Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Пон 03 мар 2014 21:40


Защо мислиш, че не можеш да помогнеш отдалеч? Всяка помощ ще е полезна. Успях да коригирам коефициентите според по-големите дюзи. Ако правилно съм схванал материалите, които съм чел относно смесите - при празен ход и малко над него като натоварване смесите трябва да клонят към богати, после следват режимите от ниско до средно натоварване на мотора, където е желателно смесите да клонят към стехиометрични, дори леко беднеещи, след което при пълна мощност/голямо натоварване (примерно пълна газ на ниски обороти и висока предавка) и респективно големи коефициенти на бензиновите времена е хубаво пак смесите да отиват към максимално богати. Далеч съм от мисълта, че ще се справим като професионалисти, особено като истински такива, а не нарочени, но се надявам да се справим поне на нивото на по-слабите газаджии, каквито изобилстват в нашия град :mhihi
От едно известно време имам огромното желание да се понауча да настройвам ГИ и се радвам, че ми се отдаде възможност, макар и за сметка на парите, които костват на колегата ми. :a045




Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот mrpetrov » Вто 04 мар 2014 22:13


Гледам на сайта на BSM (http://bsm-bg.com/#/bg/Guide/id=CertificateFile) има две версии на софтуера - вие коя ползвате?
Bardolini B4 VER8_8.rar
или
BSM LPG VER8_1.zip

Последна промяна от mrpetrov на Вто 04 мар 2014 22:28, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Вто 04 мар 2014 22:26


8.1-ва версия ползваме. Изчетох ръководството и в момента си правя разни проби на сухо :mhihi


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот mrpetrov » Вто 04 мар 2014 22:31


Искаш да кажеш версия 8.8, нали колега? Другата е 8.1... - току що видях, че си коригирал мнението си.
ОК. Ще разгледам 8.1.

Автоматичната начална настройка не помага ли?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Вто 04 мар 2014 22:35


Разгледах и 8.8 версия. Има сякаш някои неща в плюс, ама не мисля, че е нужна. Забелязах един "бъг". Когато коригирам коефициентите в таблицата и дам "запази" това никъде не се отразява в 16те коефициента на фината настройка. Не ми се струва логично това. :eek Обратно - когато коригирам коефициентите на инжекторното време от фината настройка и дам да го запази и да направи таблица - тогава се променя таблицата със стойностите, а обратният вариант не става :gruebel
Опитахме с автоматична настройка, но нещо не се получи. После видях в ръководството, че трябвало да даваме няколко пъти рязко газ, а тая стъпка леко сме я пропуснали :dummy После сложих коефициенти, колкото колата да тръгне добре, на другия ден докоригирахме коефициентите, за да живне малко в средните обороти и така.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Съб 08 мар 2014 13:06


Одисеята с полото продължава. Сега се яви ново 20. Директно си осъзнахме грешката с колегата като се зачетохме много внимателно в много важното уточнение на софтуера - "Инжекторно време бензиново на бензин" и "Инжекторно време бензиново на газ". Разликата между двете беше почти двойна (при загряла кола на бензин времето е около 2.5-2.7мс, докато като се превключи на газ, същото отиваше на около 5). Почесахме се по главите и се усъмнихме в налягането от изпарителя. След телефонен жокер колегата отпред започна да го коригира от винта, а аз наблюдавах как инжекторното време на бензин спадаше :11 Излиза, че предишния път като сме настройвали изпарителят е работил на доста по-ниско налягане и реално все едно нищо не сме направили, то и сега няма гаранция, че сме, ама това е друга работа. :mhihi
Коефициентите за нормален вървеж и празен ход в момента се въртят около 1.5-1.7 (преди бяха около 2), като според мен има още какво да се желае. Дюзите в момента са разпробити на 1.6мм, а телефонният жокер недвусмислено твърдеше, че може и да са малки. В момента бензиновото време на газ успяхме да го свалим до внушителните 3.8мс (както казах по-напред преди това беше около 5) и колата работи прилично на празен ход, както и ускорява по моите разбирания - нормално като за мощността си. Всяка корекция по коефициентите на инжекторните времена водеше само и единствено до покачване на времената на бензин, което за мен е логично да означава - не пипай, уцелил си го (без да искаш) :mhihi
Сега обаче се появи друг проблем - при преминаване от газ на бензин, колата претриса и а-ха да изгасне, допускаме, че това има връзка с повишеното налягане от изпарителя.
Обаче стоя и си мисля, че ако уголемим още дюзите, инжекторните времена на бензин, когато колата работи на газ, още биха паднали.
Имам нужда от някои насоки, за да разбера правилно ли се движим като логика или сме в грешка :beer
Имам молба и към собствениците на такива коли с ГИ - с каква конфигурация от изпарител, рейка-инжектори и дюзи карате? Ако не е проблем - споделете :th_up


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот Bai Sando » Съб 08 мар 2014 13:24


Мен ако питаш над 1.6 не е добра идея.Може и на 1.7,ама да не почне да я дави :rolleyes
Иначе тия мотори стават и с най-евтините инжекциони,не са капризни.Зора е да се справите с фината настройка.
Като гледам се справяте :biggrin Само да изчистите претрисането когато минава от газ на бензин.
Мисля пак имаше някакво меню за колко време да прехвърля от едното гориво,ама не съм на 100% сигурен :gruebel


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Съб 08 мар 2014 13:40


Сандо, тя фината настройка е с онези 16 коефициента. Аз точно с нея играя. Моят човек, на когото звъняхме ни даде акъл да сложим 2.0мм дюзи. Звучи ми напълно логично, щото с това налягане и тези дюзи не можем да постигнем желаното уеднаквяване на инжекторното време на бензин в режим на бензин с това на бензин при каране на газ. Иначе по калкулаторите излиза, че с налягане около 1бар дюзите са му 1.6 точните за мотора. Аз допускам вариант, че може и изпарителят да прави магарии и да не си държи налягането, лошото е, че няма как да го премерим. :rolleyes
Относно претрисането - опитвахме с настройка на времето за превключване на загрял мотор, но нямаше разлика... В момента е оставено на 2, мисля секунди беше. :gruebel
Разгледах всички менюта по няколко пъти на самия софтуер, ама не видях друга подобна настройка. Има ли шанс да сме увеличили прекомерно налягането в газовата система към инжекторите и това да е причината така да претриса? Всъщност, когато колата минава от газ на бензин кое се случва:
1. Спират се газовите инжектори и едновременно с тях се пускат бензиновите
2. Газовите се оставят да работят много малко време, след като бензиновите са вече пуснати с цел да не изгасне колата?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот Bai Sando » Съб 08 мар 2014 19:47


Да не се презастъпват газовите с бензиновите и от там да идва аномалията?
Не съм много запознат с БСМ..,а от бензин на газ плавно ли минава или пак претриса?
Без мап трудно можете да разберете точно какво се случва с налягането.Тоя инжекцион въобще ли не е имал мап?
Някаква букса не седи ли,да му закачите от някъде,поне да видите дали изпарителя е наред :gruebel
Разпитвам,като дърта клюкарка :mrgreen


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот stefan4o » Съб 08 мар 2014 19:58


Bai Sando написа:Да не се презастъпват газовите с бензиновите и от там да идва аномалията?Не съм много запознат с БСМ..,а от бензин на газ плавно ли минава или пак претриса?

Не зная. Обаче одеве колата рязко си влоши работата на бензин. Наложи се да свалим налягането от изпарителя и да коригираме коефициентите пак. И претрисането почти изчезна. Инак от бензин на газ - превключва си ги един по един без сътресения.

Bai Sando написа:Без мап трудно можете да разберете точно какво се случва с налягането.Тоя инжекцион въобще ли не е имал мап?

Колата не е имала никога МАП
Bai Sando написа:Някаква букса не седи ли,да му закачите от някъде,поне да видите дали изпарителя е наред :gruebel

Букси свободни няма. Но пък за сметка на това половината пинове към газовото ЕКУ са свободни, вероятно някои от тях са за такъв датчик. Между другото микропроцесорът му е сменен с по-нов, който предполагам, че може да чете мап.
Сега успяхме да закрепим отново работата с по-ниското налягане от изпарителя и колата на бензин си върви нормално, както преди. Или софта е скапан или не знам и аз. Но в даден момент се оказа, че на празен ход си работеше на много богата смес, показанията на сондата бяха постоянни 0.8-0.9 волта. След намаляването на налягането започна да играе, както си беше преди (както и смятам, че е правилно да е)като графиката изглеждаше ето така (горната):
Изображение
И както казах - колата си възвърна вървежа и на бензин, не претриса вече при преминаване от газ към бензин, сякаш и вървежа на газ е нормален - не открихме особена разлика с колегата в движение, като превключи няколко пъти от газ на бензин.
Ето така изглежда графиката и коефициентите в момента:
Прикачени файлове
kosev.JPG


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за дюзи при 1.4 APQ двигател

Мнениеот Bai Sando » Съб 08 мар 2014 20:42


Щом сега работи коректно,покарайте така и ще си покаже.
Иначе без МАП е гласене на сляпо,но щом е толкова стара системата,нямате избор просто :th_up



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта