За или против газова уредба.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот velinsl » Вто 24 май 2011 9:31


По последно инфо "ламбда емулатора взимала сигнал от ламбда-сондата директно".
сервиз "Ланди-ренцо", гр. Ямбол




Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот Mihailov78 » Сря 25 май 2011 19:26


velinsl написа:По последно инфо "ламбда емулатора взимала сигнал от ламбда-сондата директно".
сервиз "Ланди-ренцо", гр. Ямбол


:arrow: viewtopic.php?f=22&t=51505

vaskoto1 написа:...има ламбда емулатори. те заместват истинския сигнал от сондата с фалшиво спокоен и компира си казва че всичко е ОК и не се опитва да коригира нищо.
всичко това е успокоително.
но идват многото минуси...:
ламбдата при високи обороти на мотора се нагрява повече от 350 градуса. това не й пречи никак. пречи и кислорода от обеднената смес която е резултат от газта (не може да се регулира в режим на натоварвания-нали?) и бавно но сигурно сондата прегаря-физически. резултата е или спукана керамика или липса на керамика но и в 2та случая няма отя важен 1 волт за който говорих по горе...
ако сондата не е съвсем убита-известно време работа на бензин ще я съживи-но само докато не се обърне пак колата на газ...
другия сценарий е богата смес и в резултат от това сажди които покриват керамиката и й пречат да отчита кислорода. оправя се с обгаряне но само докато не се натрупат пак...
тука някой ще каже-какво ми пука-аз имам емулатор/симулатор.
да, така е. и докато е на газ колата работи прилично горе долу. даже дава добър разход на извънградско щото сместа е бедна. няма динамика, но пък не бърка в джоба. няма динамика точно заради некоректната смес!
а в момента в който ти свърши газта и обърнеш на бензин-колата почва да магарува ама яко! И СЕ ЧУДИШ ОТКЪДЕ ТИ Е ДОШЛО...
а то точно от ламбда сондата която току що си върнал в употреба ама тя все още не знае къде се намира. дава индикации за бедна смес и компира блъска гориво докато не я засажди ама хубаво и тогава почва веселбата наистина...
добреее. някои казват-ми едно реленце за ресет на копира и готовоооо...
да де ама не точно... колата има 2 горивни карти. едната е стартова и се ползва само при палене а другата е работна или горивна и се ползва при работа на мотора.
данните за тия карти се пазят в ром (епром или еепром зависи) от който компира на колата "буутва" всеки път след като му е отнето захранването. необходими са му към 10тина мин. работа в авариен режим за да се осъзнае и да събере цялото инфо на ново и да почне да прави всичко както трябва! това става като се откачи акумулатора. или се сложи реленце за ресет на компира (то се слага на постоянното му захранване). в резултат дори да запалиш колата за 5 мин. за да я преместиш-компира таман почва да се осъзнава и ти го плясваш отново и той с времето почва да се шашка яко. без да има грешки, без видима причина-просто откача...

най добрия начин е да се коригира постъпващата газ в мотора-по почина на бензина...
това се вика ламбда конторл. да де ама не трябва тоя контрол да прекъсва сондата и да емулира някви сигнали а трябва да е в паралел към нея и да се стреми да й угажда постоянно! е тука е истината с обикновените газови!
слагах ламбда контроли на някои колеги но ми направи впечатление че сондата се прекъсва и емулира-това за мене НЕ Е ефикасен контрол...

газовия инжекцион например работи така:
бензиновия компир взима всичкото инфо, прави всички сметки и дава време на дюзите. това време се вкарва в газовия компир, умножава се по коефициент за да се постигне максимум резултат и се праща на газовата дюза която изпълнява работата на бензиновата дето не свири в момента.
всички корекции си остават прерогатив на бензиновия компир и цялата система е динамична и колата не губи нито от показатели и динамика, нито от работа на основното си гориво за което е проектирана! единственото зло е че ако искаш да върви колата-трябва да се примириш с леко завишения разход (газта е доста по слабо калорична от бензина-трябва повечко просто)...


No_More
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 02 юни 2011 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот No_More » Чет 02 юни 2011 13:37


По принцип съм си за бензина,но да си караме 10+ годишните вагени на бензин при тези цени е кощунство. mhihi


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот velinsl » Пон 06 юни 2011 17:34


No_More написа:По принцип съм си за бензина,но да си караме 10+ годишните вагени на бензин при тези цени е кощунство. mhihi

20 е по-близка кръгла цифра :wink:


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот lion_heart002 » Пон 06 юни 2011 19:15


При мен пък 30,ама това не защото не мога да си купя 10-годишен дръгел,ами защото тотално не ме слуша главата... mhihi mhihi mhihi


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Сря 08 юни 2011 20:42


Как ще коментирате това http://dnes.dir.bg/news/plovdiv-vzriv-m ... ia-8803687 :horror: Да ме извиняват привържениците на метана, но при пропан-бутана едва ли ще има толкова силен взрив!!! death


Потребителски аватар
pepo
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот pepo » Сря 08 юни 2011 21:09


BG_POLICE написа:Как ще коментирате това http://dnes.dir.bg/news/plovdiv-vzriv-m ... ia-8803687 :horror: Да ме извиняват привържениците на метана, но при пропан-бутана едва ли ще има толкова силен взрив!!! death

:да:


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот Ivan4u » Сря 08 юни 2011 21:12


http://bnt.bg/bg/news/view/27273/flameCandle70x80px.swf

Спекулата обаче е на ниво , признавам ви го :да:


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Сря 08 юни 2011 21:30


Не че съм много компетентен ,но това тука е немърливост..Некадърника и вода ще запали и взвриви...(някой ще каже че наистина може...метафора е) Дори да е някаква неизправност,пак е продиктувана от нечия немърливост..същата може да доведе и до пожар на бензин или дизел....Ако всичко се спазва,следи,контролира и поддържа проблеми няма да има нито с метан нито с нищо.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Сря 08 юни 2011 21:51


Колега ясно е, че с всяко гориво може да стане инцидент! Тук идеята е друга, ако това беше станало с каквото и да е друго гориво просто нямаше да има същите поражения! Гледахте ли новините на какво разстояние са изхвърчали отломки!! Бяха влезли в апартамент и ебаси щетата имаше scare Наистина заради това налягане при което се съхранава метана просто не ми се мисли, какво може да стане било по невнимание, повреда или нещо друго! Ето заради това няма да си сложа никога метан, еб..л съм ти няколкото смешни лева разлика с пропан-бутана! :bishop


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот kossel » Чет 09 юни 2011 8:49


При пропан бутана има нещо много лошо - по тежък е от въздуха и затова в затворено помещение се натрупва, докато метана е по лек и се издига, но по принцип и метана и пропан бутана са по безопасни от бензина ...

BG_POLICE написа:Колега ясно е, че с всяко гориво може да стане инцидент! Тук идеята е друга, ако това беше станало с каквото и да е друго гориво просто нямаше да има същите поражения! Гледахте ли новините на какво разстояние са изхвърчали отломки!! Бяха влезли в апартамент и ебаси щетата имаше scare Наистина заради това налягане при което се съхранава метана просто не ми се мисли, какво може да стане било по невнимание, повреда или нещо друго! Ето заради това няма да си сложа никога метан, еб..л съм ти няколкото смешни лева разлика с пропан-бутана! :bishop


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Чет 09 юни 2011 11:00


BG_POLICE виж аз как разсъждавам.Принципно си прав,но според мен е важно да си държим колите изправни,не само горивна система,спирачки ,ходова ,там горивни системи по газта всичко да е точно и не само.И маркучи бензинови,за води за глупости сменям редовно в момента в който не ми изглеждат читави.А за газта,ако някой те шибне със 100 отзад сега дали ще гръмне или не все си мисля че няма да сме цяли хората в коалта и за нас е все тая...ако някой те подрпе леко в градски условия няма проблем.Бутилката е казано че се сменя на 5-6 години,ако караме все още една и съща кола за това време наистина е хубаво да я сменим.Стотина лева,но ни е спокойно.И клпани и глупости и всичко.Аз съм смятал че изплащам цялата газова за 2 месеца,на 5 години ако не подменя основните неща грях ми на душата.С метана е същото,всичко ако е изправно няма проблем.Бутилките са по-яки и все тая нялягането под което се съхранява.Е да ако стане пожар и няма кпалан предпазен да изпусне метана и гръмне ще стане много мазано,но се предполага че човек се грижи за тия неща и всичко е ок.
Аз не знам бакшишите как не ги държат по-изкъсно...хора возят почтин е се возя на таксита,но дори и коли на 2-3 години гуми 4 броя различни половината без грам грайфер,всичко тропа чука,смърди вътре на сурова газ,същото е и с маршрутките...хора возят не е нормално това..кара в дъжда по паветата без грам грайфер спре я някой и се чеше после,,ако не са задружно племе бакшишите да ги строшиш от бой,ама айде....е сега гледах в кауфланда промоция на дебица летни по 60 и нещо за 14'' да си вземат гуми поне...


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Чет 09 юни 2011 13:16


За бакшишите съм съгласен, НО да Ви кажа от личен опит и работа с тях се убедих, че на всеки 2-3ма има по един изцяло нередовен, който не можеш да го наречеш бакшиш! Без разрешително за водач на таксиметров автомобил, без психо, ЧЕ ДОВИ БЕЗ СУМПС :horror: Е как очакваш този човек да ти поддържа колата - тя не е негова плаща рента и газ до ламарината докато върви! Няма оправия това е :beer


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Чет 09 юни 2011 15:06


Точно :) И вчера по новините някакъв се правеше на луд че по морето май ще ги карат да работят с униформа.Еми ще приличаш на човек малко,не със смръдливия анцуг.
Има и разбира се много свестни,нормални,любезни ,честни и тн бакшиши,но са все по-голяма рядкост.
А колата ако не е негова,на този на който е да я стяга...да ги стегнат малко.Не може да карат с 4 различни гуми,да висят кабели и маркучи от колата и да се тътрят по асфалта и тн...


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Чет 09 юни 2011 15:11


Човек реалния собственик на колата вече не помни каква е тя бре :) Той я е виждал някога като я е купил и сега само помни, че някъде там има един автомобил, който е негов mhihi НО знае, че всеки ден трябва да си събира рентата :applause: :beat_butt2



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта