Passat B3 - място на изпарител за газ?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот ktamen » Пон 03 окт 2016 22:08


К.Одаджийски написа:Само да кажа, че теорията за ППХ при обикновено АГУ не действа. Коментирано е много пъти, че при ППХ на бензин, разходът е нула заради спрения поток гориво, при обикновено АГУ, няма кой да спре газта. Двигателя си смуче постоянно и по този начин влиза и газ

Докато бях на газ (Марини), поне при мен, действаше. Сега съм на метан (Ланди Ренцо) и пак действа.
Утре като се спускаш от Петрохан, си вдигни крака от газта и спри газта от копчето в купето и карай поне километър така. После натисни газта.
Аз като съм го правил това, колата реагира на педала съвсем нормално и ускорява докато изгори газта в тръбичката. Тези няколко грама търпеливо са чакали няколко километра, докато се спускам с въртящ се двигател.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 03 окт 2016 22:20


Ето това е интересно :eek Със сигурност ще го пробвам тази седмица :bowdown


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот Bai Sando » Пон 03 окт 2016 22:36


И аз на 2-ката :biggrin


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 03 окт 2016 22:48


Ами аз по принцип затова си смених автоматичното брц копче със съвсем обикновено копче със средно положение. Просто исках като пускам Петрохан са си 20 км, забивам 4-та предавка горе и просто спирам горивото. Фарове си светят, динамо си зарежда, спирачки си има, хидравликата си работи. Обаче установих, че икономията на гориво за тия 20 км е пренебрежимо малка, а има неудобството от бавното спускане, понеже не мога да подавам газ след като съм взел завоя. Та ползвах го веднъж или два пъти и се отказах. Предпочитам да си спускам надолу като настъпвам газта здраво :screwy


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4491
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот Pet_rov » Вто 04 окт 2016 11:34


Не ми се рови, но някой колега беше описал процеса горе-долу така - двигателят трябва да е с нормална работна температура:
1. Развиваш тройника за газта към мотора докрай.
2. Палиш и от пластмасовия винт на изпарителя нагласяш тихите обороти да са равномерни примерно 900/950, зависи от колата.
3. Някой вдига 3000 об/мин и ги задържа.
4. Ти навиваш винта на тройника, докато започне да сваля оборотите - примерно 2800.
5. Караш, ако ти хареса вървежа, оставяш. Ако разходът е висок, навиваш с по 1/4 оборот тройника за газта.
А, още нещо. Оня бронзов винт за байпасната газ не се отвива повече от оборот и половина.
Ако нещо бъркам, моля, коригирайте мe.
Няколко теми под твоята го бях писал това. Естествено, прочел съм го във форума и малко скромен личен опит.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Вто 04 окт 2016 16:37


Pet_rov написа:...

Проблемът с гаснене при рязко пускане на педала на газта се дължи на грешна настройка на изпарителя, нередност с него или проблем с останалата част на колата, като например лениво стъпково моторче? Или от обедняване на сместа от навлизащ въздух? Как мога да го отстраня?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 04 окт 2016 18:27


Има една пластмаса през която двигателя тегли въздух от емблемата на маската. Та хвани извади от кутията на въздушния филтър тая тръба през която дърпа. Дори е и пожелателно да се извади и гофрето, което отива към изпускателния колектор за топъл въздух, т.е разкачи всички входящи тръби от кутията на въздушния филтър


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Вто 04 окт 2016 19:43


К.Одаджийски написа:Та хвани извади от кутията на въздушния филтър тая тръба през която дърпа. Дори е и пожелателно да се извади и гофрето, което отива към изпускателния колектор за топъл въздух...

Извадих я пластмасовата гофра от маската. Сложих едно PVC коляно на 90 градуса, за да не духа директно във филтърната кутия, но да си смуче нормално. Относно изпускателният колектор - там не се ли контролира от вакум клапан?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 04 окт 2016 19:57


Контролира се, ама ти извади гофрето за да може да дърпа по студен въздух, а клапана вътре в кутията по принцип е постоянно отворен към студения въздух, т.е ако извадиш долното маркуче, което отива от капака на кутията към клапана, ще дърпа само откъм студения въздух. Това няма да окаже проблем при работата на двигателя, само, че трябва да затиснеш дупката де, да не е отворена.
На газ колкото е по студен въздуха, толкова е по добре


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот dreadx » Вто 04 окт 2016 23:25


Почисти и дросела, ако не си. За препоръчване е кранчето за настройка на газта да е по-близо до "плочката", а маркучът между изпарителя и плочката да не е излишно дълъг.

Предполагам, че си проверил да не смуче отнякъде въздух.

А между другото мен много ме дразнеше картерната вентилация и я затапих, за да не влияе на вакуума. (ама това на съвсем друг двг., при теб може и да не е проблем).

При настройка може да пуснеш двигателя на празен ход на бензин, така че да се намести стъпковото моторче както му е най-правилно, а след това да го "изненадаш" като му издърпаш буксата, така че да остане в същото това положение - за да не се опитва да прави нещо, като например да се мъчи да поддържа някакви обороти, докато настройваш газта. Опитай по този начин.

Има по БГ-форумното пространство едни обяснения (мисля, че първоначално са тръгнали от dir.bg), за настройка на Ловато и вършат добра работа. Сигурно си попаднал на тях, защото ги цитират на много места.

Във Фиат-форума ми хареса обяснението на dan4o, опитай по неговите инструкции: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=45869

А тук ме кефи как технически е обяснено какво точно целим с настройката: http://www.diy-lpg.co.uk/articles/files ... -loop.html

Ето и обяснения от qnis3 как при настройка да използваме ламбда-сондата, като й мерим волтовете с помощта на обикновен мултицет. http://forum.nissanbg.com/viewtopic.php?t=6514&start=15

Според мен освен тази настройка, ще е добре да се покара колата и пак да се следи ламбда-сондата - съответно настройката да се коригира, ако е нужно.

Аз имам светодиодно индикаторче на ламбда-сондата, което съм си монтирал за постоянно в колата - по-добро е за целта и по-бързо реагира. Има схеми за такива индикаторчета по нет-а.
Мисля, че това е едно от най-полезните допълнения към обикновената АГУ, но дори и да нямаш такова, за целта на настройката можеш и с волтметър да гледаш кога сместа е бедна, кога е богата.

p.s. И аз съм си затапил да не дърпа топъл въздух, че много обърква нещата - (студеният въздух съдържа 1.5 пъти повече кислород в единица обем, не е малка разликата).

Насрещният въздух също променя вакуума преди дросела, където седи плочката, оттам има и различно дозиране на газта. Мисля, че поне няколко пъти ми се е случвало да спирам на магистрала и да си отвивам байпасния винт за празния ход, за да не ми гасне при движение по инерция.
Въздухозаборникът трябва да сочи на някакво неутрално място, а не срещу посоката на движение (да не е разположен така, че в него да се набива насрещният вятър).


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Вто 04 окт 2016 23:38


dreadx написа:Предполагам, че си проверил да не смуче отнякъде въздух.

То има ли от къде да смуче въздух? Плочката е плесната на дросел клапата, а между нея и дросела има силикон. Между моното и плочката пак силикон - за двигатели.
dreadx написа:Във Фиат-форума ми хареса обяснението на dan4o, опитай по неговите инструкции: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=45869

Неговите инструкции са малко... "тука има-тука няма".
Работя така - развивам кранчето на маркуча докрай. Паля. Навивам бронзовият винт 1 оборот. Настройвам със синият винт обороти на празен ход. След това 3000 оборота. Навивам пластмасовият винт на маркуча, докато паднат малко. Връщам на празен ход. Оборотите играят - донастройвам с байпасният винт. Добре ли е така? А на ламбда сондата малко вяра й нямам. :biggrin


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот ktamen » Сря 05 окт 2016 0:00


dreadx написа:
Ето и обяснения от qnis3 как при настройка да използваме ламбда-сондата, като й мерим волтовете с помощта на обикновен мултицет. http://forum.nissanbg.com/viewtopic.php?t=6514&start=15

Според мен освен тази настройка, ще е добре да се покара колата и пак да се следи ламбда-сондата - съответно настройката да се коригира, ако е нужно.

Аз имам светодиодно индикаторче на ламбда-сондата, което съм си монтирал за постоянно в колата - по-добро е за целта и по-бързо реагира. Има схеми за такива индикаторчета по нет-а.

Поне моята ламбда не може да се мери с обикновен мултицет, имам предвид тези по 5 - 10лв. При измерването дърпа твърде много ток от сондата и напрежението и пада.
Иначе и аз съм карал доста време със закачен мултицет (от 12лв :Mr Green Fun ) и съм въртял кранчето при необходимост.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот Iezekil » Сря 05 окт 2016 5:15


Pet_rov написа:4. Ти навиваш винта на тройника, докато започне да сваля оборотите - примерно 2800.
5. Караш, ако ти хареса вървежа, оставяш. Ако разходът е висок, навиваш с по 1/4 оборот тройника за газта.

Това бая не е вярно,понеже едно е на празен ход,друго е при натоварен мотор.Тия настройки с тройника се правят най-добре в движение.
Що се отнася до въздуха,просто си слагаш филтърна кутия от Б4,където тръбата е зад фара/можже би и само тръбата става/.
Ламбдата е хубаво да я изключиш,за да не набива грешки.Настройката с пластмасовия винт е да се търсят най-високите стабилни обороти.Може да изключиш стъпковото докато го въртиш,за да не те бърка то,ако компенсира веднага оборотите ЕКУ-ТО.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 05 окт 2016 10:12


Iezekil написа:Що се отнася до въздуха,просто си слагаш филтърна кутия от Б4,където тръбата е зад фара/можже би и само тръбата става/.

Аз сложих на кутията едно PVC коляно на 90градуса и сега взима въздух зад фара. :gruebel


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 - място на изпарител за газ?

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 05 окт 2016 13:07


И гасне ли сега?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта