не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот i.e.i » Вто 03 яну 2012 10:17


Нали е предвидено да стартира и работи(в началото) с външната t.
Целта на датчиците за входящ въздух (в/у дросела или в колектора) е точно такава.
Може би в големия студ някакъв минимален % преразход на бензин.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 03 яну 2012 11:04


Като искате колата да работи на газ и бензин едновременно добре аз отдавна съм се присетил какво да направя,но нямам мераци.Трябва просто да се усъвършенства направеното досега.Щом имаш реле за таралежа,тоест вече с него си решил проблема.При газ не работи,при бенз работи.Взимаш клапан с бубина за вакуум от карбуратор(същият дето ползвам за системата с 2те камери на карбуратора) и го слагаш между вакуума за филтърната кутия и карбуратора като с реле му взимаш сигнал от копчето за газ.Така при газ е затворен вакуума и клапата не работи,а при каране на неутрално и бенз клапата работи.А за водата в колектора.....там е по-сложно,но все си мисля,че ако на изхода от колектора се сложи ел.клапан на същият принцип и да спира водата ще работи всичко.Просто трябва да се промени малко схемата с маркучите.Карбуратора да взима вода,от изхода на главата,а прекъснатият воден път да излиза в изходящият на парното.

Отделно както е при мене изпарителя между бомбето и карбуратора също няма как да се върже топлият въздух,ама и тенекията отдавна е изгоряла,така че....


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 03 яну 2012 11:11


Миро заслужава ли си цялата тая галимация???? С клапани и прочее? Клапата за топъл въздух никога не се затваря напълно и винаги посмуква по малко, просто при по-загрял мотор е много малко отворена. А това дали пречи на работата - много неща пречат на добрата работа на бензин. Едното от тях е плочката на газта. Още в момента, в който си сложил такава вече нещата на бензин не са както са били преди. Като добавим и малко градуси в предварението на запалването... Още от момента, в който си сложил газ се предполага, че ще се кара предимно на нея, а бензинът е второстепенно гориво.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 03 яну 2012 11:16


stefan4o написа:Миро заслужава ли си цялата тая галимация???? С клапани и прочее? Клапата за топъл въздух никога не се затваря напълно и винаги посмуква по малко, просто при по-загрял мотор е много малко отворена. А това дали пречи на работата - много неща пречат на добрата работа на бензин. Едното от тях е плочката на газта. Още в момента, в който си сложил такава вече нещата на бензин не са както са били преди. Като добавим и малко градуси в предварението на запалването... Още от момента, в който си сложил газ се предполага, че ще се кара предимно на нея, а бензинът е второстепенно гориво.

Да съгласен съм,че не си заслужава.Аз затова изключих само таралежа,заради няколко причини.В момента имам и подгревни свещи,дето заместват таралежа като консумация.Отделно газта иска да влиза към мотора,а топлият въздух от таралежа я изпарява и я издига нагоре,тоест прави съпротивление.Лично мое мнение е ,че поне моята кола без таралежа се окопитва за 5секунди след старта на мотора,а с таралежа играят обороти а у ....


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 03 яну 2012 11:20


Моят таралеж си работи, нямам намерение да го спирам. Не съм забелязал нестабилни обороти на ПХ при студен мотор, аз я оставям докато отлепи стрелката да си работи на 1300-1400 оборота от полуавт. ми смукач mhihi Да й спираш подгрева с антифриз в колектора също е крайна мярка според мен, ненужна като цяло. Ако си доволен от разход, върви нормално на газ, няма проблем с обороти кому е нужно това??? По принцип като колата се държи добре съм против всякаква намеса по която и да е от системите й. Разбира се това е моето виждане над тези неща. Има хора с по-различно, което е напълно нормално да е така, всеки го сърби на различно място :Mr Green Fun


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Вто 03 яну 2012 11:41


mupk0 написа:.Аз затова изключих само таралежа,заради няколко причини.В момента имам и подгревни свещи,дето заместват таралежа като консумация.Отделно газта иска да влиза към мотора,а топлият въздух от таралежа я изпарява и я издига нагоре,тоест прави съпротивление...


няма да изказвам мнение и да давам оценки за това, което си направил
Само ще ти кажа, че таралежа се управлява от датчик на антифриза. След 50 или 60 градуса таралежа не работи.
Отделно газта си влиза в газообразно състояние, не течна. Какво и къде да изпрарява и как да пречи... Ти да не мислиш че работата е на самотек :shock
Има си вакуум от движението на буталата и си засмуква порядъчно.
Ти си прецени какви си ги свършил, тоя път ще си спестя личното мнение.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 03 яну 2012 13:08


Много добре знам как работи таралежа.Знам откъде как и защо се управлява.Като си карам на нещо различно от газ той си работи.В момента подгревните свещи взимат сигнал от същият датчик кога да работят.Другите карбураторни коли,дето нямат нищо управлявано или подгрявано от вода как си работят на газ.Както и да е ,аз предпочитам така и така съм си от над година и съм доволен.Мога да направя експеримент ако ми остане време ,да се занимавам с това,че уча за сесия как при всички включени системи,нещо не работи както трябва.


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vaiper 1 » Вто 03 яну 2012 15:01


Недеите ги бара тез таралежи ве :D караите си колите и не ровете изобщо по тази тема :P


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот ivan.karadenizov » Вто 03 яну 2012 16:26


Прочетох цялата тема, но не намирам отговор на моят въпрос, а той е следния:

Преди няколко дни при извънградско каране след 10-15 мин като загря добре мотора усетих, че започна да губи мощност доста осезателно. Колата е Поло '95 1.3 ADX (моноинж. с обикновена газова). Първото, за което се сетих е тая клапа. Спрях, махнах гофрираната тръба от колектора към клапата, така че да не смуче топлия въздух и работата на колата се подобри веднага. Настройката на газ след това не я съм пипал.

Ясно, че така на безнин нещата не са съвсем добре и че бензина не ми е основно гориво очевидно, но колата си я паля и чат-пат я покарвам на бензин и ми се ще да е в максимално близко до заводското състояние всичко.

Та въпроса ми към компетентните съфорумци е: да търся ли начин да оправям клапата, така че да работи или да си карам без гофрираната тръба, както е сега?


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот dushanov » Вто 03 яну 2012 17:45


ivan.karadenizov, от колко време я караш тази кола? Това за 1-ви път ли ти се случва? Според мен ти е съвпадение махането на тръбата с нещо друго!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Вто 03 яну 2012 20:43


ivan.karadenizov написа:Прочетох цялата тема, но не намирам отговор на моят въпрос, а той е следния:

Та въпроса ми към компетентните съфорумци е: да търся ли начин да оправям клапата, така че да работи или да си карам без гофрираната тръба, както е сега?


ако клапата остане в положение само топъл въздух- колата особено на газ почва да работи отвратително и разхода стига до двойно.
какво ще правиш и кое мнение ще зачетеш си е твой проблем вече


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 03 яну 2012 20:46


Междодругото тези неща дето ги говоря за изолиране станаха след смяната на повдигачите и вала.Преди това работеше с тях що годе добре.Общо взето доста неща се измениха.


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zerga3GT » Вто 03 яну 2012 20:56


muns61 написа:Ако ти знаеш за газстанции от 15 г, толкоз ти се простира паметта. Първата кола на газ в нашето семейство бе Москвич 412, 1974 г. Караше се с битова бутилка.
Някой запитвал ли се е, защо са тези подгреви на дросел, смукател и прочие и защо някои коли нямат такова нещо?
Всеки има право на мнение, съпроводено с аргументация.
Стойностите, които даваш, са за килограм, не за литър.
А настройки се правеха и преди газанализаторите, и даже успешно!



Килограми въздух за литър гориво.

През комунизма е имало гааааз....
интересно ще взема да се ослушам малко. Първата газстанция във Велико Търново която помня беше Мултиком 97/98 година.


orlin4ooo
Мнения: 388
Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот orlin4ooo » Вто 03 яну 2012 21:03


не знам мойто впечатления са след посещение при загаджии заради висок разход на газ ми изолираха тая клапа и разхода падна но в движение когато съм температура на таблото ми стои на 80 грдуса голф 3 2.0 8в става въпрос ...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 03 яну 2012 21:59


orlin4ooo написа:не знам мойто впечатления са след посещение при загаджии заради висок разход на газ ми изолираха тая клапа и разхода падна но в движение когато съм температура на таблото ми стои на 80 грдуса голф 3 2.0 8в става въпрос ...

При тебе е съвсем друга хавата и няма нищо общо с тая клапа. Тук говорим за входящия в колектора въздух, а таблото отчита темп. на антифриза. Има доста писано по въпроса, ползвай търсачката. Нека не разводняваме темата с до болка познатите ни проблеми с термостати, датчици и т.н. по ОХЛАДИТЕЛНАТА система.

Zerga3GT написа:
muns61 написа:Ако ти знаеш за газстанции от 15 г, толкоз ти се простира паметта. Първата кола на газ в нашето семейство бе Москвич 412, 1974 г. Караше се с битова бутилка.
Някой запитвал ли се е, защо са тези подгреви на дросел, смукател и прочие и защо някои коли нямат такова нещо?
Всеки има право на мнение, съпроводено с аргументация.
Стойностите, които даваш, са за килограм, не за литър.
А настройки се правеха и преди газанализаторите, и даже успешно!



Килограми въздух за литър гориво.

Стойностите са килограма въздух:килограм гориво.

Стехиометрична смес, гориво-въздушно и въздушно отношрения за различните горива. Кратки уточнения.

Това е една статия написана от Уейн Трип и допълнена от мен, с цел по-добро разкриване на спецификата при използването на различни горива.

Какво е гориво-въздушно отношение (AFR)?
- Това е отношението между масите на наличния в цилиндъра въздух и гориво при горивния процес в един ДВГ.
Какво е ламбда (λ)?
- Това е отношението на действителното количество въздух, участващо при изгарянето на 1 кг гориво, към теоретично необходимото или отношението на действителното AFR към стехиометричното AFR. По-реалистично обяснено, ако с нашата широколентова сонда, по време на тест измерваме примерно AFR 12.8 и използваме обикновен бензин, то за ламбда получаваме :
λ =12.8 : 14.57 = 0.88
Какво е стехиометрична смес (AFR)?
- Това е смес при която действително постъпилото количество въздух е равно на теоретично необходимото такова, за пълното изгаряне на 1 кг гориво. С други думи, според предишния пример ще получим:
λ =14.57 : 14.57 = 1.0
Какво е богата / бедна смес?
- Това е смес с λ<1 / λ >1 или когато имаме недостатък / излишък на въздух.

Източник: http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... view&id=84



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта