Нали е предвидено да стартира и работи(в началото) с външната t.
Целта на датчиците за входящ въздух (в/у дросела или в колектора) е точно такава.
Може би в големия студ някакъв минимален % преразход на бензин.
не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Като искате колата да работи на газ и бензин едновременно добре аз отдавна съм се присетил какво да направя,но нямам мераци.Трябва просто да се усъвършенства направеното досега.Щом имаш реле за таралежа,тоест вече с него си решил проблема.При газ не работи,при бенз работи.Взимаш клапан с бубина за вакуум от карбуратор(същият дето ползвам за системата с 2те камери на карбуратора) и го слагаш между вакуума за филтърната кутия и карбуратора като с реле му взимаш сигнал от копчето за газ.Така при газ е затворен вакуума и клапата не работи,а при каране на неутрално и бенз клапата работи.А за водата в колектора.....там е по-сложно,но все си мисля,че ако на изхода от колектора се сложи ел.клапан на същият принцип и да спира водата ще работи всичко.Просто трябва да се промени малко схемата с маркучите.Карбуратора да взима вода,от изхода на главата,а прекъснатият воден път да излиза в изходящият на парното.
Отделно както е при мене изпарителя между бомбето и карбуратора също няма как да се върже топлият въздух,ама и тенекията отдавна е изгоряла,така че....
Отделно както е при мене изпарителя между бомбето и карбуратора също няма как да се върже топлият въздух,ама и тенекията отдавна е изгоряла,така че....
- stefan4o
- Мнения: 19307
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Миро заслужава ли си цялата тая галимация???? С клапани и прочее? Клапата за топъл въздух никога не се затваря напълно и винаги посмуква по малко, просто при по-загрял мотор е много малко отворена. А това дали пречи на работата - много неща пречат на добрата работа на бензин. Едното от тях е плочката на газта. Още в момента, в който си сложил такава вече нещата на бензин не са както са били преди. Като добавим и малко градуси в предварението на запалването... Още от момента, в който си сложил газ се предполага, че ще се кара предимно на нея, а бензинът е второстепенно гориво.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
stefan4o написа:Миро заслужава ли си цялата тая галимация???? С клапани и прочее? Клапата за топъл въздух никога не се затваря напълно и винаги посмуква по малко, просто при по-загрял мотор е много малко отворена. А това дали пречи на работата - много неща пречат на добрата работа на бензин. Едното от тях е плочката на газта. Още в момента, в който си сложил такава вече нещата на бензин не са както са били преди. Като добавим и малко градуси в предварението на запалването... Още от момента, в който си сложил газ се предполага, че ще се кара предимно на нея, а бензинът е второстепенно гориво.
Да съгласен съм,че не си заслужава.Аз затова изключих само таралежа,заради няколко причини.В момента имам и подгревни свещи,дето заместват таралежа като консумация.Отделно газта иска да влиза към мотора,а топлият въздух от таралежа я изпарява и я издига нагоре,тоест прави съпротивление.Лично мое мнение е ,че поне моята кола без таралежа се окопитва за 5секунди след старта на мотора,а с таралежа играят обороти а у ....
- stefan4o
- Мнения: 19307
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Моят таралеж си работи, нямам намерение да го спирам. Не съм забелязал нестабилни обороти на ПХ при студен мотор, аз я оставям докато отлепи стрелката да си работи на 1300-1400 оборота от полуавт. ми смукач
Да й спираш подгрева с антифриз в колектора също е крайна мярка според мен, ненужна като цяло. Ако си доволен от разход, върви нормално на газ, няма проблем с обороти кому е нужно това??? По принцип като колата се държи добре съм против всякаква намеса по която и да е от системите й. Разбира се това е моето виждане над тези неща. Има хора с по-различно, което е напълно нормално да е така, всеки го сърби на различно място 


- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
mupk0 написа:.Аз затова изключих само таралежа,заради няколко причини.В момента имам и подгревни свещи,дето заместват таралежа като консумация.Отделно газта иска да влиза към мотора,а топлият въздух от таралежа я изпарява и я издига нагоре,тоест прави съпротивление...
няма да изказвам мнение и да давам оценки за това, което си направил
Само ще ти кажа, че таралежа се управлява от датчик на антифриза. След 50 или 60 градуса таралежа не работи.
Отделно газта си влиза в газообразно състояние, не течна. Какво и къде да изпрарява и как да пречи... Ти да не мислиш че работата е на самотек

Има си вакуум от движението на буталата и си засмуква порядъчно.
Ти си прецени какви си ги свършил, тоя път ще си спестя личното мнение.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Много добре знам как работи таралежа.Знам откъде как и защо се управлява.Като си карам на нещо различно от газ той си работи.В момента подгревните свещи взимат сигнал от същият датчик кога да работят.Другите карбураторни коли,дето нямат нищо управлявано или подгрявано от вода как си работят на газ.Както и да е ,аз предпочитам така и така съм си от над година и съм доволен.Мога да направя експеримент ако ми остане време ,да се занимавам с това,че уча за сесия как при всички включени системи,нещо не работи както трябва.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Недеите ги бара тез таралежи ве
караите си колите и не ровете изобщо по тази тема 


- ivan.karadenizov
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Сливен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Прочетох цялата тема, но не намирам отговор на моят въпрос, а той е следния:
Преди няколко дни при извънградско каране след 10-15 мин като загря добре мотора усетих, че започна да губи мощност доста осезателно. Колата е Поло '95 1.3 ADX (моноинж. с обикновена газова). Първото, за което се сетих е тая клапа. Спрях, махнах гофрираната тръба от колектора към клапата, така че да не смуче топлия въздух и работата на колата се подобри веднага. Настройката на газ след това не я съм пипал.
Ясно, че така на безнин нещата не са съвсем добре и че бензина не ми е основно гориво очевидно, но колата си я паля и чат-пат я покарвам на бензин и ми се ще да е в максимално близко до заводското състояние всичко.
Та въпроса ми към компетентните съфорумци е: да търся ли начин да оправям клапата, така че да работи или да си карам без гофрираната тръба, както е сега?
Преди няколко дни при извънградско каране след 10-15 мин като загря добре мотора усетих, че започна да губи мощност доста осезателно. Колата е Поло '95 1.3 ADX (моноинж. с обикновена газова). Първото, за което се сетих е тая клапа. Спрях, махнах гофрираната тръба от колектора към клапата, така че да не смуче топлия въздух и работата на колата се подобри веднага. Настройката на газ след това не я съм пипал.
Ясно, че така на безнин нещата не са съвсем добре и че бензина не ми е основно гориво очевидно, но колата си я паля и чат-пат я покарвам на бензин и ми се ще да е в максимално близко до заводското състояние всичко.
Та въпроса ми към компетентните съфорумци е: да търся ли начин да оправям клапата, така че да работи или да си карам без гофрираната тръба, както е сега?
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
ivan.karadenizov, от колко време я караш тази кола? Това за 1-ви път ли ти се случва? Според мен ти е съвпадение махането на тръбата с нещо друго!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
ivan.karadenizov написа:Прочетох цялата тема, но не намирам отговор на моят въпрос, а той е следния:
Та въпроса ми към компетентните съфорумци е: да търся ли начин да оправям клапата, така че да работи или да си карам без гофрираната тръба, както е сега?
ако клапата остане в положение само топъл въздух- колата особено на газ почва да работи отвратително и разхода стига до двойно.
какво ще правиш и кое мнение ще зачетеш си е твой проблем вече
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Междодругото тези неща дето ги говоря за изолиране станаха след смяната на повдигачите и вала.Преди това работеше с тях що годе добре.Общо взето доста неща се измениха.
- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
muns61 написа:Ако ти знаеш за газстанции от 15 г, толкоз ти се простира паметта. Първата кола на газ в нашето семейство бе Москвич 412, 1974 г. Караше се с битова бутилка.
Някой запитвал ли се е, защо са тези подгреви на дросел, смукател и прочие и защо някои коли нямат такова нещо?
Всеки има право на мнение, съпроводено с аргументация.
Стойностите, които даваш, са за килограм, не за литър.
А настройки се правеха и преди газанализаторите, и даже успешно!
Килограми въздух за литър гориво.
През комунизма е имало гааааз....
интересно ще взема да се ослушам малко. Първата газстанция във Велико Търново която помня беше Мултиком 97/98 година.
-
- Мнения: 388
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
не знам мойто впечатления са след посещение при загаджии заради висок разход на газ ми изолираха тая клапа и разхода падна но в движение когато съм температура на таблото ми стои на 80 грдуса голф 3 2.0 8в става въпрос ...
- stefan4o
- Мнения: 19307
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
orlin4ooo написа:не знам мойто впечатления са след посещение при загаджии заради висок разход на газ ми изолираха тая клапа и разхода падна но в движение когато съм температура на таблото ми стои на 80 грдуса голф 3 2.0 8в става въпрос ...
При тебе е съвсем друга хавата и няма нищо общо с тая клапа. Тук говорим за входящия в колектора въздух, а таблото отчита темп. на антифриза. Има доста писано по въпроса, ползвай търсачката. Нека не разводняваме темата с до болка познатите ни проблеми с термостати, датчици и т.н. по ОХЛАДИТЕЛНАТА система.
Zerga3GT написа:muns61 написа:Ако ти знаеш за газстанции от 15 г, толкоз ти се простира паметта. Първата кола на газ в нашето семейство бе Москвич 412, 1974 г. Караше се с битова бутилка.
Някой запитвал ли се е, защо са тези подгреви на дросел, смукател и прочие и защо някои коли нямат такова нещо?
Всеки има право на мнение, съпроводено с аргументация.
Стойностите, които даваш, са за килограм, не за литър.
А настройки се правеха и преди газанализаторите, и даже успешно!
Килограми въздух за литър гориво.
Стойностите са килограма въздух:килограм гориво.
Стехиометрична смес, гориво-въздушно и въздушно отношрения за различните горива. Кратки уточнения.
Това е една статия написана от Уейн Трип и допълнена от мен, с цел по-добро разкриване на спецификата при използването на различни горива.
Какво е гориво-въздушно отношение (AFR)?
- Това е отношението между масите на наличния в цилиндъра въздух и гориво при горивния процес в един ДВГ.
Какво е ламбда (λ)?
- Това е отношението на действителното количество въздух, участващо при изгарянето на 1 кг гориво, към теоретично необходимото или отношението на действителното AFR към стехиометричното AFR. По-реалистично обяснено, ако с нашата широколентова сонда, по време на тест измерваме примерно AFR 12.8 и използваме обикновен бензин, то за ламбда получаваме :
λ =12.8 : 14.57 = 0.88
Какво е стехиометрична смес (AFR)?
- Това е смес при която действително постъпилото количество въздух е равно на теоретично необходимото такова, за пълното изгаряне на 1 кг гориво. С други думи, според предишния пример ще получим:
λ =14.57 : 14.57 = 1.0
Какво е богата / бедна смес?
- Това е смес с λ<1 / λ >1 или когато имаме недостатък / излишък на въздух.
Източник: http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... view&id=84
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта