не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот eurogas » Чет 29 дек 2011 7:15


Прощавай, ти караш на газ от 20 години, пък аз освен че карам вече 22 години само на газ и имам четири коли, само от 15 години работя като професионален диагностик и настройвам единствено газови автомобили, знаеш ли колко коли съм настроил за това време, смяташ ли че знаеш нещо повече от мен по темата ???

Точно тази книга имах впредвид колега, благодаря че я цитирахте, там е обяснено съвсем точно дори с картинки как трябва да се постъпи при газифициране, пак казвам идеалния газов двигател няма подгряване.

Да газта се изпарява в изпарителя от течно в газообразно състояние, и след това е добре ако може газообразната смес да се охлади, това охлаждане разбира се неможе да я втечни обратно а само да намали обема който ще заеме в цилиндъра, който иска разбира се може да промени физичните закони и пак да е "много доволен" от постигнатите резултати.

Газанализатора го споменавам не като лекарство което Ви натрапвам, а само като НАЧИН за мониторинг на това какво се случва със сместа когато клапата се мандахерца между двата входа топъл и студен, защото при настройки пред блока няма как да следите сместа, може би затова "харесвате" неделните алхимични постижения, и не се обиждайте, нямам цел да обидя или засегна никого, искам само да изясним нещата по-научно и да не пишем небивалици. :да:




nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот nepreklonniq » Чет 29 дек 2011 8:27


eurogas написа:Прощавай, ти караш на газ от 20 години, пък аз освен че карам вече 22 години само на газ и имам четири коли, само от 15 години работя като професионален диагностик и настройвам единствено газови автомобили, знаеш ли колко коли съм настроил за това време, смяташ ли че знаеш нещо повече от мен по темата ???

Точно тази книга имах впредвид колега, благодаря че я цитирахте, там е обяснено съвсем точно дори с картинки как трябва да се постъпи при газифициране, пак казвам идеалния газов двигател няма подгряване.

Да газта се изпарява в изпарителя от течно в газообразно състояние, и след това е добре ако може газообразната смес да се охлади, това охлаждане разбира се неможе да я втечни обратно а само да намали обема който ще заеме в цилиндъра, който иска разбира се може да промени физичните закони и пак да е "много доволен" от постигнатите резултати.

Газанализатора го споменавам не като лекарство което Ви натрапвам, а само като НАЧИН за мониторинг на това какво се случва със сместа когато клапата се мандахерца между двата входа топъл и студен, защото при настройки пред блока няма как да следите сместа, може би затова "харесвате" неделните алхимични постижения, и не се обиждайте, нямам цел да обидя или засегна никого, искам само да изясним нещата по-научно и да не пишем небивалици. :да:


Съгласен съм с теб колега! Но все пак да попитам: - защо колегите ти, които се занимават с газовото настроение, не проверяват в какво състояние е клапата на конкретен автомобил? Даже въобще забравят за нея? И ако не им висиш на главата, докато настройват сместа на газ анализатора, кой знае каква ще я свършат! Не сме тук във форума, за да променяме вече открити и утвърдени практики и закони! А сме тук, за да научим и да си обясним неизвестни за нас неща....Никой не иска да ви вземе хляба! :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Чет 29 дек 2011 9:12


Искам дебело да подчертая, че газаджиите в Стара Загора, или поне тези, които се спрягат за добри НЕ ползват газанализатор. Има едни, които имат, но никак не останах доволен от тях, само ми взеха парите и ми казаха "сигурно имаш пробив в изпускателната система". Не зная домързя ли ги, що ли, ама не направиха нищо. След това чичето до нас може да се каже, че ми вкара колата в ред на бензин и газ. Имах проблем с голямо количество въглеводороди HC (това е неизгоряло гориво, при карбураторите допустимо е 300 единици, при инжекционите с катализатор - 100). Показанията на ауспуха бяха 700 единици, което е доста много и то на газ... Успяхме да ги свалим около 100, доколкото помня. За това нещо газанализаторът наистина е незаменим помощник. :да: Ако мога да обобщя с едно изречение - газанализаторът е голяма работа, стига да можеш да работиш с него и да знаеш кой параметър как влияе на работата на колата и какво значат показанията му. Попаднах и на един (чийто сервиз не искам да споменавам), който ми каза една абсолютна фантасмагория, че при карбураторите било нормално до 1000 единици HC и директно кръгом, в колата и да ме няма mhihi
Еурогас, човек като теб би бил полезен в темите за газта, несъмнено. Понякога нещата стават и със съвети от разстояние. Аз си закупих също букварче за АГУ. Интересното е там, че в раздела за дифузьорите не е споменато какви трябва да бъдат като диаметър и как да се изчислят. Не зная дали е пропуск на издателите или умишлено не са навлезли в тия води. От други източници в интернет разбрах някои тънкости при изчислението им. Както и да е, човек трябва да се интересува от тези неща, за да постигне дори сам някакви прилични резултати. Все пак колите ни не ги карат газаджиите, а ние. Аз в Стара Загора не бих отишъл при газаджия повече, не виждам никакъв смисъл, те и без това всички са самоуки, като мен mhihi


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот agent_kowalski » Чет 29 дек 2011 10:01


stefan4o не знам дали може да ти се настрои по-добре колата от това в момента.Нито съм ти я виждал,нито си ме возил,нито съм ти я карал.Сега ти я ровичкаш постоянно и предполагам че си я нагласил най-накрая.Тоест вярвам ти че е възможно да не може по-добре да се нагласи.Сега да идеш някъде трябва да те пратя в София,където знам един човек как работи и вече той като пипне аз за мене си знам че по-добро няма.Ама в Стара Загора не знам кой какво разбира.
А за това ти казах,ти обясняваш нали със стария дифузьор отидох нагласиха я вървеше,ама сега с новия сам си я направих много по-добре.Направи я по-добре със стария ,не със новия.Това искам да кажа.Сменил си карантията и си получил по-добър резултат,което е супер.Но човек с апаратура може да го нагласи за 10 минути стига да разбира,а човек без трябва да си играе,да кара,да засича разход да си прави изводи седмици наред.Не че не може,ето ти си успял значи може,ама не знаеш дали веданга си успял,трябва да караш километри да зареждаш да видиш и разход и вървеж как е.А с апаратурата веднага виждаш дали ще харчи много или малко,то се вижда.Нали говорим при всичко наред по газовата.Не да има напукани маркучи ,дървени мембрани и подобни и да се чудим що не става.Аз за София съм си намерил човек,който прави за 10 минути колата да върви както си трябва.Сам се лигавя малко със сместа при смяна на въздушен филтър и такива,но примерно като минеш 30-40хиляди вече мембраните не са същите и иска малко пипване всичко.


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот bobigenchev » Чет 29 дек 2011 14:24


stefan4o, този дифузер който си снимал продава ли се или някой ти го е правил на струг. Старият избива ли се или се набива вълху него новият който е като конус след отворите за газта.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Чет 29 дек 2011 14:28


Правен е на струг, също както и магазинските. Да не мислиш, че те са отляти :Mr Green Fun
Избива се старият и се набива новият. Като съответно новият се прави със същия външен диаметър като старият, за да няма инфекции при набиването mhihi


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Чет 29 дек 2011 14:29


Само да вметна,че вие хубаво сте вързали топлият въздух,но видяли ли сте дали ламарината около колектора ви е здрава?моята като е изгнила каквото и да вържеш е все тази.Да и моята е по-добре без топъл въздух.На бензин иначе без него е по-лошо.Ако става на въпрос,при мене дори подгрева на колектора е през реле и се вкл,само в неутрално положение и бензин на ключа,а на положение газ изобщо не се включва.


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vilden » Чет 29 дек 2011 14:44


Искам да попитам дали е по-добре да се махне мъркуча за топлия въздух при работа единствено на газ и има ли смисъл да се спре подгряването но смукателния колектор- така наречения таралеж?


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот bobigenchev » Чет 29 дек 2011 14:53


Мисълта ми stef4o беше дали го има готов по магазините или трябва аз да си го правя.


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vilden » Пет 30 дек 2011 20:59


vilden написа:Искам да попитам дали е по-добре да се махне мъркуча за топлия въздух при работа единствено на газ и има ли смисъл да се спре подгряването но смукателния колектор- така наречения таралеж?


Някакви мнения?


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vaiper 1 » Съб 31 дек 2011 13:01


stefan4o написа:
agent_kowalski написа:stefan4o ,чакай сега ти си сменил дифузьора.Качи че си си направил по-добра настройка на око със същата карантия,тогава можеш да кажеш това е така и това не :beer
И добре последно старите кочини с обикновенни газови какво да ги правим,да вадим ли тръбата за топъл въздух или не?Аз съм с тръба и като цяло върви добре зимата.Има някои дребни разлики,но не е нещо съществено спрямо лятно време.Да пробвам ли без тръбата?

Има ли смисъл да ти обяснявам, че максимално добър вървеж може да се постигне само с оптимална или близка до оптималната смес? При всяко друго положение нещата са зле. Смятам, че към момента съм нацелил златната среда, макар и с доста проби. Ако си на мнение и ми гарантираш, че отивайки на газ-анализатор колата ми ще хукне по-добре и ще й намалее разходът да взема да отида? Ако познаеш ще ти пратя бутилка от тия дето не се търкалят, пълна естествено. mhihi

Проблема със студеното палене, ако има такъв, не е в топлия въздух.

В подкрепа на цитата на пешката искам да дам пример, че днес автомобилът ми запали от раз още от четвърт, дето се вика, при температура около -7 градуса на газ. Затапил съм клапата за топлия въздух :012:

Щтеви доиде акала момчета ама не слушате не е само да чуеш нещо важното е и даго осмислиш :beer


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Съб 31 дек 2011 18:32


Към колегата eurogas ....колко пъти се калибрира т.н. газ-анализатор?????И въобще колко газ-анализатори имат сертифкат от Националния институт по метрологиия????Ако аз меря кръвно налягане с апарат без сертификат от тази институция ме заплашва глоба от 200 лв....затова всички наши апарати се проверяват 1 път годишно...задължително!


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот eurogas » Съб 31 дек 2011 19:46


Вече няма да има такава организация, агенцията по метрология и стандартизация се закрива, Бойко е решил всички такива агенции пълни с лапачи с топли службички да ИЗЧЕЗНАТ завинаги, стикерите ги прехвърлят на ДАЙ, а другите технически функции кой ще ги движи не е ясно.

Газ анализатора го давам за ремонт и калибровка на оторизиран сервиз, там си правят всичко. :да:


Потребителски аватар
Super Sprint
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:29
Автомобил: VW Golf II Marineblau 1987
Двигател: EZ
Местоположение: Севлиево

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Super Sprint » Пон 02 яну 2012 1:31


и газта и бензина си искат студен въздух,лични наблюдения.... :wink:


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Пон 02 яну 2012 16:51


Аз преди известно време се замислях,да изолирам някакси водата да не минава през колектора,за да е студен.При рената е доста лесно и просто..докато тука антифриза идва от главата....



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта