даже да не кажа голяма дума ако врътна кранчето повече набира на газ.И на двете вдига 200 за какъв спънат вървеж говориш не знам.
За 800 лв дето имало инжекциони въобще не ми говори,щото тепърва почват проблемите с тях.
Имал съм уникалната възможност на поне 6-7 голфа с 1.6 мотори да сложа Г.И. и естествено съм ги пробвал след това и разлика с моя не виждам във вървежа.
Колата си ми работи идеално и на газ и на бензин.
С емулатор съм прекъснал дюзите,с реле помпата.
Сутрин си паля на бензин,на обороти ми прехвърля а газ и прблеми нямам.
Сега,че има мондари дето карат само на газ и оставят помпата да изгори или докато бензина им стане на боза и после реват,че газовата им била виновна си е техен проблем.
1.6 101 коня става идеално с обикновена газова,стига да е монтирана кадърно и запалителната система на колата да е о.к. :th_up


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот renault_19 » Пон 10 юни 2013 14:57


Добре де супер, просто ми стана интерсно как като сложиш емулатори ще се получи оптимална смес в целия работен диапазон на двигателя.....
Не казвам че не върви добре ,или че не харчи нормално,просто не може да се получи същото.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот Bai Sando » Пон 10 юни 2013 17:36


Eмулатора е да ми прекъсне дюзите за да не блъскат на "сухо" докато колата е на газ.Той не влияе на нищо по смесообразуването.Някои хора са само с прекъсната помпа и после не им работят дюзите.Мойте си работят на бензин идеално.Когато и да ми свърши газта,цъкам си на бензин и няма проблеми.
Не знам защо трябва като си с Г.И. колата да си върви ,а собикновената уредба да не ще в целия диапазон :gruebel
Даже съм виждал доста коли нов внос от Италия с обикновени уредби дето си не знаят километрите и хората си ги карат без ядове.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот renault_19 » Пон 10 юни 2013 19:00


Нещо не говорим за едно и също.Аз не казвам че колата не върви.По принцип на инжекциона имаме един копютър,който следни разни параметри като температура на двигателя,обороти,колко си натиснал педала на газта,колко въздух влиза в двигателя,какво излиза от двигателя и ако това не е оптимално е нужно да се направят разни корекции.В зависомост от натоварване ,обороти и някои други неща ни е нужно различно количество гориво,време на пеодаване на искрата и подобни неща.С обикновенна уредба ти не следиш показанията на всички тези датчици.Ако нагласиш сместа в ниски и средни обороти ,тогава във високи ще издиша или обратно.Най-общо казано.Да не си помисли някой че се занимавам с автомобили,съвсем не просто се интересувам и смея да твърдя че съм криво-ляво технически грамотен.Това всичко го пиша във връзка с твърденията че с обикновена уредба се докарва разход и вървеж като с ГИ.
Иначе емулатора на дюзи и подобни знам за какво се слагат, като и знам че това не играе в работата на газ и точно това обяснявам.
Исках да изкажа едно виждане че който няма пари да си кара и подържа двигателя както си му е реда,би било по-добре да си кара карбуратор или моно,но както казах не искам да ангажирам никой с това.Всеки си преценява.Просто е глупаво да се твърди че вървежа и разхода са 1:1.Ако беше така нямаше да ги има всичките датчици и чудесии и на бензин щеше да върви "на око" както карбураторите и нямаше да се занимаваме с глупости.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот Bai Sando » Пон 10 юни 2013 19:31


Ти ме изумяваш...
Аз ти казвам,че тоя мотор си върви чудесно с обикновена ти не вярваш.
Аз ти казвам,че съм карал и с двата вида газови на един и същ мотор и разлики не виждам ти пак не вярваш.
Аз ти казвам,че ми гори извън 7-8/градско 11-12 ти пак не вярваш..
Аз с това се занимавам и ако съм сметнал за необходимо да съм сложил Г.И.
Щом съм предпочел обикновената пред инжекциона значи е имало защо.
Повечето хора които ме познават знаят,че обичам всичко да ми е изпипано и когато нещо не е наред с колата съм като болен и не се спирам докато не го оправя.Е мислиш ли,че ако не върви с обикновена газова пълноценно,ще се примиря?
Спирам повече да пиша,че имам чувството,че споря с радиото. :no
Каквото имах да кажа,казах го.
Автора на темата питаше дали 1.6 101 коня става с обикновенна?
Отговора е,да става ЧУДЕСНО!Стига запалителната система да е о.к.и монтажа да е качествен.ще си кара колата на газ дълго време.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот renault_19 » Пон 10 юни 2013 20:08


Добре вярвам ти че върви нормално както си го направил и не изпитваш дискомфорт от това.
Надали имам и 100км на този двигател за това не споря.
Просто не те чух дали си съгласен с това,че все пак тези датчици,ламбда сонди и дебитомери са сложени за някаква оптимизация в реално време на гориво-въздушната смес.Странно ми е че гумените мембрани на обикновения изпарител и вакума оказан върху тях върши също толкова прецизно дозирането на горивото.
Освен този двигател да е някакво недоразумение като тия инжекционите 1.4 60 коня по полота,ибизи и фабии, в смисъл там му се чудиш за какво му е пълната инжекция,при положение че пияните руснаци изкарват повече коне от една карбураторна лада 30години преди този двигател.
Както и да е.Да не спорим повече,само искам да чуя съгласен ли си за датчиците.Ако с този 1.6 нещата се получават идентични,това не важи масово за всички двигатели.Много ми е интересно примерно на някой двигател с Variable Valve Timing как ще се получи същия разход и вървеж с обикновена уредба.
Поздрави :drunk


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот stefan4o » Пон 10 юни 2013 20:14


Това, че автомобилът върви идеално с АГУ съвсем не значи, че е изстискан оптимумът от мотора и респ. неговото управление. Сандо, смятам, че няма две мнения по въпроса? Че евтините ГИ също са вид компромис - това предполагам е така, но все пак компютърът е по-прецизен, отколкото една гумена мембрана, която накрая си има плочка с дупка и два щуцера. Нека не се опитваме да приписваме неща на обикновените газови, при положение, че нещата в тая област са доста напреднали вече, да не говорим и за къстъм електрониките, които съчетани и настроени с газови инжектори могат да дадат доста по-добри резултати от една плочка с щуцери на нея. Все едно да започна да ви хваля моя карбуратор, малко така става работата :mhihi Колкото и да е хубав, той си остава карбуратор и това е.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот muns61 » Пон 10 юни 2013 20:32


То компа е голяма работа, ама си трябва и периферия. В една българска фирма за ГИ тестовете на МАП и диференциален сензор се правят с надуване и смукане с уста, а термодатчиците се тестват със запалка. Като прибавиш изпарителите и рейките, които си менят характеристиките като мартенско време, отиваш на майната. Ако искаш да е всичко като автомобилната електроника, отиваш на други пари, а не 7-800 лева.
За технически грамотен човек е по-изгодно на тези мотори да сложи АГУ. За неграмотен потебител - ГИ, или дизел.
Колкото до карането само на газ - да, аз карам така. На бенз съм само като свърша газта и ходя до колонка, днес минах цели 6 км на бензин. Колата си върви нормално, не се шашка компа и не забива, защото ползвам симулатор на ламбдата и мога да си позволя да карам с бедна смес, а като е необходимо - и с богата, за мощност. Моторът ми е АФТ, газифицирал съм доста такива и АЕК. Имам база за сравнение с АФТ с ГИ, преди време пътувахме с мой приятел до Охрид и двете коли с еднакво натоварване изгориха еднакво газ.
Повече не мисля да пиша по темата.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот renault_19 » Пон 10 юни 2013 20:43


Някой от вас успявал ли е да подкара моторче с Variable Valve Timing с обикновенна да върви и да харчи като с ГИ :rolleyes
edit:
Понеже някой ще каже че говорим за 1.6 ..да така е но като цяло посоката на разговора премина към обикновенна агу за многоточков инжекцион.
И какво излиза че тия от vw са некадърници(а не е да не са пак се сещам за 1.4 60 коня и ме набива смях като му видя червеното на оборотомера на 5000оборота)..за какво са усложнили този двигател с многоточков инжекцион при положение че с обикновена газова се постига разход и вървеж...да му бяха нашили едно моно,хем по-евтино хем по-надежно....


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот Iezekil » Вто 11 юни 2013 5:53


Може би се бъркат понятията.Виждал съм на прииятел Опел моноинжекция внос от Италия газова уредба с още един ЕКУ за нея/същия като оригиналния/ и още един стъпков мотор на газта.Не знам как да го нарека,може би ГИ?Разхода на газ беше колкото на бензин.Отидох при газаджия и поисках същото,той ме убеди,че няма да ми гори по-малко от колкото с обикновената газова....Да вярвам ли?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: въпрос за газ на 1.6

Мнениеот stefan4o » Вто 11 юни 2013 5:54


Това, дето си го видял се нарича ламбда-контрол. Има инфо в нета как работи. Ако се направи кадърно, може да гори малко по-малко според същото това инфо.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта