Влияе ли на разхода бронзовият болт на изпарител VOLTRAN?
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Подкрепям мненията на psstv18rp и The_Machine, само и аз искам да допълня че доколкото знам месинговия винт (наистина е като игла върхът му) пуска нерегулирано газ и така играе ролята на предварително почерпване с цел по лесно палене.
Аз съм с ръчно превклюване газ бензин и регулировката на ПХ на газ е правя така че като превключа от газ на бензин оборотите само да ми трепнат и да останат същите.Ако оборотите се вдигнат значи сместа е бедна, ако оборотите паднат значи сместа на газ е богата.Това се получава защото когато сме на газ ЕКУ-то се опитва да регулира горивото в горивната смес.
Аз съм с ръчно превклюване газ бензин и регулировката на ПХ на газ е правя така че като превключа от газ на бензин оборотите само да ми трепнат и да останат същите.Ако оборотите се вдигнат значи сместа е бедна, ако оборотите паднат значи сместа на газ е богата.Това се получава защото когато сме на газ ЕКУ-то се опитва да регулира горивото в горивната смес.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Може да не усещаш разлика, тъй като, първо ако си с инжекцион то колата си поддържа оборотите, т.е. компенсира в известни граници бъзикането на винтовете в режим на ПХ, а също и мембраната може в известни граници да компенсира бъзикането на месинговия винт. Той обаче влияе на лесното палене на газ, и донякъде на динамиката. Общо взето с двата винта в различни комбинации се получават различни характеристики.
Освен това зависи колко го въртиш? Не е задължително да пусне газ веднага. Лесно може да провериш дали работи - при развиване (и отворен газов клапан преди изпарителя), в един момент почва да се чува съскане. Докато не се чува, значи още е затворен.
Освен това зависи колко го въртиш? Не е задължително да пусне газ веднага. Лесно може да провериш дали работи - при развиване (и отворен газов клапан преди изпарителя), в един момент почва да се чува съскане. Докато не се чува, значи още е затворен.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
psstv18rp написа:Може да не усещаш разлика, тъй като, първо ако си с инжекцион то колата си поддържа оборотите, т.е. компенсира в известни граници бъзикането на винтовете в режим на ПХ, а също и мембраната може в известни граници да компенсира бъзикането на месинговия винт. Той обаче влияе на лесното палене на газ, и донякъде на динамиката. Общо взето с двата винта в различни комбинации се получават различни характеристики.
с моно инжекция съм, и действително еку-то компенсира но все пак му трябва някакво време да ги коригира. Когато разликата в горивната смес при работа на газ и при работа на бензин е малка или еднаква времето за коригиране е на оборотите от ЕКУ-то е много малко и затова само трепват оборотите.
Ако разликата е голяма в горивните смеси оборотите в момент на превключване падат(вдигат) и след секунда две се нормализират от ЕКУ-то.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"Иглата" пуска газ нерегулирано - колкото мине. Може да се остави и напълно затворена, даже ако имаш икономайзер на газ е силно препоръчително да седи затворена.
Чувствителността по принцип се регулира с пластмасовия винт, макар че и иглата има косвено значение.
Нещата са навързани малко като свински черва и настроиките си влияят една на друга, което е и причината за трудностите.
Чувствителността по принцип се регулира с пластмасовия винт, макар че и иглата има косвено значение.
Нещата са навързани малко като свински черва и настроиките си влияят една на друга, което е и причината за трудностите.

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Memorex написа:така....и аз да се изкажа
1.месинговото винтче както вие го наричате се казва ИГЛА......
2.тази игла настройва чувствителноста на мембраните....и от там оборотите така че от иглата настройвайте оборотите а от пластмасовият винт вече там пипайте за разход и вървеж
Иглата пуска изпарена газ във всмукателния тракт, която газ не минава през мембраната за ниско налягане

- moskovw
- Мнения: 488
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 20:23
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 1.3 NZ
- Местоположение: Долно Рйо
- Контакти:
Re: Влияе ли на разхода бронзовият болт на изпарител VOLTRAN?
имам малък проблем ..на място колата си държи 900-950 оборота ...като карам и сменям скоростите оборотите играят падат да 600-700 и пак се дигат на 900 ..това става и като съвсем лекичко подавам газ...както е на 900 оборота и подавам с по 50 оборота и пак забива лекичко и като я оставя се оправя та от този бронзовия винт като го развия доста ...се пооправя но до колкото прочетох не е хубаво да е развит толкова много ..всеки казва 1 оборот ..максимум 2 а моя в момента е доста за да не прави такива забивания ....от друго място мога ли да оправя това леко забиване че да завия пак този бронзов болт
пп изпарителя е ел ловато
пп изпарителя е ел ловато
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Влияе ли на разхода бронзовият болт на изпарител VOLTRAN
Така... Отговора на темата е прост - да, влияе!
Ще опитам и да ви обясня точно как влияе и как съм направил магически трудната настройка на електрическо ловато.
Мисля че това всички ги интересува.
Главната функция на бронзовото винтче(игла) е да пуска количеството газ през изпарителя когато няма вакум - това се случва при всяко палене! Като дадете на контакт няма вакум и от количеството газ което пуска иглата зависи дали ще палите лесно или ще върти докато и мембраните помогнат. Аз лично смятам най-удачната настройка е да пуска след контакт толкова малко, че след секунда, две да пълни системата колкото да палите лесно. Така ще имате по-добра настройка на разхода впоследствие.
След това какво се случва до вдигане на работна температура мен не ми пука.
След като колата загрее идва интересната част. Пластмасовата врътка на изпарителя. Въртя я аз надясно с идеята да пуска по малко газ, а като отидох до ауспуха мирише на неизгорена газ! Въртя наляво да видя какво ще стане и оборотите станаха по-стабилни и от ауспуха не миришеше. Въртях наляво няколко оборота врътката докато не паднат оборотите на двигателя.
Тройника пък го завих колкото да имам динамика до 5200 оборота, не повече.
Резултат от цялата тая процедура която ми отне месец да я измисля - карам като магаре(газ-спирачка) из София с голф 3 1.4 60коня, цената на газта е 1.30 и за 100 километра дори да минавам задръствания и какво ли не, не съм сипвал повече от 11 лева никога!
Приемам и критики на моята настройка, но мен съотношението на кеф/разход си ме радва.
Ще опитам и да ви обясня точно как влияе и как съм направил магически трудната настройка на електрическо ловато.
Мисля че това всички ги интересува.
Главната функция на бронзовото винтче(игла) е да пуска количеството газ през изпарителя когато няма вакум - това се случва при всяко палене! Като дадете на контакт няма вакум и от количеството газ което пуска иглата зависи дали ще палите лесно или ще върти докато и мембраните помогнат. Аз лично смятам най-удачната настройка е да пуска след контакт толкова малко, че след секунда, две да пълни системата колкото да палите лесно. Така ще имате по-добра настройка на разхода впоследствие.
След това какво се случва до вдигане на работна температура мен не ми пука.

След като колата загрее идва интересната част. Пластмасовата врътка на изпарителя. Въртя я аз надясно с идеята да пуска по малко газ, а като отидох до ауспуха мирише на неизгорена газ! Въртя наляво да видя какво ще стане и оборотите станаха по-стабилни и от ауспуха не миришеше. Въртях наляво няколко оборота врътката докато не паднат оборотите на двигателя.
Тройника пък го завих колкото да имам динамика до 5200 оборота, не повече.
Резултат от цялата тая процедура която ми отне месец да я измисля - карам като магаре(газ-спирачка) из София с голф 3 1.4 60коня, цената на газта е 1.30 и за 100 километра дори да минавам задръствания и какво ли не, не съм сипвал повече от 11 лева никога!
Приемам и критики на моята настройка, но мен съотношението на кеф/разход си ме радва.

-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Божурище
Re: Влияе ли на разхода бронзовият болт на изпарител VOLTRAN
Dushan написа: съотношението на кеф/разход
е това ме изкефи

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта