Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
boqn92
Мнения: 324
Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот boqn92 » Пон 05 авг 2013 22:11


Ако смятаме така:
Бензин Газ - 10л газ =11,50 (пали с бензин,изпреварва с бензин)
Дизел- 6л = 16лв (черна борса 12лв)

В нашата родина Дизела не става ,Бензина има вода ,Газта придърпва,Метан станции са рядкост ех нах добре с колелото през дупките. :bowdown
Така ,че кой с квото свикнал :mrgreen




sevdo
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот sevdo » Пет 09 авг 2013 23:24


Е не можах да се стърпя!
Бензин, газ, дизел кой с каквото иска с това да кара. Но...
1. Живеем в България.
2. Доходите ни са като тези в Германия примерно.
3. Колите ни са чисто нови.
4. Като следствие на първите три не ни пука коло даваме за гориво.
Колко от изказалите се в тази тема против евтините алтернативни горива карат кола закупена за повече от 6000 лв., че ще дават акъл колко е тъпо да спестяваш от гориво???
Никой ли не си дава сметка,че разхода за гориво е най-големия разход в един автомобил?
Проста сметка за 60000 км. или малко повече се избива стойноста на колата и то само от разликата газ - бензин защото нашите естествено са чисто нови и сме дали по 6000 лв. за тях.
Щяло да мирише, щял да се износи мотора, нямало да върви колкото на бензин - пълни глупости!
Сменил съм общо 15 коли в живота си 13 от тях са били на газ и 2 са били дизел равносметката - никога повече на бензин и никога повече дизел по гореупоменатите причини.
Явно съм тъп, но това е нося си последствията за това и карам на газ.
Поздрави!


Потребителски аватар
silvers
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
Автомобил: MK3 2.0 16v
Двигател: ABF
Местоположение: Бургас

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот silvers » Съб 10 авг 2013 10:58


Здравейте колеги!
Моето мнение е че няма причина колата да върви по малко на газ от колкото на бензин.
Една от причините е че октановото число на газта е по високо от на бензина.
Друго е че всеки иска да му излезе по евтино и да гори колкото си може по малко газ но точно тогава започва тормоза на двигателя. При добро смесване на газта с кислород се получава само пара и леки окиси който карат гърнетата да ръждясват по бързо. Аз съм с МК2/EZ/pierburg solex 2E2 от 2000 година с обикновено газово за последните 3 години имам навъртяни над 40 хиляди нямам проблем до сега надавам се и да нямам за напред.На бензин имах известни но преди това баща ми го е карал само на газ смених само едни елементи на карбито и бензиновата помпа която е механична всичко 100 кинта сега си карам и на газ и на бензин без да имам каквито и да е проблеми.
Що се отнася до оборотите на газ и на бензин на празен ход си ги регулирах сам и всичко ми е ок нямам проблем нито с едното нито с другото гориво.
И все пак синьото гориво си остава алтернатива а ако си поддържаш колицата то няма да имаш проблем с каквото и да е било гориво.
Колицата е купена 147000 сега е на 260000 като до 2010 година е карана само на газ от баща ми.
Ако всичко по газта ти е направено както трябва ще спестиш и от масло защото маслото на газ не потъмнява и си запазва вискозитета за доста по дълъг пробег
Да живей живей газта :th_up :th_up :th_up :th_up :th_up :love.vwclub


Потребителски аватар
crossofdeath
Мнения: 78
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 21:15
Автомобил: Golf MK4 1.6 16v
Двигател: AZD 2002
Местоположение: гр. Първомай/София

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот crossofdeath » Съб 10 авг 2013 11:19


Аз също съм привърженик на газта, близо от година голфа е на газ и нямам никакви проблеми. Освен смяна на консумативите друго не е барано, на газ съм изминал над 15 000 км. Сметката ми е повече от добре. С 1 бутилка (моята е малка 25лтр, събира около 20-21лтр) минавам около 200 км в София и 270-80 км. извънградск с нормално каране (до 120-30 км/ч) и климатик.
Основния плюс, който намирам е, че караме атмосферен бензинов двигател, който е много по-елементарен от съвременен дизел( ПД или Комън Рейл) с много периферия и скъпи части. Другия плюс е цената, която е поне на половина по-ниска от др горива.

п.с. Проблема е там, че караме стари бараки (разбирайте над 5-6 годишни), които като всяка техника почват да се чупят и не можем да ги поддържаме качествено, просто не е рентабилно.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот renault_19 » Съб 10 авг 2013 15:16


Само за гърнетата ще ми позволите да не се съглася.Не съм забелязал гърнетата да си отиват по-бързо при нормално регулирана газова уредбна.Може би при някой който кара с много богата смес да прегарят поради по-висока темепратура на изходящите газове или кой знае какво, но при нормално настроена кола не съм забелязал проблеми.
По мои наблюдения на коли нов внос примерно от Италия гърнета си издържат 10-13 години след това заминават.На сложено гърне в България било то българско,полско или някакво друго измислено си кара 3-5 години в зависимост от експлоатацията и независимо от горивото.
На една от колите, които карам в момента като я купих нямаше газ и не е имала и стария собственик ми даде един плик с всякакви бележки от части и ремонти.Питах го за гърнетата и тогава бяха на 3 години някакви полски.Изкараха още две и се разпаднаха.След това аз сложих газ и малко след това ги смених пак с някакви полски, които са на 4 години в момента и са тръгнали да заминават,ама ще изкарат поне до другата пролет.
Според мен на газ караме колите повече и гърнето се амортизира повече.Особенно зимата от топло студено,влага ,луга,локви ,кал и какво ли не.Като седи пред блока колата няма да ръждяса толкова колкото от лугата и локвите по пътищата.


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот renault_19 » Съб 10 авг 2013 19:33


Ето едно интересно четиво http://autobild.bg/Краят-на-един-продължителен-тест/a427?photo=4&_t=400
братята немци какви глупости правят не е истина.Каква уредба за 2500евро каква модифицирана цилиндрова глава за 900 евро на обикновен 16в двигател.
И целият цирк да умре на 25хиляди км. Да дойдат братята инженери да видят в България как такситата карат по 1 милион с турски уредби за 300лв на хюндаите , които не са с по-различни по устройтво двигатели...


VW 8V
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 06 май 2013 10:00
Автомобил: VW Golf 95 GTI 8V
Двигател: ADY 95

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот VW 8V » Нед 11 авг 2013 14:46


мисля че това ще помогне , копирал съм го не съм го писал аз : "ПРЕДИМСТВА НА ГАЗОВИТЕ ГОРИВА, ИЗПОЛЗВАНИ ПРИ РАБОТА НА ДВГ
Въпросите, свързани с ефективността от използването на газовите горива, предимствата, които предлагат при замяна на традиционните горива, както и недостатъците от тази замяна, все още се коментират.
Основните предимства при работа на автотранспортните ДВГ с газово гориво в сравнение с бензина са:
• намаляване на токсичността на отработилите газове (ТОГ);
• повишаване на моторесурса на двигателя с 1,5 + 5 пъти;
• увеличаване на пробега на използване на картерното масло (средно около 2 пъти);
• по-малък експлоатационен разход на 100 km пробег на автомобила (в лв.);
• подобрено смесообразуване и по-малък енергиен разход на гориво (в g/kW.h);
• намален шум при работа на двигателя"

Писано е от инж.човек.А ето и още една статия пак писана от инж.

"Основни предимства и недостатъци на използването на L.P.G. като автомобилно гориво
L.P.G. (Liquefied Petroleum Gas) e гориво с основни компоненти пропан и бутан, което при нормални температура и налягане е в газообразно състояние, а при повишено налягане - в течно състояние.

Основни предимства на използването на L.P.G. като автомобилно гориво:

· Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.

· L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.

· Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации.

· Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.

· L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 - 5%) и динамичните свойства на двигателя. Препоръчва се предварението на момента на запалване да се увеличи с 3 - 5° , с което частично се компенсира намалената динамика на автомобила.

· Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии.

Недостатъци:

· Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила.

· Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила.

· Зареждането с гориво отнема повече време."

Май излиза,че е по-добре за една кола(на бензин)да я караш на газ.


Raikov
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
Двигател: AJL Turbo 180 hp
Местоположение: София

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот Raikov » Нед 11 авг 2013 15:09


Старата ми Ибиза я взех на 78000км по километраж,продадох я на 220000км и всичкото това на газ.


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот strong » Нед 11 авг 2013 17:18


Карам 90000км на газ два пъти съм сменял изпарител,рейка и много настройки.ГИ ФОБОС от 2006г.Ако не се чупи нищо е супер.Въпреки всичко си е далавера


Потребителски аватар
wemadeyou
Мнения: 82
Регистриран на: Сря 24 апр 2013 21:12
Автомобил: Vw Golf 3 1HX
Двигател: 2.9 VR6 Syncro 190hp
Местоположение: София

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот wemadeyou » Нед 11 авг 2013 19:21


Bai Sando написа:За 10 кинта ходя на работа цяла седмица,ако е на бензин ще ходя за 20,тия 10 кинта са ми баничката и бозътъ за седмицата. :mrgreen
Ей там е кяра.


:bowdown


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот nokiangage » Нед 11 авг 2013 19:23


wemadeyou написа:
Bai Sando написа:За 10 кинта ходя на работа цяла седмица,ако е на бензин ще ходя за 20,тия 10 кинта са ми баничката и бозътъ за седмицата. :mrgreen
Ей там е кяра.

:bowdown

+1 Абсолютно подкрепям, не знам как хората, които карат на бензин издържат... :drunk


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот Black-diamant » Пон 12 авг 2013 8:06


Издържат като се влачат на пета с 80-90 по новите магистрали и после се бият в гърдите че карат само на бензин и няма да сложат никога ГНЯЗ.


Потребителски аватар
MiTaKa9222
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 15 яну 2013 15:36
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: RP 1991
Местоположение: Sofia

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот MiTaKa9222 » Пон 12 авг 2013 9:12


Аз карам от 3 години само на газ... 3 коли и трите са на газ до сега проблеми не съм срещал с газта,(а сетих се за 1, не можеше да се зарежда бутилката и си мислех, че нещо се е развалило пък то се оказа, че 50 л. бутилката е пълна до горе, но не бях убеден, защото и сипвах секи път по 5 лв по 5 лв и си мислех, че стрелката нещо и тя се е прецакала) освен когато купих голф двойчицата му смених изпарителя с Ферони (Турски). Много съм доволен от автомобилчето как върви и т.н. С времето "Залумпените" датчици започнаха да правят филми, които не ми се гледаха и изхвърлих цялото моно и сложих двукамерен изцяло механичен карбуратор, направих си го пак на газ (допълвам за хейтърите, че беше заминало стъпково моторче и датчик за положението на дросела, не беше запушена дюзата, та проблемаите не са от газта) Иначе и Г3 карам прецака се бензиновата помпа (Пак едно вмъкване за хейтърите, в колата винаги има половин резервоар бензин) на газ не спира да работи и върви пак е моно...

П.с Относно паленето на бензин... Зимата бях без бензинова помпа и двете ги малко понагорях, поради не сипване :scare3 та цяла зима палих на гЪз и се налагаше да държа около 1 минута крака на педала на газта... Това не е добре за двигателя, но е алтернатива пък и сега ще го разкоствам така или иначе да видя какво има вътре ;)

Поздрав! Димитър...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот kris11 » Пон 12 авг 2013 9:18


Black-diamant написа:Издържат като се влачат на пета с 80-90 по новите магистрали и после се бият в гърдите че карат само на бензин и няма да сложат никога ГНЯЗ.

Ади сега . Не ти е настроена уредбата като трябва. Рибата на мгистралата върви с 130-140 на 5 та спокойно с климат на минимум температура. Бензиво автомобил е -за да му се сложи ГИ, ама не на всички е сполучливо/някои плачат от клапани, някои от мн.скъпи уредби, някои от настройки...../


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Плюсове и минуси за газта - Кое е по разумно ?

Мнениеот StrEagle » Пон 12 авг 2013 13:01


Или пък другата крайност - Panamera, Cayenne, BMW 750.. с газови уредби.. :mhihi



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 30 госта