мнения за ГИ Тамона
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мнения за ГИ Тамона
Ако с ниска скорост придърпва и малко газ най-вероятно рейките ти не стават.Виж какво пише на компютъра.Ако придърпва на бензинови и газови време от сорта на 3мс,а ти си с рейка 3ома забрави.Слагаш на 1ом примерно валтек за малко пари(80лв средно за 4цил).А ако имаш пари броиш по 150-200лв на цилиндър за инжектор от типа Матрикс или някой такъв и си готов.Другият вариант е да си купиш на старо,но явно в чужбина ги карат много и са им взели живота.Единичните инжектори стават,но там ако е Апис Соло трябва да е след няква дата,а другите вече божа работа ;) И има разлика между инжектор и рейка.Инжектора често е с голямо съпротивление,но работи до 1мс време за впръскване,докато валтеците не са така.
- tranceaddict
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
- Автомобил: VW Passat 1.8T
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Pernik
Re: мнения за ГИ Тамона
mupk0 написа:Ако с ниска скорост придърпва и малко газ най-вероятно рейките ти не стават.Виж какво пише на компютъра.Ако придърпва на бензинови и газови време от сорта на 3мс,а ти си с рейка 3ома забрави.Слагаш на 1ом примерно валтек за малко пари(80лв средно за 4цил).А ако имаш пари броиш по 150-200лв на цилиндър за инжектор от типа Матрикс или някой такъв и си готов.Другият вариант е да си купиш на старо,но явно в чужбина ги карат много и са им взели живота.Единичните инжектори стават,но там ако е Апис Соло трябва да е след няква дата,а другите вече божа работа ;) И има разлика между инжектор и рейка.Инжектора често е с голямо съпротивление,но работи до 1мс време за впръскване,докато валтеците не са така.
Дамммммм, колега ясно ! Потвърди и ти моето предположение....сега работи но явно са големички дюзите много странно но както има температура в редуктора(60С) и после пада на -18С - 15С. И после пак така . Налягането е 2,06 бара. Иначе пак казвам работи с много мощност сега. Ще пробвам да сменя Валтеците както преповъчваш и да намаля малко дюзите поне на 2,3-2,4мм и ще пробвам пак с калибровка и запазване на картите и ще споделя отново. НО това с падането на температурата ме притеснява .......


- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мнения за ГИ Тамона
С какъв редуктор си и откъде е взета водата?Тези 1.8Т дето съм правил,редуктора е на шофьорският рог монтиран,водата е взета от маслоохладителя ,а като модел е Томасето Артик с подълнителен подгрев на газта.Не е нормално да ти изтива толкова редуктора.Виж си водата,защото 99% замръзва
- tranceaddict
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
- Автомобил: VW Passat 1.8T
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Pernik
Re: мнения за ГИ Тамона
mupk0 написа:С какъв редуктор си и откъде е взета водата?Тези 1.8Т дето съм правил,редуктора е на шофьорският рог монтиран,водата е взета от маслоохладителя ,а като модел е Томасето Артик с подълнителен подгрев на газта.Не е нормално да ти изтива толкова редуктора.Виж си водата,защото 99% замръзва
Ще погледна от къде е , но по спомен си мисля че е от там. Явно след тази настройка и по големите дюзи нещата не могат да се покриват и за това на моменти пише че температурата е ниска.А дали не пропускам и друг проблем - да не би да ми е дефектен датчика за температура на редуктора и от там да идва проблема? Пипам най елементарно изпарителя той направо си е с температурата на водата на охладителната система а всъщност показва че е отрицателна. После гледам на газта 38-45С. Варира но не с много и е доста плавно. Много странни неща ми се случват , но явно захванал съм се и ще се опитам до край да разгадая енигмата около моята газова уредба :)
- Lonely-Wolf
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: мнения за ГИ Тамона
Колега според мен е нормално да ти пада температурата все пак този изпарител е до "150 коня",а ти както казваш,че твоята е към 200коня.Няма как да смогне да стопля толко газ колкото трябва да нахрани мотора. Или се примиряваш,че дълго не може да върви колата с над 4,8к оборота или си сменяш изпаритела.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мнения за ГИ Тамона
Налягането ти е огромно първо.Това кара газта да фучи буквално.Намали го на нещо по-нормално около 1.5бара и виж тогава какво става.Ако пак изстива си за Артик примерно.На А6 2.7Т 2бр Маджика правят същата бела и сега ще се слагат други.
- tranceaddict
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
- Автомобил: VW Passat 1.8T
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Pernik
Re: мнения за ГИ Тамона
mupk0 написа:Налягането ти е огромно първо.Това кара газта да фучи буквално.Намали го на нещо по-нормално около 1.5бара и виж тогава какво става.Ако пак изстива си за Артик примерно.На А6 2.7Т 2бр Маджика правят същата бела и сега ще се слагат други.
Здрасти колега,
днес сложих Романо до 240 коня и уж нещата се пооправиха но не смениха сондата да е 8 мм а иначе тръбата я подмениха с 8мм от бутилката до изпарителя. Оставих Дюзите да са старите (замерих ги около 2,3мм отвори и налягането го оставихме на 1,45 бара диференциалното) С пълен рях полудяваше , не замръзва изпарителя , държи температура, и не пада и налягането на входа . Бе с две думи държи си се все едно си иска още настъпване......



- tranceaddict
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 08 юли 2012 19:00
- Автомобил: VW Passat 1.8T
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Pernik
Re: мнения за ГИ Тамона
Lonely-Wolf написа:Колега според мен е нормално да ти пада температурата все пак този изпарител е до "150 коня",а ти както казваш,че твоята е към 200коня.Няма как да смогне да стопля толко газ колкото трябва да нахрани мотора. Или се примиряваш,че дълго не може да върви колата с над 4,8к оборота или си сменяш изпаритела.
Колега по надолу писах че смених изпарителя , но уви има си пак пропадането и то точно на 5000 ! Дали имаш идея какво е положението сега? Дали отворите на дюзите са малки или са големи? Полудях направо от нерви и хвърляне на пари и няма поне обяснение защо прекъсва на тия обороти?
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: мнения за ГИ Тамона
пробии дюзите с 1/10та :)
Re: мнения за ГИ Тамона
mupk0 написа:пробии дюзите с 1/10та :)
Правилно

Идва тавана на времената им - 20+ милисекунди и се получава точно както го описваш
Правили сме 1.8Т 180 коня с валтек на 2.5мм за да се избегно това явление
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: мнения за ГИ Тамона
да споделя нещо друго за тамоната:
след дълги експеримента при идеално събрани карти (точно препокриващи се криви на бенз. и газ) в крайна сметка сместа се получава доста обогатена - това съм го отчел по дългосрочната корекция "Long trim" на бензиновият комп. с OP-COM-а. Явно софта на газовата не е достатъчно точен, хубаво е нещата да се следят как се развиват по бензиновият комп.
колегата "husky" го беше намекнал в една стара тема.
след дълги експеримента при идеално събрани карти (точно препокриващи се криви на бенз. и газ) в крайна сметка сместа се получава доста обогатена - това съм го отчел по дългосрочната корекция "Long trim" на бензиновият комп. с OP-COM-а. Явно софта на газовата не е достатъчно точен, хубаво е нещата да се следят как се развиват по бензиновият комп.
колегата "husky" го беше намекнал в една стара тема.
- Lonely-Wolf
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: мнения за ГИ Тамона
Ами при мойта Тамона не е точно така както казваш колега,в момента е с почти препокрити точки бензин-газ и си е направо бедна. Разхода на 100км ми е по-малко под литър газ повече от бензина.
п.с. Но пък и при мен може да дава отражение,че не съм и с точните дюзи (сега са на 2мм),а си иска малко по-големки
п.с. Но пък и при мен може да дава отражение,че не съм и с точните дюзи (сега са на 2мм),а си иска малко по-големки

- williams_vn
- Мнения: 742
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: мнения за ГИ Тамона
абе и аз имам лек проблем докато загрее редуктора на 35-40 градуса прехвърля и придърпва като подам газ дюзите ми са 2.3 колата е 1.8 т 150 коня
чудя се дали да ги направя 2.4 усещам и едно леко придърпване в последствие след 4000 оборота при пълно натоварване
чудя се дали да ги направя 2.4 усещам и едно леко придърпване в последствие след 4000 оборота при пълно натоварване
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: мнения за ГИ Тамона
Lonely-Wolf написа:Ами при мойта Тамона не е точно така както казваш колега,в момента е с почти препокрити точки бензин-газ и си е направо бедна. Разхода на 100км ми е по-малко под литър газ повече от бензина.
............
от къде съдиш за това, с ваг-ком ли четеш ?
- Lonely-Wolf
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: мнения за ГИ Тамона
Е,според теб богата ли е като е 10% газ над бензиновия разход?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта