
За или против газова уредба.
- Peterman
- Мнения: 520
- Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
- Автомобил: passat b6
- Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
- Местоположение: Русе
Re: За или против газова уредба.
някой да е чувал нещо за монтиране на водородна клетка? Един човек спомена, че намалявала разхода с около 30-40% 

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: За или против газова уредба.
Колеги, намерих една доста стара книга вкъщи и попаднах на интересна информация... Та книжлето е от 1972 година и ме интересува подчртаното от мен в червено - износването на двигателя и губенето на гориво, всмисъл дали има нещо вярно и дали има някаква истина след има няма 40 години към днешна дата





Re: За или против газова уредба.
nokiangage написа:Колеги, намерих една доста стара книга вкъщи и попаднах на интересна информация... Та книжлето е от 1972 година и ме интересува подчртаното от мен в червено - износването на двигателя и губенето на гориво, всмисъл дали има нещо вярно и дали има някаква истина след има няма 40 години към днешна дата![]()
Двигател се износва от високи обороти и от не смяна на масло ,и от прегряване. Стига с тези глупости кое гориво износвало повече двигателя. И на метан да караш там оборотите са още по-ниски. На бензин ако караш бавно с 120км няма да има кой знай чак толкоз износване. И със 100 октана бензин да си караш ли бавно няма износване. Скоро ще караме коли на ток така , че няма да оставим двигател в наследство.


Последна промяна от nikson85 на Пон 14 ное 2011 11:29, променено общо 1 път.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: За или против газова уредба.
То ясно колега за износването, че няма за нови да ги държим, а за губенето на горивото с по 2% на ден ако не се използва някой да сподели мнение или някакви аргументи, че ми е много интересно какво са имали предвид?
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: За или против газова уредба.
nikson85 написа:nokiangage написа:Колеги, намерих една доста стара книга вкъщи и попаднах на интересна информация... Та книжлето е от 1972 година и ме интересува подчртаното от мен в червено - износването на двигателя и губенето на гориво, всмисъл дали има нещо вярно и дали има някаква истина след има няма 40 години към днешна дата![]()
Износването на двигателя и на газ и бензин е едно и също. Двигател се износва от високи обороти и от не смяна на масло ,и от прегряване. Стига с тези глупости кое гориво износвало повече двигателя. И на метан да караш там оборотите са още по-ниски. На бензин ако караш бавно с 120км няма да има кой знай чак толкоз износване. И с 100 октана да си караш ли бавно няма износване. Скоро ще караме коли на ток така , че няма да оставим двигател в наследство.![]()
Не съм съгласен колега! Има доста литература, където е обяснено, защо карането на пропан-бутан натоварва по-малко двигателя!
Re: За или против газова уредба.
BG_POLICE написа:nikson85 написа:nokiangage написа:Колеги, намерих една доста стара книга вкъщи и попаднах на интересна информация... Та книжлето е от 1972 година и ме интересува подчртаното от мен в червено - износването на двигателя и губенето на гориво, всмисъл дали има нещо вярно и дали има някаква истина след има няма 40 години към днешна дата![]()
Износването на двигателя и на газ и бензин е едно и също. Двигател се износва от високи обороти и от не смяна на масло ,и от прегряване. Стига с тези глупости кое гориво износвало повече двигателя. И на метан да караш там оборотите са още по-ниски. На бензин ако караш бавно с 120км няма да има кой знай чак толкоз износване. И с 100 октана да си караш ли бавно няма износване. Скоро ще караме коли на ток така , че няма да оставим двигател в наследство.![]()
Не съм съгласен колега! Има доста литература, където е обяснено, защо карането на пропан-бутан натоварва по-малко двигателя!
Защото оборотите не са както на бензина. Бензина е по-мощен от газта. На газ колата не може да набира по-бързо. И за това на газ има по-малко износване на двигателя , защото оборотите са бавни. Мощтност 1 литър бензин е равен на 2 литра газ.

- stefan4o
- Мнения: 19313
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: За или против газова уредба.
Що за глупости се изписаха в последното мнение на колегата



- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: За или против газова уредба.
nikson85 написа:Защото оборотите не са както на бензина. Бензина е по-мощен от газта. На газ колата не може да набира по-бързо. И за това на газ има по-малко износване на двигателя , защото оборотите са бавни. Мощтност 1 литър бензин е равен на 2 литра газ.
.............................................
Искаш ли да ти демонстрирам как може колата да върви ПОВЕЧЕ на газ, без да даде ДВОЕН разход спрямо бензин?

Бирите от теб, след пробата...
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: За или против газова уредба.
Всичко бях чувал за газта, но това с оборотите и износването ме съкруши
.
muns61, аз имам и ракия за демонстрация, ама пусто далеко си.



muns61, аз имам и ракия за демонстрация, ама пусто далеко си.

- momcho_bg
- Мнения: 230
- Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
- Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
- Двигател: 2.5
- Местоположение: Червен бряг
- Контакти:
Re: За или против газова уредба.
Много интересно четиво колега. Ако имаш повече снимки на книжлето по въпроса качвай смело!
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: За или против газова уредба.
В книгата прочетох някакви си 20-50 Атм.съхранение на Пропан-Бутана.Пълна глупост.През времето когато е писана тази книга сме били в забвение и застой спрямо света!Така,че и книгата има същата стойност!Пропан-Бутана се съхранява от 5-10Атм.По скоро ми се струва,че е преписвана от някъде,но и това не са направили добре!
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: За или против газова уредба.
Налягането зависи от температурата и от съотношението на пропана и бутана (повече пропан - по-високо налягане). На бутилките май пишеше 16 бара - работно налягане. Ако е много студено налягането може да е и под 5 бара.
Re: За или против газова уредба.
аз това за 2% загуба не го разбрах, някой може ли да обясни на по непросветените в газовите неща?
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: За или против газова уредба.
И аз за това чакам някой по-запознат колега да сподели, че ми е много интересно ама... 

- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: За или против газова уредба.
Загуба няма и не може да има!Има разширяване и свиване на пропан-бутана в зависимост от температурата!Границите са доста по големи за разлика от другите горива.Затова зимата започва(една от причинита)да ви изглежда,че колата гори повече.Е тя си гори повече най малко защото е студено.На бензиностанциите цистерните за заровени в земята,което прави 10-15 градуса постояна темп.Когато ч заредите в бутилката,всичко е въпрос на външна темп.на въздуха,демек започва свиване(зимата)и обратно лятото!При течните горива не може да се хване разликата в темп.разлики!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта