За или против газова уредба.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Peterman
Мнения: 520
Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
Автомобил: passat b6
Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
Местоположение: Русе

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот Peterman » Пон 14 ное 2011 9:20


някой да е чувал нещо за монтиране на водородна клетка? Един човек спомена, че намалявала разхода с около 30-40% :talk:




Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nokiangage » Пон 14 ное 2011 10:43


Колеги, намерих една доста стара книга вкъщи и попаднах на интересна информация... Та книжлето е от 1972 година и ме интересува подчртаното от мен в червено - износването на двигателя и губенето на гориво, всмисъл дали има нещо вярно и дали има някаква истина след има няма 40 години към днешна дата :Mr Green Fun

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nikson85 » Пон 14 ное 2011 11:26


nokiangage написа:Колеги, намерих една доста стара книга вкъщи и попаднах на интересна информация... Та книжлето е от 1972 година и ме интересува подчртаното от мен в червено - износването на двигателя и губенето на гориво, всмисъл дали има нещо вярно и дали има някаква истина след има няма 40 години към днешна дата :Mr Green Fun

Изображение

Изображение

Двигател се износва от високи обороти и от не смяна на масло ,и от прегряване. Стига с тези глупости кое гориво износвало повече двигателя. И на метан да караш там оборотите са още по-ниски. На бензин ако караш бавно с 120км няма да има кой знай чак толкоз износване. И със 100 октана бензин да си караш ли бавно няма износване. Скоро ще караме коли на ток така , че няма да оставим двигател в наследство. :lol: :beer

Последна промяна от nikson85 на Пон 14 ное 2011 11:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nokiangage » Пон 14 ное 2011 11:29


То ясно колега за износването, че няма за нови да ги държим, а за губенето на горивото с по 2% на ден ако не се използва някой да сподели мнение или някакви аргументи, че ми е много интересно какво са имали предвид?


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Пон 14 ное 2011 11:42


nikson85 написа:
nokiangage написа:Колеги, намерих една доста стара книга вкъщи и попаднах на интересна информация... Та книжлето е от 1972 година и ме интересува подчртаното от мен в червено - износването на двигателя и губенето на гориво, всмисъл дали има нещо вярно и дали има някаква истина след има няма 40 години към днешна дата :Mr Green Fun

Изображение

Изображение

Износването на двигателя и на газ и бензин е едно и също. Двигател се износва от високи обороти и от не смяна на масло ,и от прегряване. Стига с тези глупости кое гориво износвало повече двигателя. И на метан да караш там оборотите са още по-ниски. На бензин ако караш бавно с 120км няма да има кой знай чак толкоз износване. И с 100 октана да си караш ли бавно няма износване. Скоро ще караме коли на ток така , че няма да оставим двигател в наследство. :lol: :beer


Не съм съгласен колега! Има доста литература, където е обяснено, защо карането на пропан-бутан натоварва по-малко двигателя!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nikson85 » Пон 14 ное 2011 12:16


BG_POLICE написа:
nikson85 написа:
nokiangage написа:Колеги, намерих една доста стара книга вкъщи и попаднах на интересна информация... Та книжлето е от 1972 година и ме интересува подчртаното от мен в червено - износването на двигателя и губенето на гориво, всмисъл дали има нещо вярно и дали има някаква истина след има няма 40 години към днешна дата :Mr Green Fun

Изображение

Изображение

Износването на двигателя и на газ и бензин е едно и също. Двигател се износва от високи обороти и от не смяна на масло ,и от прегряване. Стига с тези глупости кое гориво износвало повече двигателя. И на метан да караш там оборотите са още по-ниски. На бензин ако караш бавно с 120км няма да има кой знай чак толкоз износване. И с 100 октана да си караш ли бавно няма износване. Скоро ще караме коли на ток така , че няма да оставим двигател в наследство. :lol: :beer


Не съм съгласен колега! Има доста литература, където е обяснено, защо карането на пропан-бутан натоварва по-малко двигателя!

Защото оборотите не са както на бензина. Бензина е по-мощен от газта. На газ колата не може да набира по-бързо. И за това на газ има по-малко износване на двигателя , защото оборотите са бавни. Мощтност 1 литър бензин е равен на 2 литра газ. mhihi


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот stefan4o » Пон 14 ное 2011 18:35


Що за глупости се изписаха в последното мнение на колегата :screwy mhihi


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот muns61 » Пон 14 ное 2011 18:51


nikson85 написа:Защото оборотите не са както на бензина. Бензина е по-мощен от газта. На газ колата не може да набира по-бързо. И за това на газ има по-малко износване на двигателя , защото оборотите са бавни. Мощтност 1 литър бензин е равен на 2 литра газ. mhihi

.............................................
Искаш ли да ти демонстрирам как може колата да върви ПОВЕЧЕ на газ, без да даде ДВОЕН разход спрямо бензин?
:beer
Бирите от теб, след пробата...


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот Гергин » Пон 14 ное 2011 19:08


Всичко бях чувал за газта, но това с оборотите и износването ме съкруши :bowdown :bowdown :bowdown .

muns61, аз имам и ракия за демонстрация, ама пусто далеко си. :drunk


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот momcho_bg » Пон 14 ное 2011 19:11


Много интересно четиво колега. Ако имаш повече снимки на книжлето по въпроса качвай смело!


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот H2O » Пон 14 ное 2011 20:20


В книгата прочетох някакви си 20-50 Атм.съхранение на Пропан-Бутана.Пълна глупост.През времето когато е писана тази книга сме били в забвение и застой спрямо света!Така,че и книгата има същата стойност!Пропан-Бутана се съхранява от 5-10Атм.По скоро ми се струва,че е преписвана от някъде,но и това не са направили добре!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот ktamen » Пон 14 ное 2011 21:46


Налягането зависи от температурата и от съотношението на пропана и бутана (повече пропан - по-високо налягане). На бутилките май пишеше 16 бара - работно налягане. Ако е много студено налягането може да е и под 5 бара.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот ivo_555 » Вто 15 ное 2011 9:48


аз това за 2% загуба не го разбрах, някой може ли да обясни на по непросветените в газовите неща?


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nokiangage » Вто 15 ное 2011 9:52


И аз за това чакам някой по-запознат колега да сподели, че ми е много интересно ама... mhihi


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот H2O » Вто 15 ное 2011 20:30


Загуба няма и не може да има!Има разширяване и свиване на пропан-бутана в зависимост от температурата!Границите са доста по големи за разлика от другите горива.Затова зимата започва(една от причинита)да ви изглежда,че колата гори повече.Е тя си гори повече най малко защото е студено.На бензиностанциите цистерните за заровени в земята,което прави 10-15 градуса постояна темп.Когато ч заредите в бутилката,всичко е въпрос на външна темп.на въздуха,демек започва свиване(зимата)и обратно лятото!При течните горива не може да се хване разликата в темп.разлики!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта