не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19308
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пон 16 яну 2012 23:48


Т.е. според теб, няма да имам проблем, ако си сложа свещи с консумация 40А, пусна фаровете, духалката на парното и радиото с 65А-ров алтернатор? Щото ми е малко трудно да го повярвам :wink:
И да, аз бях един от хората, които поставиха под съмнение келипирът от такава система за допълнителен подгрев. Не е срам/страх да си го призная. Дори и в момента подобна инвестиция не ми се струва смислена особено пък на такъв тип двигател с точно такъв алтернатор. Да не говорим, че като се кара на къси разстояния това почти сигурно ще съсипе акумулатора. Или може би и тук бъркам?
А=c*m*(t2-t1), kWh , където
с - специфичен коефициент на топлоемност за веществото /от справочници/
m - масата на веществото в килограми
t2 - крайна температура в целзиеви градуси
t1 - начална температура в целзиеви градуси

Дано не бъркам, ама ако го сметнем по тая формула и ползваме c на водата, вместо антифриза се получава следното:
А=0,00116*3*(70-10)= 0.2 кВч
т.е. с 200 вата в рамките на час ще постигнем затопляне на 3л. вода от 10 до 70 градуса. Т.е. с тези свещи по същата формула излиза, че от 10 до 70 градуса ще им е нужно да стоплят тая вода за време от 24 мин.
Трябва да ти кажа, че ми правят лошо впечатление изказвания от рода "няма сила която да..."

Пък относно лошите впечатления - не ми се влиза в излишни дразги, само знай, че единствено гледам да впечатля работодателя си, че като ида на банкомата да има файда от впечатленията :Mr Green Fun Не се сърди, просто и аз като теб обичам да бъда откровен :kissy:

Последна промяна от stefan4o на Вто 17 яну 2012 18:49, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот bobocamaro » Вто 17 яну 2012 0:36


Що не помислите как да изкарате некой лев отгоре?
В миг целата термодинамика ше ви избега от филтърните кутии.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 17 яну 2012 0:51


Стефане аз как съм с 2 свещи..точно заради факта,че нямам голям алтернатор за 3та и тея 2 горят по-малко от 25А.Всеки си се разпростира според познанията.За мене така е по-добре,защото сега топлото идва за няма и минутка.Паля я пред нас и долу на Шела духа марно...тея дни се оказа,че няма да имам време да го направя това с въздуха,но ще пробвам от любопитство както казах.Доволен съм как загрява колата определено.Днес нарочно я запалих студена на бензин....дали щото смених термоампулата,но работи супер.Държи около 1800 оборота и ги вдига изведнъж,а не постепенно.Сега само се чудя откъде да взема точна информация за смукача..тоест на колко оборота да работи,защото има вариант от ампулата да са и 1400.Целта на моята кола беше като се сложи подгрева да се стопля по-бързо.Да започна да се стопля по-бързо и даде икономия на газ.За бензина вече идея си нямам.Дали защото смених и ампулата,но останах очарован :)


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот agent_kowalski » Вто 17 яну 2012 8:35


Ако може да се направи нещо като газов проточен бойлер ще е най-добре.Един такъв загрява водата на 50градуса при дебит от 5литра минута нагоре.Тоест за една минута като ни се извърти антифриза и е на 50 градуса.При този режим на работа горе-долу харчат около 1.5килограма пропан-бутан на час.Колко литра е това ...много грубо сигурно 2.5 литра,за 1та минута в която ни трябва това са 40 милилитра газ и сме готови.
Обаче трябва да се сложи и редуктор-винтил за домакинска бутилка да смъква налягането,защото реално не можем да вземем газ от изпарителя като е студен.Всъщност де да знам,но някаква такава идея ми се вижда най-добра.Не знам колко място взима карантията на такъв бойлер.Като се сложи още един газов клапан за тази сисмета да може да се изключва след минута две и всичко трябва да е на 6 :)


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vaiper 1 » Вто 17 яну 2012 17:13


agent_kowalski написа:Ако може да се направи нещо като газов проточен бойлер ще е най-добре.Един такъв загрява водата на 50градуса при дебит от 5литра минута нагоре.Тоест за една минута като ни се извърти антифриза и е на 50 градуса.При този режим на работа горе-долу харчат около 1.5килограма пропан-бутан на час.Колко литра е това ...много грубо сигурно 2.5 литра,за 1та минута в която ни трябва това са 40 милилитра газ и сме готови.
Обаче трябва да се сложи и редуктор-винтил за домакинска бутилка да смъква налягането,защото реално не можем да вземем газ от изпарителя като е студен.Всъщност де да знам,но някаква такава идея ми се вижда най-добра.Не знам колко място взима карантията на такъв бойлер.Като се сложи още един газов клапан за тази сисмета да може да се изключва след минута две и всичко трябва да е на 6 :)

Всяко усложняване води до последици с необясним ефект колкото по просто по добре :D :beer


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот agent_kowalski » Вто 17 яну 2012 18:19


Говорим дали изобщо може да стане,не че тука ще вземем хляба на тези,които измислят колите,но ако никой не се беше напрегнал намаше дори да има каруци теглени от животни,защото и за това някой се е сетил...


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Danny boy » Нед 29 яну 2012 8:36


При моето моно съм забелязал следният ефект:
Извеждане на картерната вентилация навън-лятото осезаемо по-добра динамика на колата на газ,на бензин не мога да преценя,загрява една идея по-бавно,леко се увеличават оборотите на празен ход и на бензин.
Зимата не е добра идея,замръзва конденза в маркуча извеждащ картерната вентилация навън,става тапа,понеже се затапва и отвора в моното,фърчат семеринги на колянови и паразитни валове ,като няма де да иде налягането.
Бъзикни с разни клапи топъл-студен въздух,кой знае каква разлика не намирам в работата на мотора или разхода.Извод за мене си-няма смисъл.
Неща водещи до по-добро вървене на газ:
Качествени кабели,свещи,палец,капачка,въздушен филтър и сменени навреме.
Регулиране на тройника според тежестта на крака,аванс процесор подходящо настроен,сносни мембрани на изпарителя и прилична марка на същия.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот dushanov » Нед 29 яну 2012 11:32


Danny boy, :applause:


raix
Мнения: 465
Регистриран на: Чет 20 яну 2011 23:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот raix » Нед 29 яну 2012 17:24


Бих казал моита кола е голф 2 89 набор 1.6 72hp карбо пиербург 2е отрязах кутията и направих входа на въздуха с фи колкото е на трабата за топлия въздух единствен вход е тази траба с прикрепено за него гуфре насочващо го към калника за да не смуче директен въздух понеже е газаджийка:
Резултат.Огромна динамика след 1500 оборота до към 6500 обороти, празен ход студена 1400 оборота загряла след 60 градуса 900 оборота-разход 2 литра газ надоло!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Пет 03 фев 2012 12:15


Упоритият колега пак казва...направете експеримент.Изолирайте през лятото клапата за въздуха само в посока студен,а после я върнете в заводско положение.Неблюдавайте времето и степента на загряване на ДВГ при едни и същи температури и един и същ маршрут при двата случая.От мен толкоз....за 7 г с газовия Голф толкоз научих :mrgreen:


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vaiper 1 » Пет 03 фев 2012 16:39


Всеки има право на мнение, но да докаже своята теза е наи правилно :wink:


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Пет 03 фев 2012 16:42


При мене като го оставя свързано(вакуума),а тръбата от филтъра до колектора я няма,клапата стой само в положение топло.Като и сложа тръба взима да си се държи нормално.Друг е въпроса,че май файдата клони към 0.Тоест едва ли има някакъв страхотен ефект.Да може да има 2-5% по-добра ефективност докато загрее :) Важното е ,че пробвах


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Пет 03 фев 2012 20:09


mupk0 написа:При мене като го оставя свързано(вакуума),а тръбата от филтъра до колектора я няма,клапата стой само в положение топло.Като и сложа тръба взима да си се държи нормално.Друг е въпроса,че май файдата клони към 0.Тоест едва ли има някакъв страхотен ефект.Да може да има 2-5% по-добра ефективност докато загрее :) Важното е ,че пробвах

Само един въпрос:Как виждате къде стои клапата???Ако гледате на отворен капак на кутията и махнат филтър хич не се заблуждавайте,че това е истинското и положение,Просто зашото при махнат филтър и отворен вакуума няма как да заработи нормално.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот nepreklonniq » Пет 03 фев 2012 21:24


joker написа:
mupk0 написа:При мене като го оставя свързано(вакуума),а тръбата от филтъра до колектора я няма,клапата стой само в положение топло.Като и сложа тръба взима да си се държи нормално.Друг е въпроса,че май файдата клони към 0.Тоест едва ли има някакъв страхотен ефект.Да може да има 2-5% по-добра ефективност докато загрее :) Важното е ,че пробвах

Само един въпрос:Как виждате къде стои клапата???Ако гледате на отворен капак на кутията и махнат филтър хич не се заблуждавайте,че това е истинското и положение,Просто зашото при махнат филтър и отворен вакуума няма как да заработи нормално.

Абсолютно подкрепям колегата joker


raix
Мнения: 465
Регистриран на: Чет 20 яну 2011 23:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот raix » Пет 03 фев 2012 23:32


vaiper 1 написа:Всеки има право на мнение, но да докаже своята теза е наи правилно :wink:

На всеки бих доказал слагаме обикновенна кутия и правим замерване слагам си преработената кутия и пак правим замерване общо взето с стандартна кутия срещо голф 1.8 90хп. ме лапаше с 2 коли след промяната на кутията стоя половин кола и нагоре пред него



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта