Ми пак зависи доста като цяло си прав.Смятах градско защиото поне 70 процента ми е градско и всеки ден гледам по светофарите по 2-3 черни облката дим пред мен,зад мен,до мен от нови ,стари,много нови,много стари,европейски,корейски,японски,турски всякакви коли.За извънградско пътувал съм доста с пасат 5 1.9 131 120-130 гори 5.5,на газ стария дръгел на 120 ми гори 7-7.5,айде ако е пасат ще гори 8.5 излиза 13.20 срещу 10.20 газ(за пасата) тука вече не е толкова голяма разликата.И много други неща съм карал нафтови,фиати,бусове(транспортер,транзит),имал съм кадет 1.6д,темпра 1.9тд,берлинго съм карал служебно половин година.И пак зависи много от колата,един пасат примерно 1.8т гори 8 на 120кмч и 2.5тди гори пак толкова нафта,ама кое върви повече предполагам е ясно при положение че първия е 1200кг,а втория 1500кг.Пак много зависи,сега тука говорим за стари дръгели.Нова кола ако вземеш от магазина примерно за еднакви наскоро гледах едни мегани извънградско нафтата 5.5 бензина 6.5..новите бензини са доста икономични.Ако добавиш ГИ към цената на новия бензин ще получиш цената на дизеловия модел но парите са вече 13.20 срещу 7.80...дори да се кара на бензин става 15лв и нещо.за 2лв на 100км(сега пак нафтата почва да е по-скъпа от бензина...)пак може да се сметне бая хиляди км се получават доакто се избият повечето пари за дизелов автомобил...За горните разходи на газ за пасат и моя личен разход,ако някой твърди че не може на дърта кола такъв разход да си прегледа газовата,центровката,гуми ходова,компресия на двигателя и тн,проблема е в неговия телевизор

Айде някой ще каже ама то за изпреварване дизела е по-удобен не сменяш предавки.Е голяма работа една предавка надолу и караш сменя се за части от секундата,да не сме сакати,ако може колата и сама да се кара ще е най-добре.Има и автоматици за който го мързи.Да не влача яхта с мене,че да са ми от голяма полза достойнствата на дизела...А ако искам да ръчкам колата и да ми гори малко ,ще се ореинтирам към нещо с vtec например,а не към дизел.Един civic vti минава всичко до 3 литра tdi и с големи издевателства не гори повече от 10 в софия,hrv гори 8.5-9 пак с много ръчкане.Аз не карам така, защото не ми се занимава с простотии,но различни хора различни неща ги радват.Един тди ако вземе да се ръчка здраво няма да гори по-малко изобщо,а и са неравними,с и хондите съвсем спокойно си падат на 5.5 извънградско бензин,айде там нещата с газта са по-сложни ,но дори на бензин е напълно съпоставимо с дизела.
едит: сега метнах едно око за голф спецялно какво се предлага 1.4тси му дават 5.7 извънградско,а 2.0тди 4.8 разликата в цените им при едвакно оборудване е 1000лв не супер много,но пак при каране на бензин(идея си нямам как седи въпроса с газ на тси и фси,предполагам сложно)си трябват 50хиляди км за да почне да има икономия от нафтата,и след още 50хиляди ще сме реализирали икономия 1000лв
Та нафтата че бие на извънградско бие,ама чак убедително...при нови коли разликата е минимална,при стари е по-голяма,но там с газта нещата се лесни и пак всичко се обръща.Така че за чистонова кола ако купиш в момента да речем голф като минеш 100хиляди примерно ,аз ги минавам за около 3 години ще съм икономисал 1000лв ~30лв на месец грубо,и то пак следкато съм минал първите 50 хиляди за да си избия по-високата цена нда дизела.И това ако карам на бензин.А вече дали тди-а се чупи повече от бензиновия или по-малко и ремонти работи,обслужването ако се сметне нещата може да се изравнят напълно,не знам колко е обслужване на 2.0тди и 1.4фси.Това е само гориво,което съм смятал.Не стават нещата...да бяхме 2004та,която не е чак толкова назад нафта 1лв бензин 1.50-1.60 тогава да,ама сега...първо бензина много дръпна напред и като разход и като всичко,второ и нафтата дръпна и като цена много

..ок не отричам че нафтата не ме кефи като цяло,но мисля че нещата и фактите,които пиша са обективни все пак
