не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Dushan » Нед 11 ное 2012 11:23


Стефанчо. Виж ся мой човек. Не претендирам че разбирам от охладителни системи и други, но от това как да направя икономия имам 20 000 километра опит. Истински опит от експерименти, а не просто каране. И о представи си колата не е загряла от мой опит и о представи си аз не съм я правил, а майстори. Това да и намаля температурата е частен случай на икономията и на вървежа приятелю. Моята кола е 1.4 и да всячески търся начин да я засиля да се чувствам ПО-сигурен в изпреварването, въпреки че и сега съм доволен. Колко вдига на равно моята кола? На газ точно 155 км/ч! Прилично за 60 коня газ, а? Като говоря за средна скорост 110 говоря за магистрала средна 130-140 и други пътища 80-90. О представи си че освен гарнитурата на глава(преди 17000) за 20 000 километра не съм сменял нищо друго по двигателя! Сега "разбирачите" които ме хранят да си карат както си искат, но моята кола вдига на равно поне 155 при студено време, и когато не правя такива изпълнения, въпреки че изпреварвам и съм сам в колата, ми харчи 9 лева на 100 километра, при газ 1,35 - представи си аз нищо не разбирам!




Потребителски аватар
piter_96
Мнения: 856
Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
Двигател: AFT 1997 AAM 1994
Местоположение: Сопот

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот piter_96 » Нед 11 ное 2012 12:43


От две седмици съм със запушен вакум с болт. В динамиката и в разхода за сега разлика не усещам. Може да е случайно, но от както и пуснах само студен въздух колата ми не вдига обороти както преди. Преди зацепваше на 2000 об/мин, а за сега проблема го няма. Не казвам, че съм го излекувал, просто ми направи впечатление. :)


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот niki1_j » Нед 11 ное 2012 13:33


piter_96 написа:От две седмици съм със запушен вакум с болт. В динамиката и в разхода за сега разлика не усещам. Може да е случайно, но от както и пуснах само студен въздух колата ми не вдига обороти както преди. Преди зацепваше на 2000 об/мин, а за сега проблема го няма. Не казвам, че съм го излекувал, просто ми направи впечатление. :)


Вероятността да е си решил проблема е твърде голяма. Ако прочетеш смислените мнения в тази тема и прескочиш доста от глупостите, ще си обясниш защо ;)


Потребителски аватар
terek
Мнения: 423
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 15:14
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот terek » Нед 11 ное 2012 13:59


И аз да споделя при мен как са нещата,карам голф 3 1.6 75 к.с. абу мотор преди на дълго ми даваше 7л/100км извънградско ,четох че не трябва да се неутрализира клапата и я оправих, не можеше да държи обороти реснах компа и се оправи,забелязах че така колата загрява по бързо.Също така четох че за по добра динамика трябва да се намали входа на кутията на въздушния филтър,мисля че стандартно е 40 мм аз го направих 33мм. Разлика във вървежа не намирам, но последното засичане ми даде 10л/100км извънградско но бях с още двама и поне 100кг багаж на мен ми се вижда много разхода,не знам по принцип колко се покачва разхода като си с багаж.Сега пак ще я засека,но този път ще извадя маркучето да влиза само студен въздух и ще съм сам без багаж.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Нед 11 ное 2012 14:12


terek написа:И аз да споделя при мен как са нещата,карам голф 3 1.6 75 к.с. абу мотор преди на дълго ми даваше 7л/100км извънградско ,четох че не трябва да се неутрализира клапата и я оправих, не можеше да държи обороти реснах компа и се оправи,забелязах че така колата загрява по бързо.Също така четох че за по добра динамика трябва да се намали входа на кутията на въздушния филтър,мисля че стандартно е 40 мм аз го направих 33мм.

След като направи тези промени коригира ли от тройника и от винта на изпарителя? При такъв разход, ако е реален разбира се, никога не бих пипнал автомобила (с цел да търся по-голяма икономия). :012: С две думи си му таковал майката mhihi
Топлината на входящия въздух към колектора не може по никакъв начин да промени бързината на загряване на антифриза, или поне не и по такъв, че чак да го забележиш. Внушил си си.


Потребителски аватар
terek
Мнения: 423
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 15:14
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот terek » Нед 11 ное 2012 14:59


stefan4o написа:
terek написа:И аз да споделя при мен как са нещата,карам голф 3 1.6 75 к.с. абу мотор преди на дълго ми даваше 7л/100км извънградско ,четох че не трябва да се неутрализира клапата и я оправих, не можеше да държи обороти реснах компа и се оправи,забелязах че така колата загрява по бързо.Също така четох че за по добра динамика трябва да се намали входа на кутията на въздушния филтър,мисля че стандартно е 40 мм аз го направих 33мм.

След като направи тези промени коригира ли от тройника и от винта на изпарителя? При такъв разход, ако е реален разбира се, никога не бих пипнал автомобила (с цел да търся по-голяма икономия). :012: С две думи си му таковал майката mhihi
Топлината на входящия въздух към колектора не може по никакъв начин да промени бързината на загряване на антифриза, или поне не и по такъв, че чак да го забележиш. Внушил си си.

Не съм коригирал от тройника само коригирах от винта за оборотите на празен ход но видях че не става нищо и след това се сетих да ресна компа и колата заработи нормално.А загряването, сложил съм датчик на изпарителя и съм го свързал към светодиод след като загрее на 50 градуса светодиод изгасва,понеже минавам по един и същ маршрут ми направи впечатление че около 500 метра по рано изключва.Всеки иска икономия с тези цени на горивата.


Потребителски аватар
terek
Мнения: 423
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 15:14
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот terek » Съб 17 ное 2012 18:46


Здравей те колеги!Както споменах в предишното си мнение,с нормално работеща клапа извънградско ми даде 10л/100км бях с доста багаж.Извадих вакум маркуча който регулира клапата, да може да смуче само студен въздух и ми даде разход 8.5л/100км с мен бяха още 3 момчета и малко багаж.Да уточня изпарителя не съм го барал и разлика в динамиката не намирам.Изненадан съм как падна с литър и половина разхода.Сега съм решил да пробия отвор отпред до фара и да сложа гофрирана тръба да смуче по студен въздух.Не вярвам да има резултат но поне да опитам.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот kr1s0 » Вто 20 ное 2012 0:11


Ако насочиш по-голям поток на въздух към филтърната кутия има реален шанс като изключваш от скорост с по-високи км/ч ( 70-80) да ти гасне колата от обеднена смес :да:


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Lifeguard » Вто 20 ное 2012 0:12


При мен,както казват повечето колеги извадих само тръбата за топлия въздух без да барам вакууми и нямаше разлика никва.Нито в динамика,нито в разход.Ограничил съм си само входящия въздух още от преди.Не знам тва има ли значение в случая?!
Мисля да пробвам да карам с изваден вакуум после и след тва само на топъл въздух.Дето се вика не се знае от къде ще изкочи зайчето :mrgreen:
Карам на газ Б3 РП


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 20 ное 2012 7:24


kr1s0 написа:Ако насочиш по-голям поток на въздух към филтърната кутия има реален шанс като изключваш от скорост с по-високи км/ч ( 70-80) да ти гасне колата от обеднена смес :да:

Ако му е уравновесен изпарителят няма такава опасност. Тествано :beer


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот genov1 » Вто 20 ное 2012 9:06


Lifeguard написа:При мен,както казват повечето колеги извадих само тръбата за топлия въздух без да барам вакууми и нямаше разлика никва.Нито в динамика,нито в разход.Ограничил съм си само входящия въздух още от преди.Не знам тва има ли значение в случая?!
Мисля да пробвам да карам с изваден вакуум после и след тва само на топъл въздух.Дето се вика не се знае от къде ще изкочи зайчето :mrgreen:
Карам на газ Б3 РП

Има. като си го ограничил почва да дърпа повече газ защото се увеличава разреждането в колектора, и създава илюзия за по-добър вървеж. Същото нещо можеш да го постигнеш с по-малка плочка, с тая разлика че в случая ще ти харчи по-малко ..


Потребителски аватар
terek
Мнения: 423
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 15:14
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот terek » Вто 20 ное 2012 19:15


stefan4o написа:
kr1s0 написа:Ако насочиш по-голям поток на въздух към филтърната кутия има реален шанс като изключваш от скорост с по-високи км/ч ( 70-80) да ти гасне колата от обеднена смес :да:

Ако му е уравновесен изпарителят няма такава опасност. Тествано :beer

Направих го да смуче отпред много добре стана,тествах я и имам чувството че е малко по добре върви,но като вдигна повече от 60км/ч и освободя от скорост изгасва,мъчих се да наглася изпарителя въртях винта за оборотите но никакъв ефект и го махнах,това е интересно с уравновесяването на изпарителят не го знаех. И аз съм ограничил входящия въздух четох че дава по-добра динамика и по-малък разход,при мен ефекта при динамиката нима.Колега genov1 казваш че ограничаването на въздуха вдига разхода,аз търся икономия,ще махна ограничителя.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 20 ное 2012 19:23


Не е точно така, че вдига разхода. Относителна е малко работата. Правих си експерименти миналата година от този вид. Колата си гореше пак толкова, колкото и сега. Просто беше сякаш една идея по-жива на средните и ниски обороти, понеже по-силният вакуум съответно опъва по-добре мембраната в преходните режими на работа и колата си има малко по-добър респонс, така да се каже. Но има съществен недостатък - че като се запуши пътят на въздуха се нарушава пълненето - т.е. откъм количество не могат да се докарат много-много работите. Както всяко нещо - има си плюсове и минуси, затова всеки си ги претегля и си преценява сам за себе си, кое му е угодно. Към момента съм с максималния за мотора ми дифузьор 32мм (бях с 26) и не смятам да връщам по-малкия на този етап.
Иначе с уравновесяването колата ти няма да загасва по инерция, но ще е нужно и малко да поотвориш кранчето на тройника, за да усетиш ефекта от тъпченето с въздух.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Lifeguard » Вто 20 ное 2012 22:48


При мен разхода на Б3 РП падна с около 2 л. почти с ограничаване на въздуха и затягане на кранчетата след тва.В ниските и средните е добре,но във високите е спъната и набира бавно.
Сега мисля да си оставя за зимата най-вече да смуче само топъл въздух.Струва ми се,че ще е по-добре.Ще пробвам и ще пиша.
Иначе за 2Е-то ми иска повече въздух и там май ще кара с извадена тръба за горещ въздух.Не я карам нея напоследък,но като засека разход ще споделя.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Iezekil » Сря 21 ное 2012 7:53


При мен нищо не е пипано,всичко си работи по вакуумите.1,8 АБС.Ниски и средни супер,тромава във високите.Разхода нормален извънградско,с галене дава8/100.На шурея РП гори 7/100,но повече от 120 не може да вдигне и не му работи стъпковото моторче.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта