не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vilden » Пон 02 яну 2012 18:19


Изолирането на подгряването на всмукателния колектор/таралежа/ може да се осъществи, но някой с познания да обясни има ли полза от това при работа на двигателя предимно на газ.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Пон 02 яну 2012 18:22


При мене има...пали и работи по-добре определено като е студено.


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vilden » Пон 02 яну 2012 18:44


За ел.подгрева може да се махне релето, може да се извадят двата мъркуча и да се съединят с тръбичка, но на практика дали има полза от упражнението. Никой с познания и практически опит не отговори. Всички казват, че газта не се обича с топлия въздух, но без подгряване бензина кондензира по стените на колектора и се влошава качеството на сместа. Аз карам предимно на газ и искам да попитам дали си струва???


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19308
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пон 02 яну 2012 19:10


По принцип някои си махат подгрева т.нар. таралеж физически от колектора. Режат ли го, пилят ли го, не знам ама... казват имало ефект - все пак по-малко съпротивление в колектора - по-добро пълнене.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 03 яну 2012 1:24


vilden написа:За ел.подгрева може да се махне релето, може да се извадят двата мъркуча и да се съединят с тръбичка, но на практика дали има полза от упражнението. Никой с познания и практически опит не отговори. Всички казват, че газта не се обича с топлия въздух, но без подгряване бензина кондензира по стените на колектора и се влошава качеството на сместа. Аз карам предимно на газ и искам да попитам дали си струва???

Ако караш само на газ да.Иначе не.Няма как да премахнеш подгрева на колектора ейтака с една тръба,защото от главата водата отива в колектора.Трябва да запушиш отвора на онази гумичка между колектора и главата.Физически ако караш на газ може да изключиш колектора с реле,а не да махаш неговото.В положение газ релето да е НО(нормално отворено),и да прекъсва +са до таралежа,а при каране на неутрално и бенз да става НЗ.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Вто 03 яну 2012 7:40


Айде преди да изкл. и барникате каквото и да е, си иззяснете функцията на таралежа и кога работи, и кога се изключва, т.е. кое го управлява!


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zerga3GT » Вто 03 яну 2012 8:29


Забелязах че някой колеги са писали тук само да си покажат колко са им дълги "газ анализаторите"
Да не казвам че някой карат на газ още преди да влезе в България (как си карал 22години на газ като тук има газстанции от близо 15 години). facepalm
Защото от кола до кола има разлика.
Пишете се майстори а в същото време никой не казва нищо хубаво за "майсторите"

При нормална работа на клапата не се променя дебита на въздуха а само температурата. Системата си поддържа около 45градуса. Нито повече нито по малко а когато е изолиран топлия въздух на
-10гр. външна температура какво става.

Аз като може би последен правил ремонт по системата мога да кажа(а не да предполагам и давам акъл защото така съм прочел) че е в плюс при каране на газ поне студените дни.

А по темата със запушването ето колко кг. въздух са необходими за оптимално изгаряне на бензина и газта
така че ако търсите баланс със запушване няма да стане.
Gasoline: 14.7
Propane: 15.5
Като тегля чертата ще кажа правете каквото искате според мен за някой хора най добре ще е да си изкараш тръбата на газта през задния прозорец и да ползваш налягането от нея за задвижване.

Нормално работеща клапа само на газ(проста) 1.6 мотор 2/3 разход НАДОЛО по редовни обороти 1300 а като загрее 850/900

Не се занимавайте с глупости да изолирате водата и подгрева. НИЩО хубаво няма да стане.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот i.e.i » Вто 03 яну 2012 9:08


Да не казвам че някой карат на газ още преди да влезе в България (как си карал 22години на газ като тук има газстанции от близо 15 години). facepalm

ЧНГ,явно си се родил доста късно :beer


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Вто 03 яну 2012 9:14


Ако ти знаеш за газстанции от 15 г, толкоз ти се простира паметта. Първата кола на газ в нашето семейство бе Москвич 412, 1974 г. Караше се с битова бутилка.
Някой запитвал ли се е, защо са тези подгреви на дросел, смукател и прочие и защо някои коли нямат такова нещо?
Всеки има право на мнение, съпроводено с аргументация.
Стойностите, които даваш, са за килограм, не за литър.
А настройки се правеха и преди газанализаторите, и даже успешно!


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 03 яну 2012 9:21


В интерес на истината газстанции имаше и през камунистическото време, но бяха много малко, и предимно в големите градове. Тогава колите с газова уредба бяха като жълтите врани :mrgreen: :Mr Green Fun , но пък бяха освободени от данък. Виждал съм една-две лади, и една комшийска дачия на газъ, преди 89-та. Тогава метан беше екзотична дума...


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zlatina » Вто 03 яну 2012 9:37


и на мен всичко си ми е както си е оригинално.Динамика и разход съм доволен,а и ми се налага понякога да карам и на бензин,понезе постоянно си засичам газта празно-празно.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот i.e.i » Вто 03 яну 2012 9:38


Не бъркайте входящия възух(топъл/студен) и подгрева.Ако целта е само да не замръзне дросела и двигателя да загрее по-бързо,при климата тук,няма проблем.
Пресен пример,пластмасов колектор(изолира двигателя от дросела) без подгрев и "блокирана" клапа към студено,300км перфектен разход и вървене(при тръгване t -13C).
+ за студения въздух.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Вто 03 яну 2012 9:41


Zerga3GT написа:

Нравствено поучителния тон си го усвоил, остава да почнеш да пишеш и нещо умно и ще си number 1


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Вто 03 яну 2012 9:46


KingoftheROAD написа:В интерес на истината газстанции имаше и през камунистическото време, но бяха много малко, и предимно в големите градове. Тогава колите с газова уредба бяха като жълтите врани :mrgreen: :Mr Green Fun , но пък бяха освободени от данък. Виждал съм една-две лади, и една комшийска дачия на газъ, преди 89-та. Тогава метан беше екзотична дума...

Освободени, таратанци!
На газовите уредби имаше един абсурден данък, май над 300 лв - никога не съм го плащал!
Заради него се сваляше уредбата, като ще ходиш на преглед...


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот parno » Вто 03 яну 2012 9:47


а как се отразява изолирането на тази клапа върху работата на бензин?
да приемем че при работа на газ е по-добре да е изолирана (не разбирам може би е така)
аз си мисля че когато мотора е загрял тя така или иначе затваря или греша за принципа й на действие?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта