За или против газова уредба.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Съб 11 юни 2011 17:08


Е пак си зависи доста.И аз съм за газта като цяло.Но има и малко спорни моменти.Примерно някой ако кара 20км седмично само събота и неделя до магазина и едно моренце лятото...Айде отпуска 2000км и 20 по 50 седмици стават 3000 годишно...айде 4000.И няма да се охарчи и не му се занимава...аз толкова правя на месец доста често..3000 гаранция ги правя и при мен не стои въпроса.Ама на малко каране като сложиш прегледи на бутилки занимавки.А и събота и неделя на късо то половината го минава на бензин докато загрее и се раздвижи малко.И сигурно се получава за едни 150лв годишно.Другото е примерно някоя умряла ибиза 1.4 60 коня дето е с пласмасове колектори и тъпотии и за да стане трябва газов инжекцион.Или някоя хонда,където доста трудно стават нещата.Иначе за моно и карбуратор газта си е задължителна на 100%.Ама за 20км седмично събота и неделя няма смисъл наистина.Аз въртя градско толкова на ден минимум отделно извънградско и дълги разстояния и си ми е файдата двойна точно,айде ако не двойна на 90% сега по последни цени 1.20газ и бензин 2.40..това вчера днеска гледам газ 1.18 и бензин 2.36 и ми просветна малко надеждата в доброто :)
Иначе другия вариант дизел, не че нямат достойства,ама кой каквото и да ми обяснява това трака и пуши...карал съм tdi,sdi,дърти печки кадети,астри,типота, d4d на тойота,hdi,cdti..не ме кефи трака си и пуши...много е развит дизела последните години,но и бензина също..преди 20 години дизели без турбо с малък обем харчат два пъти по-малко от бензините...сега дизела напоследък харчи повече,а бензина по-малко.отделно нафтата дори преди 7 години някъде беше левче ,а бензина 1.50-1.60,а сега нафтата е по-скъпа от бензина..като чета тамата в дизел раздела за пасат 1.9 за някакви разходи от 8-9 в софия и зимата до 10-11....аз на газ си правя 8.5-9 в софия за какво ми е тоя пасат да ми трака и да ми гори толкова нафта.разни приятели имам с бмвта на кротко каране в софия лятото 12-13 нафта...2.5 двигател мани бегай... нови коли на извънградско нафтата примерно 4.5-5.5 бензина 5.5-6.5 един литър отгоре,а не е като едно време двойно..и много хора сравняват турбодизел с атмосферен бензин,където не е редно.нито новите дизели са по-надежни от бензина,или издържат повече км пробег нито нищо...нито ремонти и обслужване е по-евтино..айде млъквам че ще прочете някой "тди"-джия и ще ревне :beer




Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот rokera671 » Съб 11 юни 2011 17:18


Намалиха ли я още!!??Браво!!С 5 ст.отстъпка на Еко ще си карам на 1,13.Нека да ми е лошо!!Не слгаите газ !!Скапва мотора!! :063: :063:


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Съб 11 юни 2011 17:27


Да не казвам голяма дума ,ама днеска се бъзиках че ще пратя картичка на г-н Златев,че се е сетил за нещо положително :drunk Шегувам се де,но все пак за три дни намалят газта 2пъти,сега последно и бензина от 2.40 падна на 2.36.Газта от 1.23 по оня ден,вчера оня ден 1.20 и вчера 1.18(на шел).Днеска гледах екото още са на 1.20 явно не са получавали от вчера доставка.Петрола е 1.20,но те държат 2ст отгоре винаги,така че при тях е ок.Покрай ромпетрол минах там беше 1.19.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот velinsl » Съб 11 юни 2011 20:23


rokera671 написа:Имам и познати които са много зле финансово ,но не мога да ги убедя да сложат газ.

Не е така. Искат, но нямат достойнство да си признаят, че нямат финансова възможност.
agent_kowalski написа:Иначе за моно и карбуратор газта си е задължителна на 100%.Ама за 20км седмично събота и неделя няма смисъл наистина.Аз въртя градско толкова на ден минимум отделно извънградско и дълги разстояния и си ми е файдата двойна точно,айде ако не двойна на 90% сега по последни цени 1.20газ и бензин 2.40..това вчера днеска гледам газ 1.18 и бензин 2.36 и ми просветна малко надеждата в доброто :)

Всеки сам си знае финансовия хал, така че и Ролс-Роис да кара защо да не си сложи газова уредба. Когато човек има кинти(дай Боже всеки му) защо трябва да ги дава за гориво?
Защо ако трябва да минеш примерно 2000км на месец с дадена сума, за същата сума да не изминеш километрите и да ти остане некой лев да се прахоса за душата? Има къде къде по-прияни неща от това да управляваш автомобила си(не, че това е лошо).
Дизела и той си има достойнствата, но в момента газта го бие като разход ЛВ/100км.(при 1,30 газ и 2,45 е друга сметката обаче)
Аз лично и Ферари да имам и него ще газифицирам.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Съб 11 юни 2011 20:29


Е и аз мисля като теб,но може би защото никога не съм имал чак толкова пари че да се чудя какво да ги правя.Не че се оплаквам,но е примерно ходи ми се на някой остров утре,ама не става...Ако си караш колата колкото искаш,правиш по нея каквото искаш,живееш където искаш,както искаш,с който искащ,ходиш почиваш където искаш,ядеш и пиеш каквото искаш и където искаш и колкото искаш и пак ти остават доволно пари,за какво ти е газ.То не съм чул на някой да му стигат парите,ама ако се замисли че си позволява всичко,което му хрумне и има потребност от него и пак ти остават пари точно за газ няма да си мислиш,нито за нафта нито за бензин.Отиваш на бензиностанцията казваш "до горе" плащаш и дори не поглеждаш бележката и изчезваш... за газта винаги сметката е излизала...при аналогични коли примерно голф 1.8 примерно харчи 9-10 газ ако не го юркаш градско,1.9тди 90 коня под 6.5 някой да е смъкнал не съм чул значи излиза 6.5*2.40=15.60 ,а газта 9*1.18=10.62 пак като смятаме газта трябва да стане 1.70 при 2.40 нафта за да ни е еднакво.за по-голяма кола примерно пасат1.9тди и 2.0 бензин тди харчи 8.5-9градско.айде 9 смятаме 9*2.40=21.60,газ 11-12 айде 12 ще смятаме 12*1.18=14.16 за да ни е еднакво газта трябва да е 1.80..айде има фактори там че се пали на бензин това онова,ама аз примерно карам всеки ден винаги паля на бензин и карам поне 1км и сипвам 20лв на месец и половина и нямам проблеми.някои хора дават 20лв за три дни за цигари,къде са за месец и половина да си палиш коалта на бензин....ако смятаме метана там вече съвсем друго става в негова полза :)


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот muns61 » Съб 11 юни 2011 20:44


agent_kowalski написа:Е и аз мисля като теб,но може би защото никога не съм имал чак толкова пари че да се чудя какво да ги правя.Не че се оплаквам,но е примерно ходи ми се на някой остров утре,ама не става...Ако си караш колата колкото искаш,правиш по нея каквото искаш,живееш където искаш,както искаш,с който искащ,ходиш почиваш където искаш,ядеш и пиеш каквото искаш и където искаш и колкото искаш и пак ти остават доволно пари,за какво ти е газ.То не съм чул на някой да му стигат парите,ама ако се замисли че си позволява всичко,което му хрумне и има потребност от него и пак ти остават пари точно за газ няма да си мислиш,нито за нафта нито за бензин.Отиваш на бензиностанцията казваш "до горе" плащаш и дори не поглеждаш бележката и изчезваш... за газта винаги сметката е излизала...при аналогични коли примерно голф 1.8 примерно харчи 9-10 газ ако не го юркаш градско,1.9тди 90 коня под 6.5 някой да е смъкнал не съм чул значи излиза 6.5*2.40=15.60 ,а газта 9*1.18=10.62 пак като смятаме газта трябва да стане 1.70 при 2.40 нафта за да ни е еднакво.за по-голяма кола примерно пасат1.9тди и 2.0 бензин тди харчи 8.5-9градско.айде 9 смятаме 9*2.40=21.60,газ 11-12 айде 12 ще смятаме 12*1.18=14.16 за да ни е еднакво газта трябва да е 1.80..айде има фактори там че се пали на бензин това онова,ама аз примерно карам всеки ден винаги паля на бензин и карам поне 1км и сипвам 20лв на месец и половина и нямам проблеми.някои хора дават 20лв за три дни за цигари,къде са за месец и половина да си палиш коалта на бензин....ако смятаме метана там вече съвсем друго става в негова полза :)

Как не те домързя толкова да напишеш... Тези сметки ги пусни в дизеловата секция...


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Съб 11 юни 2011 21:12


E колко да съм писал минута и половина и за сметките още минута..аз си ги правя на ум,но в случея трябва да са точни.А за дизела ще ме изядат.Бях пуснал една тема с едно весело клипче и ми я заключиха,че не била със заглавие,че не била за раздела,че не знам какво..еми баш за тди си беше,ама айде..и беше смешна какво заглавие да напиша...няма значение де.Всеки си знае какво да кара и какво му е кеф.На някой не му е да икономиса някой друг лев и го кефи да му трака и да му пуши колата,мен не ме кефи.Не съм дал пари на никой нито за нафта,нито за кола.Дизела си има достойнства,но в последните години са все по-малко,като се почне от разход,цена на нафта,надежност на самия агрегат,цена за подръжка и ремонт,и се стигне до тракането и пушенето,което ме вбесява мен,затова и не карам нафта,карал съм преди,сега да карам трябва да ми дадат службна кола на дизел,която слава богу в момента е на бензин :) Така че всеки си преценява.А за сметките ми твърдя че са вярни,защото съм карал не малко всички коли ,за които съм смятал,а някои от тях съм притежавал достатъчно дълго :)


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Съб 11 юни 2011 21:14


muns61 написа:
agent_kowalski написа:Е и аз мисля като теб,но може би защото никога не съм имал чак толкова пари че да се чудя какво да ги правя.Не че се оплаквам,но е примерно ходи ми се на някой остров утре,ама не става...Ако си караш колата колкото искаш,правиш по нея каквото искаш,живееш където искаш,както искаш,с който искащ,ходиш почиваш където искаш,ядеш и пиеш каквото искаш и където искаш и колкото искаш и пак ти остават доволно пари,за какво ти е газ.То не съм чул на някой да му стигат парите,ама ако се замисли че си позволява всичко,което му хрумне и има потребност от него и пак ти остават пари точно за газ няма да си мислиш,нито за нафта нито за бензин.Отиваш на бензиностанцията казваш "до горе" плащаш и дори не поглеждаш бележката и изчезваш... за газта винаги сметката е излизала...при аналогични коли примерно голф 1.8 примерно харчи 9-10 газ ако не го юркаш градско,1.9тди 90 коня под 6.5 някой да е смъкнал не съм чул значи излиза 6.5*2.40=15.60 ,а газта 9*1.18=10.62 пак като смятаме газта трябва да стане 1.70 при 2.40 нафта за да ни е еднакво.за по-голяма кола примерно пасат1.9тди и 2.0 бензин тди харчи 8.5-9градско.айде 9 смятаме 9*2.40=21.60,газ 11-12 айде 12 ще смятаме 12*1.18=14.16 за да ни е еднакво газта трябва да е 1.80..айде има фактори там че се пали на бензин това онова,ама аз примерно карам всеки ден винаги паля на бензин и карам поне 1км и сипвам 20лв на месец и половина и нямам проблеми.някои хора дават 20лв за три дни за цигари,къде са за месец и половина да си палиш коалта на бензин....ако смятаме метана там вече съвсем друго става в негова полза :)

Как не те домързя толкова да напишеш... Тези сметки ги пусни в дизеловата секция...


Мале недей :) Ще те разкъсат на парчета нафтовите фенове :076: :duel :rocketwhore :laser mhihi


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот KirilGeorgiev » Съб 11 юни 2011 21:18


Ще видите вие като ви надушат какви ги разтягате тук какво ще ви направят :lol:


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот Ivan4u » Нед 12 юни 2011 10:38


Ковалски , навсякъде си писал градско , ама градско нафта трудно се избива ;) . Я виж на извънградско има ли нафта да кара над 5/100 ? Масово са под 5 , да не казвам ,че има и под 4 ... Не съм фен на дизела , но какъвто и да е бензин никога не може да докара разхода на нафтата на извънградско , точно там нафтата бие повече от убедително .


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Нед 12 юни 2011 11:41


Ми пак зависи доста като цяло си прав.Смятах градско защиото поне 70 процента ми е градско и всеки ден гледам по светофарите по 2-3 черни облката дим пред мен,зад мен,до мен от нови ,стари,много нови,много стари,европейски,корейски,японски,турски всякакви коли.За извънградско пътувал съм доста с пасат 5 1.9 131 120-130 гори 5.5,на газ стария дръгел на 120 ми гори 7-7.5,айде ако е пасат ще гори 8.5 излиза 13.20 срещу 10.20 газ(за пасата) тука вече не е толкова голяма разликата.И много други неща съм карал нафтови,фиати,бусове(транспортер,транзит),имал съм кадет 1.6д,темпра 1.9тд,берлинго съм карал служебно половин година.И пак зависи много от колата,един пасат примерно 1.8т гори 8 на 120кмч и 2.5тди гори пак толкова нафта,ама кое върви повече предполагам е ясно при положение че първия е 1200кг,а втория 1500кг.Пак много зависи,сега тука говорим за стари дръгели.Нова кола ако вземеш от магазина примерно за еднакви наскоро гледах едни мегани извънградско нафтата 5.5 бензина 6.5..новите бензини са доста икономични.Ако добавиш ГИ към цената на новия бензин ще получиш цената на дизеловия модел но парите са вече 13.20 срещу 7.80...дори да се кара на бензин става 15лв и нещо.за 2лв на 100км(сега пак нафтата почва да е по-скъпа от бензина...)пак може да се сметне бая хиляди км се получават доакто се избият повечето пари за дизелов автомобил...За горните разходи на газ за пасат и моя личен разход,ако някой твърди че не може на дърта кола такъв разход да си прегледа газовата,центровката,гуми ходова,компресия на двигателя и тн,проблема е в неговия телевизор :) Айде някой ще каже ама то за изпреварване дизела е по-удобен не сменяш предавки.Е голяма работа една предавка надолу и караш сменя се за части от секундата,да не сме сакати,ако може колата и сама да се кара ще е най-добре.Има и автоматици за който го мързи.Да не влача яхта с мене,че да са ми от голяма полза достойнствата на дизела...А ако искам да ръчкам колата и да ми гори малко ,ще се ореинтирам към нещо с vtec например,а не към дизел.Един civic vti минава всичко до 3 литра tdi и с големи издевателства не гори повече от 10 в софия,hrv гори 8.5-9 пак с много ръчкане.Аз не карам така, защото не ми се занимава с простотии,но различни хора различни неща ги радват.Един тди ако вземе да се ръчка здраво няма да гори по-малко изобщо,а и са неравними,с и хондите съвсем спокойно си падат на 5.5 извънградско бензин,айде там нещата с газта са по-сложни ,но дори на бензин е напълно съпоставимо с дизела.
едит: сега метнах едно око за голф спецялно какво се предлага 1.4тси му дават 5.7 извънградско,а 2.0тди 4.8 разликата в цените им при едвакно оборудване е 1000лв не супер много,но пак при каране на бензин(идея си нямам как седи въпроса с газ на тси и фси,предполагам сложно)си трябват 50хиляди км за да почне да има икономия от нафтата,и след още 50хиляди ще сме реализирали икономия 1000лв
Та нафтата че бие на извънградско бие,ама чак убедително...при нови коли разликата е минимална,при стари е по-голяма,но там с газта нещата се лесни и пак всичко се обръща.Така че за чистонова кола ако купиш в момента да речем голф като минеш 100хиляди примерно ,аз ги минавам за около 3 години ще съм икономисал 1000лв ~30лв на месец грубо,и то пак следкато съм минал първите 50 хиляди за да си избия по-високата цена нда дизела.И това ако карам на бензин.А вече дали тди-а се чупи повече от бензиновия или по-малко и ремонти работи,обслужването ако се сметне нещата може да се изравнят напълно,не знам колко е обслужване на 2.0тди и 1.4фси.Това е само гориво,което съм смятал.Не стават нещата...да бяхме 2004та,която не е чак толкова назад нафта 1лв бензин 1.50-1.60 тогава да,ама сега...първо бензина много дръпна напред и като разход и като всичко,второ и нафтата дръпна и като цена много death ..ок не отричам че нафтата не ме кефи като цяло,но мисля че нещата и фактите,които пиша са обективни все пак :)


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот velinsl » Нед 12 юни 2011 15:56


agent_kowalski написа:...

Току-що свърши състезанието на Льо Ман. Първите5 места ТДИ. Още нямам инфо къде са бензинките.
Искам да те питам имаш ли възможноста да караш и подържаш дизел към момента?
А тия тси, тфси еденица са хората от форума, които притежават таква автомобили.
Точно в града се избива дизела извън лапа малко повече от газта като пари, разлика в сферата на лев(два едва ли). Там където дизела гори 4, един аналогичен авомобил с бензинов двигател може да гори при същите условия 7-7,5.
Иначе в населено място, където дизела лапа 6,5-7 бензина спокойно ги удря 13-14газ. От там си прави сметката.
Иначе пари имам за дизел, но и несигурно бъдеще. Ако ми беше сигурна работата да ти еба и газта. Дизела проделено си има предимства, но при мен газта все още си е с повече преимущества.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Нед 12 юни 2011 16:08


Е за нова кола да поддържам нямам пари,ама примерно един пасат 4 или корола 2000година нещо такова мога,ама не ми предлага нищо повече.За льоман остави там играят пари и реклами и всичко.Тия двигатели и коли нямат общо с това ,което е в магазина.а за тси и фси казах защото за нова кола от магазина това има,разликата между нов дизел и бензин в разхода е литър и половина,дизела е по-скъп с 1000-2000лв от бензина за една и съща кола и това е факт.смята се кое за колко време се избива.а колко е обслужване на тси и на тди разлиакта не знам.
за разхода.клио 1.4 98 коня карал съм го така че като сляза от него мирише на изгоряло 10 на сто в софия на къси разстояния.сивик vti 1.6 160 коня от всеки светофар където има мегдан поне до 100-120,в обороти във всичко 10 /100 в софия.hrv 1.6 витек 105 или 108 коня 4 по 4 версията пак яко газене 8.5-9 в софия.с подобно каране карбураторен двигател съм го докарвал до 23-25/100 в софия. и не върви и на 1/3 от хондите... сивика ако го караш плавно 100-110 извънградско пада на 5.5 бензин нали всички числа по-горе.нафта под 7.5 на купе поне като на голф не съм чул,ако се кара до откат така един голф 1.9 131 коня примерно колко ще даде в софия?
вече от доста време съм си дал сметка че от такова каране смисъл няма и ми е писнало и карам леко и си постигам разход от 9 газ в софия и съм доволен.това ще рече 4.5 нафта,за такава кола не съм чувал.също ако акрам със 100 и 6 газ извънградско.който кара леко и плавно и на двигател ,който не е повече от два литра му гори 14 и подобни да си стяга бараката,е разбира се ако пали спре пали спре вски ден по един час бръмчене на канала(Евлоги Георгиев) може,говоря за нормално каране без ръчкане с по 2-3 мин на светофар чакане макс.
дизела има предимства,ама не тегля яхта с мен че да ми трябва въртящ момент толкова,не ми пречи като изпреватрвам да смъкна 1-2 предавки,ако ми пречи има автоматици,а ако трябва да сме точни турбо бензин и той си има въртящ и си набира от ниски обороти.за по-стара кола като цяло е по-изгодно ,но за чисто нова в предния пост съм писал едни сметки,които са обективни според мен.и това ако караш новата кола на бензин.ако е подходяща за ГИ става съвсем друго,а метанов инжекцион?който иска икономия и вървене-хонда,един сивик седан 1.6 125коня си харчи 5 и малко бензин извънградско на спокойно каране,примерно като алтернатива на венто/толедо :012: един vtec прилично каран и цеден(неговоря за крайни издевателства)на 300 хиляди само му се долива примерно литър масло на смяна и нищо друго му няма,което пък минава за нормално за чисто нов тди.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот muns61 » Нед 12 юни 2011 16:28


Подреди си мисълта, пиши по - разбрано.
Все едно, че е от Гугъл - преводач! :lol:
Инак, и така е, и не е така. За всеки е индивидуално.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Нед 12 юни 2011 16:42


Бачкам и бързах да отговоря.Извинявам се за което,прав си колега :) Иначе да всеки си знае,нито съм отрекъл дизела,нито съм възхвалил газта.Просто е факт че цари мнение,че дизела е по-велик отколкото е всъщност,и че газта(и бензиновия двигател като цяло) е по-скапан отколкото е всъщност.Истината е някъде по средата,но всичко изписано от мен в предишните постове с примерни и какво ли не го пиша от личен опит(без моментите за новите коли от магазина,там гледам цена на колата,даден разход,цена на гориво и смятам)Нова кола от магазин не съм имал,и според мне е безмислено.За половината пари може да се вземе кола на 3 годоини на 50хиляди км обслужена качваш се и караш като нова и ще изкара колкото и нова.И за каквито и глупости да дадеш разликата в парите ползата ще е по-голяма,защото не е като да си ги хвърлил в кофата,но тоав е друга тема,с която също много няма да се съгласят :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта