Заслужава ли си газ.инжекцион на ABF ?????????

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 27 юни 2007 14:25


Nick_axe написа:Октановото число показва склонността към самозапалване на бензина при високи температури.
Нарича се октаново по името на оловната присадка която се прибавя към бензина за повишаване на температурата на самозапалване.
Съответно колкото е по-високо октановото число толкова е по-малка склоннастта към самозапалване на бензина.
В съвременните бензини се слагат вече нови безоловни присадки.
За газта вероятно също може да се измери такъв показател.

Сори ама само това си спомням от лекциите по химия.


Браво колега - това се казва добра памет :wink:
И аз доло горе така си го спомням от лекциите по химия. Октановото число е останало още от времето когато на бензините се е слагала такава оловна присадка.
А на пропан бутана слага ли се оловна присадка??




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 27 юни 2007 14:48


mafiota написа:Браво колега - това се казва добра памет :wink:
И аз доло горе така си го спомням от лекциите по химия. Октановото число е останало още от времето когато на бензините се е слагала такава оловна присадка.
А на пропан бутана слага ли се оловна присадка??

Какво олово,бре хора.
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Става въпрос за мярка за количеството изо-октан в бензина,спрямо обемното съдържание на октан и хептен в бензина...
Няма олово...


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Мнениеот zdrash » Сря 27 юни 2007 14:52


на руски е - ама не ми се превежда

http://at.amobil.ru/view/?id=89446

Что такое "октановое число"?

От свойств главного расходного материала - бензина - зависят как технические параметры двигателя, так и его надежность и долговечность.

Основной характеристикой автомобильного бензина является октановое число, которым обозначается его детонационная стойкость. Детонация - самопроизвольное воспламенение топливовоздушной смеси, которое нарушает правильный ход процесса сгорания, что приводит к падению мощности и повышению токсичности отработавших газов. К тому же при детонации происходят резкие удары, которые грозят износом двигателя. На российском автомобильном жаргоне эти звуки называют "стук пальцев".

Детонационные свойства бензина измеряют по аналогии. Одноцилиндровый мотор с переменной степенью сжатия доводят до появления детонации исследуемого топлива. Затем подбирается смесь двух видов углеводородов - изооктана, который считается абсолютно не склонным к детонации, и н-гептана, чья детонационная стойкость приравнена к нулю. Процентное содержание изооктана в смеси, детонирующей при той же степени сжатия, что и исследуемое топливо, и будет являться октановым числом (ОЧ) последнего.

В России автомобильные бензины обозначаются буквой "А" и цифрами, соответствующими октановому числу. Для высокооктановых бензинов оно определяется по исследовательскому методу, о чем свидетельствует буква "И" в обозначении. Хотя допускается выпуск бензинов А-80, А-92 и А-96, октановое число которых определено по исследовательскому методу. За рубежом результаты измерения моторным методом обозначают как MON, а исследовательским - RON (в немецкоязычных странах ROZ). Методы отличаются только условиями проведения испытаний: в моторном температура и обороты выше, поэтому октановое число, определенное по этому методу, ниже, чем полученное по исследовательскому. Например, по моторному методу ОЧ Аи-98 получилось бы равным 88. Отсюда следует возможность существования бензинов с октановым числом более 100, теоретически, казалось бы, невозможным (правда, они используются только в авиации). Прямой зависимости между результатами замеров по моторному и исследовательскому методам нет. В США и Канаде используется не октановое число, а октановый индекс -- среднее арифметическое MON и RON, так что их 91-й на самом деле имеет то же ОЧ, что и наш Аи-95.

Современные двигатели имеют высокую степень сжатия и требуют бензина с октановым числом 91 и выше. Получение такого топлива методами нефтепереработки обходится относительно дорого, поэтому используются различные присадки, повышающие октановое число. Самой эффективной и потому повсеместно применявшейся был тетраэтилсвинец. Он не только ядовит сам по себе, но и быстро выводит из строя каталитические нейтрализаторы и датчики (лямда-зонды), которые сейчас являются обязательными элементами конструкции автомобиля. Для некоторых двигателей устаревших конструкций осадок свинца необходим в качестве твердой смазки. В этих случаях используют специальные добавки в топливо, которые продаются отдельно. Сейчас этилированным легально может быть только авиационный бензин. Для повышения октанового числа иногда используют ферроцен. К сожалению, эта присадка имеет в своем составе железо и создает трудноудалимый токопроводящий налет на свечах, который уменьшает срок их службы до 5--7 тыс. километров. В России применялись также присадки на основе марганца, однако сейчас они запрещены. Безвредной для двигателя антидетонационной добавкой является МТБЭ - метилтретбутиловый эфир. На данный момент он наиболее широко применяется в России и Европе.

Среди автовладельцев широко распространено заблуждение, что "залить литров двадцать 98-го" -- вещь периодически очень полезная. На самом деле использование топлива с ОЧ выше рекомендованного не имеет практического смысла. На моделях со сравнительно простыми двигателями (без датчика детонации и автоматического корректора зажигания) это не дает никаких преимуществ. Многие современные автомобили рассчитаны на различные виды топлива с ОЧ от 91 до 95 или даже до 98, и на высокооктановом бензине их мощность и экономичность повышаются максимум на 5%.

Увы, потребитель практически не имеет возможности проверить качество заливаемого топлива, так что какие-либо советы по выбору давать нет смысла. Тут единственным критерием может быть только репутация той или иной АЗС.

Статья про автомобили получена: KM.RU Автомобили


Потребителски аватар
Nick_axe
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nick_axe » Сря 27 юни 2007 15:04


andro_ написа:http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Става въпрос за мярка за количеството изо-октан в бензина,спрямо обемното съдържание на октан и хептен в бензина...
Няма олово...


колега не си прочел всичко.
чрез сместа от изо-октан и н-хептан се дефинира октановото число но те не се слагат в бензина.
Именно оловната присадка (не си спомням точно името и) се слагаше в миналото в бензина за повишаване на октановото число.
Както казах преди октановото число е мярка за самовъзпламеняването на бензина при висока температура- само и единствено това! За това високооктановите бензини се използват при двигатели с по-висока степен на компресия и съответно по-висока температура в горивната камера т.е. теябва да останат невъзпламенени при по-висока температура.

The most common type of octane rating worldwide is the Research Octane Number (RON). RON is determined by running the fuel through a specific test engine with a variable compression ratio under controlled conditions, and comparing these results with those for mixtures of isooctane and n-heptane.

Което ще рече че октановото число се измерва чрез пускане на горивото в специален тестови двигател с променлива компресия и се сравняват резултатите с тези постигнати от смес от изо-октан и н-хептан.
Което според мен води до извода че и при газта може да се определи октаново число.

Последна промяна от Nick_axe на Сря 27 юни 2007 15:26, променено общо 2 пъти.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 27 юни 2007 15:13


Чета сега,препрочитам,прочетох,че бензинът е смес между изо-октан и хептен...както и да е.

В раличните сайтове за LPG-то специално има различни данни за октановото число,но средно е около 110.Което ще рече,че се пали по-трудно от бензин (да кажем 95) и оттам по-високите изисквания към свещи,кабели и другите части по запалителната система.

Gasoline or petrol is a petroleum-derived liquid mixture consisting mostly of hydrocarbons and enhanced with benzene or iso-octane to increase octane ratings, primarily used as fuel in internal combustion engines.

Не се добявало изо-октан?


Потребителски аватар
Nick_axe
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nick_axe » Сря 27 юни 2007 15:26


andro_ написа:
Gasoline or petrol is a petroleum-derived liquid mixture consisting mostly of hydrocarbons and enhanced with benzene or iso-octane to increase octane ratings, primarily used as fuel in internal combustion engines.

Не се добявало изо-октан?


Това не го знаех- извинявам се и се коригирам :oops:


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Заслужава ли си газ.инжекцион на ABF ?????????

Мнениеот maistora_1 » Сря 27 юни 2007 22:42


колеги, много се овлякохте в спорове около октановото число ;) но въпроса беше друг:
driver написа:Мой приятел е пред тази дилема, дали да сложи газов инжекцион.

Най добър вариан като система и т.н ?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 28 юни 2007 6:21


Да слага!
Откакто съм го сложил,съм забравил какво е това 2 лв за бензин.
Вече 2 хил км. минах и то с първоначалната настройка,доволен съм много.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Чет 28 юни 2007 7:59


andro_ написа:Да слага!
Откакто съм го сложил,съм забравил какво е това 2 лв за бензин.
Вече 2 хил км. минах и то с първоначалната настройка,доволен съм много.

:да:


Потребителски аватар
maniak
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maniak » Чет 28 юни 2007 8:11


Да слага!
Откакто съм го сложил,съм забравил какво е това 2 лв за бензин.
Вече 2 хил км. минах и то с първоначалната настройка,доволен съм много.

:да:


Потребителски аватар
trohata
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 23:24
Автомобил: HYUNDAI I40
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот trohata » Чет 28 юни 2007 8:48


:heeeavy metal


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Чет 28 юни 2007 11:30


Променя ли се чувствително динамиката на колата?

При превключване обратно на бензин някакви проблеми в работата на двигателя?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 28 юни 2007 11:33


driver написа:Променя ли се чувствително динамиката на колата?

При превключване обратно на бензин някакви проблеми в работата на двигателя?

Могат да ти я настроят да върви повече,отколкото на бензин.

Няма никакви проблеми при превключване.От бензин на газ има леко прекъсване,траещо около една-две десети от секундата(при мене е така,ама маркучите ми са дълги и затова така...при по-къси маркучи дюза-колектор изобщо няма да усетиш нищо).От газ на бензин не се усеща нищо.


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Мнениеот zdrash » Чет 28 юни 2007 11:42


andro_ написа:Могат да ти я настроят да върви повече,отколкото на бензин.....

ако двигателя ( или системата за впръскване) ти е вред това е физически невъзможно
при правилен монтаж не пркъсва в никоя посока при превключване.
АБФ-а до 5500 об/мин на газ върви като на бензин после ..... мъка
( но в крайна сметка нали газта е за да пестиш - ако караш на по високи обороти си цъкаш на бенц)
колегата freesoul го повозих и на газ и на бенц - нека и той каже


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 28 юни 2007 11:46


zdrash написа:
andro_ написа:Могат да ти я настроят да върви повече,отколкото на бензин.....

ако двигателя ( или системата за впръскване) ти е вред това е физически невъзможно

Все ще се намери някой майстор да сложи един мегаскуирт на газ :D .



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта