Може ли да се сложи ТАП на кола с обикновено делко с чучке

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 18 дек 2007 12:52


Ами аз попрочетох ама не разбрах какво точно е "ретардер".Доколкото видях за какво му е на колегата разбирам,че иска да дава закъснение в момента на запалването на колата.
Аз отдавна подозирам друго - ТАП-а макар че теоретично не е така дава някакво закъснение дори на бензин (захранен е постоянно) понеже механична връзка (електрическа ама да кажем с реленце вътре) между входа и изхода дори при положение на бензин няма т.е. изменя в някакви граници ъгъла на запалването.точно затова мисля да му сложа едно външно реле,което да се намесва при работата не бензин (ако имам проблеми след като закача тап-а в действие) за да откача ТАП-а от системата.Така ще си осигуря 100% добра центровка за запалване и работа на бензин а като мина на газ тап-а си цъка за газта.
По повод проблема на колегата вероятно преди да се постави газовата и ТАП-а не е била направена коректна центровка на бензин при което още оттам идва проблема.
С цел експеримент можеш да откачиш тап-а и да свържеш изхода и входа му на късо и тогава да се опиташ да запалиш на бензин без да местиш центровката механично.При това положение ще докажеш има ли отношение в непаленето тап-а или няма.Аз още не съм закачил моя в ел.системата за да ппобвам и да дам мнение.Иначе съм го мерил с уреда и наистина няма директна ел.връзка дори в положение бензин между входа и изхода т.е. ипулсите минава през някаква електроника която какво точно прави с тях аз лично незнам.Ако ми се появи проблем след като го закача ще взема подходящи мерки с редно реле,което да прекъсва импулсите към вохда на тап-а и тези от изхода му и да ги пуска директно към комутатора в положение на бензин (едно обикновенно реле 12V с два нормално затворени контакта).
Успех!




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 18 дек 2007 12:56


На бензин ТАП-а е повторител да има закъснение микросекунди, няма проблем ако е направен като хората.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 18 дек 2007 15:37


"ретардер" е този уред от линка на qanis3, идеята е делкото да се завърти като за газ, на газ уреда не прави нищо, а на бензин забавя сигнала и така прави изпреварването каквото трябва да е за бензин. Т.е. работи обратно на нормален ТАП.

По-просто е, даже не е нужен микроконтролер за да се направи, може и по-евтино да им излиза. Но трябва да се врътка делкото. :-)


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Вто 18 дек 2007 18:58


Навремето имах такова електронно запалване което освен че разтоварваше чукчето имаше и електронен октан коректор....т.е тап+...и беше много удобно защото ъгълът се коригираше с потенциометър и то в доста големи граници...по време на движение.... и на практика си оптимизираш вървенето с корекция на ъгъла...в реално време....отделно имаше две други опции ...имобилайзер...колата пали...подаваш гас гасне и повече не пали.....и втора опция -авариен режим...при който въобще се игнорира чукчето...на парактика може да го изскубнеш и да се добуташ в движение до някой сервиз на куц крак...доколкото знам беше българско и то някаде от пловдивско....


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 18 дек 2007 23:39


Ахаа.....доколкото разбирам е обратното на ТАП-а.Ясно.
По повод закъснението на ТАП-а при работа не бензин теоретично е така (не повече от някакви микросекунди,които така или иначе се появяват при обработка на сигнала,постъпващ от датчика на хол).
Благодаря!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта