Колега, компютрите на Фобос ги правеха в Пловдив преди 2години, сега не зная, ако искаш можеш да провериш, срещу ВСИ има сервиз БОШ, зад сервиза има две сгради, в първата сграда беше Фобоса. Няма никакви табели, трябва да питаш охраната. Ако се чудиш между Фобос 1 и 4 моето мнение също е за 1. Може да провериш на околовъстното в Тракия БРЦ как са цените.
Аз сложих някаква измислена марка ГИ за 920 лв и сега съжалявам, че не сложих БРЦ за 1350. Успех с избора!
Фобос 1 или Фобос 4
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Фобос 1 или Фобос 4
eurogas написа:Къде пише че немога да дам две еднакви мнения, в два различни сайта с абсолютно еднакви теми, нужно ли е на правя редакция на текста за да е спокоен еди-кой си ???
Много е смешно и жалко колега mupko, ако наистина смяташ че всички компютри за ГИ са еднакви, и още повече са най-маловажни в една инжекционна газова система постигане на добър разход.
Не са еднакви,но са прехвалени доста.разликата между масовите компютри е в опциите им и няма как да ме обедиш,че тея Фобос са няква страшна лудница за безпари...все пак безплатен обяд няма !(Да не говорим,че кабела за тях струва една торба пари или поне до последно беше така).
За мен към момента в графата до 200кс на газ изпарителя е Томасето Артик от последните версии,а не първите ,а за метан Tomasetto RMAT3820(ако не им се дава пари RMAT3800 ) . За рейка зависи колко пари му се дават на човек. с OMVL RegFast се постигат добри резултати,но Matrix HS2 е класа нагоре.Разликата обаче е 140-150лв между двете и така.
Моята лична кола в момента е C200 Kompressor 192hp, карана с Томасето Артик,рейка ОМВЛ и компютър KING MP48 уж да го видим кво може като компютър.Оказа се сполучлива настройката,колата върви доста прилично.Разхода е 1:1 с този на бензин и според г-теч на газ колата върви 1с-2сек по-бързо до 200 и показва малко повече коне.След като се скапе ОМВЛ-а ще си сложа матрикси,но тогава когато слагах уредбата нямах излишни пари.Направих един бус Мерцедес 314 дълга база с КИНГ МП48 ОБД,големият метанов изпарител и Матрик инжекторите и разхода на човека е паднал с няколко лева на курс(близо 300км) ,а буса върви с 20 до 40км/ч повече спрямо преди(пак беше на метан,но с РЕЙЛ рейка,Романо изпарител и бигас електроника).Качеството си има цена.Щом искате да хванете заека не става с трици :) Искаш ли добра работа на алтернативно гориво се наливат пари в добра система(не казвам конкретна марка) и след това си заделеш едни 200-300лв за всеки случей,че я свещи,я кабели,я бобини и квото имаш там :)
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Фобос 1 или Фобос 4
За двигател като АЕЕ 75 коня няма чак толкова значение компютъра.Да наблегне както каза колегата над мен на добра рейка и хубав изпарител.Вече дали Фобос дали БСМ дали Тамона...със всички ще върви безпроблемно.
- Lonely-Wolf
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Фобос 1 или Фобос 4
Колега mupk0 ама и ти искаш да ни убедиш,че на газ колите вървят повече и си запазват същия разход като на бензин 

Последна промяна от Lonely-Wolf на Пон 07 апр 2014 13:54, променено общо 1 път.
- Ton4o_84
- Мнения: 91
- Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
- Автомобил: Шкода Октавия 97
- Двигател: AEE
- Местоположение: Пловдив
Re: Фобос 1 или Фобос 4
Чак да върви повече при същия разход; мен лично ме съмнява, въпреки, че не малко хора твърдят това; хора поставили аванс процесор да подчертая.
-Преди да започна да се интересувам алтернатични горива, винаги ги подценявах, особено газта, докато не разбрах, че октанът и е по-голям от този на бензина и има мощ, от която не върви да не се възползва човек, а именно аванс процесора правел това и даже и спестявал гориво. Поправете ме ако греша, но знам, че работата му е да забави искрата с цел да се освободи по-голям обем в горивната камера, за да се отдели по-пълноценно енергията на газта при изгаряне.
-Всичко ми звучеше като една добре звършена логична търговска примка, докато не се убедих в разликата с/без аванс процесор с очите си.
-Преди да започна да се интересувам алтернатични горива, винаги ги подценявах, особено газта, докато не разбрах, че октанът и е по-голям от този на бензина и има мощ, от която не върви да не се възползва човек, а именно аванс процесора правел това и даже и спестявал гориво. Поправете ме ако греша, но знам, че работата му е да забави искрата с цел да се освободи по-голям обем в горивната камера, за да се отдели по-пълноценно енергията на газта при изгаряне.
-Всичко ми звучеше като една добре звършена логична търговска примка, докато не се убедих в разликата с/без аванс процесор с очите си.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Фобос 1 или Фобос 4
По-високото октаново число означава единствено по-голяма устойчивост на детонация. Никаква "мощ" няма в газта.
А корекцията на аванса е за да може на различните горива да се подава искра в различен момент - на газ в общия случай е по-рано, отколкото на бензин.
А корекцията на аванса е за да може на различните горива да се подава искра в различен момент - на газ в общия случай е по-рано, отколкото на бензин.
- stefan4o
- Мнения: 19307
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Фобос 1 или Фобос 4
Мирко - колко пари искаш да ти докараме едно Поло 1.4 да го направиш да гори колкото на бензин, а да върви повече на газ?
Много си си повярвал ми се струва. 


Re: Фобос 1 или Фобос 4
Аз съм си слагал на мойта кола дасега 3/три/ ГИ.Първия беше полски-едвам вървеше колицата,втория монтиран беше Романо-колата литна,но над 7500 об. и пусках по-малко бензин иначе изнемогваше,сега вече е с течна фаза и наистина колата върви много повече на газ,отколкото на бензин,а разхода е точно толкова колкото и на бензин харчи.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Фобос 1 или Фобос 4
Това ми се струва невъзможно.Газта е по-малко калорична от бензина,октана няма нищо общо
Нормално е при хубава центровка да се доближи вървежа близко до бензиновия,но чак пък да върви повече ми звучи абсурдно

Нормално е при хубава центровка да се доближи вървежа близко до бензиновия,но чак пък да върви повече ми звучи абсурдно

- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Фобос 1 или Фобос 4
Няма какво да спорите за вървежа. Начина да се изкара доказателство е колата да се качи на дино. Аз специално - за това пари не бих дал...
Другото са празни приказки.
Другото са празни приказки.
- Ton4o_84
- Мнения: 91
- Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
- Автомобил: Шкода Октавия 97
- Двигател: AEE
- Местоположение: Пловдив
Re: Фобос 1 или Фобос 4
Въпрос по темата :)
- Мога ли да монтирам изпарителя зад смукателния колектор така, че въобще да не се вижда и мога ли вместо да е свързан успоредно на малкия кръг, да го свържа директно към малкия кръг.
Какви са плюсовете и минусите.
- Мога ли да монтирам изпарителя зад смукателния колектор така, че въобще да не се вижда и мога ли вместо да е свързан успоредно на малкия кръг, да го свържа директно към малкия кръг.
Какви са плюсовете и минусите.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Фобос 1 или Фобос 4
За свързването на изпарителя - моят е така направен - последователно на дроселовата клапа и масленият охладител, и след една зима каране мога да кажа, че няма проблеми. С разликата че съм с мотор AHL.
Личното ми мнение е, че последователното свързване е по-сигурно, че ще работи - така охладителната течност иска не иска - минава задължително през изпарителя; иначе, като има два пътя - въпрос кой ще поеме. В крайна сметка заради топлинните свойства на охладителната течност крайният ефект винаги ще е загряване на изпарителя, въпрос обаче колко бързо ще се случва...
За местоположението - да кажат колеги с такива коли - може ли, не може ли, как става най-добре...
Личното ми мнение е, че последователното свързване е по-сигурно, че ще работи - така охладителната течност иска не иска - минава задължително през изпарителя; иначе, като има два пътя - въпрос кой ще поеме. В крайна сметка заради топлинните свойства на охладителната течност крайният ефект винаги ще е загряване на изпарителя, въпрос обаче колко бързо ще се случва...
За местоположението - да кажат колеги с такива коли - може ли, не може ли, как става най-добре...
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Фобос 1 или Фобос 4
правил съм октавия с АЕЕ но беше отдавна и не помня дали имаше болт като при голфа където да се хване зад мотора.
Иначе като гледам има място зад мотора

А за свързването на водата аз съм привърженик на последователното свързване.Естествено на колите които го позволяват.Щото на повечето японски коли са с кран и като спреш парното,спира и изпарителя ако е последователно.
Също става и от масления охладители или от подгряването на дросела,но при АЕЕ-то липсват такива и става само от парното.
Иначе като гледам има място зад мотора


А за свързването на водата аз съм привърженик на последователното свързване.Естествено на колите които го позволяват.Щото на повечето японски коли са с кран и като спреш парното,спира и изпарителя ако е последователно.
Също става и от масления охладители или от подгряването на дросела,но при АЕЕ-то липсват такива и става само от парното.
- Ton4o_84
- Мнения: 91
- Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
- Автомобил: Шкода Октавия 97
- Двигател: AEE
- Местоположение: Пловдив
Re: Фобос 1 или Фобос 4
Въпрос по темата
Направих тази снимка на термостата и маркучите които излизат от него, за които имам неясноти и питам вас.

Маркуч 4 е за големия кръг след отварянето на термостата.
Неяснота първа: Маркучи 1 и 2 отиват за парното в купето, кой е за входящата към купето течност и кой е за изходящата обратно към двигателя.
Неяснота втора: За какво е маркуч номер 3, мислех си, че е за течността от казанчето, но не е - или греша.

Направих тази снимка на термостата и маркучите които излизат от него, за които имам неясноти и питам вас.

Маркуч 4 е за големия кръг след отварянето на термостата.
Неяснота първа: Маркучи 1 и 2 отиват за парното в купето, кой е за входящата към купето течност и кой е за изходящата обратно към двигателя.
Неяснота втора: За какво е маркуч номер 3, мислех си, че е за течността от казанчето, но не е - или греша.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Фобос 1 или Фобос 4
Колега - ако не те затруднявам - може ли да пуснеш и една снимка на дроселовата клапа, без пластмасите отгоре (ако е възможно) - че снимки много из нета, ама не съм сигурен дали ще важат за твоят автомобил...
Интересно ми стана изказването на бай Сандо - дето твоята нямала отопление на дроселовата клапа... Странно ми е, че старата ми вектра, която беше 1988-ма имаше - пък твоята - доста по-млада - да няма?
П.С. Ако тази снимка отговаря на твоята кола - наистина има логика да няма отопление на дроселовата клапа:
При такъв монтаж - реално дросела се отоплява от самият двигател.
Хм...
Интересно ми стана изказването на бай Сандо - дето твоята нямала отопление на дроселовата клапа... Странно ми е, че старата ми вектра, която беше 1988-ма имаше - пък твоята - доста по-млада - да няма?

П.С. Ако тази снимка отговаря на твоята кола - наистина има логика да няма отопление на дроселовата клапа:
При такъв монтаж - реално дросела се отоплява от самият двигател.
Хм...
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта