joker написа:KingoftheROAD написа:Докторе, почакай още малко да почнат ремонтите по дизела, и тогава да не забравиш да драснеш някой и друг ред тук да видим. Освен това и двете ти коли едно и също поколение, и модел са? да е разликата само в движока?
Сравнението на атмосферен дизел с атмосферен зебин, при една и съща кубатура просто няма смисъл. Зебинът върви по-добре дори и нагаз, особено ако пък е с ГИ. Дизела само прословута икономичност, и относително проста конструкция.Общо и за двата, колкото е по-голяма кубатурата над 2500см3 толкова по-малка става разликата в разхода.
При турбинираните мотори въпрос на наточване.
Хайде да развенчаем някои митове...
Мит първи:Ремонтът на дизела е по-скъп от бензина...Да ама важи за по-старите бензинови ДВГ...турбината,демпферния маховик и др. все скъпи елементи вече ги има в съвремнните ДВГ(при 1.8т например)...скъпата електроника за повдигане на КПД-то на бензинката е отделна бира![]()
Мит втори:Бензинът върви по-добре от дизела...А дизеловото Ауди,което спечели наградата на Льо Ман...Съвременните ТДИ и комонрейл-дизела съперничат успешно като динамика на бензинката...
Мит трети:Дизелът е много шумен и много трака и пуши....може!!!Ама това важи за дизелите на Т-72 и Кировец....Съвремнните дизели са достатъчно обезшумени...е ако искаш чуеш нещо по-натурално ....ами то капака на колата е като женската фуста...повдигаш го и всичко лъсва натюр!!!
Колега за първия мит не всяка нова бензинка е с турбина която да се развали по тая логика и твоита турбинка на дизелака може да се развали и доста ме съмнява че ремонта на бензиновата турбина ще е много по скъп от тази на дизелака така че тоя мит не е много подходящ,а и кво дизелака няма ли електроника за надуване на мощноста която да се прецака
За мит номер две:ми колега какви са тези примери със дизелово ауди което струва само някви си 100 200 хиляди (нямам си и на представа колко струва но ще е доста) Тука говорим за коли които са поне във сериино производство които се карат по родните пътища да не говорим,че темата е за или против газовата никаде не се намесва дизела,но дори да го намесваме го намесваме заради икономичност.Съмняваме това ауди да е подходящ пример за икономия
А за третия мит няма какво да кажа просто къвто и да е дисела винаги ще е по шумен от бензинов мотор,ако сложим едно до друго две чисто нови коли едната бензин другата дизел еми дисела ще се чува малко повече от бензина ако вобше бензина се чува де