
пропан или метан
Re: пропан или метан
Желязков написа:Ivan_GT написа:Стига сте спорили.
Пешката е прав,с една и съща сума се минава 50 % повече пробег на метан.
След като той минава с 17-18 лв. 230 км, а аз със съшата сума минавам 160 км. т.е той минава 70 км повече от мен.
70 км. са си кажи речи 50 % от моя пробег.
И въпреки това аз втори път метан не бих сложил на колата си....(ако имам някаква бангия за 1 000 лв. може би)
На бензин със 17-18 лв. ме съмнява да мина 80 км.,а на газ минавам 160 което за мен е задоволително като се вземе в предвид че разлика във вървежа на 2-те горива няма(е има някаква минимална,но само аз си я осещам.Давал съм на приятели да направят една права на бенз. и после същата права на газ.Всеки вика "няма разлика").
Със същата кола като на Пешката ли си?
Не,с Голф 3 АБФ съм.Разлика в разхода надали има много.Моята е малко по-мощна,неговата пък е малко по тежка.
Имам приятел с вектра б 2.0 16 клапана 136 к.с. и неговия разход е като на Пешката.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: пропан или метан
един абф гори по-малко от която и да е 1.8, 2.0 8в
може да гори и повече, когато се кара така, че да върви повече, просто щото е по-мощен. При аналогично каране е по-икономичен.
до едно положение, на тежко купе малкия мотор почва да гори чувствително повече от голям мотор.
примерно да качиш 1.6 на купе на пасат...
при мен икономията идва само и единствено по 2 причини
1-мотора е сгъстен
2- наредил съм скоростна кутия, която дава икономия при извънградско
на почти 2000 оборота на 5-та върви със 90км/ч, при 3000 е с 130км/ч. Реална скорост
все едно съм сложил 6-та предавка на една оригинална нормална бензинва кутия. мотора много се разтоварва откъм обороти. 4-та с 3000 се движа със 105кккм/ч. масова 5-та предавка за абф, и моно и други
разликата при 105км/ч м/у 4 и 5-та е около 0.8л/100 на бензин.
Кара се обичайно на извънградско и сравнително равно- в смисъл че живея в равнина, не в планина(там такава кутия би била абсурдна- трябва да не ползвам една- две предавки)

може да гори и повече, когато се кара така, че да върви повече, просто щото е по-мощен. При аналогично каране е по-икономичен.
до едно положение, на тежко купе малкия мотор почва да гори чувствително повече от голям мотор.
примерно да качиш 1.6 на купе на пасат...
при мен икономията идва само и единствено по 2 причини
1-мотора е сгъстен
2- наредил съм скоростна кутия, която дава икономия при извънградско
на почти 2000 оборота на 5-та върви със 90км/ч, при 3000 е с 130км/ч. Реална скорост
все едно съм сложил 6-та предавка на една оригинална нормална бензинва кутия. мотора много се разтоварва откъм обороти. 4-та с 3000 се движа със 105кккм/ч. масова 5-та предавка за абф, и моно и други
разликата при 105км/ч м/у 4 и 5-та е около 0.8л/100 на бензин.
Кара се обичайно на извънградско и сравнително равно- в смисъл че живея в равнина, не в планина(там такава кутия би била абсурдна- трябва да не ползвам една- две предавки)
Re: пропан или метан
pe6kata написа:един абф гори по-малко от която и да е 1.8, 2.0 8в![]()
Да Пешка,гори по-малко ама ако го кара някой друг.
Аз паля,колата е студена и тръгвам от т. А(дома).Докато излеза от града са 3 км. , след това скоростта варира м/у 110 и колкото може(в най-общия случай 140-150).Изминавам още 17 извънградски километра докато стигна до т. Б.
След това потеглям от т. Б(работата),изминали са 8-9 часа(мотора е студен) минавам 200 метра и съм на главния път...скороста много бързо се качва на 120 км/ч...ако няма много движение достига и до 180-200 км/ч и така пак 20 км. пробег до т. А.
При това каране с 20 лв. изминавам 160-170 км.
Та викаш да тура една КР-ска глава на АБФ-чето а ? За икономийка

- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пропан или метан
Pe6kata, относно ТАП-а, да кажеш какво мислиш относно това: Човекът, който ми монтира метана твърди , че не ми трябва ТАП, защото делкото ми се върти /моторът е АДЗ 1.8 МИ/и само от него се настройвало предварението. Така ли е ?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: пропан или метан
нищо подобно
от делкото ще ти получиш добавка към предварението, т.е. ще имаш едни + 5( до 10градуса да речем) във всички режими и във всички обороти.
колата ще пали по-трудно, ако палиш на бензин, ще върви по-зле и ще гори повече на бензин. на метан ще е по-добре със зададеното предварението. За да върви добре на метан, трябва да забравиш за бензин, ако ще задаваш предварение от делкото
ТАП-а ти дава динамична крива на предварението спрямо тази на бензина- т.е. в едни обороти повече,в други по-малко...нещо което неможе с делкото
Метана е с октан 130-140 и скорост на горене два пъти по-малка от бензина- 3хх м/с. Едно че горивото се пали по-трудно, друго че и гори по-бавно. С нормален бензинов аванс, горенето почва в цилиндъра и продължава в изпускателния колектор.
С тап, колата ти ще стане чувствително по-пъргава в ниските и средни обороти,малко по-икономична и ще си пазиш мотора, едно че няма да го товариш термично, друго че и изпускателните клапани ще работят при по-нормални условия. Добре че колата е здрава, досега някоя по-капризна кола можеше да ги е изгорила...
Има един човек в БГ, прави много добри тап-ове, запалването ти е просто, като моето и се ползва най-елементарния тап- 35лв струва
от делкото ще ти получиш добавка към предварението, т.е. ще имаш едни + 5( до 10градуса да речем) във всички режими и във всички обороти.
колата ще пали по-трудно, ако палиш на бензин, ще върви по-зле и ще гори повече на бензин. на метан ще е по-добре със зададеното предварението. За да върви добре на метан, трябва да забравиш за бензин, ако ще задаваш предварение от делкото
ТАП-а ти дава динамична крива на предварението спрямо тази на бензина- т.е. в едни обороти повече,в други по-малко...нещо което неможе с делкото
Метана е с октан 130-140 и скорост на горене два пъти по-малка от бензина- 3хх м/с. Едно че горивото се пали по-трудно, друго че и гори по-бавно. С нормален бензинов аванс, горенето почва в цилиндъра и продължава в изпускателния колектор.
С тап, колата ти ще стане чувствително по-пъргава в ниските и средни обороти,малко по-икономична и ще си пазиш мотора, едно че няма да го товариш термично, друго че и изпускателните клапани ще работят при по-нормални условия. Добре че колата е здрава, досега някоя по-капризна кола можеше да ги е изгорила...
Има един човек в БГ, прави много добри тап-ове, запалването ти е просто, като моето и се ползва най-елементарния тап- 35лв струва
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пропан или метан
Благодаря за доброто обяснение! Ще почерпя и ще взимам мерки! Ще ми посочиш ли човека с ТАП-овете?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: пропан или метан
ами той е много известен сред автофорумите и изобщо- пишеш тап румен в гугъл и...
фирмата мисля че рунел се казваше. Има и други готини решения, като управление на аванса, когато правиш турбо от атмосферка- особено за нискобюджетни изпълнения- турбоизпарител с тая джаджа и турбо... и даваш газ и се возиш евтино
за метан е грехота да караш без тап, имайки предвид и цената му...
фирмата мисля че рунел се казваше. Има и други готини решения, като управление на аванса, когато правиш турбо от атмосферка- особено за нискобюджетни изпълнения- турбоизпарител с тая джаджа и турбо... и даваш газ и се возиш евтино

за метан е грехота да караш без тап, имайки предвид и цената му...
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пропан или метан
Румен и Рунел нямат нищо общо. Румен си прави сам тапчетата, а фирмата РунелТех си е съвсем отделна. Румен има доста голяма тема в Рено-форума (понеже кара Рено 19), там мисля имаше и негови координати
Бих препоръчал тап от Румен (не от рунелтех), човекът е доста в час с нещата. 


- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пропан или метан
Благодаря ви, рагаци!
- freshenero
- Мнения: 585
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
- Автомобил: Sharan
- Двигател: ADY 2000
- Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил
Re: пропан или метан
Няма ли форумни метанови Шарани да споделят.Казаха ми че е възможен монтаж на две•30 литра бутилки за метан на мястото на резервната гума.




- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: пропан или метан
Преди години правих модификация на Галакси за тази цел. Изрязах пода на багажника с нишата за гумата и заварих равен под, а отдолу направих конструкция за закрепване на 2 бутилки, не помня колко литра. Стана много добре, но си иска работа.
Беше отдавна, не зная къде е сега Галаксито, да го снимам.
Беше отдавна, не зная къде е сега Галаксито, да го снимам.
- freshenero
- Мнения: 585
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
- Автомобил: Sharan
- Двигател: ADY 2000
- Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил
Re: пропан или метан
Ориентирал съм се засега към метанова на Шаран с този мотор.Та въпроса ми е много ли ще стане тромав автомобила.И какво трябва непременно да се монтира за добър краен резултат.Искам да сложа две бутилки по 25 литра отдолу на мястото на резервната гума.Казаха ми че ставало.Проблем ли е че тръбите са му пластмасови?
- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пропан или метан
За приличен вървеж на ЛПГ и особено на Метан се препоръчва увеличаване ъгъла на запалване. Дали статично, или с помощта на ТАП - хубаво е да се направи. ТАП е добър вариант за автомобили БЕЗ делко (всъщност е единствен, изключая някои опити за побългаряване на датчици на кол.вал при Рено примерно
). На коя марка ще заложиш е въпрос на избор и финанси - има тапчета по 30 лева, има и по 200-300 долара/евро 


- vasko__2
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: пропан или метан
papaz77 написа:а никои не си прави сметка че от нова година вдигат акциза на метана
Какво ще вдигат, догодина ще падне цената с около 10 ст./лит.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта