:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

"Газирах" се, .. проблемите-оказаха се от плазмено

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 23 юни 2008 18:22


При мен не е точно така -
bachest написа:... Аз съм с ABS двигател и сонда СЪС подгряване...


Може би тук е разликата при мен да има проблеми - де да знам дали тъпият компот не следи съпротивлението на подгрева и от там да събира косвена инфо.... беш ли мааму....
това което казваш наистина звучи меродавно, но както казах в горният си пост -със сигурност май си зависи от всяка кола и поколението компир дето е в нея.

Мисля да пробвам и твоята идея, все пак е някакво решение.




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Пон 23 юни 2008 18:36


E, добре. Аз се предавам. 8)


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пон 23 юни 2008 19:46


GOLF@ написа:
silent написа:аз съм с ламбда контрол...не съм рестартирал не зная от кога..колата върви на газ почти като на бензин...обороти стабилни и на газ и на бензин....палене без проблеми на бензин....не я карам на бензин...паля и веднага на газ....то аз и не зная как се пали на газ...мотора ми е същия...държа да отбележа че и преди да сложа контрола не съм ималпроблеми никакви...според мен проблемите ти не са от газта ...просто са се обострили след иато си я сложил...


Здравей, не е по темата, но мисля, че ще е полезна информация.
Каква е разликата със и без ламбда контрола? Разхода падна ли?

мне даже се увеличи..но и колата върви осезаемао по добре...основното при мен подобри се динамиката ппи интензивно ускоренеие най вече в диапазона 3000-4000 оборота...разход 10л. при скорост 140км....градско в офииските задръствания или на кратки разстояния както я карам в момента около 12.5-13....преди беше по икономична но и осезаемо по малко вървеше...сега почти няма разлика със бензин...като по осезаема при извънградско каране...преди бяхс емулатор..сега емулатора го ползвам само да пекъсва дюзата...та тогва ми се налагаше да рестартирам компютъра на около 2 месеца....заради леко влошена работа на бензин...сега не помня от кога не съм рестартирал...моят ламбда контрол е аналогов...имам два светодиода и по тях се настройва...


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пон 23 юни 2008 19:57


dimitarpetrov написа:
silent написа:...според мен проблемите ти не са от газта ...просто са се обострили след иато си я сложил...

да ти кажа - не ме се вярва - с нови свещи, кабели, палец и капачка и с плазмено запалване съм (всичко сложено в рамките на последните 10-12 000 км) На бензин докато бях - НИКАКВИ проблеми, независимо от условията.
за сега съм ОК, ще проследяван ситуацията. Интересното е че си покихва - забелязах че когато компа се ошашка почва да покихва - явно бута предварението твърде много в опитите си да опраи нещата и пали преди затворени клапани - по това го познавам че вече е за ресет. Чудя се дали да не обогатя сместта малко - да да ва ламбдата богата смес и да не се мори толкоз компа - четох че при проблемни обороти и пушене от богата смес на бенз компа е получавъл дълго влреме инфо от ламбдата за обеднена такава на газ и ако има емулатор, то той се настройва да емулира леко обогатена смес
Ето цитат от сайта на РУНЕЛ, описващ състоянието(взето от описанието на техния ламбда контрол)

- Статичен режим на подаване на сигнал към ЕКУ имитиращ богата смес /индикатора на емулатора свети с червен цвят/, препоръчителна е употребата на този режим в случаите когато динамичният режим не може да помогне и работата на бензин се характеризира със голям разход на гориво повишено CO, зацапване на свещите със гориво при студен старт. Този режим е предвиден за по-старите модели ЕКУ или някои механични инжекционни системи. При този режим не може да се очаква изгасване на лампата ''Check Engine'' на таблото.

ето го и линка:
http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8

В тая връзка - сега се сетих че съм виждал кихалка отгоре на моното на един Пасат - явно си кихат. Та, къде да идя да ми го "Турят" :lol: този кихатор?

ей човече не знам какво да ти кажа....просто никога не съм имал такива проблеми...за кихане пък да не говоря...не мисля че проблема е в това че комапа мести запалването....плюс това той не може да го мести в кой знае колко големи граници...и при все че аз карах по едно време предварение и детонации та чак от които ми загряваше може би около 20градуса педварение пак не съм имал детонаии и проблеми в работа на празен ход палене и прочие...не знам каков да ти кажа...за да съм ти полезен...при това карам същия мотор...който за мен е идиотски устойчив на всякакви газови издевателства...


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 02 юли 2008 10:10


Малко ъп - оказа си че като се ошашави компира кихам и на бензин, особено при палене?!?!?!? Отделно че първото сутрешно палене е много зле - пали, ама с нестабилни обороти, аха да изгасне, като мина на газ и няма проблем.... После през деня си пали ОК
Може ли толкова да бута запалването и горивото та да пали преди затворени клапани?!?!
Другото, което ми идва наум е да имам издухан смукателен клапан.... ше требе да се мери компресията явно... не знам вече!
Ще слагам реленце да прекъсва ламбдата - както колегата bachest предложи.
Другата дивотия, която ми идва наум след като прочетох за Н-ти път писаното от Ваското е да ида на диното в ХЕЕД и там да се настрои изпарителя на натоварен двигател - страх ме е да не потроша нещо с тия кихания.

ПП, абе как да разбера дали кихам отпред или отзад :D мотора? (май ше ида у бисерите.... :lol: )


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 02 юли 2008 20:05


Съжалявам за спама ама както вече съм писал даже и да ми подарят ГИ за 2х лв за моя ABS двиг. които по всеобщото мнение е супер за газификация НЯМА да го сложа никога :twisted: Тоя х.й съм го брал с RP-мотор и ми стига во веки веков :wink:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 03 юли 2008 7:33


Теодор написа:Съжалявам за спама ама както вече съм писал даже и да ми подарят ГИ за 2х лв за моя ABS двиг. които по всеобщото мнение е супер за газификация НЯМА да го сложа никога :twisted: Тоя х.й съм го брал с RP-мотор и ми стига во веки веков :wink:
Имаш много предразсъдъци, а и нищо не е вечно. Щом те устройва на бензин - карай си със здраве, няма нищо лошо в това.
Въпросът е че сме сложили газ не за друго, ами защото парите не са ни в излишък :( :roll:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 03 юли 2008 18:37


vasstop написа:
Теодор написа:Съжалявам за спама ама както вече съм писал даже и да ми подарят ГИ за 2х лв за моя ABS двиг. които по всеобщото мнение е супер за газификация НЯМА да го сложа никога :twisted: Тоя х.й съм го брал с RP-мотор и ми стига во веки веков :wink:
Имаш много предразсъдъци, а и нищо не е вечно. Щом те устройва на бензин - карай си със здраве, няма нищо лошо в това.
Въпросът е че сме сложили газ не за друго, ами защото парите не са ни в излишък :( :roll:
    Васко нямам предразсъдъци а имам практика, и на мене парите изобщо не са ми в излишък но след няколкогодишния ми опит и на газ и на бензин се оказва разходите за бензин са съвсем малко повече от сумарните разходи за газ, ремонти, части, сервизи и най-вече нерви свързани с проблемите съпътстващи газификацията на колата :wink: Обещавам че повече няма да пиша в теми за и против газовите уредби 8)


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 04 юли 2008 8:51


Теодор написа:Васко нямам предразсъдъци а имам практика, и на мене парите изобщо не са ми в излишък но след няколкогодишния ми опит и на газ и на бензин се оказва разходите за бензин са съвсем малко повече от сумарните разходи за газ, ремонти, части, сервизи и най-вече нерви свързани с проблемите съпътстващи газификацията на колата :wink: Обещавам че повече няма да пиша в теми за и против газовите уредби 8) [/list]

Понеже темата малко се измести, та да питам-> каква точно практика имаш с ЛПГ .
Щото със сменил 4 коли за десет години и съм навъртял над 400 к. км с тях, а всичките са били на газ. Та да знам занапред къде съм сбъркал 8)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 04 юли 2008 12:52


Някой компететнтен ще се изкаже ли по моите въпроси?


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Съб 05 юли 2008 1:28


dimitarpetrov написа:Някой компететнтен ще се изкаже ли по моите въпроси?


И сам ще се справиш, не ти е нужно компетентно мнение, повярвай ми :wink:
Не се вталявай много :idea:
Голфа не е космически кораб :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 05 юли 2008 10:35


забелязал съм нещо малко по особено.
това е само теория!
никъде нищо не съм прочел досега, което потвърждава (или отхвърля) тая възможност.
иде реч за прословутото "трупане на грешки"...
грешките не се трупат-ако е една и съща-тя е една не са 20, независимо колко пъти се е появила и изчезнала. отделно ако колата има лог, факт е че грешка, която в момента не е активна, а просто е логната не пречи на работата на мотора-той работи винаги с лайв статс, логовете не го бъркат изобщо.
като че ли компира на ФВ (тия точно модели които дискутираме) има някаква степен на самообучение (мои наблюдения върху доста различни коли) почвам да имам чуството.
наблюдавам например изместване на зададената служебна единица за ламбдата при различни коли във времето.
например:
имаш ламбда която ту бачка-ту не. да приемем че колата дори няма газ-пак съм го наблюдавал това.
когато ламбдата бачка, сигнала й не винаги е коректен (тя почти е починала-това е условието).
получава се така, че средната стойност, която компира взема при отказ на ламбдата е много тясно свързан с последните й показания приживе. демек ако приживе ламбдата показва все по бедна и по бедна смес, когато престане да действа, компира вместо 1 което се очаква от него приема примерно 0.7 за 1. и действа вече на тая база. при което физически 1 става 1.3.
което от своя страна в работния мап вече не отговаря на време Х на дюзата а на Х+нещо си отгоре-в зависимост от разликата в служебната стойност.

тука говоря за средна хубост компири. не най старите, които поддържат грешки, но нямат лайв статс. и не за още по новите (симос и натам) които показват ламбдата вече като напрежение директно в лайв статса.
има една серия които показват ламбдата като функция със стойности мин. 0.5 и макс. 1.5
като за идеална се счита работна стойност около 1. да ама какво точно е 1... как се формира...?
като се има предвид че ако сместа е бедна това забива в 1.5 и прави права линия? няма нищо над 1.5-не може да имаш по бедна смес. както и нищо няма под 0.5-по богато не става!
е тука, тоя тип компири най често се бъгват.
оттам какво става:
ако му махнеш захранването-той губи ума и дума. всички стойности в енергозависимата памет са байбай.
щом му възстановиш захранването-той буутва заводски зададени стойности от енергонезависимта памет. и по тоя начин го "центроваш"... :idea:
да обаче ако прекалиш с центровките-той почва някак да моделира и тая памет.
случвало ми се е да дойде кола и човека ми вика-аз вадих клемата и първите няколко пъти всичко се оправяше ама после вече спря да се оправя...
извода ми е:
ако се прекали с рибуута на компира трябва за известно време-поне няколкостотин километра минимум-да му се осигурят идеални условия за работа. демек-изправни всички датчици и работа при идеални условия-с горивото за което е проектиран!
после може на определен период пак да се разчита на рибуути...
затова тука идва постановката с релето за рисет-не е никак добре да се прави на всяко палене-рано или късно ще дойдат ядовете...
най удачния засега вариант е като на васето-с ключе, ръчно, като има нужда.
и да се знае-ламбдата няма какво да я спаси! тя си е обречена!
и трябва да се сменя ако искате колите да работят. изобщо-не само на бенз.
това е то.
според мене... :roll:


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Съб 05 юли 2008 11:24


И още малко допълнение.
Варианта с реле е пълна глупост. Рестартира и чисти грешките, но всеки минава след паленето веднага на газ. Пследствието е палене без грешки и веднага натрупване на нови. Мисля, че подходящ ламбда емулатор е решението на проблема.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 07 юли 2008 7:22


Васко, благодаря за изчерпателният пост!
Каква е текущата ситуация - определено първото палене сутрин на бенз. вече е мъка - паля, поддържам обороти с педала за да не изгасне за около 20 сек. и след това закрепва, но пука из гърнетата. Като позагрее се стабилизира и по-нататъка през деня няма проблем.
Решил съм днес да ида до газаджиите да сложат реле, което да прекъсва ламбда сигнала тотално, както един колега предложи - по-добре никакъв сигнал, отколкото грешен.
Определено когато се е омотал компа почва да киха (не мога да разбера отпред или отзад...), когато съм на ниски обороти и подам по-рязко газ. И на бензин, и на газ!
Ще пробвам това с релето и ще пиша.
Васе, имаш ли идея как би се държал глупавия компот като няма никакъв сигнал от ламбдата?
Някой навит да ми спретне ламбда мониторче, плащам си?
Това РУНЕЛ-ското е много голямо, търся нещо дето да си монтирам в свободните копчетия на таблото


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 07 юли 2008 9:41


dimitarpetrov написа:Васе, имаш ли идея как би се държал глупавия компот като няма никакъв сигнал от ламбдата?


мите-върни нагоре и прочети пак няколко пъти... mhihi
не мога да го напиша по подредено-сорка... :oops:
компира се "самообучава" странно като я няма ламбдата и промяната е никаква без нея (та може и по лошо да стане) ако не си го "самонаучил" първо с всички изправни датчици. което ще рече-направи едно кратко пътешествие на бенз-100-200 км. по магистралата със 100-130 за да се съживи всичко както трябва, после сложи реле и за рисет на компира ама ръчен-не на всяко палене.
и очаквам да заспи. 8)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта