Да, така съм го направил, но не с ключ а с бутон. Т.е. светодиода е постоянно свързан към диагностичния извод.
За двете схеми за индикаторите - ми те принципно са еднакви, и двете са с LM3419, само дето в едната неясно защо е сложен 7805, който по принцип не е удачно да се използва в кола, тъй като 13-14V са доста повече от оптималното му входно напрежение. Не че не работи, но грее, и заема място. В кола ако са нужни 5V се ползват импулсни стабилизатори (има готови чипове, хибридни). В случая е излишен просто. Никого не искам да обиждам, и двете схеми не съм ги проектирал аз, просто виждам в едната нещо ненужно.
За ламбда контролера - доста работа ме налегна напоследък, но успях да проектирам схемата, не съм имал време да я реализирам, освен праговия детектор.
Засега проекта включва следното:
- детекция на 3 нива - бедна, богата и оптимална смес (или незагряла сонда), като в средното ниво двигателя не се движи. Праговете са 0.3V и 0.6V засега, между тях е спрян clock-а на MC3479 и двигателчето не мърда. Целта е да се самонагажда схемата към сондата и ситуацията при висока скорост на двигателчето, съответно добра динамика.
- икономайзер - при изчезване на импулсите от ECU-то за инжектора двигателчето затваря клапата до край.
- 3 режима - икономичен, нормален и "мощен" - чрез промяна скоростта на двигателчето в една от посоките, т.е. например в икономичен режим двигателчето ще обеднява сместа с нормалната скорост, а ще я обогатява с по-ниска. Така усреднената смес ще е по-бедна. Дали ще има файда от тези режими експериментите ще покажат.
Връзка с ТПС няма да има, вместо това се надявам да постигна добра динамика с висока скорост на двигателчето, плюс това клапата ми ще е с ъглово действие (без редуктор).
Конструктивно клапата ще е къса тръба на която газта се подава отстрани през отвор. В средата ще се върти вала на двигателчето на който е хванат алуминиев корпус от стартер за луминисцентна лампа (като чашка с дъно към двигателчето). Отстрани на корпуса - отвор с форма на правоъгълен трапец. Газта ще влиза в "чашката" през този отвор, като ще се дозира в зависимост от положението му спрямо отвора в тръбата отстрани, или напълно ще се спира ако отворите се разминават (икономайзер). Изходът ще е над чашката от края на тръбата, по оста й.
Ако намеря време тази седмица, може да успея да направя първите "лабораторни" тестове.
