не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Dushan » Сря 21 ное 2012 17:38


Iezekil написа:При мен нищо не е пипано,всичко си работи по вакуумите.1,8 АБС.Ниски и средни супер,тромава във високите.Разхода нормален извънградско,с галене дава8/100.На шурея РП гори 7/100,но повече от 120 не може да вдигне и не му работи стъпковото моторче.


Аз съм с 1.4 ABD. Само студен въздух, цедя го до край! Среден разход - 7 и много малко!




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Iezekil » Пет 23 ное 2012 18:47


Клапите ги оправихме.Сега ми хрумна нещо и искам да попитам:
Като гоним студеното не трябва ли да изкключим и подгрева на колекторите?При мен са и ел. и чрез антифриза.Ква файда да пускаме студен въздух,като той в крайна сметка се стопля в колектора?


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Dushan » Пет 23 ное 2012 19:21


Там в колекторите магията е по-голяма! Там не се затопля само въздуха. Затопля се цялата смес. Обаче самата смес, със студен въздух се образува по-добре. Особено ако тази смес се образува от LPG. :)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Iezekil » Пет 23 ное 2012 19:57


Това отговор ли е?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Пет 23 ное 2012 20:13


Всички подгреви са за бензин и карбуратор, в частност - моно. Целта на подгрева е да не кондензират бензинови капки по студените стени на колектора. При инжекциите повечето нямат подгрев, само на дросела.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19304
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пет 23 ное 2012 21:20


Подгревът на колектора се изключва на около 60гр., има специално термошалтерче за това - като датчик е. Така че не го бройте за подгрев на газта.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Iezekil » Пет 23 ное 2012 22:53


Да,изключва се понеже вече се е сгорещил антифриза и продължава да топли той.Не че ще ги шунтирам,ама все пак е интересно не оказват ли влияние на минаващия през колекторите въздух?Дето трябва да е студен...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19304
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пет 23 ное 2012 22:59


Тоя подгрев няма за цел да топли, а просто да не създава предпоставка за конденз. Неговото влияние върху постъпилия в колектора въздух е в пъти по-слабо сигурно от това да вкараш горещ въздух от изпускателния колектор. Във второто - въздухът си е доста топъл, а в първия случай - влиза някакъв въздух със сравнително ниска температура и преминава покрай таралежа, който няма как да успее да го стопли кой знае колко за времето, през което имат допир.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 24 ное 2012 9:19


Да дам и аз малко на темата. Двигател PF, кутията за въздуха е такава
Изображение
Още като купих колата тръбата за топлия въздух от изпускателния колектор я разкарах, защото не ги обичам тия тръби там покрай ремъците, разкарах и фунията с номер 9 на снимката, в последствие и пластмасите на емблемата, въздухозаборника на радиатора и всичко що е пластмаса зад маската на пасата, но това е друга тема.
Та кутията си остана да дърпа въздух такъв какъвто е около нея, със закачен или откачен вакум клапата вътре във филтъра си стои в положение затворен "топъл" въздух и си дърпа само през предната дупка. Разлика в разход вървеж, динамика и т.н.т до сега не съм забелязал за 3 години само на бензин и 5 само на газ. Газовата уредба е обикновено ловато, бензина не работи поради различни причини /в момента изгоряла бензинова помпа/ Паля и карам само на газ независимо какъв студ или жега е.
Преди месец време си правих експерименти с различен смесител по- близо до дросела, но не постигнах желания ефект и се върнах на старото положение. Смених мембраните на изпарителя, нов въздушен филтър, реглаж с газ анализатор и в момента вървежа и сутрешното палене на студено са много добри и ме удовлетворяват, остава само да засека реалния за мен разход на гориво, т.е палене на студено, работа 2-3-5 минути на място и отиване на работа която е на 3-4км, после палене и обратно. Ако постигна разход 13-14 на 100 при тия външни температури значи всичко е ток и жица.
Не мога да си обясня обаче как тоя бензинов мотор дава зимата да речем 16/100 градско, а като тръгна на дълъг път със същата настройка разхода пада на 8/100!?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19304
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Съб 24 ное 2012 10:00


К.Одаджийски написа:Не мога да си обясня обаче как тоя бензинов мотор дава зимата да речем 16/100 градско, а като тръгна на дълъг път със същата настройка разхода пада на 8/100!?

Ами логиката е, че в градско каране през зимата на къси разстояния изпарителят НЕ изпарява добре газта и дава лек преразход, тъй като реално през голяма част от времето работи студен. Ако ползваш колата на по-дълги градски преходи на загрял мотор разходът няма да е 16 със сигурност. :wink:
Ако това ще те успокои - моята кола с доста по-скромен мотор и малко по-леко купе гореше миналата зима от сорта на 13.5 на къси разстояния 3.5км до работа и обратно. Сега карам на малко по-дълги разстояния понеже карам и съпругата си до работа и разходът не е чак толкоз висок, но се върти къмто 11-12 при положение, че не е станало още много студено. Колата ми е Джета с 1.6 ABU двигател. Лично според мен твоят разход при положение, че я караш почти само студена е в рамките на нормалното. Можеш да опиташ с по-малък дифузьор на плочката може и да свалиш литър надолу примерно, ама дотам mhihi
Интересно ми е да попитам, понеже мисля, че имаш МФА обръщал ли си внимание на следното:
1. Какъв разход ти дава по МФА и какъв реален на извънградско? Т.е. МФА по-малко или повече показва от реално засеченото от теб?
2. Същия въпрос, само че градско.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 24 ное 2012 10:27


Нямам МФА :( Нямаше и оборотомер, а часовник :Mr Green Fun Замислял съм се за МФА, ама някак не мога да прежаля паричките за табло и датчици.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19304
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Съб 24 ное 2012 10:29


Ще ти подаря едно табло с МФА от Пасат. Ако ми обещаеш да споделиш пробите с разхода mhihi И без това ми събира прах в мазето :wink: Датчиците и лостчето са жълти стотинки. Прежали 30-ина лева и си оборудвай колата :Mr Green Fun Ако имах щях и тях да ти подаря, те не правят пари изобщо :wink:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 05 дек 2012 20:26


Лоста за чистачките с МФА ми го подари тука един гъзар берковски, за 5 кинта от моргата взех 2-3 инсталации кабеляк и датчиците. 2 следобеда борба /хич не ги обичам кабелите да им се занимавам/
И така, днес Берковица - София и обратно 150км "дълго" през Петрохан в зимни условия и 40км градско столично, МФА-то показа 8,8 на 100 км, на газостанцията пълно- пълно показа 10 на 100.
Градско ще засичам тепърва.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Сря 05 дек 2012 21:59


8.8/100 не означава, че това е разхода ако караше на бензин.

на бензин щеше да натискаш по-малко педала на газта, а вакуума в колекора има отношение към показанието на борда...

при 8.8/100 по борд а ти реално си заредил на 10/100, означава че колата ти върви с по-бедни смеси

ако караше на бензн, щеше да ти покаже примерно 7.8/100 и това да ти е и реалния разход на бензин


Потребителски аватар
mario1
Мнения: 51
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 17:27
Автомобил: VW GOLF 3
Двигател: 1.6 ABU
Местоположение: sliven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mario1 » Сря 05 дек 2012 22:21


леле мен ме е срам да кажа :oops: :oops: :oops: моят разход на газ колко е :banghead: :banghead: :banghead: правил съм какво ли не ходил съм при кой ли не и всеки казва не трябва да е така да ама не лято , зима разхода e около 16 / 100 градско колата е голф 3 1.6 моно ABU мотор ако има предложения давайте



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта