Мнение за дифузьор на смесител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19302
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Пет 03 фев 2012 18:00


Симулацията е интересна, но е обърнато наобратно. При тръбата на Вентури стеснението на по-късата фуния трябва да е отгоре.
Изображение

Иначе това за разхода интересно звучи, стига да е истина, понеже тия данни, които си цитирал не си написал за каква кола са, но 8/100 градско с хубав вървеж на газ. Но човек се учи :beer
На входа на филтърната кутия, там където е пласмасовия чарк, който върти топъл/студен въздух ограничих някъде към 70% въздушния отвор.
По този начин се избягва проблема с дифузора и смесването става директно в карбуратора.

Да, става в карбуратора смесването, ама това, че си запушил маркуча на въздуха е почти същото като да запушиш входа на дросела посредством плочка. Понеже го играх и този цирк аз. Разлика почти не намирам във вървежа на газ. За сметка на това вървенето на бензин се поскапа и като се смачка рязко газта явно влиза прекалено богата смес, чак муцуна ми забива, но пълно щастие няма. Мързи ме да настройвам карбуратора, пък и на много шибано място са му болтовете за реглажа и не става с отвертка :roll: Просто вариантът с плочката ми се стори по-културен от това, да запушвам въздуха към дросела mhihi




Потребителски аватар
snagles
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 03 фев 2012 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот snagles » Пет 03 фев 2012 21:55


Ами всъщност колата беше вартбург. Бях написал, че на моя капак пишеше ИФА но явно не си му обърнал внимание или не си знаел, че последните вартбурзи бяха точно с този двигател та даже с 4 степенна скоростна кутия. Здраве да е не е задължително да разбираме от всичко.

По въпроса за фунията на Вентури, ще кажа, че според мен грешиш. Човека направил цялото това нешто и дискутирането, което направихме точно от постовете в тази тема, говорят точно обратното.
Принципно когато има поток, било то флуид въздух и каквото и да е, при преминаването през друго сечение налягането пада. За да се постигне макимално приближаване до ламинарен поток, по скоро дългата част на фунията трябва да е точно от пред. В противен случай се получава турболенция. Включително и на модела се вижда. Не на този който е в поста за сжаление. В интерес на истината съм използвал дизайна с много малки разлики предложен в каталога на BRC.
И все пак да повторя това което се видя на модела. Всъщност най-важното е отношението на отвора на дифузора и дължината на финията която насочва потока към него. След дифузора налягането е минимално на модела се вижда към 64 Pa, общо взето и на равно да свърш (под прав ъчъл), няма почти никакво значение. Когато има втори конус, протсто енергията на евентуална турболенция се гаси.
Интересното което не мога да покажа, са картинките при различни налягания и сеченията им. Общо взето при покой винаги се получава огъната на вътре фуния и смесването става непосредствено след дифузора. Което от своя страна доказва, че вероятноста да изтича газ към филтърната кутия е минимална. Разбира се това се донастройва и с помощните кранчета и врътки за празен ход.
В интерес на истината понеже карам на газ от много време и имам в последно време проблеми с мойта кошница, се амбицирах и в зависимост от цената ще го произведем този дифузор, пък да видим.
Ще пиша при реална възможност това да бъде произведено и как разбира се се држи в реалност.

А всъщност пак се замислих и се сетих за това дето беше написал 15.5/100 кола 1.3
Аз съм докарал в момента разход от 13.5/100 и карам Рено Еспас 2200 куб. говоря за градско иначе точно 10/100 на дълго с прилично юркане и километраж подържан около 120 - 130.
В момента съм с един боклук изпарител ловато, но въпреки всичко аз не правя разлика между вървенето газ/бензин. А с този дифузор се захванах, защото правя непрекъснато някакви простотии да ограничавам потока на въздуха някъде из филтърната кутия и ми писна.
А не съм съгласен също за това, че не трябва да се ограничава въздуха. Всъщност дифузора прави точно това. В противен случай на 64 мм светъл отвор, няма изпарител който да може да се настрои.
И ще ти кажа, че след като едни .... няма да кажа какви които ми махнаха БРЦ–то и нанизаха на негово място ловато, без да редуцират нищо, колата започна учудващо въобще да не върви и разбирасе постигнах изключително икономичен разход от 18.7/100 пътувайки по Ботевградската магистрала мъчейки се да вдигна 110 почти през цялото време.
Така че тези от БРЦ явно много са работили по въпроса и са докарали нещо което наистина има смисъл и работи. Проблема е че вносителя на БРЦ или БРЦ България не могат, а и не искат да започнат да внасят истински неща заради цената им и по този начин се стимулира производството на боклуци и монирането на недоразуменя от газ сервизите.
Но все пак ако това което сме проектирали с колегата ми и моделирали ако излезне някаква разумна цена ще го направя и да видим дали ще има ефект и какъв ще бъде.
В момент в който имам някаква информация ще пиша, а и ще се пробвам да извадя и различни картинки от симулацията, за да дам повод за мислене и разсъждение.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19302
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Пет 03 фев 2012 22:28


Няма да спорим, просто ти давам нагледно с анимация какъв е вентури ефектът. Забележи фунията преди и след стестението на флуида. Именно този ефект се търси и се ползва в много голяма част от горивната система на автомобила - от карбуратор до инжектор :wink: При него, както казват на клипчето (и показват) турболентността е намалена и почти липсва.


Потребителски аватар
snagles
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 03 фев 2012 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот snagles » Пет 03 фев 2012 23:25


Всъщност си много прав. Нагледно се вижда следствието при преминаването на флуида, барабар със всичките му турболенции. В момента в който обаче започват да разтеглят модела.. за мен ясно се вижда удължаването на конуса, който събира векторите на потока към дифузора.
В интерес на истината някой по напред е написал много правилно отношението и вярвам не е сбъркал.
Понеже наистина амбицията в мен сериозно кипи, ще обърнем в понеделник модела и ще приложа какъв би бил ефекта ако флуида започне да тече в обратната посока.
Не вярвам да се хареса това което се получава. Но.. мястото е готино и темата трябва да се разкове.
Харесва ми когато има дискусия в противен случай няма да има прорес :)

В понеделник обещавам да обърна модела и ще пусна и сечения които да се видят и пак ще обсъдим от къде изгрява слънцето.
Признавам стана ми супер интересно.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Съб 04 фев 2012 8:45


При смесителите не се търси ламинарен поток, а повишено завихряне за по-добро смесообразуване. Затова подаването на газта с щуцер е ефективно.


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот vaiper 1 » Съб 04 фев 2012 14:43


muns61 написа:При смесителите не се търси ламинарен поток, а повишено завихряне за по-добро смесообразуване. Затова подаването на газта с щуцер е ефективно.

Мдаааааааа :applause: Мн старателни колеги има браво :beer


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mupk0 » Съб 04 фев 2012 15:18


Прав е колегата мунс.Наскоро правихме упражнение по ХМП с потоци в една тръба и мастило.При турболентното разпространение сместването клони към 100%,докато на другите беше в някви супер ниски граници.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Съб 04 фев 2012 15:26


Този вид смесители, с радиално разположени отвори за газ, са механично изкопирани от газови горелки. Но при горелките газта постъпва под налягане, а тук се засмуква от въздушния поток. За мен най-добър смесител е като малкия дифузьор на карбуратора, където се смесва въздух и бензиновъздушна смес. Преди години правих така жикулов карбуратор, но тогава не съм мислил да правя снимки. Със Стефан говорих за това, а в Лада форума имаше снимки на такова изпълнение, ако някой има регистрация там, да потърси.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mupk0 » Съб 04 фев 2012 15:28


Аз сега има 2 излишни карбуратора...чудя се дали да не го сервизирам и него и да го пробия?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19302
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 04 фев 2012 19:02


И аз имам един излишен, дето ти си ми го давал, Миро. Кой иска да му го пратя да се научи на него? :lol:


Потребителски аватар
snagles
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 03 фев 2012 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот snagles » Вто 07 фев 2012 10:27


Понеже работихме активно изминалите дни искам да предложа на вниманието ви нещото което сътворихме като дизайн на въпросния дифузор.
За смесването и турболрнтното разбъркване не знам защо но не мога да се съглася. При дифузори от този род самото смесване би трябвало да се случва в най-тесната част на фунията. В случая не се разчита на свободния приток на различните видове флуиди. В същност и двата (въздуха и газта) влизат под налягане. От модела който е по нагоре, се вижда че има 100 % смесване и насочване ламинарно към входа на дроселната част, било то инжекцион или обикновен карбуратор. Макари, че за обикновен карбуратор подобен детайл не би могъл да се интегрира. По скоро би сработил успешно при инжекциони, разбира се които не са снабдени с пласмасови колектори и дебитомер. Риска при тях не е малък.
Но може би за моя вариант ще е решение. Пуснал съм детайлите на стругар, да видим каква цена биха обявили и ако е разумна ще го произведа. Пък се надявам и да има ефект. Ще разказвам ;).
Прикачени файлове
diff.jpg
Дифузор сглобен
razrez.jpg
Разрез на дифузора
osnova.jpg
Основен детайл
osnova.jpg (14.32 KиБ) Видяна 2165 пъти
funiya.jpg
Сърцето на идеята
funiya.jpg (11.49 KиБ) Видяна 2169 пъти


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот vaiper 1 » Вто 07 фев 2012 15:33


Напишете отзиви колега за вашата разработка :deal

Последна промяна от vaiper 1 на Вто 07 фев 2012 16:09, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
snagles
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 03 фев 2012 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот snagles » Вто 07 фев 2012 15:57


В същност се търси в момента стругара, а за отзиви когато стане и се монтира на колата.
Иначе с най-голямо удоволствие ще споделя какво се случва.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19302
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Вто 07 фев 2012 17:58


Пак си го обърнал наобратно, колега. Отказвам да спорим просто. :screwy :screwy


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Вто 07 фев 2012 19:58


Ще изчакам с коментарите...



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта