Ламбда контрол система-направи си сам!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 07 фев 2007 19:17


"gojco"]Здравейте !
Да се включа и аз. Най-добрата и разбираема информация по въпроса за ламбда симулаторите до сега съм намерил тук:

http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopi ... aec18c0e2d


Това, което си постнал колега е много хубаво.
Но ако не се лъжа става въпрос за емулатор(симулатор), а това, което колегите от нашия форум се опитват да направят е ламбда контрол. При нея се използва сигнала подаван от ламбда сондата, за да се оптимизира работата на газ, а не просто да се изключи ламбдата и да се подава към копма заместващ сигнал.
Прочети внимателно цялата тема на колегите от Ланчия клуба.

Моля да бъда извинен за този OFF.




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 08 фев 2007 7:45


М даа, схемата е добра наистина, но тя е доста добре позната на колегите от нашият форум.
Колеги изкам да попитам някои може ли да ми предложи някоя добра схемка на елементарен постояннотоков усилвател (може и с ОУ),тъи като все още се опитвам да си направя индикатора за напрежението от ламбдата но със А277 ,защото имам готова платка със светодиоди и масака за светодиодите (сигурно ги занете ония от НЕОМОНТАНА). А "гадната" интегрална схема се нуждае от доста високо входно напрежение (6 Волта) за да се получи максимален размах на показанието!


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Чет 08 фев 2007 9:27


mafiota написа:М даа, схемата е добра наистина, но тя е доста добре позната на колегите от нашият форум.
Колеги изкам да попитам някои може ли да ми предложи някоя добра схемка на елементарен постояннотоков усилвател (може и с ОУ),тъи като все още се опитвам да си направя индикатора за напрежението от ламбдата но със А277 ,защото имам готова платка със светодиоди и масака за светодиодите (сигурно ги занете ония от НЕОМОНТАНА). А "гадната" интегрална схема се нуждае от доста високо входно напрежение (6 Волта) за да се получи максимален размах на показанието!

Колега вместо да пордьлжаваш да се мьчиш с тази по добрия вариянт е да си вземеш един кит волтметар сьс светлодиоди и си готов само дето е малко по скьп 3.90лв *от ОУ разбирасе* там има и платка и маска и всичко което ти трябва.
Ето тук можеш да го намерип http://www.neomontana.dir.bg/

Последна промяна от qnis3 на Пет 09 фев 2007 0:35, променено общо 1 път.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 08 фев 2007 11:36


За усилването на сигнала - схемата на
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... ond-2.html
май е с усилвател ако не се лъжа? (и тя е с А277)

Най-елементарно и компактно според мен става по схемата
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm, само дето чипчето е малко скъпичко (4-5лв).


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 08 фев 2007 14:08


psstv18rp написа:За усилването на сигнала - схемата на
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... ond-2.html
май е с усилвател ако не се лъжа? (и тя е с А277)

Най-елементарно и компактно според мен става по схемата
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm, само дето чипчето е малко скъпичко (4-5лв).


Аз да ти кажа, първата я правих с А277, но нещо не изка да тръгне, ииии има нещо гнило в схемата :roll: :? , а освен това е за режим "светеща линия". Ами освен ще потърся тук из нашия ( оскъден ) краи някои индикатор готов на неомонтана, както колегата янко съветва, и ще пробвам с него. А ти доволен ли си от другата схема дето е с LM3419, има ли добра чувствителност и разделителана способнос от деление до деление??
И нещо извън темата да попитам - ECU-то ми е 35пина-Monomotronik, разбрах че 33 пин е за самодиагностика даже и начина на свързване на диода си намерих как да стане (от Autodata - разбира се ), но да попитам има ли кабелче пуснато от 33 пин на компа във купето??


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Чет 08 фев 2007 19:22


[
Аз да ти кажа, първата я правих с А277, но нещо не изка да тръгне, ииии има нещо гнило в схемата :roll: :? , а освен това е за режим "светеща линия". Ами освен ще потърся тук из нашия ( оскъден ) краи някои индикатор готов на неомонтана, както колегата янко съветва, и ще пробвам с него. А ти доволен ли си от другата схема дето е с LM3419, има ли добра чувствителност и разделителана способнос от деление до деление??
И нещо извън темата да попитам - ECU-то ми е 35пина-Monomotronik, разбрах че 33 пин е за самодиагностика даже и начина на свързване на диода си намерих как да стане (от Autodata - разбира се ), но да попитам има ли кабелче пуснато от 33 пин на компа във купето??[/quote]а
Колега тази схема сьм я изпробвал лично и става само с промяната на два резистор *има вьзможнос за бягаща точка и за линия*. А е и на приемлива цена разбирасе, имамго и с LM3419 но за 20св.диода и тя работи добре без забележки но няма смисьл от толкова много стьпки.
Ето и каде можеш да намериш схемата и с 20 и с 10 диода http://steich.web.data.bg/gallery/displ ... at=4&pos=1


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 09 фев 2007 10:47


Моята с LM3419 е с 10 светодиода (готово светодиодно блокче подобно на интегрална схема - продават се такива). Точна е и работи добре, пада се по един светодиод на 0.1V. Много компактно се получава защото изводите на чипа са подредени добре. Може да събереш всичко на нищожна платчица (че и без платка може). Този чип е с доста стабилни характеристики и слабо се влияе от промени в температура и напрежение. Нещо което мисля че едва ли ще е така с комплектите на неомонтана с много компаратори и резисторен делител.

Според мен схемата на http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm
е по-добра от тази в линка на Янис, защото е без 7805.

Самодиагностиката е изведена на куплунг при лоста за скоростите (като махнеш калъфа барабар с гумата отдолу). Виж в темата "предварение на АБС двигател" в автогазови - има чертеж и т.н.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 09 фев 2007 12:10


Аз прегледах доста теми относно самодиагностиката, а куплунзите до скоростният лост също ги знам. Но до колкото разбирам при Bosch-Monomotronik комп със 35 пина не може само от куплунзите да се прави самодиагностика със светодиод (по схемката която беше публикувана някъде във форума). При този комп специално краче 33 е било отредено за самодиаг. със светодиод.. Та питам дали има кабелче от този 33 пин (отделно от K -L буксата) пуснато някъде към купето?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 09 фев 2007 13:09


Аз съм с мономотроник 35-ца, и съм си направил самодиагностика със светодиод и бутон, която даже е стационарна (в гнездата за монети пред лоста). Така че - би следвало да работи.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 09 фев 2007 14:24


psstv18rp написа:Аз съм с мономотроник 35-ца, и съм си направил самодиагностика със светодиод и бутон, която даже е стационарна (в гнездата за монети пред лоста). Така че - би следвало да работи.


изкаш да кажеш колега че си го направил по тази схема:

Изображение

и
Изображение

Това и аз си го мислех , но пък ето какво казват колегите от :

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 2%E8%EA%E0

Та затова викам да попитам :)


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 09 фев 2007 14:38


psstv18rp написа:Моята с LM3419 е с 10 светодиода (готово светодиодно блокче подобно на интегрална схема - продават се такива). Точна е и работи добре, пада се по един светодиод на 0.1V. Много компактно се получава защото изводите на чипа са подредени добре. Може да събереш всичко на нищожна платчица (че и без платка може). Този чип е с доста стабилни характеристики и слабо се влияе от промени в температура и напрежение. Нещо което мисля че едва ли ще е така с комплектите на неомонтана с много компаратори и резисторен делител.

Според мен схемата на http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm
е по-добра от тази в линка на Янис, защото е без 7805.

Самодиагностиката е изведена на куплунг при лоста за скоростите (като махнеш калъфа барабар с гумата отдолу). Виж в темата "предварение на АБС двигател" в автогазови - има чертеж и т.н.

Колега схемата не съм я измислил аз! Лесен и достъпен начин за онагледяване каква е сместа в двигателя. Не мисля че е от значение колко е температурно стабилна схемата да не забравяме че става дума за любителски нужди. За професионалисти има едно устройство казват му газ анализатор.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 09 фев 2007 15:02


qnis3 написа:
psstv18rp написа:Моята с LM3419 е с 10 светодиода (готово светодиодно блокче подобно на интегрална схема - продават се такива). Точна е и работи добре, пада се по един светодиод на 0.1V. Много компактно се получава защото изводите на чипа са подредени добре. Може да събереш всичко на нищожна платчица (че и без платка може). Този чип е с доста стабилни характеристики и слабо се влияе от промени в температура и напрежение. Нещо което мисля че едва ли ще е така с комплектите на неомонтана с много компаратори и резисторен делител.

Според мен схемата на http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm
е по-добра от тази в линка на Янис, защото е без 7805.

Самодиагностиката е изведена на куплунг при лоста за скоростите (като махнеш калъфа барабар с гумата отдолу). Виж в темата "предварение на АБС двигател" в автогазови - има чертеж и т.н.

Колега схемата не съм я измислил аз! Лесен и достъпен начин за онагледяване каква е сместа в двигателя. Не мисля че е от значение колко е температурно стабилна схемата да не забравяме че става дума за любителски нужди. За професионалисти има едно устройство казват му газ анализатор.


колеги, да не спорим толкова за един индикатор, и едната и другата схема са добри - разбира се за любителски нужди. А да попитам пак за степ мотора , на какъв принцип точно бачка, смисъл мотора върти червяк които мести клапичка или се лъжа. Е то сигурно има различни модели но все пак, колегата Янко какво ще каже?
А аа и за диагностиката , колега psstv 18rp, по горната схемка ли си я правиш?


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 09 фев 2007 17:16


mafiota написа:
qnis3 написа:
psstv18rp написа:Моята с LM3419 е с 10 светодиода (готово светодиодно блокче подобно на интегрална схема - продават се такива). Точна е и работи добре, пада се по един светодиод на 0.1V. Много компактно се получава защото изводите на чипа са подредени добре. Може да събереш всичко на нищожна платчица (че и без платка може). Този чип е с доста стабилни характеристики и слабо се влияе от промени в температура и напрежение. Нещо което мисля че едва ли ще е така с комплектите на неомонтана с много компаратори и резисторен делител.

Според мен схемата на http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm
е по-добра от тази в линка на Янис, защото е без 7805.

Самодиагностиката е изведена на куплунг при лоста за скоростите (като махнеш калъфа барабар с гумата отдолу). Виж в темата "предварение на АБС двигател" в автогазови - има чертеж и т.н.

Колега схемата не съм я измислил аз! Лесен и достъпен начин за онагледяване каква е сместа в двигателя. Не мисля че е от значение колко е температурно стабилна схемата да не забравяме че става дума за любителски нужди. За професионалисти има едно устройство казват му газ анализатор.


колеги, да не спорим толкова за един индикатор, и едната и другата схема са добри - разбира се за любителски нужди. А да попитам пак за степ мотора , на какъв принцип точно бачка, смисъл мотора върти червяк които мести клапичка или се лъжа. Е то сигурно има различни модели но все пак, колегата Янко какво ще каже?
А аа и за диагностиката , колега psstv 18rp, по горната схемка ли си я правиш?

Колега аз мисля че бях казал някаде по предните постове.
Има два начина единия е степ. мотора варти дирекно червяка и другия е на четвьрт оборот *системата която затваря газта е захваната направо за оста на степ. мотора* но тогава стьпките са по малки и са по малко на брой. Аз смятам че този вариант за четвьрт е най одачен и лесен за направа ще трябва да го снимам някой ден да предобиете по ясна престава.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 12 фев 2007 11:51


Да, така съм го направил, но не с ключ а с бутон. Т.е. светодиода е постоянно свързан към диагностичния извод.

За двете схеми за индикаторите - ми те принципно са еднакви, и двете са с LM3419, само дето в едната неясно защо е сложен 7805, който по принцип не е удачно да се използва в кола, тъй като 13-14V са доста повече от оптималното му входно напрежение. Не че не работи, но грее, и заема място. В кола ако са нужни 5V се ползват импулсни стабилизатори (има готови чипове, хибридни). В случая е излишен просто. Никого не искам да обиждам, и двете схеми не съм ги проектирал аз, просто виждам в едната нещо ненужно. :-)

За ламбда контролера - доста работа ме налегна напоследък, но успях да проектирам схемата, не съм имал време да я реализирам, освен праговия детектор.
Засега проекта включва следното:
- детекция на 3 нива - бедна, богата и оптимална смес (или незагряла сонда), като в средното ниво двигателя не се движи. Праговете са 0.3V и 0.6V засега, между тях е спрян clock-а на MC3479 и двигателчето не мърда. Целта е да се самонагажда схемата към сондата и ситуацията при висока скорост на двигателчето, съответно добра динамика.
- икономайзер - при изчезване на импулсите от ECU-то за инжектора двигателчето затваря клапата до край.
- 3 режима - икономичен, нормален и "мощен" - чрез промяна скоростта на двигателчето в една от посоките, т.е. например в икономичен режим двигателчето ще обеднява сместа с нормалната скорост, а ще я обогатява с по-ниска. Така усреднената смес ще е по-бедна. Дали ще има файда от тези режими експериментите ще покажат. :-)

Връзка с ТПС няма да има, вместо това се надявам да постигна добра динамика с висока скорост на двигателчето, плюс това клапата ми ще е с ъглово действие (без редуктор).

Конструктивно клапата ще е къса тръба на която газта се подава отстрани през отвор. В средата ще се върти вала на двигателчето на който е хванат алуминиев корпус от стартер за луминисцентна лампа (като чашка с дъно към двигателчето). Отстрани на корпуса - отвор с форма на правоъгълен трапец. Газта ще влиза в "чашката" през този отвор, като ще се дозира в зависимост от положението му спрямо отвора в тръбата отстрани, или напълно ще се спира ако отворите се разминават (икономайзер). Изходът ще е над чашката от края на тръбата, по оста й.

Ако намеря време тази седмица, може да успея да направя първите "лабораторни" тестове. :-)


YAMAHA88
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 29 дек 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Девня

Мнениеот YAMAHA88 » Нед 01 апр 2007 9:36


някои може ли да ми напише елементите на лов-у че не се виждат хубаво
благодаря предварително



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта