забелязал съм нещо малко по особено.
това е само теория!
никъде нищо не съм прочел досега, което потвърждава (или отхвърля) тая възможност.
иде реч за прословутото "трупане на грешки"...
грешките не се трупат-ако е една и съща-тя е една не са 20, независимо колко пъти се е появила и изчезнала. отделно ако колата има лог, факт е че грешка, която в момента не е активна, а просто е логната не пречи на работата на мотора-той работи винаги с лайв статс, логовете не го бъркат изобщо.
като че ли компира на ФВ (тия точно модели които дискутираме) има някаква степен на самообучение (мои наблюдения върху доста различни коли) почвам да имам чуството.
наблюдавам например изместване на зададената служебна единица за ламбдата при различни коли във времето.
например:
имаш ламбда която ту бачка-ту не. да приемем че колата дори няма газ-пак съм го наблюдавал това.
когато ламбдата бачка, сигнала й не винаги е коректен (тя почти е починала-това е условието).
получава се така, че средната стойност, която компира взема при отказ на ламбдата е много тясно свързан с последните й показания приживе. демек ако приживе ламбдата показва все по бедна и по бедна смес, когато престане да действа, компира вместо 1 което се очаква от него приема примерно 0.7 за 1. и действа вече на тая база. при което физически 1 става 1.3.
което от своя страна в работния мап вече не отговаря на време Х на дюзата а на Х+нещо си отгоре-в зависимост от разликата в служебната стойност.
тука говоря за средна хубост компири. не най старите, които поддържат грешки, но нямат лайв статс. и не за още по новите (симос и натам) които показват ламбдата вече като напрежение директно в лайв статса.
има една серия които показват ламбдата като функция със стойности мин. 0.5 и макс. 1.5
като за идеална се счита работна стойност около 1. да ама какво точно е 1... как се формира...?
като се има предвид че ако сместа е бедна това забива в 1.5 и прави права линия? няма нищо над 1.5-не може да имаш по бедна смес. както и нищо няма под 0.5-по богато не става!
е тука, тоя тип компири най често се бъгват.
оттам какво става:
ако му махнеш захранването-той губи ума и дума. всички стойности в енергозависимата памет са байбай.
щом му възстановиш захранването-той буутва заводски зададени стойности от енергонезависимта памет. и по тоя начин го "центроваш"...
да обаче ако прекалиш с центровките-той почва някак да моделира и тая памет.
случвало ми се е да дойде кола и човека ми вика-аз вадих клемата и първите няколко пъти всичко се оправяше ама после вече спря да се оправя...
извода ми е:
ако се прекали с рибуута на компира трябва за известно време-поне няколкостотин километра минимум-да му се осигурят идеални условия за работа. демек-изправни всички датчици и работа при идеални условия-с горивото за което е проектиран!
после може на определен период пак да се разчита на рибуути...
затова тука идва постановката с релето за рисет-не е никак добре да се прави на всяко палене-рано или късно ще дойдат ядовете...
най удачния засега вариант е като на васето-с ключе, ръчно, като има нужда.
и да се знае-ламбдата няма какво да я спаси! тя си е обречена!
и трябва да се сменя ако искате колите да работят. изобщо-не само на бенз.
това е то.
според мене...
