пропан или метан

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
1637
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 21 май 2011 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пропан или метан

Мнениеот 1637 » Вто 04 дек 2012 22:17


velinsl написа:
pe6kata написа:абе карането на метан едва ли ще впечатли някой. От бензина по-хубаво няма.
има само един приятен момемнт с метана и той е като зареждаш. Само това :lol:

Че кой кара ма пропан-бутан или метан от удоволствие?
Ако има такива нека пише. И аз предпочитам бензин, ама...
При икономия 5лв за 100км грубо за 40 000 се спестява за друг автомобил, приличен за повечето хора.
От пропан-бутан и метан Туарег не се купува.

Самото каране на пропан-бутан и метан не носи удоволствияе, а просто спомага набирането на бюджет за други удоволствия.
Аз ще пиша тук,че съм ЗНАЧИТЕЛНО повече доволен от работата на метан на моя Опел.Първо казвам,че метанова ми е от обикновенна по-обикновенна само дето имам ТАП.Първото и най-важното е колкото и странно да звучи като почнаха студовете на метан пали за 4 сек въртене на стартера,а на бензин трябва да върти поне 10-15 пъти.Това със студеното палене не е само при мен.Второто,но много важно за мен беше,че като имаше проблем със маслените сегменти(масов проблем при 1.6 Екотек) при каране на бензин за около 20 км така зацапваше свещите особенно на 4-ти цилиндър,че кошника направо гаснеше :banghead: .Когато се палеше директно на метан след свалени и почистени свещи този проблем не се проявяваше.За около 200-300км прясно налято масло ставаше по-черно от на дизел.Само на метан маслото си стои бистро.Безбройните проблеми със стъпковото моторче и вечно високите или прекалено ниските обороти се реши от раз със съвсем лека настройка на редуктор изпарителя.И моя мотор е сгъстен,но по независими от мен причини-главата няма вече и микрон да и се отнеме от шлайфане :banghead: .При това положение и 98 бензин да сложа работи докато е студена.Загрее ли,а Опелите си греят доста почва да работи с детонации и чувствам как се мъчи мотора.На метан с тая компресия просто спи града.С новия евтин турски редуктор-изпарител със всяко зареждане все по-малко гори от предния път.Явно вече мембраните съвсем улегнаха така да се каже.Скоро засякох разход от около 4 кг извънградско,на което аз самия не исках да повярвам за толкова тежка кола със толкова къса скоростна кутия.Аз лично на 5-та скорост със 130км/ч съм на 5000 об/м :shock .Не ми се мислеше колко метан щеше да гори,ако мотора беше 8 вентилов и скоростната кутия имаше поне 7 предавки :twisted: :twisted: .Знам,че може би съм частен случай,но никаква сила не може да ме накара да си джиткам на бензин освен,ако не ми свърши метана и трябва да се добера донякъде.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Вто 04 дек 2012 22:48


по-добре работи на метан илина газ... без значение, но с обикновена уредба, когато просто на бензин не е в час.

Не си правете грешни изводи :!:

от бензина по-хубаво няма

п.п.
каква е тази кола, че аз на 3-та с тази скорост вървя при посочените обороти :shock


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот Dushan » Вто 04 дек 2012 22:56


Колегата нещо ни будалка. :D
Народа го е казал: Не искам злато, не искам пари, а бензина и бирата на старите цени!!!


Потребителски аватар
1637
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 21 май 2011 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пропан или метан

Мнениеот 1637 » Сря 05 дек 2012 13:54


pe6kata написа:по-добре работи на метан илина газ... без значение, но с обикновена уредба, когато просто на бензин не е в час.

Не си правете грешни изводи :!:

от бензина по-хубаво няма

п.п.
каква е тази кола, че аз на 3-та с тази скорост вървя при посочените обороти :shock

Писал съм и преди колата е Опел Вектра Б Х16ХЕЛ-прословутия масларков мотор.На Пасат Б5 с 1.6 мотор оборотите са приблизително същите.Това е така,защото се слага най-малкия по обем двигател за този клас автомобил,както и въртящия му момент е при доста високи обороти дори за 16-вентилов мотор.Изключително всичко ми е наред по бензиновата система със всички сменени консумативи,даже и дюзите.Въпреки всичко пак има едно леко придърпване като се движиш с постоянно натисната газ на около 2000-2500 об/м.На метан такова придърпване няма. П.П.Днес сутринта не беше толкова студено като вчера и реших да запаля на бензин :banghead: .Е запали ама след 5-6 пъти стабилно въртене на стартера за по около 10-20 сек. :banghead: .За това вече експерименти няма да си правя и си оставям директно копчето на метан.Тогава винаги пали от първия път след около 8-9 сек въртене на стартера.


Потребителски аватар
1637
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 21 май 2011 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пропан или метан

Мнениеот 1637 » Сря 05 дек 2012 13:59


pe6kata написа:по-добре работи на метан илина газ... без значение, но с обикновена уредба, когато просто на бензин не е в час.

Не си правете грешни изводи :!:

от бензина по-хубаво няма

п.п.
каква е тази кола, че аз на 3-та с тази скорост вървя при посочените обороти :shock

Колега даже мисля се познаваме лично,но дано не греша все пак.Тази година пролетта ходихме да вземаме на Иван бус Фолксваген Транспортер 4*4 от София с градския ти Иво :D .На петолълчката оставихме на Иван буса щото не вървеше с повече от 40км/ч и продължихме с белия Т4 на Иво и платформата закачена отзад.Сега сети ли се кой съм :twisted:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Сря 05 дек 2012 22:52


да сетих се :D

твоя опел не е кола

отделно че в него се е вселила някаква зла сила

вектрата не е чак толкова тежка. Имам наблюдения върху вектра Б с 1.6 8в мотор моно 75 коня, и трябва да ти кажа че си върви съвсем прилично, както и разход.

няма фв, който да върви с 5000 оборота на 5-та при 130, гарантирам ти. Бъркаш се някъде. Дори поло 1.0 не върви с тия обороти при 130.

Това, че си мислиш че всичко е ок на бензин, не означава че действително всичко е ок :idea:
Не е нормално за каквато и да е бензинова кола това, което описваш. Просто колата ти не е в час, а на метан се игнорира почти цялото упраление на мотора, остава само едно запалване


car mechanic
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gottingen Germany

Re: пропан или метан

Мнениеот car mechanic » Пет 07 дек 2012 1:48


Ivan_GT написа:
pe6kata написа:един абф гори по-малко от която и да е 1.8, 2.0 8в :!:

Да Пешка,гори по-малко ама ако го кара някой друг.
Аз паля,колата е студена и тръгвам от т. А(дома).Докато излеза от града са 3 км. , след това скоростта варира м/у 110 и колкото може(в най-общия случай 140-150).Изминавам още 17 извънградски километра докато стигна до т. Б.
След това потеглям от т. Б(работата),изминали са 8-9 часа(мотора е студен) минавам 200 метра и съм на главния път...скороста много бързо се качва на 120 км/ч...ако няма много движение достига и до 180-200 км/ч и така пак 20 км. пробег до т. А.
При това каране с 20 лв. изминавам 160-170 км.

Та викаш да тура една КР-ска глава на АБФ-чето а ? За икономийка :D




:applause: :applause: :applause: ти си герои бе петрички къде ги дигаш тия километри не те разбрахме посока сандански или златарево :drive :drive :drive

че там не знам аз да се кара с 140-150 камо ли с 180-200 не е спор че има на 3 места по 2 км прави ама докато набереш и трябва да намалиш :083:



тук само да четеш бисери и глупости друго не става


тоя газар с метана дето се хвали много гледам и тои е написал че от бензин по хубаво няма :screwy какво ще рече това не знам facepalm


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Пет 07 дек 2012 2:19


car mechanic написа:...


човече...
трябва повече Членове като теб да има.
Искрено ме забавляваш докато чета мненията ти. В 2часа по нощите чета и се смея.
Фаворит ми е темата с телевизора.

Много ми приличаш на един герой от форума, който за съжаление много бързо го хващат след поредния нов ник. Уникален е. Много си приличате по стил на писане.

Дано се задържиш по-дълго време :kissy:


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1017
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: пропан или метан

Мнениеот vasko__2 » Пет 07 дек 2012 11:23


car mechanic написа:метана не е гориво кола с метан пеша га надминавам тя не може да вдигне 30 км на долник камоли на баир трябва да га буташ
първо бутилките много са тежки и опасни от гармат и правят яки поразии а метана на двигатела го прави scare scare като чели е минал на струг и не карат дълго
много коли но метан блокират на първите 1 000 км

Е с този пост изби рибата! :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот lozan67 » Съб 08 дек 2012 8:09


Метана е перфектното гориво за придвижване. Иначе с тия цени на пропан бутана и бензина, щях да забравя да карам. Ако се поровиш в нета може да събереш доста евтина конфигурация. И предпочитам да смятам къде да заредя, отколко какво да ям в края на месеца. Всеки избит лев от гориво ми помага да обслужвам колата си с по качествени консумативи. Само ме е яд , че късно сложин метан. И аз вярвах на легендите за тежките бутилки големия не вървеж. Двигателя ми е сдухан до компресия 8-5-4-8 и въпреки това повече от 5,5кг./100км градско зимата не гори. Лятото пада на 4кг. . По магистралата си подържа 100-110км. Последното ми засичане с багажник кутия на тавана и 3 човека с багаж на дълго е около 4кг/100км. Вярно искат си доста заигравка с настройките и обезателно ТАП, но лекотата с която казваш на метанстанцията догоре , незаменимо. Цялата уредба с 42л. бутилка /6,2 кг. лятото, 7,2кг. зимата/, редуктор Ланди Ренцо и слагане от мен. Заедно с паспорт и преглед 370лв. Миналата година септември месец. Преди това на пропан-бутан зимата под 11 и лятото под 9 градско неможех да я смъкна. Иначе годишно въртя около 25-27000км.предимно градско. Сметките оставям на вас.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Съб 08 дек 2012 9:01


да говориш за поддръжка и да си караш колата при такава компресия, не ми се връзва.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот Dushan » Съб 08 дек 2012 16:11


lozan67 написа:Цялата уредба с 42л. бутилка /6,2 кг. лятото, 7,2кг. зимата/...

Какво означава това? С едно зареждане догоре минаваш само около 140 км? Както няма метан навсякъде, все се питате - ще стигне ли няма ли да стигне(колата не върви добре на бензин). Трябва ти карта на България с отбелязани метанстанции. :D Яко стрес значи има. Не е като пропан-бутана. Хем навсякъде, хем като сипеш догоре ...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Съб 08 дек 2012 18:18


Колегата ги върти на градско и то в софия, не е като да няма къде да зарежда...
Защо да не върви колата на бензин добре, когато има метанова уредба и каква е разликата с газта в това отношение?


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот lozan67 » Съб 08 дек 2012 20:00


Компресията я разбрах преди месец :oops: . Въпреки това я карам с масло 5-40 . Пали от раз на бензин , всяка нощ спи с пълен карбуратор. Работи супер на бензин. Подържам винаги около10-15литра. Метанстанция имам на 100м от блока. Лятото минавам около 150км, зимата 125-130км. В София метанстанции да искаш. Надълго пътувам главно София-Варна. Като зареждам София-Севлиево-Търговище-Варна. Ако съм карал из София тогава е Правец-Търново-Търговище -Варна. Не смятам, че е много. Затова и не слагам допълнително бутилки. Вмествам се в цената на билет за рейс за един човек. Всички други и многото багаж са ми безплатно. Относно тежината , музиката която смъкнах /за нея си ми е жал, намалих субуфера от 12 на 8 инча/ тежеше повече от бутилката ,която сложих. Да не говоря за инструментите и стълбите които постоянно разкарвам по обектите. Имам двигател 1,8 - 90к.с. който е в процес на ремонт и насъскване на 11-12сгъстяване.

Последна промяна от lozan67 на Нед 09 дек 2012 7:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Съб 08 дек 2012 20:54


Ако не гори маслото,просто иска едно препасване на клапани и си готов.
Кой 1.8 мислиш да качвашПри положение, че го подготвяш, има неща, които можеш да направиш с цел оптимизация работата на метян.
За ремонтиран мотор трябва да имаш 13 компресия.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта