За или против газова уредба.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
rosi17go
Мнения: 146
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот rosi17go » Вто 15 ное 2011 20:56


Здравейте колега,
тази теория май не е вярна - защо ?
Ами пропан-бутанът е течен - навсякъде до момента на достигане на изпарителя ... нали така, затова не ни интересува колко се свива и разширава, даже напротив като е студено се 'свива' и събира повече бутилката, а лятото обратно като се 'разшири' реално ти вкарват по-малко. Има и нещо друго съотношението между -пропана и бутана е различно през зимата и лятото и от там пак се получава разлика . Отделно като имаме предвид и поплавъка който вкарва разлика от 2-3 литра ... демек се събират доста фактори ... така че ако е само с 2% разлика охо ... с мед да я мажем тази разлика :idea3


H2O написа:Загуба няма и не може да има!Има разширяване и свиване на пропан-бутана в зависимост от температурата!Границите са доста по големи за разлика от другите горива.Затова зимата започва(една от причинита)да ви изглежда,че колата гори повече.Е тя си гори повече най малко защото е студено.На бензиностанциите цистерните за заровени в земята,което прави 10-15 градуса постояна темп.Когато ч заредите в бутилката,всичко е въпрос на външна темп.на въздуха,демек започва свиване(зимата)и обратно лятото!При течните горива не може да се хване разликата в темп.разлики!




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот ktamen » Вто 15 ное 2011 22:17


Предполагам, че едно време затварянето на бутилките не е било така надеждно както днес и са изпускали по-малко - може би от специален клапан или нещо подобно.
По-вероятно ми се струва, че автора на книгата не е бил толкова добре с италианския и не е разбрал точно какви са тези 2% загуби на ден. Още повече, че ако издиша отнякъде загубите няма да са дадени в проценти, а в грамове защото ще изпуска всеки ден едно и също количество, без значение от оставащото количество в бутилката.
Роси, ти наистина ли си жена - ще ни сложиш всички в малкото си джобче с коментарите си.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот bobocamaro » Вто 15 ное 2011 22:31


ktamen написа:
Роси, ти наистина ли си жена - ще ни сложиш всички в малкото си джобче с коментарите си.

rosi17go написа:вече забравих къде е (май над гардероба го бях сложила)

Да си казва :roll:
Та за тая газ, след "сипването" тя мирясва вътре в шишето. В смисъл става баланс между течна и газова фаза. И държи някакво налягане, което не съм идиотствал да меря. Когато бараката харчи от газта, течната фаза пак кипва и възстановява налягането. Което не знам колко е....но по колонките е важно да наливат течност.
Дрънкам по спомени, извинявам се.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nikson85 » Сря 16 ное 2011 2:59


muns61 написа:
nikson85 написа:Защото оборотите не са както на бензина. Бензина е по-мощен от газта. На газ колата не може да набира по-бързо. И за това на газ има по-малко износване на двигателя , защото оборотите са бавни. Мощтност 1 литър бензин е равен на 2 литра газ. mhihi

.............................................
Искаш ли да ти демонстрирам как може колата да върви ПОВЕЧЕ на газ, без да даде ДВОЕН разход спрямо бензин?
:beer
Бирите от теб, след пробата...


То ако вървеше повече на газ колата нямаше да има формула 1 на бензин и ферари, Лабборжини, Бугати Вейрон на бензин.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Сря 16 ное 2011 8:09


nikson85 написа:
muns61 написа:
nikson85 написа:Защото оборотите не са както на бензина. Бензина е по-мощен от газта. На газ колата не може да набира по-бързо. И за това на газ има по-малко износване на двигателя , защото оборотите са бавни. Мощтност 1 литър бензин е равен на 2 литра газ. mhihi

.............................................
Искаш ли да ти демонстрирам как може колата да върви ПОВЕЧЕ на газ, без да даде ДВОЕН разход спрямо бензин?
:beer
Бирите от теб, след пробата...


То ако вървеше повече на газ колата нямаше да има формула 1 на бензин и ферари, Лабборжини, Бугати Вейрон на бензин.


Колега наистина не си добре запознат с материята! По-добре не се изказвай, защото в последните си мнения написа много глупости :) Това просто като съвет без лоши чувства разбира се :beer


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nikson85 » Сря 16 ное 2011 12:58


BG_POLICE написа:
nikson85 написа:
muns61 написа:
nikson85 написа:Защото оборотите не са както на бензина. Бензина е по-мощен от газта. На газ колата не може да набира по-бързо. И за това на газ има по-малко износване на двигателя , защото оборотите са бавни. Мощтност 1 литър бензин е равен на 2 литра газ. mhihi

.............................................
Искаш ли да ти демонстрирам как може колата да върви ПОВЕЧЕ на газ, без да даде ДВОЕН разход спрямо бензин?
:beer
Бирите от теб, след пробата...


То ако вървеше повече на газ колата нямаше да има формула 1 на бензин и ферари, Лабборжини, Бугати Вейрон на бензин.


Колега наистина не си добре запознат с материята! По-добре не се изказвай, защото в последните си мнения написа много глупости :) Това просто като съвет без лоши чувства разбира се :beer

Окей mhihi


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот mupk0 » Сря 16 ное 2011 13:31


@nikson има такива примери доста.Всичко зависи до настройката и това как е вървяла колата преди.Разликата примерно на моята е минимална.Да разлика има след 140км в набирането,но тогава вече не е така осезаемо.А това за по-високите обороти е глупост.Скоростната кутия задвижва колелата с еднаква скорост при Х обороти...ако искаш да кажеш,че колата се форсира по-мудно,това вече е друга бира.


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот rokera671 » Съб 26 ное 2011 13:22


В момента на тия цени на газта ,икономисвам около 3 лева на 100 ,спрямо бензина .Ако продължат да я вдигат ще се замисля дали да карам на газ.А за износването на мотора сме писали много -няма такова нещо!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот nikson85 » Съб 26 ное 2011 14:35


Престанете с това кое гориво износвало повече двигателя. :063: :063: :063: maikomila
Двигатели и части бол. Няма да робуваме на автомобилите даже и да са нови. Аз ако тръгна да намирам кусурите на моята кола и трябва да получа инфаркт само , че съм го преглътнал 1000 пъти. mhihi Има къде къде по-важни неща в живота от купчина с ламарина. :beer


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот rokera671 » Нед 27 ное 2011 17:09


nikson85 написа:Престанете с това кое гориво износвало повече двигателя. :063: :063: :063: maikomila
Двигатели и части бол. Няма да робуваме на автомобилите даже и да са нови. Аз ако тръгна да намирам кусурите на моята кола и трябва да получа инфаркт само , че съм го преглътнал 1000 пъти. mhihi Има къде къде по-важни неща в живота от купчина с ламарина. :beer


Колега не ,че на мен ми пука за 17 годишна кощница ама нали тука за това сме се събрали!!??Пък и не всички тука карат бараки и на доста хора може и да им пука.


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот momcho_bg » Чет 01 дек 2011 8:21


Я да разведря малко темата с един технически въпрос. Моето vw е с обикновена газова. Знам, че зимата е доста тегав сезон за газовите инсталации. Паля на бензин, чакам да позагрее и карам в началото на бензин.
Въпроса ми е при каква температура на охлаждащата течност е добре да натисна копчето за газов режим на двигателя. Към момента го правя на около 40 градуса, но не съм сигурен дали това е оптималната температура за стартиране на газовата. Поне по показанията на датчика за температурата тези 40-градуса ги достигам за около 6-7 минути работа на двигателя при настоящите атмосферни условия /околна температура -3 - +3 градуса по Целзий/. В тази тема досега видях доста експертни мнения, така че ще ми е интересно да чуя мнение и по моя въпрос.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот parno » Чет 01 дек 2011 8:54


momcho_bg написа:Я да разведря малко темата с един технически въпрос. Моето vw е с обикновена газова. Знам, че зимата е доста тегав сезон за газовите инсталации. Паля на бензин, чакам да позагрее и карам в началото на бензин.
Въпроса ми е при каква температура на охлаждащата течност е добре да натисна копчето за газов режим на двигателя. Към момента го правя на около 40 градуса, но не съм сигурен дали това е оптималната температура за стартиране на газовата. Поне по показанията на датчика за температурата тези 40-градуса ги достигам за около 6-7 минути работа на двигателя при настоящите атмосферни условия /околна температура -3 - +3 градуса по Целзий/. В тази тема досега видях доста експертни мнения, така че ще ми е интересно да чуя мнение и по моя въпрос.

aз лично карам на бензин докато колата направи поне 60С


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот BG_POLICE » Чет 01 дек 2011 9:24


Гозовият ми инжекцион когато го монтираха му беше зададена температура на преминаване на газ 30 градуса! След това обаче аз го коригирах на 20 градуса и пак си работи добре! Естествено колкото по-загрял е мотора и съответно антифриза, толкова е по-добре, но над 30 градуса мисля, че е излишен разход на бензин :)


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот agent_kowalski » Чет 01 дек 2011 9:48


momcho_bg като цяло ти си преценяваш.има два момента със зимата и газта.
единия е че ако е много студено изпарителя може да замръзне и от там разхода на газ доакто се оправи е невероятен,отделно не работи правилно и двигателя и той.газта е за икономия,а тука не я постигаме.
от друга страна едни мембрани са 30лв,които и при най-бруталните изпълнения все ще изкарат две години.а 30лв бензин зимата за два месеца за припалване.
от още по-друга страна хубаво е колата да вижда и поработва на бензин,ако държим тя да може да върви на това гориво,защото не се знае кога ще ни свърши газта.аз лично държа на бензина защото често пътувам и в чужбина където не навсякъде мога да разчитам на газ.ти си решаващ как да процедираш
аз като паля сега на студа чакам стрелката на температурата да отлепи милиметър,тогава и парното се усеща че не е лед студено и обръщам на газ и проблеми нямам.според мен е добре и няма смисъл от повече.проблеми не съм имал.също като обърнеш на газ колата трябва да си върви да ускорява не да дърпа,ако дърпа и тресе значи и е рано и трябва да позагрее още малко.ако върви плавно и не тресе значи е ок и си карай и не го мислиш.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: За или против газова уредба.

Мнениеот muns61 » Чет 01 дек 2011 10:01


На колко градуса било хубаво... За кого да е хубаво, бе?! Ако ще сипваш зимата поравно бензин и газ, карай си на бензин и не се занимавай да си усложняваш живота!
За мотора студен старт на газ е много по-щадящ, отколкото на бензин. Е сега, като паднат температурите, ще се почнат пак "Вдигна ми се нивото на маслото и вони на бензин". Единствено на ГИ рейката може да работи кофти, ако са се опекли клапанчетата. Ако всичко е наред по газовата уредба, може само стартирането да е на бензин и веднага да минеш на газ.
Аз паля само на газ, в големите студове колата работи на място, докато изчистя стъклата и веднага тръгвам. Никога не ми е замръзвал изпарител, а съм карал с почти всичко, което се среща тук. Такива басни, кат разход от намколко си десетки на сто, които четох тук-там, за толкова години не видях, а доста години с баща ми караме на газ.
На всеки 3 години сменям мембрани, понякога целия изпарител, и нямам грижи. Единствено в маслото се образува повече "майонеза", но след седмицата само градско каране, събота или неделя си ходя до село и дотам и обратно мотора се изчиства. А и различните масла различно се влияят от комденза, за мен поне съм намерил оптималното. И не мислете, че на бензин конденза е кой знае колко по-малко.
Карайте си колите и не ги мислете толкова. Тяхната задача е да ни служат, давайте си парите повече за децата и семейството, мислете повече за родителите си, не за купчината желязо, пък била и неповторим Фолксваген!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта