Фобос 1 или Фобос 4

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот jijane » Чет 05 юни 2014 15:00


Аз не съм с Фобос, ама мойта кочина обръща на 7 или 10 градуса температура на газта(не помня колко е в настройките).Обръща по температура на газта, защото няма датчик за температура на водата. Проблеми няма дори и зимата нито с преминаване на газ, нито с изпарителя или инжекторите.




Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mrpetrov » Чет 05 юни 2014 20:14


Днес специално това погледнах - каква е температурата на газта при смяна на горивата. Както писах по-горе - превключването при мен е настрено да става при Твода=40 градуса, газта беше 19 градуса. Там някъде беше и температурата на въздуха (не съм проверявал с термометър).


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Пет 06 юни 2014 16:59


Температурата на изпарената газ не се покачва докато колата не заработи на газ.Имайте го в предвид :) Потока на газта в маркуча е 0 докато колата работи на бензин и там газта не помръдва :) Причината е прост физичен закон. А относно настройката...колата дори аварийно ако я запалиш директно на газ би трябвало да работи що годе добре(ако е настроена добре) Лично моята обръща на 25гр редуктор и работи нормално още от 25гр на редуктора.Естествено с температурна корекция в малки граници.Особенно както още всичко ти е ново :) А относно защо колата се обръща на 25гр всеки който е имал допир до Мерцедес ще ме разбере :D


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот BG_POLICE » Съб 07 юни 2014 11:18


Моята от няколко години обръща на 20 градуса :smile . Нямам никакви ядове и драми! Доволен съм така. Интересното е, че зимата дори работи по-стабилно една идея отколкото лятото на тази температура на превключване (говоря първоначално). Обяснявам си го с факта, че зимата я карам около километър докато обърне, а лятото обръща на място и реално не е работила повече от 30 секунди :smile (толкова ми е и времето, което съм задал като минимална работа на бензин при първоначално палене, преди да обърне на газ). След като веднъж е обърнала на газ, ако я изгася, времето за работа на бензин при загрял мотор съм го сложил на 5 секунди. Опитвал съм (има възможност софтуерно, не чрез аварийния режим) настройка за директно палене на газ лятото, като условията са като при аварийния режим да има температура поне 10 градуса. Резултатът е добър в дни с температури до 25 градуса. Когато стане по-топло, (30 и нагоре) не работи стабилно при директно палене на газ. Освен това при загрял мотор директното палене на газ (поне при мен) дави мотора и не иска да запали веднага. Та след тези опити установих, че съм най-доволен от палене на бензин, минимална работа 30 секунди преди обръщане на газ (независимо от външната температура), температура на превключване 20 градуса и палене на бензин с 5 секундно закъснение преди превключване на газ при топъл мотор. :beer


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Пон 09 юни 2014 12:54


Вчера пуснах един кабел на газовия и се оказа, че налягането на газта ми се е вдигнало от 1250 на близо 1400 и има записана грешка "ниско налягане". Свалих го на 1200 от редуктора. В интернет гледам, че масово си карат хората с налягане от 1200-1400.
-Какво трябва да е нормалното налягане, че да не дава грешка като за двигател от 75кс.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 09 юни 2014 16:42


Грешката вероятно се е записала, когато ти е свръшила първата зарядка, и системата автоматично е преминала на бензин. Около 1200-1300 милибара абсолютно налягане е добре, за да има дебит при всички режими и обороти. Останалото е диаметър на дюзи според мощтността, която се пада на цилиндър, и хода на буталцата.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Пон 09 юни 2014 17:32


А как се чистят грешки, защото не ми излиза никаква опция за това. Да не би да трябва да се отключи опцията


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mrpetrov » Пон 09 юни 2014 18:14


Аз по принцип ползвам бутона "Изчисти всички", а и за друг начин не знам....
Ето:
vcsichki.png


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Пон 09 юни 2014 19:17


Имал съм бъг в програмата, въобще нямах такъв бутон, беше празно на негово място :biggrin
А и в настройки вместо "бобина" пишеше "бобона" :mhihi
-Програмата току-що се ъпдейтна и всичко е наред :rolleyes


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Пон 16 юни 2014 21:50


Започнах да се мъча с настройките вече и открих нова автоматична настройка освен тази на презен ход - имало и на 3000 оборота. :biggrin
Ако реша някъде поправяйте.

Направих я според указанията и после като покарах малко и нямаше нищо общо с предния път, защото сместа вероятно е станала нормална към богата и мотора заработи съвсем тихо и мазно като работа и ускорение.
Но се случва нещо интересно като карам с 40 и изведнъж натисна педала на газта до ламарината, двигателя заглъхва и прави един силен тласък напред, разтриса купето и тогава ускорява мудно, което мисля, че е богата смес и малки отвори на дюзите.

Нямаше го пушека с миризма на изгоряло, което мисля наричаха "Ефект на ацетиленовата горелка.

Новата настройка ми препоръча ми да си разширя дюзите от 1.7мм на 2.2мм :eek което ме кара да си мисля, че сместа идва богата и утре ще врътна лимбуса на редуктора и от 1250мбар ще го направя на 1150 и ще изфорсирам за да видя дали ще се появи пушека с миризма, както беше при старата настройка от празен ход и така мисля да го излекувам, защото не ми се свалят дюзи за доразпробиване.

Предната ми настройка беше само на празен ход и ускоряваше страшно, но и ръмжеше и като я поизфорсирах по-дълго на 4000оборота и пушеше няколко секунди яката отзад със миризма на изгоряло- предполагам от "Ефекта на ацетиленова горелка" който се е получавал при бедна смец и който вероятно гори клапаните.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот plameney » Пон 16 юни 2014 22:06


Здравей отново колега.След като си направил настройка на празен ход и на 3000 оборота,независимо от препоръката за увеличаване на диаметъра на дюзите,продължи с настройката.Вероятно ще получиш съобщение,че не може да се постигне оптимална настройка на празен ход.Игнорираш съобщението и завършваш настройката.Тънкия момент тук е,че имаш оптимална настройка за празен ход и 3000 оборота.Между тези стойности има рязък скок,който се до настройва с помощта на 3D графика.С превключване между графика и таблица,трябва да настройш коефициентите за различните обороти и разреждане,да са с плавен преход.След малко ще опитам да постна снимки на графиката след автоматичната настройка и заглаждане то на графиката.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот plameney » Пон 16 юни 2014 22:20


Ето и снимки
На първата е веднага след автоматичната настройка.Ясно се вижда скокът между оборотите.
[url][url=http://postimage.org/]Изображение[/url]
upload an image[/url]
На втората снимка съм я загладил чрез промяна на стойностите в таблицата.
[url][url=http://postimage.org/]Изображение[/url]
imgupload[/url]


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот plameney » Пон 16 юни 2014 22:31


Сега се загледах в писаното от теб по-внимателно.Ако разшириш отвора на дюзите,ще постъпва повече газ,няма как да имаш богата смес с малки отвори.Малки дюзи=големи времена,големи дюзи=малки времена.Виж си коефициентите да не са под 1,защото малките времена може да не се изпълнят от дюзите.Оптимална настройка за налягане и диаметър на дюзите може да се приеме,че е тази,при която бензиновите и газовите времена са еднакви.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Вто 17 юни 2014 0:06


Ето я моята и моята 3Д таблица. Не мога да намеря таблицата където се променят тези числа. Явно трябва да съм при колата.

edit. Разбрах как става, просто махам отметката от 3Д и ми се появява като таблица. :biggrin

Изображение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот stefan4o » Вто 17 юни 2014 5:57


Тончо, сместа ти идва бедна вероятно, но не е на 100% сигурно де.
Методиката за правилна настройка на ГИ е да направиш сместа такава, че при бензин и газ да работи почти еднакво като динамика. Хватката е в различните режими на работа коефициентите на БЕНЗИН да са колкото се може по-еднакви, когато караш на бензин и на газ. Ако желаеш мога да ти дам и пример как да го направиш, в случай, че не знаеш.
По-добре си направи ръчно настройките, аз не бих дал на автоматични и да чакам добър резултат.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта