
Газифициране на 9А мотор
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lom
Re: Газифициране на 9А мотор
0889 51 57 88-цецко(за монтана наи-добрия!!!) поздрави 

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12113
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Газифициране на 9А мотор
От Русе е човека, до Монтана ще се озори
-
- VW експерт
- Мнения: 13375
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Газифициране на 9А мотор
Цецо Кебапчето ще го върне.
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Газифициране на 9А мотор
Да,ще го върне,както върна и мен навремето за газификация на същия мотор...Вярно,че беше преди 10-ина год.,но както казаха колеги преди мен,този двигател трудно се настройва на газ и не всеки газаджия има опит и време да се занимава с монтаж на емулатори,ресет релета,релета за байпас на инжекциона и т.н.
Но мисията не е невъзможна...Преди година монтирах АГУ на Голф 2 с GX мотор,който е със същия инжекцион.Най обикновенна газова с турското Ловато.Механичният монтаж от мен-пред блока,а електрическия при газаджия.Резултата беше-колата заработва на газ,след 2000 об.Всяко палене-на бензин...Смених само свещите с иридиеви и спря да гърми...не зная до кога,защото продадох Голфа.Освен гърменето,другият проблем беше неравномерните ниски обороти при загрял мотор и невъзможното им регулиране с винтчето за въздуха на дросела/от 600-до 2000 об/мин. без някаква зависимост/...така си я и продадох...
В момента възстановявам за работа само на бензин същият двигател/ 9А/,който по лошо стечение на обстоятелствата е каран само на газ...Щетите бяха доста.Та покрай смяната и регулирането на инжекциона попрочетох темите за АСЕ мотора на Ауди и газифицирането му в едноименния форум.Мисля,че доста подробно е описано как се отстраняват проблемите с оборотите на празен ход при работа на Газ.Влошаването на работата и повишаването на разхода на бензин се приема като компромис,имайки в предвид,че колата се кара основно на газ.
Ако реша да монтирам отново АГУ на мотора,бих монтирал обикновенна уредба при който и да е Газаджия и в последствие да решавам сам проблемите с ниските обороти,евентуалните гърмежи и донастройки,като смятам,че техническият недостиг на знания ще може да го придобия с повече четене, ръчкане и мерене с мултицета...
Всичко това с уточнението,че това е мое лично мнение и понеже разполагам с повечко време, а и колата не се кара често...
Но мисията не е невъзможна...Преди година монтирах АГУ на Голф 2 с GX мотор,който е със същия инжекцион.Най обикновенна газова с турското Ловато.Механичният монтаж от мен-пред блока,а електрическия при газаджия.Резултата беше-колата заработва на газ,след 2000 об.Всяко палене-на бензин...Смених само свещите с иридиеви и спря да гърми...не зная до кога,защото продадох Голфа.Освен гърменето,другият проблем беше неравномерните ниски обороти при загрял мотор и невъзможното им регулиране с винтчето за въздуха на дросела/от 600-до 2000 об/мин. без някаква зависимост/...така си я и продадох...
В момента възстановявам за работа само на бензин същият двигател/ 9А/,който по лошо стечение на обстоятелствата е каран само на газ...Щетите бяха доста.Та покрай смяната и регулирането на инжекциона попрочетох темите за АСЕ мотора на Ауди и газифицирането му в едноименния форум.Мисля,че доста подробно е описано как се отстраняват проблемите с оборотите на празен ход при работа на Газ.Влошаването на работата и повишаването на разхода на бензин се приема като компромис,имайки в предвид,че колата се кара основно на газ.
Ако реша да монтирам отново АГУ на мотора,бих монтирал обикновенна уредба при който и да е Газаджия и в последствие да решавам сам проблемите с ниските обороти,евентуалните гърмежи и донастройки,като смятам,че техническият недостиг на знания ще може да го придобия с повече четене, ръчкане и мерене с мултицета...
Всичко това с уточнението,че това е мое лично мнение и понеже разполагам с повечко време, а и колата не се кара често...
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Газифициране на 9А мотор
К.Одаджийски написа:Ако намериш от къде да измъкнеш целият Диджифант 2 от пасат, става лесно. При пасат цялата двигателна инсталация, от ЕКУ, към датчиците и бушониерата е отделна, само на 3 букси на бушониерата отзад е закачена. вади се цялата инсталация и се прехвърля тука, ама дебитомер трябва и някои други дивотии.
За газифицирането ти казаха вече, много проблеми с малко решения и никой не се занимава
Смукателния колектор не съвпада ли? заедно с дебитомера би трябало да стане. Унификацията би трябвало да е голяма...Или само дебитомера да се присади?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12113
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Газифициране на 9А мотор
Честно да кажа, не знам. може би само се сменяват дюзите, защото 9А е с 16 клапана и колектора е по особен. Не знам дали има място за колектор от РВ примерно между главата и коша 

- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Газифициране на 9А мотор
КебаБчето е пълен неграмотник ,който го мързи да работи и само се оправдава.Който е отишъл при него е пропищял все от нещо,доволните не са много,но познавам поне 10 човека които никога,ама никога няма да си закарат колата там отново.
Дребен селски мошенник и мрънкяч.
Добър газаджия в Монтана е Милен и момчетата при него-Тихомир и другите.
Дребен селски мошенник и мрънкяч.
Добър газаджия в Монтана е Милен и момчетата при него-Тихомир и другите.
- ivan_pop
- Мнения: 823
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Газифициране на 9А мотор
slaveiko67 написа:Ако реша да монтирам отново АГУ на мотора,бих монтирал обикновенна уредба при който и да е Газаджия и в последствие да решавам сам проблемите с ниските обороти,евентуалните гърмежи и донастройки,като смятам,че техническият недостиг на знания ще може да го придобия с повече четене, ръчкане и мерене с мултицета...
Всичко това с уточнението,че това е мое лично мнение и понеже разполагам с повечко време, а и колата не се кара често...
На който му е хоби да си ръчка колата,може да го прави колкото иска в свободното си време.А газаджията дето ще монтира газ това му е професия.Т.е. газаджията ще иска клиента да остане доволен и да не му виси постоянно на главата.По принцип няма невъзможни неща.Зависи дали си заслужава усилията и нервите!
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Газифициране на 9А мотор
slaveiko67 написа: ...Ако реша да монтирам отново АГУ на мотора,бих монтирал обикновенна уредба при който и да е Газаджия и в последствие да решавам сам проблемите с ниските обороти,евентуалните гърмежи и донастройки,като смятам,че техническият недостиг на знания ще може да го придобия с повече четене, ръчкане и мерене с мултицета...
А защо да не може да стане с ГИ?
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Газифициране на 9А мотор
Не виждам причини да не става и ГИ,но то обикновенна ГУ няма кой да се наеме да слага както трябва,камо ли ГИ.
Малко лаишки се изказвам,но този мотор няма кой знае каква електроника и по-скоро нещата опират до механични проблеми,които не са кой знае колко скъпи като разрешение...Но кой кара вече кола с такъв мотор...?Единици,според мен!То ако цената на ГИ е действително 1800+лв.,по-удачният вариянт е да се смени хранителната система и електрониката с такава от АБФ мотор и тогава да се монтира ГИ или ГУ или метан,което ще е горе долу същата сума в пари,но след това само бачкане и поддръжка...Предполагам,че въпросният Пасат е купен именно за използване като работна кола?
Малко лаишки се изказвам,но този мотор няма кой знае каква електроника и по-скоро нещата опират до механични проблеми,които не са кой знае колко скъпи като разрешение...Но кой кара вече кола с такъв мотор...?Единици,според мен!То ако цената на ГИ е действително 1800+лв.,по-удачният вариянт е да се смени хранителната система и електрониката с такава от АБФ мотор и тогава да се монтира ГИ или ГУ или метан,което ще е горе долу същата сума в пари,но след това само бачкане и поддръжка...Предполагам,че въпросният Пасат е купен именно за използване като работна кола?

-
- VW експерт
- Мнения: 13375
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Газифициране на 9А мотор
Честно да ви кажа,тази система е отвратителна,малко народ я познава.
Имах преди Ауди-то един Голф GTI,изгоря бензиновата помпа,тогава,2002 година една камара народ не беше чувал,че този мотор има две помпи.
Абе като бивш собственик на два механични инжекциона със монтирана АГУ,не препоръчвам.
Имах преди Ауди-то един Голф GTI,изгоря бензиновата помпа,тогава,2002 година една камара народ не беше чувал,че този мотор има две помпи.
Абе като бивш собственик на два механични инжекциона със монтирана АГУ,не препоръчвам.
- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газифициране на 9А мотор
Не зная дали от АБФ би паснало, тъй като там имаме датчик на кол.вал, ако не се лъжа. При 16-волтовите с джетроник не зная дали има такъв датчик предвиден. По-скоро ако може от 2Е или от сорта - инсталация + периферия + ГИ.
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Газифициране на 9А мотор
За АБФ-ската инжекция се прави външно зъбно колело за датчика на кол.вал,което се монтира на демпферната шайба,съответно и датчика се монтира външно/монтажа е приложен на някои Опели-Вектра,Астра/.Останалите части са идентични и пренареждането им не би трябвало да е проблем за всеки уважаващ себе си авто-механик...
- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Газифициране на 9А мотор
Интересно, аз също съм чувал за подобно изпълнение. Може ли да ми пратиш някакви снимки, за да видя изпълнението как изглежда 

- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Газифициране на 9А мотор
Снимки нямам,защото аз не съм правил такава конверсия.Преди няколко месеца продадох на колега от Монтана всичко неоходимо от АБФ за монтаж на АСЕ мотор в Ауди Б4 Куатро,което беше с обикновенна ГУ и НЕ работеше на бензин,вследствие на поредица гърмежи в смукателните гофрета/кихалките не бяха помогнали особенно/.За съжаление съм изгубил следите на колегата и нямам инфо до къде е стигнал с конверсията...
Тогава ми стана интересна темата и през Гугъл стигнах до няколко теми по въпроса...
http://audibg.com/forum/index.php?/topic/91292-20-16v-efi-конверсия/&page=1&_fromLogin=1
[url]http://audibg.com/forum/index.php?/topic/58956-механичен-инжекцион-и-газ/[/url]
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=52&t=297045
Тогава ми стана интересна темата и през Гугъл стигнах до няколко теми по въпроса...
http://audibg.com/forum/index.php?/topic/91292-20-16v-efi-конверсия/&page=1&_fromLogin=1
[url]http://audibg.com/forum/index.php?/topic/58956-механичен-инжекцион-и-газ/[/url]
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=52&t=297045
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта