Passat B3 - място на изпарител за газ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот ktamen » Нед 02 окт 2016 20:45


инжектопляктор написа: При пускане на съединител/свободна/ опитва да гасне.

Това не е проблем.




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Нед 02 окт 2016 20:49


Това е проблем, защото и успява да изгасне. А аз често изключвам от скорост и се движа по инерция.
За това и врътнах бронзовият винт с половин оборот, да я закрепя. Освен това, като загрее празният ход става нестабилен и започва да тресе двигателят. Това преди да пипна винта.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот ktamen » Нед 02 окт 2016 21:06


Ще ти издам една тайна - При работещ двигател, колата гори повече, ако не е на скорост.
Ако искаш икономия си спирай двигателя или не изключвай от скорост.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Нед 02 окт 2016 21:59


Няма как да чакам на кръстовище и колата да е на скорост. Чак такава икономия не искам. :screwy :th_up
Колата когато е на скорост по надолнището е в принудителен празен ход. По-изгодно ми е да карам по инерция с включен двигател, отколкото карайки надолу да ползвам ППХ, да ме забави и да се налага често да използвам педала на газта, като при доускорение колата гори повече, отколкото на празен ход. С изключен двигател не карам, защото нямам серво на спирачките. И отгоре на всичко воланът може да се заключи и да се хвърля някъде. :bishop
Питах технически въпрос - бронзовият винт ли е правилният винт? :biggrin


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 03 окт 2016 10:10


Не е, бронзовият винт е за газта при палене, регулира се от друго място. Ходи при някой майстор да ти закачи на газ анализатор и да ти настрои колата, че с този стоял празен изпарител е вероятно да се забъркаш. Откачи и ламбда сондата и карай без нея, така по малко ще трупа грешки


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 03 окт 2016 17:38


К.Одаджийски написа:Не е, бронзовият винт е за газта при палене, регулира се от друго място.

На изпарител Мимгаз с 3-те винта - 2 пластмасови, 1 бронзов - къде се регулира празният ход?
Мислех, че бронзовият винт е постоянно подаваното количество газ, което отговаря за ПХ и палене.
Колата върви, но искам да я карам както на бензин - дори и с газ до 4000 оборота и рязко пускане на педала на газта - да не гасне.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот dreadx » Пон 03 окт 2016 18:49


Не мога да си обясня как на празен ход ще гори повече, отколкото на ППХ. При едното си на 700 об-мин., а при другото на 1500 (и все затворен дросел - ама кое ще гълта повече газ?)

Байпасният винт е за подаване на определено количество газ, когато на празен ход няма достатъчно вакуум двигателят да си го смуче сам. Някои не го ползват, а регулират само от винта за мембраната. По принцип върши добра работа, иначе нямаше да го сложат.
Обаче не може да има дупка между двете - между празния ход с този байпасен газ и започването на отварянето на мембраната.
Трябва двете неща да се застъпват -- мембраната леко да се отваря и да пуска газ, ама по-малко от нужния за празен ход газ. Останалото го добавяш от байпасния винт. (мисля, че е коментирано на много места как се настройва - потърси за Ловато.)

Ламбда сондата може да я откачаш наистина, с реле и да забиваш входа на ЕКУ-то към маса. Мисля, че тогава не се мъчи да се адаптира по нея и няма адаптациите да избягат в най-скоро време. Което би довело до лошо палене на бензин. (и до нужда от коментираното по форума ресет-реле)

Предполагам, че си с този изпарител? Едното синьо отдолу не е винт за настройка, а за източване на конденз под мембраната за ниското налягане.
Изображение


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 03 окт 2016 21:18


dreadx написа:Предполагам, че си с този изпарител?

Да, това е изпарителят. Методът за най-лесна настройка какъв му е? :smile


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 03 окт 2016 21:19


Само да кажа, че теорията за ППХ при обикновено АГУ не действа. Коментирано е много пъти, че при ППХ на бензин, разходът е нула заради спрения поток гориво, при обикновено АГУ, няма кой да спре газта. Двигателя си смуче постоянно и по този начин влиза и газ


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 03 окт 2016 21:23


К.Одаджийски написа:Само да кажа, че теорията за ППХ при обикновено АГУ не действа.

За това пускам на свободна. Но то ми се цупи.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот Bai Sando » Пон 03 окт 2016 21:33


Правилно си врътнал от бронзовия винт,той пуска постоянен поток от газ,който не се влияе от мембраната.
Когато ти гасне по инерция или преди светофар от там се настройва,особено при по-капризни коли като японските.
При пасата не би трябвало да се влияе толкова,просто изпарителя си е променил работата от дългото стоене празен.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 03 окт 2016 21:52


инжектопляктор написа:
К.Одаджийски написа:Само да кажа, че теорията за ППХ при обикновено АГУ не действа.

За това пускам на свободна. Но то ми се цупи.

На свободна е доста по опасно да пускаш, понеже налага повече използване на спирачките и губиш моторната спирачка.
За изпарителя, казах ти да отидеш при някой да ти го настрои, едва ли взимат повече от 10 лв за такава настройка. Поне при нас, такава е цената


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 03 окт 2016 21:57


К.Одаджийски написа:За изпарителя, казах ти да отидеш при някой да ти го настрои, едва ли взимат повече от 10 лв за такава настройка. Поне при нас, такава е цената

Мисля, че не ме разбираш. Няма да ходя на никого да се моля. Сложих си газовата сам, защото ми писна да се моля. Газовият инжекцион така и не ми го настроиха, дори след всичкото чакане. И не се оправи, докато аз не хванах компютъра. По-добре е човек да се научи, отколкото да се моли някой да му свърши работата, а последният да оплеска нещо от работа през пръсти. Аз така или иначе ще се науча, просто се надявам да е по-малко проба-грешка и повече подготовка с теоретична информация.
На свободна не е по-опасно от това да изгасиш двигателя в движение. А когато ми трябва моторна спирачка, съединител и набивам скорост.
И между другото, в Пловдив едно масло което е 25лв/5 литра туба тук е 38лв/5 литра туба. Всички са голямото добро утро и перкат с цените яко. Ама аз не съм руснак или турист с милиони в джоба и живея по бг стандарт.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот muns61 » Пон 03 окт 2016 22:02


К.Одаджийски написа:Само да кажа, че теорията за ППХ при обикновено АГУ не действа.


Действа, и още как. При ппх дроселът е напълно затворен и не пуска въздух - съответно газ. Ако пускаше въздух, както на карбураторите без система за ППХ, ламбдата при продължително спускане - например някой проход - ще отчете бедна смес и после ще се разбута настройката за известно време. Изпробвал съм на моно и мултипойнт, работи винаги. Е, освен ако някой е разбутал клапата на дросела.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 03 окт 2016 22:04


Че кой те кара да гасиш двигателя?
Щом искаш да се научиш, в тоя раздел има много писано за настройка на изпарителя, включително и закачени теми има. Потърси в раздела с документите има също така доста сериозно описание на принципа и работата на газовата уредба, както и настройката и.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта