Golf 3 1.6 ABU газифициране

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Krasi89
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 26 дек 2015 12:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот Krasi89 » Пон 19 сеп 2016 17:19


dreadx написа:BRC уредбана на стария голф беше с ламбда контролер и доста стар изпарител. Идеята ми беше че по-добре да си сложа нови неща за да съм сигурен че няма да имам проблеми. Държа да си взема BRC т.к. наистина това нещо не ми е правило никакви проблеми. При най-големия студ паля на метан и с мръсна газ потеглям. Той така или иначе голфета беше като лейка пълна с масло и чаках с нетърпение да спре :D

Най-ниския разход, който успях да постигна на дълго със скорост (90-100км/ч) на 120км за 5лв, при цена на метана 1.20лв. Всекидневно каране с още 3-ма човека.
При смесено каране 100км за около 7лв. при цена 1.35лв.
Предполагам че около 4кг метан харчи на 100км.
Бях гледал някакви статистики където човекът пише че:
1кг метан = 1.75лт бензин, т.е. при разход на голфета 7лт. = 4кг метан.
4*1.10 = 4.40лв./100км.
4*1.35 = 5.40лв./100км.
На газ казват че поне 2лт отгоре, т.е. 9лт пропан-бутан.
9*0.75 = 6.75лв. / 100км.
9* 1 = 9лв./ 100км.

Разлика от 2.25лв./100км. до 4.60лв./100к.

При едно увеличаване от 0.25лв:
- за метана се получава разлика от 1лв./100км.
- за пропан-бутан се получава разлика от 2.25лв./100км.

Тук не е голяма разликата, но ако правим на седмица по 500км на месец 2000км разликата е осезаема.

Ако слагам LPG то бих сложил бутилката на мястото на резервната гума за да използвам целия багажник. Но би се събрала не по-голяма от 20лт. в противен случай трябва да е някаква продълговата 30-40лт.

Вдлъбнатината е може би около 0.3мм, но все пак я има.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот Iezekil » Пон 19 сеп 2016 21:21


Тоя мотор на дълго ще гори до 6,5-7 газ,можеш да си направиш калкулациите наново.Бутилката където и да я сложиш,няма да е по-зле от метанована.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот dreadx » Вто 20 сеп 2016 21:06


Krasi89 написа:Вдлъбнатината е може би около 0.3мм, но все пак я има.
Стига де, това е предвидено за срока на експлоатация - че бутилката може да ръждяса в дълбочина 0.3 мм.
Освен това пишеш, че протърканото е дълго около 2-3 милиметра - значи става въпрос за дребен дефект.
Бутилките са в средата на експлоатационния си срок от 30 години - може да ги ползваш още 5-10 и тогава ще му мислиш.
На твое място изобщо не бих се притеснявал - на една бутилка заварките са най-слабото и рисково място, а такъв дребен дефект не е.
Намери пункт, където се занимават с газови бутилки под високо налягане (ако ще и за CO2, азот и др.) и се консултирай с тях.

А спор дали пропан или метан е излишен - понеже зависи от начина на ползване на колата и дали маршрутът минава в близост до метан-станция.
(аз например ще трябва да се разкарвам по 10 км. нанякъде, ако трябва да зареждам метан, а дневно карам по 7 км. - при мен няма смисъл. Освен това, ако не ми се ходи да зареждам, а пък ми свърши метанът, ще трябва един ден да карам на бензин - голяма загуба ще е. :)

edit: сега научих от колегата, че вече са 20 години. Ама щом са били 30, значи е имало защо. /- и ще изкара повече от 20./

Последна промяна от dreadx на Вто 20 сеп 2016 21:20, променено общо 5 пъти.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот ktamen » Вто 20 сеп 2016 21:13


Бяха 30г, вече са 20.
На ОМВ не зареждат Кадита и Турани, точно заради ръждата, не я подценявай :exclaim
Тези бутилки нямат никакви заварки.
Ако дълбочината е 0,3, аз бих карал с такава бутилка. Така по снимката ми се струва, че дълбочината е под 0,1мм.


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот vaiper 1 » Сря 21 сеп 2016 14:22


Ако искаш рискуваи но аз бих взел нова, метана е под голямо налягане хм :mrgreen


Krasi89
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 26 дек 2015 12:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот Krasi89 » Чет 22 сеп 2016 10:02


vaiper 1 написа:Ако искаш рискуваи но аз бих взел нова, метана е под голямо налягане хм :mrgreen

Точно, 200кг/см2 никак не е малко, а и все пак хора се качват на тази кола.
При положение че в момента бутилките са с срок до 20г. а са произведени 2000г. имат 3 години. Дали сега или след 3 години не виждам голяма разлика.

В момента съм се насочил към бутилка 70лт. на vitkovice. Ако някой има наблюдения моля да сподели.
От този бутилки има 70лт. с размери 360/900 и 320/900, но за жалост нямат налични от тези с по-малкия диаметър. Теглото е около 70кг. и нещо, събира около 11-12кг, като прибавим и стойки за стягане 90кг. Като като компенсация може да се намали количеството бензин, напр. от 55лт да карам с 25-30лт.
Мисля че не е кои знае какво.


Krasi89
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 26 дек 2015 12:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот Krasi89 » Сря 26 окт 2016 0:06


Здравейте,

Вече купих чисто нова метановата уредба за голфета, остава само да измисля стойка и кога да ми я монтират.
Ето снимка от уредбата:
2016-10-09-429.jpg


Аванс процесорът (aeb) не е на снимката, т.к. го закупих доста по-късно. Сега се чудя дали да взема някакви преходни кабели за аванс процесора към делкото или направо да ги прекъсвам оригиналните връзки и навържа останалите неща.

До момента всичко ми излезе около 1200лв. като се има на предвид че уредбата е обикновена, няма ламбда контрол и някакви емулатори за ламбда сондата и инжекцията(ако има нужда).
Интересно е да се отбележи че чисто нова бутилка, която е произведена 2016г. е по-евтина от тези в "продавалниците", както и тези които ги продават в някой магазини :D
В един от магазините продаваха 95л. бутилка за 750лв. Не, не е нова а стара! А за самата метанова уредба искаха малко над 1000лв. Попитах ги в тази цена дали влиза бутилка и монтаж, но уви... :D
Явно хората нямат представа какво продават.

Играх си няколко седмици в почивните дни със стойката, но така и не успях да измисля нещо добро. Първоначално започнах с телескопи, всеки от които беше с две тръби едната 30мм/2мм а другата 25мм/1.5мм. Видяха ми се твърде тънки и реших да направя телескопите с по-дебели. След това установих недостатък със закрепването от към гърлото на резервоара. Преждевременно мислех и вариант с квадратни профили, където бутилката направо ляга на квадратните профили, който са завъртени на 45 градуса спрямо равната част "<> <>", но отново стигнах до закрепването.
Дайте някакво предложение как да го закрепя този труп, че да стане здраво, надеждно и лесно да махам "килимчето" от пода на багажника.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот kris11 » Сря 26 окт 2016 19:25


Krasi89 написа:Вече купих чисто нова метановата уредба за голфета, ..
До момента всичко ми излезе около 1200лв. като се има на предвид че уредбата е обикновена,

Мога само да кажа ,че не си в ред. Толкова много пари за уредба за стара кола АБУ.
То ГИ LPG е по- евтин , а и за какъв се навираш на метан ?


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 823
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот ivan_pop » Сря 26 окт 2016 19:50


Krasi89 написа:Здравейте,

Вече купих чисто нова метановата уредба за голфета, остава само да измисля стойка и кога да ми я монтират.
Ето снимка от уредбата:
2016-10-09-429.jpg

Крана на бутилката ти ли го монтира за снимката?Чисто нова,неупотребявана бутилка от фабриката идва без кран на нея!А бутилката за метановата уредба е най-важното нещо от гледна точка безопастност!


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот Bai Sando » Сря 26 окт 2016 22:02


Луда работа :mhihi
Хиляда и кусур лв. за метан.Парите са си твои,колата също.
Но за 350 пари слагаш чисто нова ловато пропан-бутан.И колата ще си върви и няма да и тежи и да се чудиш къде да заредиш на по дълъг път :wink


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот dreadx » Чет 27 окт 2016 1:40


Krasi89 написа:Интересно е да се отбележи че чисто нова бутилка, която е произведена 2016г. е по-евтина от тези в "продавалниците", както и тези които ги продават в някой магазини :D

хахаха - гледах наскоро за LPG бутилки в olx-а. Да се чудиш бутилки от 1990-та и им искат по 50-60 лв. -> малко употребявани, "като нови", всякакви.. От бившия соц., или някое BRC от Италия по времето на Мусолини -> с висока колекционерска стойност, която аз най-вероятно не мога да оценя.
Всеки, който е предал старата си кола на вторични, преди това е наскубал от нея някаква скрап и иска да й вземе 100 лв., или поне 90.. Обикновена АГУ - бутилка с изпарител, особено пък ако е Ланди, или Ловато - лелеййй!
/колко трябва да струва подобен изпарител на старо - може би двойно от цената на алуминия за кило - 5 до 7 лв.
Аз пък, като колекционер на екзотични части за АГУ, най-много се кефя на един български изпарител от Сопот, както и на един смесител с променливо сечение - с който се сдобих съвсем случайно.
Обаче за пълначка втора употреба ще го закъсам - има много малко по обявите и им искат по 15-25 лв. Явно ще трябва да си купя нова турска за 7 лв.
От бутилките имаше и 2-3 много запазени - може да са стояли някъде на склад. Покрай това се замислих, че не само срокът на годност следва да е определящ за състоянието на бутилката. Но явно така са го решили, за да няма спорове с фалшифицирани документи и паспорти - каквото е щамповано на табелата, това е.
(- за такива бутилки в обявата продавачът изобщо не коментира срок на годност, ами тактично пише: "- Използвана е 1 година на колата, но си монтирах по-голяма..")
Междувременно си купих една съвсем читава бутилка от 2013-та год. с евро-сонда за 45 лв., но се оказа, че не съм съобразил дължината - 90 см. не влиза в предвиденото място и е съвсем с малко по-дълга.
Сега отново ще трябва да си търся по-къса и дебела бутилка и пак ще има да преглеждам обявите в продавалника.. ;)

А за твоите части от по 1200 лв., защо не се свърза с някой от форумните газаджии, сигурно щяха да ти уредят малко отстъпка.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот ktamen » Чет 27 окт 2016 3:07


Krasi89 написа: че да стане здраво, надеждно и лесно да махам "килимчето" от пода на багажника.

Първо да те поздравя, че си утроил стойността на колата с новата инвестиция.
Никак не става ясно какво питаш :exclaim :exclaim :exclaim
Сложи бутилката в багажника, където искаш да я закрепиш и направи снимки да ги коментираме.
С телескопите също е много мътно, щото не става ясно кои звезди искаш да наблюдаваш от багажника :gruebel


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот Bai Sando » Чет 27 окт 2016 17:55


По принцип се прави "скара" от винкели,ловят се за пода на багажника с болтове и гайки,бутилката се поставя в тази скара и се захваща за нея със специални шини,които са доста по-здрави от тези за газовите бутилки. :wink
Изображение
Изображение
Ето и тема за четене :smile
viewtopic.php?f=22&t=390319


Krasi89
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 26 дек 2015 12:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот Krasi89 » Съб 05 ное 2016 23:55


ivan_pop написа:Крана на бутилката ти ли го монтира за снимката?Чисто нова,неупотребявана бутилка от фабриката идва без кран на нея!А бутилката за метановата уредба е най-важното нещо от гледна точка безопастност!

Да, бутилката без завит кран я купих, от същото място купих и крана. Отсреща имаше сервиз, който се занимава с монтаж на метанови уредби. Тези които ми я продадоха ме посъветваха да отида при тях за да ми монтират крана, биле имали динамометричен ключ... Изкараха една тръба приспособена за завиване на точно такива кранове, стегнаха бутилката и го завиха... :| Взеха ми 10лв, но пък като не съм завивал кран и не съм виждал по-добре те да го завият.
На бутилката има набити числа че е произведена март 2016г. също така и EC R110!

Ето какво успях да изобретя... :D
2016-11-05-437.jpg
2016-11-05-436.jpg
2016-11-05-434.jpg


Krasi89
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 26 дек 2015 12:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 3 ABU газифициране

Мнениеот Krasi89 » Вто 07 мар 2017 21:20


Здравейте колеги,

Първо искам да изкажа благодарност към отзовалите се, най-вече към @stefan4o, който ми помогна с обяснения как да монтирам аванс процесора.
Разликата без и с аванс процесора е просто огромна.
С аванс процесор нямаше абсолютно никаква разлика дали карам на бензин или метан. Без никакви проблеми изпреварвам.
При последно засичане на разхода:
70лт бутилка => 10.33кг метан * 1.32лв/кг = 13.64лв / 215км (градско / извънградско)
При следващо засичане => 9.5кг метан за 200км (градско / извънградско)
В момента съм намалил (спънал) подаването на метан с цел да видя дали ще ми даде голяма разлика.

Мислех да слагам ламбда контрол на brc, но като ми казаха цената просто се отказах.

В момента забелязвам недостатък от към трупане на грешки.
След 400км започват оборотите да играят без значение метан или бензин. Дори след изчистване на грешките с vag-com не се отразява. Единствено след откачане на акумулатора за няколко минути и се оправя. Това го правя докато зареждам метан.
Т.к. аванс процесора е на aeb мисля да взема и някакъв емулатор на ламбда сонда отново на aeb.

Друг недостатък е окачването.
След няколко месеца задницата клекна доста стабилно.
Купих нови амортисьор някакви германски и нови пружини на старо :D
Казаха ми да търся пружини от пасат комби, тези от моргата ми казаха че са от седан. Вероятно са си от комби...
С амортисьорите ми дадоха тампони, които се оказаха доста високи. Голфета заприлича на джип :D
След преминаване през дупка се чуваше едно тупане. Вероятно пружината е доста напрегната и когато джантата пропада в по-ниско пружината я изтласква.
Сложих оригиналните тампони, които са по-ниски. Съответно се намали и малко височината.
Като че ли се намали това тупане, но все пак го има.
Мисля да намаля пружините с по една навивка, защото се притеснявам да не скъса амортисьор или шапката.

2017-03-04-525.jpg
2017-03-04-524.jpg

2017-03-04-523.jpg
2017-03-04-522.jpg



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта