dreadx написа:BRC уредбана на стария голф беше с ламбда контролер и доста стар изпарител. Идеята ми беше че по-добре да си сложа нови неща за да съм сигурен че няма да имам проблеми. Държа да си взема BRC т.к. наистина това нещо не ми е правило никакви проблеми. При най-големия студ паля на метан и с мръсна газ потеглям. Той така или иначе голфета беше като лейка пълна с масло и чаках с нетърпение да спре :D
Най-ниския разход, който успях да постигна на дълго със скорост (90-100км/ч) на 120км за 5лв, при цена на метана 1.20лв. Всекидневно каране с още 3-ма човека.
При смесено каране 100км за около 7лв. при цена 1.35лв.
Предполагам че около 4кг метан харчи на 100км.
Бях гледал някакви статистики където човекът пише че:
1кг метан = 1.75лт бензин, т.е. при разход на голфета 7лт. = 4кг метан.
4*1.10 = 4.40лв./100км.
4*1.35 = 5.40лв./100км.
На газ казват че поне 2лт отгоре, т.е. 9лт пропан-бутан.
9*0.75 = 6.75лв. / 100км.
9* 1 = 9лв./ 100км.
Разлика от 2.25лв./100км. до 4.60лв./100к.
При едно увеличаване от 0.25лв:
- за метана се получава разлика от 1лв./100км.
- за пропан-бутан се получава разлика от 2.25лв./100км.
Тук не е голяма разликата, но ако правим на седмица по 500км на месец 2000км разликата е осезаема.
Ако слагам LPG то бих сложил бутилката на мястото на резервната гума за да използвам целия багажник. Но би се събрала не по-голяма от 20лт. в противен случай трябва да е някаква продълговата 30-40лт.
Вдлъбнатината е може би около 0.3мм, но все пак я има.