За или против газова уредба.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 18 мар 2011 23:19


Докторе, почакай още малко да почнат ремонтите по дизела, и тогава да не забравиш да драснеш някой и друг ред тук да видим. Освен това и двете ти коли едно и също поколение, и модел са? да е разликата само в движока?

Сравнението на атмосферен дизел с атмосферен зебин, при една и съща кубатура просто няма смисъл. Зебинът върви по-добре дори и нагаз, особено ако пък е с ГИ. Дизела само прословута икономичност, и относително проста конструкция.Общо и за двата, колкото е по-голяма кубатурата над 2500см3 толкова по-малка става разликата в разхода.

При турбинираните мотори въпрос на наточване.




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот myrshavija » Съб 19 мар 2011 7:05


KingoftheROAD написа:Докторе, почакай още малко да почнат ремонтите по дизела, и тогава да не забравиш да драснеш някой и друг ред тук да видим. Освен това и двете ти коли едно и също поколение, и модел са? да е разликата само в движока?

Сравнението на атмосферен дизел с атмосферен зебин, при една и съща кубатура просто няма смисъл. Зебинът върви по-добре дори и нагаз, особено ако пък е с ГИ. Дизела само прословута икономичност, и относително проста конструкция.Общо и за двата, колкото е по-голяма кубатурата над 2500см3 толкова по-малка става разликата в разхода.

При турбинираните мотори въпрос на наточване.
:да: Много точно!

gollf_fff. написа:
BG_POLICE написа:Колега не си прав!!! Давам ти веднага пример моята кола харчи грубо 10 на 100 на дълъг път, на газ около 12 на 100, при сегашните цени 2,42х10=24,20 лева и 1,26х12=15,12!!! ...
колега имаш 37% икономия както искаш така ги смятай ,но е така mhihi :beer
което ще рече на вместо да минеш 1000км за същите пари изминаваш 1370км както искаш така го смятай.
ти знаеш най добре как ти гори колата и всеки един си знае горенето така че аз ако сложа газ спестявам 5лв което пак е горе долу толкова кам 30% на 1.4 двигател.
Щом предлагаш - да посмятаме:
2,42х10=24,20лв за 100км, което е 242лв за 1000км. 1,26х12=15,12лв, което е 151,2лв за 1000км
Нека сметнем колко км ще кара на газ за 242лв.
242/1000=х*151,2/1000
х=242/151,2
х=1,6 (приблизително)
С 242лв колегата ще измине 1.6 пъти повече км на газ. Проверката:
1.6*151,2=241,92
На газ изминава 1600км.

joker написа:Добре...а колко от хората имащи такива "категорични" сравнения за газта и бензина карат ежедневно и на газ и на дизел по едни и същи маршрути???Защото аз го правя....ежедневно.С газовата кола си извеждам кучето :shock ,а с нафтовата ходя на работа...по едни и същи маршрути....засичам разхода и си правя сметката.И смея да твърдя,че с читав дизел дори при сегашните цени на нафтата разходите за газов автомобил(не за гориво,а за газов автомобил!)не са кой знае колко по-ниски от дизела,но пък кефа си е кеф!...затова и си взех втора кола дизел....А въпроса газ ил бензин има само един и то категоричен според мен отговор....газ.
И понеже тук по едно време се завихри спор кое по-добре върви....нека сравненията стават само между еднакъв клас ДВГ-турбинирани или атмосферни.....
Мога да направя сравнение между газ и бензин. Аз и един от колегите - редовно сравняваме.
Аз сравнявам 16 годишен Г3АБФ/150кс с почти 3 годишна Октавия2ТДИ/105кс. Ако галиш педала разходът е 4.8 за дизела и 6.5 за бензина. С мачкане на педала разликата в рахода става двойна(7 нафта към 12+ бензин), но и вървежа също е доста различен. Сравнението не е коректно, защото печката е с турбо и създава впечатлението, че много върви, а и двете коли имат 15 години разлика. Ако трябва да докараме 150кс с атмосферен дизел от преди 15г, то ще ни трябва мотор с над 3 литра обем и разходът на гориво ще бъде мноооого различен. Ако искаме да сравняваме коли от едно поколение - карах Г6/122кс бензин с турбинка и като спреш да ускоряваш с около 100км/ч разходът клони към 5/100 по борд, което при новите коли е достоверно. Има още една голяма разлика - при печката те заболява главата от тракане и бучене, а при бензина понякога е трудно да чуеш мотора.
Сега за колегата - той сравнява ФабияТДИ/105кс на по-малко от две години с КоролаВерсо1.6/110кс на около година. Королата се усеща като да върви по-малко - по-тежка е и няма турбина. Разходът е подобен - около 6/100 за бензина и малко под 5/100 за дизела.
За газ не пиша, защото нито една от колите няма, но ти имаш достатъчно опит с газта и можеш да прецениш какъв би бил разхода на гориво.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот joker » Съб 19 мар 2011 9:33


BG_POLICE написа:Ами и при турбинираните и особено при атмосферните бензина отново печели :)

Ами така е...не го отричам!1.9 ТДИ макс въртящ момент е при 1950 об,а при 1.8т е при 1750 об :да: ...виж за паричките за бензин е друга бира scare ...моята печка в момента гори граЦко от 6(при темп над 0-та) до 7/100(при темп. под 0-та)....с 1.8Т ако с 12/100 се оправиш значи си карал много икономично!
Аз исках просто да цитирам колега,който съвсем точно каза,че който и да е турбиниран ДВГ има по-добра динамика от който и да е атмосферен.А сравнявайте ми тромавия и твърде шумен за бензинка 1.8 атмосферен с максимален въртящ момент при 4200 об с което и да е ТДИ!Ето това имах впредвид ....


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Съб 19 мар 2011 10:46


Ами сравнение между турбо дизел и атмосферен бензинов мотор според мен би се движило така - до около 4000 оборота дизела печели! Но след това, тъй като атмосферната бензинка и идва силата във високите просто ще смачка печката :) Аз нали съдя по моя - тромав е докато се развърти мотора, но след 4000 оборота става интересно mhihi ! Максималния ми въртящ момент е при 3200, а максималната мощност при 6200, така, че има мегдан да се кара в "лютеницата" и примерно без проблем на 2-ра прави 120 да речем, докато дизела ако го пробваш няма как да направи това - просто ще се включи прекъсвача! Според мен не е уместно да сравняваме бензин с дизел всяка технология си има предимства и недостатъци! Дизела е най-добрия вариант за големи, тежки машини, защото въртящия момент е огромен и като се комбинира със високото КПД на мотора и по-ниския разход на гориво си е перфектен за тирове, трактори, танкове ако щете даже :)
Темата обяче тук е за или против газовата уредба и мисля, че въпросът е ясен, а отговорът според мен е ТВЪРДО ЗА :да: Който твърди обратното има три варианта за това:
1. Или никога не е карал на газ!
2. Или е карал на газ с конвенционална уредба и не е доволен от динамиката!
3. Или е карал ГИ, което не е било поставено добре или респективно настройките са му куцали!
Само тогава някой може да каже, че не е доволен! Във всички останали случай газовата си е много добър вариант хем да си караш колата която харесваш, хем да даваш по-малко пари за това!
В тази връзка винаги ми е било странно на хора, които се изказват "Гледай го тоя взел си е Х5-ца, а я кара на газ!" Ами защо НЕ - той човека си има пари за бензин, но защо трябва да им пълни и без това големите гуши на скапаните бензиностанции!!! То и с газ пак там отиват парите, но поне са по-малко! Всеки лев, който може да не отиде в джоба на изедниците е добре дошъл :bishop Затова напълно подкрепям ГИ и на по-лъскави автомобили, стига да може да се направи добре :да:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот joker » Нед 20 мар 2011 15:41


:D Като човек карал дълго и продължаващ да кара на газ споделям мнението на bg_police...частично.Все пак газовата уредба( каквато и да е тя) се намесва в работата на ДВГ и освен това изисква допълнителни разходи по поддръжката...и колкото по-съвременне е автомобила толкова по неудачен става монтажът на газова уредба...някой виждал ли е газово на FSI и TSI...Лично аз се смях със сълзи когато на една бензиностанция на Шел спря едно Порше Кайен,отвори капачката за резервоара и ...зареди газ :shock .Парвенюто-комплексар бе скрил зарядния отвор на газовото да не му се смеят!!! :Mr Green Fun Тъй де.... то си е смешно!....Я ме вижте аз съм с Порше!!!!!ама за икономии карам на газ :oops: :oops: :oops:
Bg_police, луксозните автомобили се купуват много често за престиж и реклама на финансова стабилност,които са важни при бизнес контактите....карането на газ на тези автомобили не говори за това!А само за изхвърляне и комплексарщина :mrgreen:
И още нещо за твоя AFT(предполагам е такъв)....казваш,че след 4000 об става интересно....ами точно толкова интересно става и с ТДИ-то след 2000-2100 об!!! :shock Само дето разходът на гориво е двойно по-малък....


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Нед 20 мар 2011 15:55


Колега не е АФН :) AGZ е :beer


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот joker » Нед 20 мар 2011 19:55


BG_POLICE написа:Колега не е АФН :) AGZ е :beer

Ееееееееееееее... :D не съм се научил още на боб!!! :beer Иначе съм съгласен с почти всичко,което пишеш....но почти :wink: И аз като теб мисля,че за обикновените хора като нас ,които са принудени да си правят сметката, газта е най-добрата алтернатива.....ЗАСЕГА....
...Уф!!!...ама много ми харесва пустото ТДИ бе!!!Сега се прибирам от по-дълъг път....ами то на 5-та над 2500 об(около 110 км/ч) като натисна газта ме натиска към седалката и се изстрелва пред другата кола :shock ....


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Нед 20 мар 2011 20:25


Абе да ти кажа, дори и като съм на газ 150 кончета си ме изстрелват доволно :) Ти карал ли си голям бензинов мотор?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот joker » Нед 20 мар 2011 20:38


BG_POLICE написа:Абе да ти кажа, дори и като съм на газ 150 кончета си ме изстрелват доволно :) Ти карал ли си голям бензинов мотор?

E само не казвай,че с 2.3 сс имаш икономичен ДВГ!Иначе с тези параметри http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html е логично да те дърпа здраво!!! :да:
Но все пак 235 н/м на 1900об за 110 к.с. с/у 220 н/м на 3600об за 150 к.с говори само за едно....по-малък КПД и далеч по-голям разход...но газта донякъде притъпява болката от това!!! :beer


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Нед 20 мар 2011 20:53


Първо съм с 205 нютон метра :) След това прав си харчи доста! В града успах обаче да го докарам до 15 на 100 газ! А на дълъг път от 8 до 12 много зависи дали е магистрала или не, дали съм с 80 или с 160 :) Все пак съм доволен!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот joker » Нед 20 мар 2011 21:06


BG_POLICE написа:Първо съм с 205 нютон метра :) След това прав си харчи доста! В града успах обаче да го докарам до 15 на 100 газ! А на дълъг път от 8 до 12 много зависи дали е магистрала или не, дали съм с 80 или с 160 :) Все пак съм доволен!

ДВГ-то ти е чудесно за бензинка!!! :да: Аз си търсех 1.8Т за да го газифицирам,но попаднах на изгодно ТДИ...и се зарибих.Иначе съм заклет "газаджия" от 15-на години...и до сега!Затова мисля,че при съвременните усъвършенствани газови уредби си е грехота да се хвърлят ненужни пари за бензин...Моят 1.8 АБС зимата харчи 12/100 на къси разстояния,а лятото 10.5-11.0...На дълъг път при 120 км/ч(рядко ги минавам,ама и рядко падам под тях)8.5-9/100....регулировката си я правя сам....
.....А колкото за въртящият момент на твоя ДВГ тези друго казват http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html
:beer


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот joker » Нед 20 мар 2011 21:21


KingoftheROAD написа:Докторе, почакай още малко да почнат ремонтите по дизела, и тогава да не забравиш да драснеш някой и друг ред тук да видим. Освен това и двете ти коли едно и също поколение, и модел са? да е разликата само в движока?

Сравнението на атмосферен дизел с атмосферен зебин, при една и съща кубатура просто няма смисъл. Зебинът върви по-добре дори и нагаз, особено ако пък е с ГИ. Дизела само прословута икономичност, и относително проста конструкция.Общо и за двата, колкото е по-голяма кубатурата над 2500см3 толкова по-малка става разликата в разхода.

При турбинираните мотори въпрос на наточване.

Хайде да развенчаем някои митове...
Мит първи:Ремонтът на дизела е по-скъп от бензина...Да ама важи за по-старите бензинови ДВГ...турбината,демпферния маховик и др. все скъпи елементи вече ги има в съвремнните ДВГ(при 1.8т например)...скъпата електроника за повдигане на КПД-то на бензинката е отделна бира :wink:
Мит втори:Бензинът върви по-добре от дизела...А дизеловото Ауди,което спечели наградата на Льо Ман...Съвременните ТДИ и комонрейл-дизела съперничат успешно като динамика на бензинката...
Мит трети:Дизелът е много шумен и много трака и пуши....може!!!Ама това важи за дизелите на Т-72 и Кировец....Съвремнните дизели са достатъчно обезшумени...е ако искаш чуеш нещо по-натурално ....ами то капака на колата е като женската фуста...повдигаш го и всичко лъсва натюр!!! :shock


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот velinsl » Нед 20 мар 2011 22:16


Дизеловия двигател може да е много по-приятен за каране, от бензин на газ. Може би бензина е най-добре макар и скъпо.
Ако се съди по цените на горивата към днешната дата и НИЩО ДРУГО най-доброто( за мен, защото е най-евтино) е пропан-бутана.

Последна промяна от velinsl на Пон 21 мар 2011 19:30, променено общо 1 път.


Христо Стайков
Мнения: 224
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: казанлък

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот Христо Стайков » Нед 20 мар 2011 23:24


Понеже сме в темата ЗА или ПРОТИВ газовите уредби,изкам да дам съвсем пресни и точни данни за разход.През уйкенда се наложи да пътувам със семейството си по маршрут Казанлък-София-с.Гигинци(Пернишко),обратно до София-Младост 4.Това беше в Петък.В Събота,Младост 4-болница Св.Ив.Рилски-Младост 4.В Неделя София-Казанлък.На околовръстния път на София има една тапа където се точихме половин час в Петък вечер.В колата бяхме трима човека с доста багаж,автомобил БОРА 1.6АКЛ с ГИ.Зареждах само на ШЕЛ и ЛУКОЙЛ събрах касовите бележки и ето какво излезе:изминати общо 567км.сума 60лв и 23ст.газ 49л.Разход по борд компютър 8,1л.-в действителност 8,6л.Маршрут на движение-Подбалканския път,скорост 90-100.На връщане от София заредих до горе газ на Шела веднага като слязох от Ботевградско шосе,занулих дневния километраж,до Казанлък изминах 184 км.на Лукойл напълних пак и ми събра точно 12л 930млл.което ще рече 7.027л.на сто извънградско.От написаното до тук мога да кажа,че аз съм ЗА газ поне за сега при тези цени.А вече всеки колега си решава сам за себе си какво да бъде. От мен толкова по този въпрос.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 20 мар 2011 23:30


Докторе, не забравяй, че говорим за съпоставими неща. Една година на производство да речем. Твоят 1,8 АБС мотор да не би да е с демпферен маховик? или пък с турбина? или пък има ГНП, или помпа дюза или комън рейл? То ТДИ-тата да не би да имат по-евтина електроника? и те имат дебитомери, накичени са даже и с повече датчици, особено по-новите модели. Диагностиката им е такъв филм, че повече не може и да бъде. Бензиновите имат проблеми предимно по тоците, и датчиците, и това е. В друг раздел имаше тема 1,8Т срещу 1,9 ТДИ, и не можа да се избистри накрая. Колегата BG_POLICE правилно забеляза, че бензиновия позволява някои издевателства, докато при дизела това не става. Можем да си приказваме още дълго време тук и да не се избистрим. Всеки си знае неговото.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта