Последствията за карбураторни двигатели с газова уредба

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Мнениеот red rider » Нед 20 яну 2008 9:11


И още нещо да се похваля въпреки годинките си първата зима като го взех температурите бяха паднали до почти -20 градуса . Палех я без да влизам в колата докато развърти 2-3 бутало и вече мотора пърпореше :roll: напук на съседа с мерцедес 190 2.3 мотор който няколко сутрини ходи с тролея :D на работа




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 20 яну 2008 13:25


Общо взето всеки изпарител си има собствена температура при която производителя гарантира,че може да се запали безпроблемно.Това си е характеристика на модела и марката.Обаче един друг тънък момент - температурата е нещо от сорта на -60,-70 градуса (по каталожни данни).Хората казват само "може да запали",не и да работи.Реално погледнато проблема с паленето сутрин на газ е това,че изпарителя след като запали колата замръзва защото охладителната течност е изключително студена все още.Това води до замръзването и в самия изпарител и невъзможност за циркулация....което води до запушване на системата и нататък е ясно.С тази идея хората правят друго.Преди да запалят на газ поливат изпарителя с топла вода за да не замръзне течността вътре още преди да е завъртял двигателя.След това въртят,пали и държат по-високи обороти за да има циркулация.Иначе се получава обратния ефект - още като дадем на контакт газта минава през изпарителя и го охлажда.Тогава не го охлажда достатъчно за да не запали колата.Ама като запали и няма циркулация на охладителната течност за норматив (около 100 метра пробег) изпарителя развива много по-ниска температура от -60 и просто спира да работи.....ефекта нататък е ясен - колата изгасва и дотам.
По повод карбуратора наистина има вредно влияние да се кара само на газ.Даже ако плочката е ниско долу под карбуратора е по-зле.Ако е отгоре газта все пак малко или много овлажнява тялото на карбуратора и е по-полезно отколкото да ниско долу и през него да преминава само въздух.Иначе да - заминават основно уплътнения,мембранки,гумичката на иглата и често се случва да се запуши някое проводче от някое парченце изгоряла мембрана или гумичка.На моя на Фиат-а като го карах само на газ много дълго време (миналата зима не беше сериозна и си карах само на газ) му заминаха втулките на дроселовата клапа.Те по принцип бяха тефлонови ама.....бяха.Четох доста статии и там беше описано за такъв проблем заради следното :
-бензина лужи като смазка и овлажнител за повечето мембрани,гумчики и т.н. в карбуратора.Бензиновите пари смазват и почистват дроселовата камера на карбуратора и дроселовата клапа,както също и смазват тези втулки.Ако газта е подадена под карбуратора (както навремето на повечето Лади като собственика не иска да се продупчи карбуратора) тогава през самия карбуратор преминава само въздух (през повечето време топъл заради околоната температура).Това го изсушава и му разказва играта.Дори горе да е подадена газта тя няма такива свойства като бензина най-малкото понеже е газообразна ама все пак било по-добре.
Успех!


lz3cv
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
Автомобил: Jetta II 1990
Двигател: PN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот lz3cv » Нед 20 яну 2008 15:36


Аз съм с пробиван карбуратор на Джетата. Електронния 2Е-Е. От пролет до късна есен, че даже и до зимата докато не бяха паднали много температурите си палех на газ. Сега сутрин паля на бенз докато позагрее и след това прехвърлям. Вечер преди гасене пак я обръщам на бензин. Но това е сега, преди като беше гаражна си я карах само на газ. Не мога да се оплача от последствия за карба, кара си както в началото. Може би така се е случили - да няма последствия.
Иначе съм съгласен с мнението, че е хубаво да се покарва на бензинец от време на време. Поне да се отмиват отлаганията от разните смоли в карба.
А колкото до двигателя пален на газ... Ами като всеки студен двигател има интензивно износване в началото докато не е в режим. Малко или повече, бензина има някои смазочни свойства в/у бутално-цилиндровата група, така че поне малко ще е по-добре да се запали на бензин.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 20 яну 2008 21:16


lz3cv написа:А колкото до двигателя пален на газ... Ами като всеки студен двигател има интензивно износване в началото докато не е в режим. Малко или повече, бензина има някои смазочни свойства в/у бутално-цилиндровата група, така че поне малко ще е по-добре да се запали на бензин.


Бензина има какви ли не свойства, само не и смазочни :lol: - дори напротив! ,при студен старт бензина (все още неразпрашен) отмива масления филм по цилиндъра и сегментите трият почти на сухо :)


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Последствията за карбураторни двигатели с газова уредба

Мнениеот i.e.i » Пон 21 яну 2008 10:27


vit_autosofia написа:Какви са последствията за карбуратора,ако колата се кара само на газ? :arrow:
mod edit: DragoCL
преместих темата в автогазови уредби
и промених малко заглавието


Ако се кара само на газ няма последствия,освен по- нисък разход на километър.Ключовите думи са само на газ.


минчо
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 16 окт 2007 9:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот минчо » Пон 21 яну 2008 12:10


колеги и аз бих искал да изкажа мнение по темата тъйкато имам скромните 20год. стаж като шофьор любител, и почти толкова съм карал на газ. 1.факт е че двигателя все пак е направен да работи на бензин.Затова е хубаво сутрин да се пали на бензин по този начин поддържаш горивната система в изправност и вероятноста да ти създаде някакъв проблем карбуратора или помпата е точно толкова ако си я караш на бензин.2.факт е че през Изпарителя трябва да минава топла вода за да може да изпарява газта.Иначе за какво му са накрайниците през които се връзва охладителната течност на колата.В този ред на мисли е хубаво двигателя да поработи 5-10мин. на бензин ислед това да се преминава на газ.По този начин си щадиш изпарителя т.е.можеш да го използуваш много километри безпроблемно.Естествено че всеки вече преценява и решава как ще експлоатира собствената си кола в това число газовата си у-ба.


nikoloww
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

плочка под карбуратора?

Мнениеот nikoloww » Нед 10 фев 2008 20:06


Това за плочката не е вярно. Ако се постави там - вакуума къса мембраната на втората камера на изпарителя. На Лада се поставя на мястото на дистанционната плочка на карбуратора, която е над дроселовите клапи, а не под тях.

Карайте на газ момчета -няма страшно. Малкия кръг на колите побира 2 -2,5 литра течност, която се затопля за секунди. Това да не са автомобили от поколението на Лада и Москвич.

Не си заливайте изпарителите с вода, защото през отворите за балансиране на мембраната влиза вътре и я размеква.

И изобщо това дето го пише по книгите не расте по нивите.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 02 мар 2008 10:15


vit_autosofia написа:......
Защо не си написал какви са последствията за самия двигател при паленето на газ на вледенил се от студ мотор

Какви са... :?:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта