Ще се опитам да формулирам как работи:
1. Ако педалът за газта е натиснат до средата (образно казано) превключването на по-висока предавка става на около 2500 оборота, а връщането на около 1800. Това обаче въобще не е строго забито така, тоест нещата са далеч по-гъвкави: има случаи когато да речем дълго време съм бил на 2000 оборота на 3та и по някое време той си решава да сложи 4та без да е достигнат прага от 2500, както и връщането може да стане дори и на 1200 примерно.
2. Ако педалът е натиснат повече от средата се гледа вече E/S превключвателя. При Е - на 4000 сменя, при S - на 6000 сменя. Освен това ако съм бил на висока предавка и рязко натисна от 1 на 2 връща 1 или 2 предавки за по-лесно ускорение.
Това което си написал "140 км/ч на 5-та =4000 об/мин." ако са данните от твоято кола, само потвърждава мнението ми, че на извънградско 4 степенния автомат си е като 5 степенна "ръгачка".
Колкото до твоя разход около 9-10/100 градско и 8/100 извънградско, аз си правя следното заключение. Или градското ти не е съвсем "градско" или извънградското ти не е съвсем "извънградско". И понеже извънградското ти се доближава до моето извънградско - считам че твоето градско е мнооооого леко
