Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
petar_a
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот petar_a » Пон 29 юли 2013 14:54


Bai Sando написа:Кое му е минуса,че не се сещам.Освен бутилката в багажника дето заема място?
Аз на бензин няма да карам никога.Трябва да си доста луд да им пълниш гушите на тия от горе на 2.60 срещу 1.16 :screwy
На моята защо нищо не и прекъсва,не мирише и си върви като на бензин?Може би защото монтажа е както си трябва(а даже съм и с обикновена уредба).
Особено на кола ежедневка да я караш всеки ден на бензин,никога :no

:th_up :th_up :th_up




Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот ivanovkbg » Пон 29 юли 2013 16:50


И аз до скоро не исках да чуя и за газ, но в един момент се оказа, че имам един паметник пред нас, който не мога да карам, защото просто цената на бензина е висока. Реших се и сложих ГИ. Е, родих се. Сега се чудя защо една година съм карал на бензин...


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот vilden » Пон 29 юли 2013 17:21


Газта е вредна - износва гумите!!!


landir
Мнения: 240
Регистриран на: Чет 22 апр 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот landir » Пон 29 юли 2013 18:10


vilden написа:Газта е вредна - износва гумите!!!

:th_up :th_up :th_up


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот joker » Нед 04 авг 2013 21:23


wemadeyou написа:Кадърно настроена газова уредба, та дори и обикновена (с каквато съм аз) не прави абсолютно никакви проблеми. Вървежа си е еднакъв, багажника си е свободен (АГУ-то ми е на мястото на резервната гума), пък който си мрази парите - да си налива бензин колкото ще. Моето мнение за ежедневка е АГУ до гроб ! :h020

:th_up :th_up :th_up :th_up :th_up ....имам две алтернативи ...газ или нафта...и двете ми излизат като цена еднакво(е турбодизелът си е по-голям кеф!!!)....но бензин не ползвам от 1989 г!!!!
Подрепям с две ръце колегите ,които пишат,че газта минуси няма....24 г на газ са достатъчно време за да го проверя!


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот renault_19 » Пон 05 авг 2013 14:09


Каквото и да говорим не е редно да се сравнява турбо дизел с обикновен атмосферен бензин.Това се кефят хората на турбото,а не защото е нещо велико.Голяма заблуда е че дизеловия мотор монтиран в автомобил е велико нещо.Преди 10 години ,хайде 9 помня как нафтата беше 1лв, а бензина беше 1.40, все още ладите бяха масови и си горяха едно 9 извънградско, хайде някой майстор ще я смъкна и на 8.Баща ми тогва караше опел кадет 1.6д харчеше 5 нафта на магистрала и то с 4 скоростна кутия.Смятайте каква далавера е било спрямо бензина.И мотора на кадета беше здрав на куче.Сега дизелите нито са здрави нито евтини за подръжка.Капризни на масло и гориво,скъпи ремонти и части,скъпа нафта.Бензиновите двигатели са се развили доста и те и вече са доста по-икономични.Така че който твърди че го кефи дизела нека си признае че го кефи турбото,а не дизела.Примерно голф 4 с 1.9sdi e дори по-евтин от 1.4 16в и мега по-зрав от него.
Газта си е най-евтиното и достъпно гориво.Метан станции няма толкова много въпреки че там е още по-евтино.Шанса да си скапеш колата е почти нулев защото не съм чул на бензиностанция да смесят пропан бутан с вода или нещо друго.Знаеш какво зареждаш и проблеми няма.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот Dushan » Пон 05 авг 2013 14:40


Dannygti написа:И на мен не ми е приятно да ми мирише на газ. Колата върви спънато,гърми,предъвква. На някой хора ,пък не им пречи и си карат на газ.Аз съм на мнението -щом една кола си е изчислена да върви на бензин - ще върви на бензин. :c020 Верно сметката ти идва с по 10лв/100км по-евтино ,но главоболието никой не ти го плаща :)


Карам на газ от както съм взел колата 35 000 километра. Обикновена газова. НИКОГА не ми е миришело на газ в купето. Даже сега ми мирише на бензин. Колата ми лети за своите 60 коня. Спокойно си правя 160 на 4-та и още малко може. Никога не е имало какъвто и да е проблем с газта. Винаги съм бил щастлив и с усмивка, и не ме е боляло глава. По двигателя не съм сменял нищо.

denyodeniz написа: Аз лично мисля, че газта излиза по - скъпо поради факта, че много разбутва двигателя и не съм виждал до сега кола на газ която да няма проблеми с двигателя , наистина по евтина е но ако тръгнеш да потдържаш кола на газ излиза по скъпо ако искаш да ти върви перфектно ... Може ли да ми кажете плюсове и минуси ... За сега все още имам пари за бензин и съм малко скиптичен за газта, все пак си е течност под голямо налягане... моля мнения :)


За 35 000 километра в моите ръце не съм имал никакви проблеми с двигателя на газ. Не съм сменял нищо по него. Колата си върви повече от добре. Подръжката ми на газ спрямо тази на бензин до момента е - профилактична смяна на газово филтърче от 5 лева и по често сменяне на въздушния филтър. Който при всяка смяна си избива парите че и отгоре. Даже обмислям варианта да си махна цялата бензинова система. Зимата си паля на газ - не ми трябва бензин. Никога на гас не е вървяла по-малко от на бензин.
Ако колата се запали дали има бензин или газ пак няма да става нищо от нея.

Равносметката - ако не караш на гас или си луд за връзване с повече пари, или лесно могат да те излъжат, или въобще не знаеш какво е добро за теб.


shodan
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 26 ное 2008 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот shodan » Пон 05 авг 2013 15:14


От около... 7-8 години съм на пропан бутан. Не съм сменял мембрани,не съм сменял нищо. Само веднъж ми смениха филтърчета там дето се утаяват тези графити и това е. Не мирише на газ! Колата е на 20 години Б3 1.8 моноинжекция. Е, верно е,че е спъната ама като си представя колко работа ми е свършила.... двигателя дори не знам какво става в него,защото си върви. Само масло му сменям и гарнитура на капака. Днес направих извънградско 320км с 23 литра = около 27лв. Спестил съм хиляди левове за тези години! Дизел? Да тровя хората и себе си? Карали ли сте зад стар дизеляк или пък автобус от градския транспорт!? НИКОГА няма да си взема дизел! Карам колата си нормално, а не с 200км/час. А тя ми служи вярно с години и ЕВТИНО! Пък нека ние българите все се стремиме към по-евтиното. А кой не се стреми? Кажете ми нация,където не се стремят? Какво ще кажете за новите фабрични метанови автомобили, те български ли са?? Въпросът разбира се е риторичен. Как може бутана и метана да са по-чисти горива и да ти прецакват мотора ??


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот StrEagle » Пон 05 авг 2013 16:31


Моят опит с газова уредба е на карбураторен двигател, от кадърен майстор с щуреци на камерите, а не по български - маркуча във въздушния филтър.
При агресивна настройка (а не по нашенски - възможно най-малко, на една камера само, като спестяваме 1л на 100 но спъваме колата невероятно), вярно от зад колата малко намирисваше на недоизгорена газ, но разлика м/у вървежа на газ и бензин не се долавяше, само ако се засече с хронометър - 2сек разлика до 100км/ч, а разхода беше +2л/100 от бензина. :twisted

Отделно на бензин колата реагираше с малко забавяне на педала на газта, докато на газ - мигновенно! :c020

Аз съм за газ, но първо съм на дизел (то вече може и на дизел да се сложи), а второ карам твърде малко на година, за да ми излезе рентабилно да си сложа на колата модерна система.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот my heart iS iCe » Пон 05 авг 2013 17:03


Предишната ми кола, беше с газ! Карах една година на газ, после купих голф-а и него го карам на бензин, честно да кажа, не съм забогатял нито когато карах на газ, нито сега когато карам на бензин!
Според мен, на газ се кара повече като километри, (излишно шетане).
Предишната кола ми беше направена на газ, от един прифален майстор, просто се подведох от думите на познати, че правил много добре колите! Е да ама да залепиш плочката на карбуратора със силикон за прозорци :stumm И след 9 месеца се отлепи! Просто цената определя търговията, от беднотия се налага да караме на газ това е! Но всеки сам си преценява. Досега не съм видял някой да ми показва избитите пари от газовата! Като ги питаш къде са ти спестените пари от газ-та те гледа все едно си го прередил в Лидъл :mhihi


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот Bai Sando » Пон 05 авг 2013 17:38


Е как къде?За 10 кинта ходя на работа цяла седмица,ако е на бензин ще ходя за 20,тия 10 кинта са ми баничката и бозътъ за седмицата. :mrgreen
Ей там е кяра.
Същата работа тръгвате на море две коли народ заедно.Едната на бензин/другата на газ.
С едната ще отидеш за 30 кинта с другата за 60 е с тия 30 не може ли ти и приятелката ти или там който и да е да си направите една вечеря?Може разбира се.Защо тия 30 лева разлика трябва да ги даваш на ония главоци от горе да си купят още една лимузина примерно :gruebel Има си кяр на газ.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот Pet_rov » Пон 05 авг 2013 20:24


Карам на газ от 96та година. Първо Москвича, после Жигулката, 2107 и сега Пасата. Общо над 700к км. Никога не съм имал проблеми с двигателя на нито една от гореизброените машини. Твърдо "Да" за газта.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот joker » Пон 05 авг 2013 21:39


renault_19 написа:Каквото и да говорим не е редно да се сравнява турбо дизел с обикновен атмосферен бензин.Това се кефят хората на турбото,а не защото е нещо велико.Голяма заблуда е че дизеловия мотор монтиран в автомобил е велико нещо.Преди 10 години ,хайде 9 помня как нафтата беше 1лв, а бензина беше 1.40, все още ладите бяха масови и си горяха едно 9 извънградско, хайде някой майстор ще я смъкна и на 8.Баща ми тогва караше опел кадет 1.6д харчеше 5 нафта на магистрала и то с 4 скоростна кутия.Смятайте каква далавера е било спрямо бензина.И мотора на кадета беше здрав на куче.Сега дизелите нито са здрави нито евтини за подръжка.Капризни на масло и гориво,скъпи ремонти и части,скъпа нафта.Бензиновите двигатели са се развили доста и те и вече са доста по-икономични.Така че който твърди че го кефи дизела нека си признае че го кефи турбото,а не дизела.Примерно голф 4 с 1.9sdi e дори по-евтин от 1.4 16в и мега по-зрав от него.
Газта си е най-евтиното и достъпно гориво.Метан станции няма толкова много въпреки че там е още по-евтино.Шанса да си скапеш колата е почти нулев защото не съм чул на бензиностанция да смесят пропан бутан с вода или нещо друго.Знаеш какво зареждаш и проблеми няма.

1.Прост физичен извод....дизелът е с по-високо КПД от бензина...оттам всичко останало.
2.Защо мислиш,че SDI е по-здрав и икономичен от TDI????....не споделям мнението ти....
3.Когато се кара на газ и особено с газов инжекцион никой не смята парите за изгорелия бензин!
4.Метанът(за разлика от пропан-бутана) със сигурност скъсява междуремонтния пробег и това таксиджиите го знаят най добре!
5.Когато зареждаш газ не знаеш съотношението пропан/бутан,а там е заровено кучето!


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот mupk0 » Пон 05 авг 2013 21:42


joker написа:4.Метанът(за разлика от пропан-бутана) със сигурност скъсява междуремонтния пробег и това таксиджиите го знаят най добре!

Със сигурност бакшишите са най-глупавите същества относно метана...за тях неща като богата смес и аванс са непознати и табу теми...аз не съм чул мотор работещ богато на метан и с точен аванс да си скъсява живота...но щом твърдиш така няма проблеми.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот stefan4o » Пон 05 авг 2013 21:45


Някой знае ли точните аванси за Метан и ПБ? Ще ми е интересно да ги прочета написани черно на бяло :mhihi
Газта е гадно гориво, карайте дизели само :beer



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта