Газифициране на 9А мотор

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
lubopa4kata
Мнения: 415
Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lom

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот lubopa4kata » Вто 24 май 2016 12:34


0889 51 57 88-цецко(за монтана наи-добрия!!!) поздрави :th_up




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 24 май 2016 12:41


От Русе е човека, до Монтана ще се озори


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13375
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 24 май 2016 13:04


Цецо Кебапчето ще го върне.


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот slaveiko67 » Вто 24 май 2016 16:47


Да,ще го върне,както върна и мен навремето за газификация на същия мотор...Вярно,че беше преди 10-ина год.,но както казаха колеги преди мен,този двигател трудно се настройва на газ и не всеки газаджия има опит и време да се занимава с монтаж на емулатори,ресет релета,релета за байпас на инжекциона и т.н.
Но мисията не е невъзможна...Преди година монтирах АГУ на Голф 2 с GX мотор,който е със същия инжекцион.Най обикновенна газова с турското Ловато.Механичният монтаж от мен-пред блока,а електрическия при газаджия.Резултата беше-колата заработва на газ,след 2000 об.Всяко палене-на бензин...Смених само свещите с иридиеви и спря да гърми...не зная до кога,защото продадох Голфа.Освен гърменето,другият проблем беше неравномерните ниски обороти при загрял мотор и невъзможното им регулиране с винтчето за въздуха на дросела/от 600-до 2000 об/мин. без някаква зависимост/...така си я и продадох...
В момента възстановявам за работа само на бензин същият двигател/ 9А/,който по лошо стечение на обстоятелствата е каран само на газ...Щетите бяха доста.Та покрай смяната и регулирането на инжекциона попрочетох темите за АСЕ мотора на Ауди и газифицирането му в едноименния форум.Мисля,че доста подробно е описано как се отстраняват проблемите с оборотите на празен ход при работа на Газ.Влошаването на работата и повишаването на разхода на бензин се приема като компромис,имайки в предвид,че колата се кара основно на газ.
Ако реша да монтирам отново АГУ на мотора,бих монтирал обикновенна уредба при който и да е Газаджия и в последствие да решавам сам проблемите с ниските обороти,евентуалните гърмежи и донастройки,като смятам,че техническият недостиг на знания ще може да го придобия с повече четене, ръчкане и мерене с мултицета...
Всичко това с уточнението,че това е мое лично мнение и понеже разполагам с повечко време, а и колата не се кара често...


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 26 май 2016 0:20


К.Одаджийски написа:Ако намериш от къде да измъкнеш целият Диджифант 2 от пасат, става лесно. При пасат цялата двигателна инсталация, от ЕКУ, към датчиците и бушониерата е отделна, само на 3 букси на бушониерата отзад е закачена. вади се цялата инсталация и се прехвърля тука, ама дебитомер трябва и някои други дивотии.
За газифицирането ти казаха вече, много проблеми с малко решения и никой не се занимава


Смукателния колектор не съвпада ли? заедно с дебитомера би трябало да стане. Унификацията би трябвало да е голяма...Или само дебитомера да се присади?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 26 май 2016 1:35


Честно да кажа, не знам. може би само се сменяват дюзите, защото 9А е с 16 клапана и колектора е по особен. Не знам дали има място за колектор от РВ примерно между главата и коша :gruebel


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот Vidol Nikolov » Чет 26 май 2016 7:53


КебаБчето е пълен неграмотник ,който го мързи да работи и само се оправдава.Който е отишъл при него е пропищял все от нещо,доволните не са много,но познавам поне 10 човека които никога,ама никога няма да си закарат колата там отново.
Дребен селски мошенник и мрънкяч.
Добър газаджия в Монтана е Милен и момчетата при него-Тихомир и другите.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 823
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот ivan_pop » Чет 26 май 2016 18:01


slaveiko67 написа:Ако реша да монтирам отново АГУ на мотора,бих монтирал обикновенна уредба при който и да е Газаджия и в последствие да решавам сам проблемите с ниските обороти,евентуалните гърмежи и донастройки,като смятам,че техническият недостиг на знания ще може да го придобия с повече четене, ръчкане и мерене с мултицета...
Всичко това с уточнението,че това е мое лично мнение и понеже разполагам с повечко време, а и колата не се кара често...

На който му е хоби да си ръчка колата,може да го прави колкото иска в свободното си време.А газаджията дето ще монтира газ това му е професия.Т.е. газаджията ще иска клиента да остане доволен и да не му виси постоянно на главата.По принцип няма невъзможни неща.Зависи дали си заслужава усилията и нервите!


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 26 май 2016 19:55


slaveiko67 написа: ...Ако реша да монтирам отново АГУ на мотора,бих монтирал обикновенна уредба при който и да е Газаджия и в последствие да решавам сам проблемите с ниските обороти,евентуалните гърмежи и донастройки,като смятам,че техническият недостиг на знания ще може да го придобия с повече четене, ръчкане и мерене с мултицета...


А защо да не може да стане с ГИ?


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот slaveiko67 » Чет 26 май 2016 20:19


Не виждам причини да не става и ГИ,но то обикновенна ГУ няма кой да се наеме да слага както трябва,камо ли ГИ.
Малко лаишки се изказвам,но този мотор няма кой знае каква електроника и по-скоро нещата опират до механични проблеми,които не са кой знае колко скъпи като разрешение...Но кой кара вече кола с такъв мотор...?Единици,според мен!То ако цената на ГИ е действително 1800+лв.,по-удачният вариянт е да се смени хранителната система и електрониката с такава от АБФ мотор и тогава да се монтира ГИ или ГУ или метан,което ще е горе долу същата сума в пари,но след това само бачкане и поддръжка...Предполагам,че въпросният Пасат е купен именно за използване като работна кола? :th_up


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13375
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 26 май 2016 21:32


Честно да ви кажа,тази система е отвратителна,малко народ я познава.
Имах преди Ауди-то един Голф GTI,изгоря бензиновата помпа,тогава,2002 година една камара народ не беше чувал,че този мотор има две помпи.
Абе като бивш собственик на два механични инжекциона със монтирана АГУ,не препоръчвам.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19303
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот stefan4o » Пет 27 май 2016 6:15


Не зная дали от АБФ би паснало, тъй като там имаме датчик на кол.вал, ако не се лъжа. При 16-волтовите с джетроник не зная дали има такъв датчик предвиден. По-скоро ако може от 2Е или от сорта - инсталация + периферия + ГИ.


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот slaveiko67 » Пет 27 май 2016 6:30


За АБФ-ската инжекция се прави външно зъбно колело за датчика на кол.вал,което се монтира на демпферната шайба,съответно и датчика се монтира външно/монтажа е приложен на някои Опели-Вектра,Астра/.Останалите части са идентични и пренареждането им не би трябвало да е проблем за всеки уважаващ себе си авто-механик...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19303
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот stefan4o » Пет 27 май 2016 6:36


Интересно, аз също съм чувал за подобно изпълнение. Може ли да ми пратиш някакви снимки, за да видя изпълнението как изглежда :confused


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Газифициране на 9А мотор

Мнениеот slaveiko67 » Пет 27 май 2016 6:56


Снимки нямам,защото аз не съм правил такава конверсия.Преди няколко месеца продадох на колега от Монтана всичко неоходимо от АБФ за монтаж на АСЕ мотор в Ауди Б4 Куатро,което беше с обикновенна ГУ и НЕ работеше на бензин,вследствие на поредица гърмежи в смукателните гофрета/кихалките не бяха помогнали особенно/.За съжаление съм изгубил следите на колегата и нямам инфо до къде е стигнал с конверсията...
Тогава ми стана интересна темата и през Гугъл стигнах до няколко теми по въпроса...
http://audibg.com/forum/index.php?/topic/91292-20-16v-efi-конверсия/&page=1&_fromLogin=1
[url]http://audibg.com/forum/index.php?/topic/58956-механичен-инжекцион-и-газ/[/url]
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=52&t=297045



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта