Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот freestyler911 » Съб 22 юни 2013 21:51


Както обещах, ето снимки от днешни монтаж.
Монтирани:
-Бутилка , евро сонда, нивомер
-кабели от бутилката до комп. (в шофьорския праг , не отдолу! )
-тръби за газ + дюза за зареждане
-изпарител
-вода за изпарителя (свързана)
-вакуум (всичко)
-от изпарителя до соленоидите.
- Компютър (намерих му мястото. !)

Остава да свърша:
-Рейката да бъде закрепена и да я свържа
-Окабеляването.
-свързване на бобчето в купето.

Като цяло остана по пипкавата работа с аранжировката на кабелажа и натъкмяването на всичко да си е на 6.

Възникнаха въпроси , ето ги и тях:
- Инжекторите(соленоидите) съм ги поръчал с букси, на схемата пише да срежа за сигнал от всеки инжектор (бензинов) към газовото, но как да режа и защо като кабелите за газовите инжектори са цели и с букси накрая?

- на схемата е даден датчик за температурата от тялото на изпарителя. Аз на изпарителя имам само две обувки на клапана.

- На рейката имам датчик за темп. на газта, той е с различни цветове кабели от същия на схемата. Според мене е терморезистор и няма значение как ще го вържа.

Ето обещаните снимки:

Разкарах мокетите, за да не пречат.

Изображение

Ето пасваме бутилката
Изображение

Отворите в купето, и монтирани щуцери. Мазах ги с полиуретаново лепило за да покрие ръба където е остъргано и да не ръздяса.
Изображение

Ето вече монтирана бутилка
Изображение

Реших кабелите да не вървят отдолу а в прага... и го направих като ги върнах пак в купето прем парче маркуч.
Изображение

Ето и дюзата за зареждане. Ще я вкопая леко в пластмасата и ще я спъна с две Г планки за да стои мирно.
Изображение

Тръбичката за газта си намерти място при другите. Стана ОРИГИНАЛНО :h020
Изображение

Ето монтиран Изпарителя.
Изображение


Ето изглед и на датчика за темп вакуум и т.н.
Изображение


Аранжировката на водните съединения (стана 6+) .
Изображение


Тук не знам какво точно съм снимал
Изображение


И тук така
Изображение


Общ изглед
Изображение




Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот freestyler911 » Съб 22 юни 2013 22:01


Започнах да пиша какво съм правил и ми се рест. комп. .... Ще го пиша друг път , но ще обясня всичко.

Само ще добавя че без помощта на човек който "боядисахте" в розАво нямаше да се справя. Той си знае кой е ;)


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот Bai Sando » Съб 22 юни 2013 22:57


Бутилката е станала супер :icon_razz
Обаче изпарителя ти е на обратно :mrgreen
Не че му пречи и така да работи,но като дойде време да сваляш филтърчето не знам как ще мушиш шестограма да отвиваш болчетата за филтърчето.
Иначе темп.датчик се завива за самия изпарител,на една от снимките се вижда едно бронзово дето играе ролята на предпазен клапан за високо налягане(в единия ъгъл на изпарителя ще видиш резбата) там навиваш датчика.
За инжекторите не разбрах кое те притеснява?За газовата рейка на самия кабелаж имаш 4 букси които се включват в самата рейка по ред 1 2 3 4(на схемата ги пише кой цвят на кой цилиндър отговаря)
Ако си поръчал компютъра направо с готови букси,само изключваш бензиновите инжектори и на тяхно място включваш тези.Имат мъжко/женско и не можеш да ги объркаш също.Само следиш цилиндрите да не ги объркаш.
Ако няма букси и трябва рязане,като разкопчаеш пластмасовата кутийка дето крие кабелите на дюзите
(тая над мотора) ще видиш всяка дюза с какви цветове кабели е.Ти прекъсваш минусите на дюзите.Ще ги познаеш че всеки цвят им е различен.Ако не се лъжа + на бенз.дюзи беше зелен, минусите сив със различен цвят.Ти прекъсваш сивите с различен и по схемата на фобос си ги навръзваш според реда им. :th_up


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот freestyler911 » Нед 23 юни 2013 7:56


Имам и една жица за оборотите . Нея към кое да я вържа?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот Bai Sando » Нед 23 юни 2013 8:49


Нея към буксата на бобината.Ще видиш три кабела,2 дебели и един по-тънък.Връзваш към тънкия мисля че беше средния той е за оборотите.
Може и към датчика на хол,но не го знам кой от трите е :wink


emzobg
Мнения: 103
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот emzobg » Нед 23 юни 2013 9:36


freestyler911 написа:Имам и една жица за оборотите . Нея към кое да я вържа?

Bai Sando написа:Нея към буксата на бобината.Ще видиш три кабела,2 дебели и един по-тънък.Връзваш към тънкия мисля че беше средния той е за оборотите.
Може и към датчика на хол,но не го знам кой от трите е :wink


Препоръчвам ти да НЕ взимаш сигнал за обороти от бобината.
Или "виртуални" или датчик разпределитен вал,инжектор, оборотомер и т.н.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот Bai Sando » Нед 23 юни 2013 9:50


То добре,ама фобоса няма виртуални.Ако иска да вземе сигнал от хол датчика,че други датчици при тоя мотор няма :mhihi На стария ми голф също беше вързан към бобината и проблеми не е имало :rolleyes


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот freestyler911 » Нед 23 юни 2013 18:00


към инжектора на цилиндър 1 е свързано. След малко правя настройка на комп. и после зареждам да видим какви съм ги свършил.

Не че нещо но относно оборотите имам малко чуденка.

1. На всички инжектори отива червена жица (може би + ... ) , аз за нея съм се вързал с презумпцията че ако се вържа на другата ще имам 1/4 обороти. Има ли нещо вярно или се бъркам?

Още нещо:

Бобината на бутилката не и пише къде и е + , вързах я като тая на изпарителя (дясното го броих за плюс) Дали е така ?

Заключението ми е - няма шанс да го направиш хубаво за по малко от 8 часа (дори 8 часа са относително малко. Аз понеже не съм връзвал , завърших за близо 20 часа ...

Днес фиксирах и зареждането, стана образцово. капачката се затваря и тая за бензина се отваря леко.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот freestyler911 » Нед 23 юни 2013 23:15


Всичко вече работи. Настроих през комп, утре първо пробно каране.
Ще понапиша, но съм скапан тая вечер... Утре... Иначе всичко заспа.


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот turbogti » Съб 29 юни 2013 17:39


Не знам какво значи виртуални, но Фобос има опция за взимане на оборотите от 1-ви инжектор. По мое мнение това не работи толкова добре, колкото с кавявото кабелче от бобинката.
Поздравления към колегата! Много читаво се е справил с цялата задачка. Не е писал скоро, но дано да си бръмчи на газ с удоволствие. Интересно и разходът какво показва спрямо бензина. :rolleyes


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот freestyler911 » Пон 01 юли 2013 7:46


Бръмчи си на газ вече втора седмица, все не остава време да седна да напиша какво съм правил....
Ето укрепено зареждането:

Изображение

Ето и инжекторите:
Изображение

Ето окабелени инжекторите и цялата система:
Изображение


Планката претърпя модификация с клещите че отгоре буксите на рейката опираха в капака.

Взел съм от инжектор 1 обороти. С тях проблем няма. Разход генерира около 9 смесено със извънградско 140 , а градско с климатик. Градското е пак толкова.

Ламбда сондата (на черния и кабел съм вързан, дава само 5 волта и тва е ....) май не е добре. Може би ако я подменя и си поиграя с настройките ще падне разхода с още литър. Но четох от колеги че все пак около 10 газ гори АЕХ-а ...


Грешки:
1. На малка кола не купувайте инсталация с букси за инжекторите. Удобство е , струва +15 кинта , но пък заема доста място. В един момент така ми беше писнало на к-ра че щях да ги изрежа и да си запоявам.....
2. Изпарителя ми е с филтъра надолу и смяната му ще ми е "pain in the ass"
3. Изрязах мокета в багажника като простак (моя грешка...)
4. Бобчето в купето е много паянтаво и трябва много внимателно с монтажа и задължително на равна повърхност.
5. Под лентите на бутилката можеше да сложа гума.
6. Дюзата за зареждането се държи в пластмасата на капачката на резервоара , мисля че евентуално може да се отхлаби, но ще го направя с болтчета и гайки , не с винт.
7. Наклона на бутилката не е удобно да е 30 градуса и е оставена под 45 , това води до малко трудно калибриране на нивомера (но не невъзможно!)
8. Тръбата към дюзата за зареждане трябва да се укрепи още към калника, страх ме е да не се изпокъсат опашките и да иде в пружината на аморт.
9. Добре е да си поиграе човек да натъпче ш*бания компютър в нишата до бенз. комп. , има място и може да стане много интелигентно.
10. Набавете си хубав поялник и стабилно напрежение.

Други неща за момента не се сещам, но ще пиша като се сетя.


uomoto
Мнения: 280
Регистриран на: Чет 17 юли 2008 11:51
Автомобил: MK4 PD
Двигател: 1.9 TDI 131
Местоположение: Кеймбридж

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот uomoto » Пон 01 юли 2013 7:57


Зареждачката е хубаво да се хване на плстмаса, че ламарината ръждясва след време...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 01 юли 2013 8:02


рейката каква е колега? иначе така с планката е ургиналдъ :th_up


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот freestyler911 » Пон 01 юли 2013 9:09


Рейката е блек боди , казаха приятели че имало и дефектни, моята си цъка за момента. Ако вземе да не затваря ще им я занеса на Фо-босите....

Дюзата за зареждане си е хваната на пластмаса.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Избор на марка газов инжекцион 6N 96'' AEX

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 01 юли 2013 10:51


Провери ли хода на буталцата?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта