не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Стефанчо. Виж ся мой човек. Не претендирам че разбирам от охладителни системи и други, но от това как да направя икономия имам 20 000 километра опит. Истински опит от експерименти, а не просто каране. И о представи си колата не е загряла от мой опит и о представи си аз не съм я правил, а майстори. Това да и намаля температурата е частен случай на икономията и на вървежа приятелю. Моята кола е 1.4 и да всячески търся начин да я засиля да се чувствам ПО-сигурен в изпреварването, въпреки че и сега съм доволен. Колко вдига на равно моята кола? На газ точно 155 км/ч! Прилично за 60 коня газ, а? Като говоря за средна скорост 110 говоря за магистрала средна 130-140 и други пътища 80-90. О представи си че освен гарнитурата на глава(преди 17000) за 20 000 километра не съм сменял нищо друго по двигателя! Сега "разбирачите" които ме хранят да си карат както си искат, но моята кола вдига на равно поне 155 при студено време, и когато не правя такива изпълнения, въпреки че изпреварвам и съм сам в колата, ми харчи 9 лева на 100 километра, при газ 1,35 - представи си аз нищо не разбирам!
- piter_96
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
- Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
- Двигател: AFT 1997 AAM 1994
- Местоположение: Сопот
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
От две седмици съм със запушен вакум с болт. В динамиката и в разхода за сега разлика не усещам. Може да е случайно, но от както и пуснах само студен въздух колата ми не вдига обороти както преди. Преди зацепваше на 2000 об/мин, а за сега проблема го няма. Не казвам, че съм го излекувал, просто ми направи впечатление. 

- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
piter_96 написа:От две седмици съм със запушен вакум с болт. В динамиката и в разхода за сега разлика не усещам. Може да е случайно, но от както и пуснах само студен въздух колата ми не вдига обороти както преди. Преди зацепваше на 2000 об/мин, а за сега проблема го няма. Не казвам, че съм го излекувал, просто ми направи впечатление.
Вероятността да е си решил проблема е твърде голяма. Ако прочетеш смислените мнения в тази тема и прескочиш доста от глупостите, ще си обясниш защо

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
И аз да споделя при мен как са нещата,карам голф 3 1.6 75 к.с. абу мотор преди на дълго ми даваше 7л/100км извънградско ,четох че не трябва да се неутрализира клапата и я оправих, не можеше да държи обороти реснах компа и се оправи,забелязах че така колата загрява по бързо.Също така четох че за по добра динамика трябва да се намали входа на кутията на въздушния филтър,мисля че стандартно е 40 мм аз го направих 33мм. Разлика във вървежа не намирам, но последното засичане ми даде 10л/100км извънградско но бях с още двама и поне 100кг багаж на мен ми се вижда много разхода,не знам по принцип колко се покачва разхода като си с багаж.Сега пак ще я засека,но този път ще извадя маркучето да влиза само студен въздух и ще съм сам без багаж.
- stefan4o
- Мнения: 19307
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
terek написа:И аз да споделя при мен как са нещата,карам голф 3 1.6 75 к.с. абу мотор преди на дълго ми даваше 7л/100км извънградско ,четох че не трябва да се неутрализира клапата и я оправих, не можеше да държи обороти реснах компа и се оправи,забелязах че така колата загрява по бързо.Също така четох че за по добра динамика трябва да се намали входа на кутията на въздушния филтър,мисля че стандартно е 40 мм аз го направих 33мм.
След като направи тези промени коригира ли от тройника и от винта на изпарителя? При такъв разход, ако е реален разбира се, никога не бих пипнал автомобила (с цел да търся по-голяма икономия).


Топлината на входящия въздух към колектора не може по никакъв начин да промени бързината на загряване на антифриза, или поне не и по такъв, че чак да го забележиш. Внушил си си.
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
stefan4o написа:terek написа:И аз да споделя при мен как са нещата,карам голф 3 1.6 75 к.с. абу мотор преди на дълго ми даваше 7л/100км извънградско ,четох че не трябва да се неутрализира клапата и я оправих, не можеше да държи обороти реснах компа и се оправи,забелязах че така колата загрява по бързо.Също така четох че за по добра динамика трябва да се намали входа на кутията на въздушния филтър,мисля че стандартно е 40 мм аз го направих 33мм.
След като направи тези промени коригира ли от тройника и от винта на изпарителя? При такъв разход, ако е реален разбира се, никога не бих пипнал автомобила (с цел да търся по-голяма икономия).С две думи си му таковал майката
Топлината на входящия въздух към колектора не може по никакъв начин да промени бързината на загряване на антифриза, или поне не и по такъв, че чак да го забележиш. Внушил си си.
Не съм коригирал от тройника само коригирах от винта за оборотите на празен ход но видях че не става нищо и след това се сетих да ресна компа и колата заработи нормално.А загряването, сложил съм датчик на изпарителя и съм го свързал към светодиод след като загрее на 50 градуса светодиод изгасва,понеже минавам по един и същ маршрут ми направи впечатление че около 500 метра по рано изключва.Всеки иска икономия с тези цени на горивата.
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Здравей те колеги!Както споменах в предишното си мнение,с нормално работеща клапа извънградско ми даде 10л/100км бях с доста багаж.Извадих вакум маркуча който регулира клапата, да може да смуче само студен въздух и ми даде разход 8.5л/100км с мен бяха още 3 момчета и малко багаж.Да уточня изпарителя не съм го барал и разлика в динамиката не намирам.Изненадан съм как падна с литър и половина разхода.Сега съм решил да пробия отвор отпред до фара и да сложа гофрирана тръба да смуче по студен въздух.Не вярвам да има резултат но поне да опитам.
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Ако насочиш по-голям поток на въздух към филтърната кутия има реален шанс като изключваш от скорост с по-високи км/ч ( 70-80) да ти гасне колата от обеднена смес 

- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
При мен,както казват повечето колеги извадих само тръбата за топлия въздух без да барам вакууми и нямаше разлика никва.Нито в динамика,нито в разход.Ограничил съм си само входящия въздух още от преди.Не знам тва има ли значение в случая?!
Мисля да пробвам да карам с изваден вакуум после и след тва само на топъл въздух.Дето се вика не се знае от къде ще изкочи зайчето
Карам на газ Б3 РП
Мисля да пробвам да карам с изваден вакуум после и след тва само на топъл въздух.Дето се вика не се знае от къде ще изкочи зайчето

Карам на газ Б3 РП
- stefan4o
- Мнения: 19307
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
kr1s0 написа:Ако насочиш по-голям поток на въздух към филтърната кутия има реален шанс като изключваш от скорост с по-високи км/ч ( 70-80) да ти гасне колата от обеднена смес
Ако му е уравновесен изпарителят няма такава опасност. Тествано

- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Lifeguard написа:При мен,както казват повечето колеги извадих само тръбата за топлия въздух без да барам вакууми и нямаше разлика никва.Нито в динамика,нито в разход.Ограничил съм си само входящия въздух още от преди.Не знам тва има ли значение в случая?!
Мисля да пробвам да карам с изваден вакуум после и след тва само на топъл въздух.Дето се вика не се знае от къде ще изкочи зайчето
Карам на газ Б3 РП
Има. като си го ограничил почва да дърпа повече газ защото се увеличава разреждането в колектора, и създава илюзия за по-добър вървеж. Същото нещо можеш да го постигнеш с по-малка плочка, с тая разлика че в случая ще ти харчи по-малко ..
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
stefan4o написа:kr1s0 написа:Ако насочиш по-голям поток на въздух към филтърната кутия има реален шанс като изключваш от скорост с по-високи км/ч ( 70-80) да ти гасне колата от обеднена смес
Ако му е уравновесен изпарителят няма такава опасност. Тествано
Направих го да смуче отпред много добре стана,тествах я и имам чувството че е малко по добре върви,но като вдигна повече от 60км/ч и освободя от скорост изгасва,мъчих се да наглася изпарителя въртях винта за оборотите но никакъв ефект и го махнах,това е интересно с уравновесяването на изпарителят не го знаех. И аз съм ограничил входящия въздух четох че дава по-добра динамика и по-малък разход,при мен ефекта при динамиката нима.Колега genov1 казваш че ограничаването на въздуха вдига разхода,аз търся икономия,ще махна ограничителя.
- stefan4o
- Мнения: 19307
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Не е точно така, че вдига разхода. Относителна е малко работата. Правих си експерименти миналата година от този вид. Колата си гореше пак толкова, колкото и сега. Просто беше сякаш една идея по-жива на средните и ниски обороти, понеже по-силният вакуум съответно опъва по-добре мембраната в преходните режими на работа и колата си има малко по-добър респонс, така да се каже. Но има съществен недостатък - че като се запуши пътят на въздуха се нарушава пълненето - т.е. откъм количество не могат да се докарат много-много работите. Както всяко нещо - има си плюсове и минуси, затова всеки си ги претегля и си преценява сам за себе си, кое му е угодно. Към момента съм с максималния за мотора ми дифузьор 32мм (бях с 26) и не смятам да връщам по-малкия на този етап.
Иначе с уравновесяването колата ти няма да загасва по инерция, но ще е нужно и малко да поотвориш кранчето на тройника, за да усетиш ефекта от тъпченето с въздух.
Иначе с уравновесяването колата ти няма да загасва по инерция, но ще е нужно и малко да поотвориш кранчето на тройника, за да усетиш ефекта от тъпченето с въздух.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
При мен разхода на Б3 РП падна с около 2 л. почти с ограничаване на въздуха и затягане на кранчетата след тва.В ниските и средните е добре,но във високите е спъната и набира бавно.
Сега мисля да си оставя за зимата най-вече да смуче само топъл въздух.Струва ми се,че ще е по-добре.Ще пробвам и ще пиша.
Иначе за 2Е-то ми иска повече въздух и там май ще кара с извадена тръба за горещ въздух.Не я карам нея напоследък,но като засека разход ще споделя.
Сега мисля да си оставя за зимата най-вече да смуче само топъл въздух.Струва ми се,че ще е по-добре.Ще пробвам и ще пиша.
Иначе за 2Е-то ми иска повече въздух и там май ще кара с извадена тръба за горещ въздух.Не я карам нея напоследък,но като засека разход ще споделя.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
При мен нищо не е пипано,всичко си работи по вакуумите.1,8 АБС.Ниски и средни супер,тромава във високите.Разхода нормален извънградско,с галене дава8/100.На шурея РП гори 7/100,но повече от 120 не може да вдигне и не му работи стъпковото моторче.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта