"Газирах" се, .. проблемите-оказаха се от плазмено

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 20 юни 2008 18:06


petko5 написа: :!: Ресета не се прави всеки ден, това е голяма грешка.Ресетва се само при нужда :!:

Е аз от зор го правя - след 200-300 км. с този "контрол" едва палех на бензин, пушеци, чудеса!
За капак вчера като свърши газта съм карал 10 км. на втора предавка да се добера някак си до близката газстанция.
Интересно ми е дали някой е срещал истински ламбда контрол, при който не се прекъсва кабела а работи в паралел - това е истината!




Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Пет 20 юни 2008 18:20


dimitarpetrov написа:
petko5 написа: :!: Ресета не се прави всеки ден, това е голяма грешка.Ресетва се само при нужда :!:

Е аз от зор го правя - след 200-300 км. с този "контрол" едва палех на бензин, пушеци, чудеса!
За капак вчера като свърши газта съм карал 10 км. на втора предавка да се добера някак си до близката газстанция.
Интересно ми е дали някой е срещал истински ламбда контрол, при който не се прекъсва кабела а работи в паралел - това е истината!
абсолютно никакъв проблем няма, познавам още 3-ма души с тоя мотор които са с реле за ресет от години :lol: пали и мърка на бензин като коте. На компа нищо не може да му се случи, като си гасиш домашното РС то прецаква ли се :lol: Някой ще каже компа се обучава е къде е разликата при събиране на инфо от датчици и нормален режим, аз не съм я усетил :D . между другото първоначалното натрупване на инфо от датчиците е около 0.5-3 мин.


daniench
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот daniench » Пет 20 юни 2008 21:15


TURL написа:
dimitarpetrov написа:
petko5 написа: :!: Ресета не се прави всеки ден, това е голяма грешка.Ресетва се само при нужда :!:

Е аз от зор го правя - след 200-300 км. с този "контрол" едва палех на бензин, пушеци, чудеса!
За капак вчера като свърши газта съм карал 10 км. на втора предавка да се добера някак си до близката газстанция.
Интересно ми е дали някой е срещал истински ламбда контрол, при който не се прекъсва кабела а работи в паралел - това е истината!
абсолютно никакъв проблем няма, познавам още 3-ма души с тоя мотор които са с реле за ресет от години :lol: пали и мърка на бензин като коте. На компа нищо не може да му се случи, като си гасиш домашното РС то прецаква ли се :lol: Някой ще каже компа се обучава е къде е разликата при събиране на инфо от датчици и нормален режим, аз не съм я усетил :D . между другото първоначалното натрупване на инфо от датчиците е около 0.5-3 мин.


мойта също и ресетвам компа при всяко гасене и не прави проблеми
ни на газ ,ни на бензин,нали това е целта


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Пет 20 юни 2008 22:56


Що рестартирате бе хора? :gruebel Това може да се избегне много лесно. Прекъсва се сигнала на ламбдата с реле и като е на гас компютъра не получава грешни сигнали и си минава в авариен режим. Като минеш на бензин релето включва сигнала и компютъра пак почва да го употребява. 3 години съм така и никога не съм имал проблеми нито с играене на обороти, нито с палене ... а бе никакви проблеми :011:


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Съб 21 юни 2008 1:27


dimitarpetrov написа:
petko5 написа: :!: Ресета не се прави всеки ден, това е голяма грешка.Ресетва се само при нужда :!:

Е аз от зор го правя - след 200-300 км. с този "контрол" едва палех на бензин, пушеци, чудеса!
За капак вчера като свърши газта съм карал 10 км. на втора предавка да се добера някак си до близката газстанция.
Интересно ми е дали някой е срещал истински ламбда контрол, при който не се прекъсва кабела а работи в паралел - това е истината!


Обади се на колегата vaskoto 1 и се уреди среща, да ти погледне колата :wink:


Когато караш на газ компа трупа грешки.
Когато ресетваш компа, той влиза в авариен режим за около 15 минути, необходимото време на компа да вземе показания от всички датчици .
Оборотите му варират от 1000 до 2000 об/мин.
След това всичко се нормализира.

Когато ресетваш всеки път компа и веднага обръщаш на газ, той се шашка и се чуди какво става(все пак и той душа носи), данните които приема от всички датчици са неверни, защото газта е съвсем друго гориво и те дават други показания, а компа е програмиран да работи на бензин.


Да ти обясна при мен как беше :
Сложих газта и започнаха същите проблеми.
Милион пъти досаждах на vaskoto 1, за което маля да ме извини :oops:
След хилядите му обяснения о тормоз от моя страна, направих следното:
1.Елиминирах релето.
2.Изведох копче за ръчен ресет на компа в купето.
3.:!: Всеки път, колата се пали на бензин и работи поне 5мин.на бензин и после обръщаш на газ :!:

Аз почти не си ресетвам компа и колата работи перфектно и на газ и на бензин :wink:

п.с.
Много Ви моля, ако имам грешка да ме проправите :roll:
Благодаря Ви предварително

Имаш Л.С.


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Съб 21 юни 2008 9:42


petko5 написа:...данните които приема от всички датчици са неверни, защото газта е съвсем друго гориво и те дават други показания...

При моното грешни данни към компа идват само от ламбда сондата. Гаста не влияе по никакъв начин на другите датчици!!! Никога не съм имал ресет релета, ключета, емулатори и др. такива и никакви проблеми.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Съб 21 юни 2008 21:20


Превет Момци!
Благодаря още веднъж на всички, които искат да помогнат!
След като махнах "контрола" минах над 300 км - ходих до събора в Калояново и обратно - Пасата Спи! преди след 200-250 км ако мина на бенз и ставаше чудо от пушеци, лоша работа и какво ли не. Сега всичко е ток! пробно обръщах на бенз - мърка, направо спи! Нема проблеми. След като се прибрах свалих свещите - чисти и керемидени :D . Че и върви на змей, с разход под 9 на 100 междуселско :lol: , със скорост до 150 км/ч. на магистралата.
Явно диагностика в СБА Младост 3 наистина си знае работата - той ми регулира газовата на газ-анализатор и ЕЛКОН
Това е за сега, за спорта си струва ако намеря истински ламбда контрол, който не прекъсва сондата, а работи в паралел с бензиновия комп. Ееех, мечти... :lol:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Съб 21 юни 2008 21:37


Освен да инвестираш в някой ГИ , който да пръска на фул груп или в някой мегаскуирт, с който да си играеш както поискаш...
Май-май всички ламбда контролери прекъсват оригиналния сигнал и го емулират и то доста глупаво го емулират... Закачих скоро един Голф 1,6 АФТ на ваг-ком-а и като прехвърлиш на газ то емулира сигнал точно ламбда 1 и повече не мръдва!!! , оттам компа явно се шашка и си мисли, че ламбдата е изфирязала, щото не дава променливи сигнали иии така...


Потребителски аватар
slavi ivanov slavov
Мнения: 563
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна
Контакти:

Мнениеот slavi ivanov slavov » Нед 22 юни 2008 20:34


А сега и от мене малко за комп грешките. Извинявам се на колегата че му влизам в темата. Слочихме газово на нашето голфче, и му навьртя сьпругата ми кьм 28 000хил. км. Уса на бензин на газ усичка ви казвам, тука преди два месеца на бензин почна пьр, пьр, пьр аааааа да угасне . Ааа викам аз тука става нещо, отивам при маистора викам виж кво става тука брат, няма проблеми вика грешки махна клемата на акомулатора и я сложи, и се оправи :D . На другия ден пак сьщата работа, и после пак и пак и накрая отивам пак,и маистора му сложи такова ресетче-30 кинта и спря да трупа грешки. Е викам му как вьрвя толкова километри нищо му нямаше и изведньж почна грешки да трупа. Неговия отговор беше че точно за тази загадка и тои не може да ми каже, а останах с впечатлението че доста си разбира от работата. Наи фрапиращия случаи беше вика като доиде един голф след 60 000хил. км. :roll:


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пон 23 юни 2008 6:38


аз съм с ламбда контрол...не съм рестартирал не зная от кога..колата върви на газ почти като на бензин...обороти стабилни и на газ и на бензин....палене без проблеми на бензин....не я карам на бензин...паля и веднага на газ....то аз и не зная как се пали на газ...мотора ми е същия...държа да отбележа че и преди да сложа контрола не съм ималпроблеми никакви...според мен проблемите ти не са от газта ...просто са се обострили след иато си я сложил...


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Пон 23 юни 2008 9:20


silent написа:аз съм с ламбда контрол...не съм рестартирал не зная от кога..колата върви на газ почти като на бензин...обороти стабилни и на газ и на бензин....палене без проблеми на бензин....не я карам на бензин...паля и веднага на газ....то аз и не зная как се пали на газ...мотора ми е същия...държа да отбележа че и преди да сложа контрола не съм ималпроблеми никакви...според мен проблемите ти не са от газта ...просто са се обострили след иато си я сложил...


Здравей, не е по темата, но мисля, че ще е полезна информация.
Каква е разликата със и без ламбда контрола? Разхода падна ли?


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 23 юни 2008 10:58


silent написа:...според мен проблемите ти не са от газта ...просто са се обострили след иато си я сложил...

да ти кажа - не ме се вярва - с нови свещи, кабели, палец и капачка и с плазмено запалване съм (всичко сложено в рамките на последните 10-12 000 км) На бензин докато бях - НИКАКВИ проблеми, независимо от условията.
за сега съм ОК, ще проследяван ситуацията. Интересното е че си покихва - забелязах че когато компа се ошашка почва да покихва - явно бута предварението твърде много в опитите си да опраи нещата и пали преди затворени клапани - по това го познавам че вече е за ресет. Чудя се дали да не обогатя сместта малко - да да ва ламбдата богата смес и да не се мори толкоз компа - четох че при проблемни обороти и пушене от богата смес на бенз компа е получавъл дълго влреме инфо от ламбдата за обеднена такава на газ и ако има емулатор, то той се настройва да емулира леко обогатена смес
Ето цитат от сайта на РУНЕЛ, описващ състоянието(взето от описанието на техния ламбда контрол)

- Статичен режим на подаване на сигнал към ЕКУ имитиращ богата смес /индикатора на емулатора свети с червен цвят/, препоръчителна е употребата на този режим в случаите когато динамичният режим не може да помогне и работата на бензин се характеризира със голям разход на гориво повишено CO, зацапване на свещите със гориво при студен старт. Този режим е предвиден за по-старите модели ЕКУ или някои механични инжекционни системи. При този режим не може да се очаква изгасване на лампата ''Check Engine'' на таблото.

ето го и линка:
http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8

В тая връзка - сега се сетих че съм виждал кихалка отгоре на моното на един Пасат - явно си кихат. Та, къде да идя да ми го "Турят" :lol: този кихатор?


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Пон 23 юни 2008 13:22


dimitarpetrov написа:явно си кихат.

:no-no

Относно ламбда сондата и влошаването работата на бензин за последно още един път ще се опитам да ти помогна.
Слагаш си ключе на ламбда сондата и когато работи на газ - изключваш сондата, когато работи на бензин - включваш сондата. Другия вариант където спомена колегата е същото обаче с реле.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 23 юни 2008 15:40


bachest написа:Слагаш си ключе на ламбда сондата и когато работи на газ - изключваш сондата, когато работи на бензин - включваш сондата. Другия вариант където спомена колегата е същото обаче с реле.

Колега, явно истината е някъде там... :D
Ето каква картинка намерих:
Изображение
Ако сензорът е прекъснат - ниско напрежение и съотвенто компа постоянно ще си мисли чи работи на бедна смес - което явно се оказва проблема - при палене на бенз компа блъска яко тунджа щото до последно си е мислил че е на супер обеднена смес, ама вече той е в играта и НАИСТИНА управлява вече и преобогатява в несвяст. От което имаме нестабилни обороти на студен двигател или давене при подаване на газ, като резултат и сондата се опушва доста прилично (пада кислородното съдържание) и той скача в другата крайност, (ако вече не е забил в авариен режим) и мазалото си е същото.
Но със сигурност май си зависи от всяка кола и поколението компир дето е в нея.
Ще взема да пробвам твоята идея пък то ще си покаже.
По-пипкавия начин е да си взема (или да си направя ) един ламбда монитор и с постоянно следене и корекции да си настроя тройника така, че на изхода да идва приемлива ламбда през по-голам период от време та дай-боже компира да не се шашка твърде бързо. Ще го натамъниме, "макя му и трън!" :lol:
Това


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Пон 23 юни 2008 17:19


dimitarpetrov написа:Ако сензорът е прекъснат - ниско напрежение и съотвенто компа постоянно ще си мисли чи работи на бедна смес - ...


Пак не съм съгласен с теб. Ако сензора е прекъснат, компа разбира, че сондата я няма. Не си мисли, че напрежението е ниско! След като си реших проблема, имам следните наблюдения. Може и да са грешни, но не съм и задълбавал - така или иначе вече си реших проблема. След като прекъснеш сондата, компа записва грешка и това е! Не се опитва да се нагажда по нищо - сондата просто я няма. А ти в това време си бръмчиш на газ. Идва момент и обръщаш на бензин и включваш сондата. Компа вика - а ето я сондата и даже си изтрива съобщението за грешка и те така. Истината не е някъде там, а само 1-2 реда по-нагоре. Така поне стават нещата при мен. Аз съм с ABS двигател и сонда без подгряване. Не виждам причина и при теб да не работи.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта